spullen voor haf.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
lunalover
Berichten: 39
Geregistreerd: 24-08-04

spullen voor haf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 20:34

heey

ik vroeg me af wat je zegmaar als basis dingen nogig hebt qua spullen voor je pony.
dit had ik al:

halster en touw
hoofdstel
zadel
shabrak
poetsspullen*incl. wond spullen en vliegen enzo ehbo*
longeerlijn
*is bit stukje eigelijk nodig? kan iemand me uitleggen zo ja waarom*

ik vroeg me af wat voor dekens je echt nodig hebt voor een haflinger, zweetdeken en winterdeken lijken me wel handig. Als je je haf scheert in de winter. zijn er verder nog dekens waarvan je echt niet zonder kan?
en peesbeschermers denk ik ook wel of is dat ook nie altijd nodig? kun je ook bandages ipv peesbeschermers gebruike?, ben je wel *ik dan een eeuw bezig met ze om doen:P maajah gewoon een vraag*
ehm.. owjah haha miss domme vraag maar kunnen peesbeschermers ook juist slecht zijn voor je pony? bv als hij ze eigelijk niet persee nodig heefT? of is het altijd goed als extra bescherming zeg maar.

is dit t zo n beetje of weet er iemand nog van die dit mag je niet missen dingen?

natuurlijk zijn dingen zoalls vliegen netjes enzo ook handig maar je kunt zeg maar ook zonder. en natuurlijk is t ook leuk om verscillende kleuren dekjes te hebben maar dat komt later.Tong uitsteken


Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:39

Bitstukje kan je prima zonder. Wel longeerlijn goed vast doen. Of aan binnenste bitring en aan neusriem. Of aan via de binnenste bitring aan de buitenste.
Dekens: zweetdeken. Waterdichte winterdeken + onderdeken als je hem scheert maar waarom zou je scheren? Veel meer kans op verkoudheid. Als je niet scheert evt. een waterdichte winterdeken maar dan niet zo'n hele dikke.
Peesbeschermers zijn lang niet altijd nodig. Als je pony beslagen is, niet goed bekapt of wat onhandig met zijn benen dan zijn ze soms handig. Bandages vind ik persoonlijk heel onhandig. Kosten erg veel tijd. Maar effect van goed aangebrachte bandages is ook prima hoor. Passende peesbeschermers kunnen geen kwaad.
Ik denk dat je dan meer dan genoeg spullen hebt. Je kunt beter geld hebben voor een keer extra/onverwacht de dierenarts of hoefsmid dan een kast voor spullen en geen geld voor goede verzorging.

Succes met je haflinger!

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

lunalover
Berichten: 39
Geregistreerd: 24-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 20:50

heeyy
okeej, ja dat vind ik ook ik hoe niet perze 10 dekjes en 3 hoofdstellen, in t begin alleen alles wat hij nodig heeft en daarna koop ik denk ik af en toe iets erbij
znog andere mense?:P:D

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:03


Dani2
Berichten: 103
Geregistreerd: 15-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:58

Ik heb nog wel een paar peesbeschermers te koop staan, passen prima op een haf! Pb me maar voor meer info en een foto! Pling

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: spullen voor haf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 16:58

ik denk dat je de basisdingen haast wel op hebt genoemd. peesbeschermers: ik vind zelf dat als je paardje gezonde sterke benen heeft, het niet nodig is. mijn fjord heeft echt geweldige benen (ik klop het direct even af) en die doe ik nooit peesjes om. als iemand foto's neemt wel eens bandages, maar die gaan zodra de foto's klaar zijn weer af.

Birgit_

Berichten: 602
Geregistreerd: 14-01-06
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:02

ik denk dat je alles wel hebt opgenoemd hoor wat je echt nodig hebt

Evita 01-04-1992 - 01-10-2007

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:44

Zo kom je een end op weg!! Met de tijd kom je vanzelf dingen tegen die je wilt. Bijv. Longeersingel - longeerzweep dat soort dingentjes..

Iig heeel veel plezier met je paardje!!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:01

Ik denk dat zadelzeep en lederolie ook wel handig is om het tuig te onderhouden.
En van de zomer is een zweetmes/spons wel handig.
Ook van zadeltassen maak ik veel gebruik.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:51

Volgensmij zijn alle basisdingen genoemd.
Longeerbitstukje is makkelijker longeren vind ik en je hebt ze al vanaf 3EUR, dusja,, waarom zou je die niet kopen?

Dressuur pony's Z1+3
    Dressuur paarden Z1+1

_Fleur

Berichten: 2078
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:44

idd alle basis dingen zijn al opgenoemt.
verder kan je later altijd nog extra dingetjes bij gaan kopen

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:54

nouja de meeste dingen heb je alwel opgenoemd
evt. vliegenspray, anti-klitspray, vliegendeken (exzeemdeken, voor in de zomer ) een zweetdeken (voor in de winter, kan ook een andere deken zijn, wat je zelf maar wilt )

Vogel
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Buinen!!! Drenthe

Re: spullen voor haf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:59

lunalover schreef:
owjah haha miss domme vraag maar kunnen peesbeschermers ook juist slecht zijn voor je pony? bv als hij ze eigelijk niet persee nodig heefT? of is het altijd goed als extra bescherming zeg maar.


peesbeschermers kunnen alleen slecht zijn voor je pony als je ze veel te strak omdoet en langer dan 10 uur laat zitten... dat was je neem ik aan niet van plan. ookal heeft een paard ze niet nodig gebruik ik ze altijd, voor de veiligheid

als je van plan bent om veel buiten te gaan rijden zijn reflecterende dingen altijd wel handig. een hesje voor je zelf en voor je paard heb je vanaales. het beste is een voortuig en reflecterende peesbeschermers.

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: spullen voor haf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:12

Dit is een oud topic.
Ik tem wel even.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:18

Dit is inderdaad al een oud topic, daarom een slotje.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 44 bezoekers