wat vinden jullie van maneges¿¿¿¿

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
delantjuh

Berichten: 29
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 07:44

leuk supeer anders had ik mijn liverd delan nooit gekend

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 08:47

uuuh.. wat??? kan t ook in het nederlands?

Mayraa

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:22

Hallo,

Op paardensportcentrum lichtenvoorde word erg goed voor hun paarden en pony's gezorgd.Ze lopen ongeveer 2 a 3 uur per dag ze mogen vaak in de wei en lopen met nette zadels en hoofdstellen allemaal voorzien van een zilvere plaatje met hun naam erop.Ze hebben allemaal peesbeschermers en als het warm is geweest en ze hebben gelopen mogen ze worden afgespoeld en word er een zweetdeken opgedaan en mag je met ze lopen.Ze boxen zijn erg ruim en worden vaak uitgemest en opgstrooid.Ze hebben dan ook niet zoveel pony's en paarden maar alle paarden en pony's worden daar netjes behandeld ook in de lessen.

gr. Verzorgpony

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:04

Niet alle maneges zijn zo hoor. Er zijn maneges waar ze wel goed voor hun ponys zorgen maar er zijn sommigen ook niet op die van ons is gemiddeld. Ze hebben bijna allemaal een goed zadel en een (aardig grote) stand.

Misschien is het wat minder leuk voor de pony dat er elke dag weer een ander mens op zijn rug zit. Maar de ponys hebben er plezier in hoor! Anders zouden ze toch niet zo braaf zijn?! Ze hoefen bij ons maar 1,2 of soms 3 uurtjes(niet achterelkaar hoor) per dag. Dat klinkt veel maar ze zijn nog niet heel moe(conditie Haha! ). En de rest van de dag hebben ze vrij. Ze gaan bij ons ook nog de hele nacht en ochtend in het land dus zo sneu zijn die ponys niet hoor!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:49

Wij hebben een leuke huppelpony van 30, die nog altijd gezellig meeloopt met de kleintjes Haha! En reken maar dat die echt niet de makkelijkste is haha.

Sjeef
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: HGK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:29

Ik vind maneges super! Misschien is de manege bij jou in de buurt niet zo goed, omdat er zieke paarden staan enzo. Maar bij de meesten zijn de amneges wel goed, wnat ze zijn paardengekken! en die laten geen paarden achter... Er zijn ook heel veel voordelen aan zo'n manege. Je kan leren paardijden, je paard daar laten plaatsen en je hebt heel veel paardengekvrienden enzo! Lachen

Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 18:47

Een manege is juist gezellig...
En verkloten gebeurt niet echt, er zijn nu heel veel oudere pony's die verkloot je niet snel meer hoor, vaak hoeven ze ook niet te lopen alleen op woensdag en zaterdag En ze staan op wei die super groot is Haha!

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:47

Toen ik zelf nog op de manege reed vond ik het er leuk en alles sinds ene jaar nu ik een iegen paard heb en op een pensionstal sta waar hij elke dag in de wei komt ben ik gaan beseffen dat veel maneges slecht bezig zijn: Veel paarden zien nooit de wei, elke dag 3 verschillende mensen erop die andere hulpen geven en als je dan niet begrijpt wat een hulp betekend krijg je ook nog gelijk op je flikker in de meeste gevallen, en beginners die maar in je mond blijven trekken, mensen die maar blijven zagen tja ik zou echt nooit meer op een manege willen rijden.............En hoe ik zie hoe leuke paardjes na 1 maand om zijn getoverd tot manege paard (paard zonder uistraling meestal) vind ik gewoon echt zonde!


helemaal mee eens.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 12:43

dat is ook wel een beetje alles met een schaduwzide bekijken. onze manegepaarden staan de hele dag op de wei, 's zomers en 's winters en er rijd maar 1 persoon per dag op... ze lopen maar 1 uur per dag.. en alleen op vrijdag, zaterdag en zondag. Ik vind dat helemaal zo slecht nog niet

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:24

ik vind dat mijn pony het beter bij mij heeft dan op de manege...
wil daarmee niet zeggen dat het allemaal zo geweldig is bij mij..
maar vind het gewoon een feit..

Steefie_3

Berichten: 48
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:16

Het licht er denkik maar net aan over wat voor manege je het hebt! Er zijn echt heel veel slechte maneges die hun paarden super veel laten lopen. Maar die zijn er natuurlijk niet alleen. Er zijn ook hele leuke maneges waar hun paarden het harstikke erg naar hun zin hebben en er ook nog plezier in hebben. Maar ik snap wat je bedoelt! Maar er zijn ook zeker een paar leuke maneges

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:22

Een paar leuke maneges? Ik denk dat 9 van de 10 maneges leuk zijn..,

Steefie_3

Berichten: 48
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:26

Misschien in jou omgeving wel, en dat geloof ik graag! *LOL*
Maar in onze omgeving zijn er 9 van de 10 vreselijke maneges.
Eentje [ ik noem maar geen naam] die laat hun paarden wel 5 tot 6 uur achter elkaar rijden en gooien ze daarna zo weer op de stal. Dat noem ik nou niet echt verzorging!

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:52

Ik vind de manege waar ik rij ook leuk hoor!
alleen zou ik ze graag wat meer los zien staan ipv maar 1 keer per week 5 uurtjes...

Artje
Berichten: 38
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:30

onze manege is ook heel leuk hor..en de paarden worden absoluut niet slecht verzorgd..tuurlijk heeft er wellis eentje wat..dat heb je nou eenmaal als er 70 paarden bij elkaar staan..ze staan bij ons allemaal buiten en hebben een grote schuilstal waar ze met ze alle gezellig lekker warm tege elkaar aan kunne staan..ik geloof ook wel dat er slechtere maneges zijn..ik ken er ook een hier in de buurt..daar zag de "schouwhengst" van de manege eruit as een van de oudere pony's bij ons..dat is soms niet egt leuk om te zien..maar ik kan er op dat moment nix aan doen..als je op jou manege vind dat de paarden niet goet verzorgd worden moet je naar een andere manege gaan..waar de paarden het wel naar hun zin hebben

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:24

ik vond het leuk om te leren rijden, maar niet toen ik groter werd toen werd het saai en viel er niets meer te leren
toen ben ik overgestapt op een vertzorgpaard
en nu een eigenpaard

maneges vind ik meer voor kleinere kinderen om te leren rijden voor de grotere kinderen is er niets meer