Verzorgpaard,alleen maar ellende?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Verzorgpaard,alleen maar ellende?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 22:43

Volgens mij wel.
Een van mijn vriendinnen heeft dus geen eigen paard,en na lang zoeken heeft ze dus een leuk verzorgpaardje.
Ze moet er flink voor betalen,40 euro per maand,maarja,ze mag rijden,en ze deelt de kosten met haar ouders,ouders 25 euro en zij 15 euro.Het paardje was een lange tijd niet bereden,kon niet springen,en ook erg slecht in dressuur.Nu mijn vriendin het zover heeft gekregen om het paardje normaal in de dressuur en springen te krijgen,mag ze vertrekken.Ze zeggen dat het paardje steeds achteruit gaat omdat mijn vriendin erop rijdt.Vindt dit echt belachelijke onzin.
Als je de feiten achterna gaat,heeft ze als het ware eigenlijk gewoon betaald om een paardje te corrigeren!
Vindt dit gewoon absurd,en dat mensen dit zo doen!

Wat vinden jullie er eigenlijk van?

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:15

Dat is mij dus ook overkomen met mijn eerste verzorgpaardje, ik hoefde alleen niet te betalen. Ik moest het paardje opknappen, en toen moest ik oprotten... Scheve mond

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:21

Het lijkt me zo ongelofelijk rot als je zoiets gebeurd Scheve mond

Die eigenaar heeft gewoon gebruik gemaakt van je vriendin. Boos! Misselijk
Ik hoop voor haar dat ze snel een nieuw verzorgpaard vind met een normále eigenaar Nagelbijten / Gniffelen

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 23:23

Rot,
maar dat gaat niet alitjd zo,
ben een bijrijder, en heb ngo nooi probelemen gehad,
inmdiddels 2e paardje dat ik rijd en gaat allemaal prima!

DoosBrigade

Berichten: 30
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 00:10

ja is inderdaad rot dat het zo moet.. mar gelukkig zijn niet alle paarde eigenaren zo , ik verzorg bijvoorbeeld al 2en een half jaar een lieve tuiger merrie , ik begon bij een baasje wat nooit kwam en wat ik dus vind het paard verwaarloosd heeft, en ben meeverhuisd naar haar nieuwe baasje ( de prijs was inclusief mij anders kregen ze ht paard lekker niet Tong uitsteken Schijnheilig ) dus hebbe ze me er maar bij genome :-p en het paardje krijg nu alles wat haar hartje begeert ( behalve 24 uur 7 snoepjes :-p ) . ik zou als ik haar was gewoon lekker een ander verzorgpaardje zoeken, hoe moelijk het ook is en hoe makkelijk dat nu voor mij klinkt, maar iedereen die geen eigen paardje heeft, of heeft gehad heb dit moeten doorstaan ik zou zegge meis geef niet op! op een dag ben jij aan de beurt met een geweldig verzorgpaardje of messchien ooit wel ens en eige paardje en dan ben je het gelukigste meisje op de hele wereldbol!!! OK dan!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 11:50

Is idd erg minder, maar denk dat je er verder niet zo veel aan kunt doen en dat je vriendin gewoon vette pech heeft. Niet leuk maar waar Lachen

seicento

Berichten: 432
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:01

Ik vind het gewoon belachelijk dat mensen er geld voor durven vragen.
Ze mogen juist blij zijn dat je ze wilt helpen, hun zijn degene die er geen genoeg tijd meer voor hebben hoor...
lekker toch zo een paard kopen, maar de verzorgster betaald meestal het meest.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 14:06

ik vind dat echt belachelijk dat ze haar wegsturen!!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:56

Vervelend zeg! Zulke mensen blijven ertussen zitten. Gelukkig is niet iedereen zo..

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:42

Ja, soms lijkt het echt of er alleen maar narigheid van komt Heb ik ook gehad, alleen werd het paard inderdaad niet beter van mij. Maar toch, er werd veel geroddeld over me, kreeg alleen maar slecht commentaar dat ik mijn best niet deed e.d. Dat is niet echt bevorderlijk voor je zelfvetrouwen, en ik ging er echt met angst naartoe

Maar, hou hoop, niet alle verzorgsters worden zo behandeld, ik heb nu een geweldig bijrijdpaard, mag er alles mee wat ik wil, en waarneer en hoe vaak ik maar wil Lachen Heb het dan ookw el heel erg getroffen, hoef nu niks te betalen, alleen te rijden Lachen Maar ik mest e.d. wel uit mezelf Knipoog

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 19:43

Dat is echt een Rotstreek!
Maar ze heeft er wel veel van geleerd, qua ervaringen met Pony's en qua Mensen, dat ze volgende keer misschien een soort van contract opstelt als ze moet betalen.

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 21:59

wat ontzettend l*llig!!!
geld terug vragen kan niet!!
ik bent met sjellii eens over zon soort contract maar anders zoek je hoe hardt het ook is gewoon een liev niewe verzorgpony
--xxxxx--z0rr0

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 22:01

ik heb de laatste tijd ook best veel onenigheid..maar dat komt vooral door dat er zoveel geroddel is over wie met wie omgaat enzow Scheve mond

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 00:59

Heel herkenbaar. Dan looptie weer een beetje normaal, dan kan de eigenaar het wel weer zelf en kan je vertrekken.
Dit was ook min of meer de reden dat ik principeel nooit heb betaald voor een verzorgpaard. Ik ga niet betalen om andermans paard weer een beetje bestuurbaar te krijgen.

MaryKate

Berichten: 890
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:46

Ja banketstaaf, maar dat heb je, het blijft een paard van een ander.
Ik vind trouwens 40 euro helemaal niet zoveel om te betalen, maargoed.

tijger
Berichten: 1445
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:33

dat heb ik ook gehad maar ik vind 40 euro best weinig eerlijk gezegd.
ik had een paardje geleast voor 4x zoveel ofzo en dan werd die nog overal voor gebruikt Verward

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:38

niet dat ik iets tegen verzorgpaarden heb hoor...
maar heb er zelf heel veel problemen mee gehad...
heb het geloof ik al eens verteld op bokt...
heb er zelfs een strafblad van de politie door gekregen...
ik vind het teveel om nu allemaal even te typen want heb niet veel tijd Tong uitsteken
maar wat ik ermee wil zeggen...
en vind dat mensen die hun pony door een ander laten verzorgen..eerst eens heel goed na moeten denken over de gevoelens van de verzorgster!
wat dus heel vaak niet word gedaan..want ik hoor hier vaker minder leuke ervaringen op bokt....

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:10

Is kl*te maar dit gebeurd volgens mij maar zelden..
Ik heb al heel veel verzorgpaarden gehad en heb dat nog nooit meegemaakt..
Wel ben ik er een keer mee gestopt omdat ik d8 dat ze mij gewoon gebruikte..en dat ze daarna de pony gingen verkopen..dit is daarna wel gebeurd toen een ander meisje die pony verzorgde..dus was blij dat ik er mee gestopt was Knipoog

hoefjes

Berichten: 210
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:41

daar kan ik zo KWAAD om worden!
ik heb het echt te doen met je vriendin!
dat is het nou een groot nadeel van geen eigen paard hebben dat ze je altijd kunne gebruiken .
wens je vriendin veel sterkte

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:32

dat gebeurd vaak in de paardenwereld...
mij is t ook over komen, net een paar weken geleden nog.
Ik heb die pony 1 jaar verzorgd, en nog 2 shetlanders, altijd was t: ow, wat staan ze er toch weer mooi bij enz, k heb er ook voor gezorgd dat die pony niet meer bokt, kind ging weer lessen op die pony, en een paar weken geleden begonnen ze ineens over mij te klagen, dat ik niet nauw met hun spullen om zou gaan(gaat moeilijk als ik alleen hun zadel en hoofdstel gebruikte Verward ) en ze zeiden t niet eens tegen mij, maar ik hoorde t achter m'n rug om Verward K ben er de volgende dag naartoe gegaan en heb m'n spullen gepakt.

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:06

Het gebeurd idd. Ik heb het ook wel vaker gehoord.
Maar gelukkig hebben een heleboel verzorgers het wel goed getroffen. En je moet natuurlijk een verzorgpaard niet met een eigen paard gaan vergelijken.
als je een verzorgpaard hebt waar je echt alles mee mag doen, heb je gewoon ontzetttttend geboft!

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:42

zo dat hoor je best vaak
echt ik vind het gewoon niet normaal
ik ben blij dat ik het niet heb Lachen

roompie
Berichten: 442
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: alphen a.d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 20:30

uhm het is ook belagelijk..
ik zoek ook een verzorgster maar,.. dit zou ik nooit vragen,...Tong uitsteken

Flins
Berichten: 900
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 21:40

Dat is echt belachelijk...
Dat mensen dat doen
In plaats van iemand dankbaar zijn....Ho maar..
Ze heeft hem opgeknapt ga nu maar weg hoor.

Nouja zoek een verzorgpaard met een normale baas dan valt het wel mee hoor... Haha!

kusje_van_ik
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:39

Je moet gewoon geluk hebben denk ik! Ik hoef maar 30 euro in de maand te betalen rij op super paarden en krijg voor dat geld ook nog iedere week minstens 1 uur priveles... Zoals ik al zei je moet gewoon geluk hebben...