wat vinden jullie van maneges¿¿¿¿

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:40

Citaat:
een manege is een manege!

En Hetja,

Blijkbaar weet je dus niet om welke pony het gaat en welke manege


Jammer genoeg voor jou, weet ik dat wel.... Tong uitsteken

Manege is te A en pony's naam M (de naam van jou vorige profiel) op de manege veranderd, beginnend met de letter J..........

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:03

Ja, idioot dat ze zijn naam hebben veranderd, maar hij heet nu weer mithrandir Haha!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:40

Ik heb mijn paard ook een andere naam gegeven hoor, da's toch niet idioot, ik vind het idioot als je je paard zijn naam behoudt terwijl je het zelf geen mooie naam vindt.....

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:05

Ik zou zn naam niet zo snel veranderen, tenzij het verschrikkelijk is.. Tong uitsteken

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:47

Dat geldt (bijna) voor iedereen, denk ik...

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:35

inderdaad. ik heb ook genoeg mooie namen, stel dat ik een paard krijg dat flappie heet, tja dan noem ik hem inderdaad anders ja.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:26

TINKYgipsy negeer je me ofzo? Scheve mond

Zhivago schreef:
Maar waarom vind je het zo moeilijk om uit te leggen wat je slecht vind aan manege's? Scheve mond


Ik wil het best graag weten, jij vind manege's slecht, en zoals jij doet krijg ik het idee dat het normaal is om zo over manege's te denken en dat je dus geen argumenten nodig hebt Clown .

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:35

ik geloof dat je eens opnieuw moet lezen dan !
Kijk goed en je vind het antwoord!

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:36

TINKYgipsy schreef:

Een manege is slecht omdat er op alle paarden en ponys steeds andere mensen gaan rijden... volwassenen, maar ook kinderen.. en beginners die de paarden verkloten om het maar grof te zeggen.


Heb het zelf even voor je gezocht lief he

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:40

Citaat:
Een manege is slecht omdat er op alle paarden en ponys steeds andere mensen gaan rijden... volwassenen, maar ook kinderen.. en beginners die de paarden verkloten om het maar grof te zeggen.


Een manege waar goed lesgegeven wordt gebeurd dat niet zomaar hoor. En verkloten? Alle manegepony's die ik ken zijn hartstikke blij, en ook goed te rijden, ze zijn hartstikke lief, en iemand die al veel langer rijdt kan er ook gewoon op rijden. Dus wat nou verkloten?

Mijn favoriete pony is zelf een pony waar de beginners op rijden, ze heeft een kleine handleiding en al het belangrijke dat je moet weten wordt ook uitgelegd.

En dat jij blijkbaar gelijk een ponnie kreeg en privéles (hoe heb je anders leren rijden, op een manege leer je niet rijden he... BEDANKT) kan mij niks schelen, ik heb al duidelijk uitgelegd dat zoiets niet voor iedereen geldt.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:53

wees blij dat die pony's zoveel aandacht krijgen, een paard/pony die van iemand zelf is, krijgt echt niet zoveel aandacht als een manege pony/paard!
en dat beginners in hun mond rukken, hoe kom je d;r bij Verward
ik liet ze juist helemaal los hangen toen ik voor t eerst op een manege les kreeg, toen moesten ze iedere keer zeggen dat ik m'n teugels op maat moest houden!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:02

Citaat:
TINKYgipsy schreef:


Een manege is slecht omdat er op alle paarden en ponys steeds andere mensen gaan rijden... volwassenen, maar ook kinderen.. en beginners die de paarden verkloten om het maar grof te zeggen.


De volwassenen, kinderen en beginners, hebben meestal echt wel het goede fatsoen om te luisteren naar hun instructrice/instructeur waardoor er weinig verpest wordt hoor, trouwens verpesten, denk dat dat bij een pension paard veel sneller en makkelijker gaat, langzaam aan ga je alles op je eigen manier doen en is het voor een ander moeilijker om jouw paard te rijden...... (maar of dat nou verpesten is) Wat versta jij eigenlijk onder verpesten?Op de manege waar ik sta (waar Mithrandir dus heeft gestaan) hebben ze echt geen verpeste paarden, mijn paard is een tijdje uit de running geweest en daardoor hobbelde ik in de carousel mee op een manege paard, verschillende paarden gereden, alle waren ze makkelijk te rijden, niets verpest, althans niets van gemerkt....
Laatst bijgewerkt door Hetja op 04-10-04 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:02

Zhivago schreef:
Een manege waar goed lesgegeven wordt gebeurd dat niet zomaar hoor. En verkloten? Alle manegepony's die ik ken zijn hartstikke blij, en ook goed te rijden, ze zijn hartstikke lief, en iemand die al veel langer rijdt kan er ook gewoon op rijden. Dus wat nou verkloten?

Mijn favoriete pony is zelf een pony waar de beginners op rijden, ze heeft een kleine handleiding en al het belangrijke dat je moet weten wordt ook uitgelegd.

En dat jij blijkbaar gelijk een ponnie kreeg en privéles (hoe heb je anders leren rijden, op een manege leer je niet rijden he... BEDANKT) kan mij niks schelen, ik heb al duidelijk uitgelegd dat zoiets niet voor iedereen geldt.



Goedzo Zhiv !!!
ik was de discussie ook al aangegaan. maar erg goede argumenten heeft ze niet.
en als zij gelijk begonnen met les van anky op haar super paard,

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:18

Helaas worden de meeste paarden nog altijd verkloot door 'eigenaren'. Mensen met geld en zonder hersens die denken dat ze geweldig zijn.

Overal heb je ze er tusen zitten. Op maneges wordt over het algemeen proffesioneel omgegaan met de dieren. Problemen ontstaan vaak daar waar mensen 'denken' alles wel te weten. Ik heb te vaak mensen gezien die hun 'eigen' paard gebruiken als My Little Pony of helemaal in de vernieling rijden omdat ze Anky denken te zijn.

Op maneges gebeurt dit niet!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:20

helemaal mee eens nancy !

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:23

mandy_b_s schreef:
helemaal mee eens nancy !

me 2

SunnyDay

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:08

Esperanza schreef:
Helaas worden de meeste paarden nog altijd verkloot door 'eigenaren'. Mensen met geld en zonder hersens die denken dat ze geweldig zijn.

Overal heb je ze er tusen zitten. Op maneges wordt over het algemeen proffesioneel omgegaan met de dieren. Problemen ontstaan vaak daar waar mensen 'denken' alles wel te weten. Ik heb te vaak mensen gezien die hun 'eigen' paard gebruiken als My Little Pony of helemaal in de vernieling rijden omdat ze Anky denken te zijn.

Op maneges gebeurt dit niet!


(ook namens Zhivago Knipoog )

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:36

tja.. daar moet ik me ook bij aansluiten.... hoeveel mensen stappen wel niet zonder begeleiding op een knolllie omdat ze "dat zelf wel ff kunnen" ??

tja.. verklote... ach

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:53

Ik zou als ik jullie was TinkyGipsy's mening maar niet al te serieus nemen. Ondanks herhaaldelijke aanbiedingen om te komen kijken op een stal in haar buurt waar men wel goed voor de paarden zorgt, heeft zijn een stal voor ogen (waar ze notabene zelf staat) en kijkt niet verder dan haar neus lang is. Verder zal het beslist heel sneu zijn geweest wat er met haar lievelingspony is gebeurt, maar dat is weer geen reden om te generaliseren.
Haar grootste argument is dat manegepaarden maar in een stand staan en verder niet buitenkomen, intussen staat haar lease/verzorgpaard ook in de box en komt er verder niet uit als zij er niet is, dus die vlieger gaat ook niet op.

En ook TinkyGipsy heeft op een manege leren rijden. En wat ik persoonlijk nog het ergste vindt, is dat ze niet open staat om verder te blijven leren.

karentje
Berichten: 331
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: maasmechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:05

ik was vroeger in een hele slordigge manege w-geweest en daar redeb de paarden echt VEEL!!!!
minsten 4 uur per dag sommige reden helemaal niet en das ook nie goe.
de prive paardjes werden gebruikt voor de beginnelingen en die reden elk uur 1 uurtje rust hadden ze dan.
nu ben ik in een hele fijne manege daar rijden de paardjes beperkt maar toch genoeg 2 a 3 uur per dag met rust uurtjes dus daar is het veel beter en veeel ordelijker is het daar ook.
mooie stallen en ze krijgen daar veel voer alle paardjes glanzen daar ook en zijn kerngezond
zo dit wou ik even zeggen

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:10

Laat ik zeggen dat ik blij ben dat ik een eigen paardje heb Schijnheilig

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:13

Toch gek, dat er juist heel veel oude manege paarden zijn, meestal paardjes, die als ze van een 'pension' klant waren geweest, er waarschijnlijk niet meer waren.........
Maar nogmaals TinkyGipsy, wat versta jij onder verpesten?[/b]

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:53

Hetja schreef:
Toch gek, dat er juist heel veel oude manege paarden zijn, meestal paardjes, die als ze van een 'pension' klant waren geweest, [/b][/b]

precies, ik ken ook heel veel oudere manegepaarden die er nog altijd super uitzien. Bv een jaar of 8 geleden, toen ik pas reed, kwam er een nieuw paard voor de manege binnen. Mijn vader was de eerste die hem mocht uitbproberen. Helaas was dit pas de derde of vierde keer dat mijn vader op een paard zat, en het paard had Z+ gelopen Haha! Haha! . Maar het paard zag er gelukkig en gezond uit, en had alle knoppen erop staan, leunde je iets teveel naar links, ging ie al appuyeren (wat een catastrofe is als je niet eens tegoei kan lichtrijden Haha! ) Dus kort samengevat, gelukkig gezond paardje dat gemakkelijk een Zproefje eruit perste.

Vijf jaar later was het paard 24jaar. Verpest? Een Z-proefje kreeg je er idd niet meer uit, de knoppen waren een beetje afgesleten en het paard reageerde moeilijker op het gewicht en de hulpen. Maar als het nu uitmaakt dat een 25jarige die toch nooit meer op het wedstrijdconcours gaat geen fatsoenlijk dressuurproefje meer kan lopen, is hij dan "verpest"?

Ongelukkig? Paard was nog altijd even lief en nieuwsgierig als vijf jaar daarvoor. Galoppeerde nog altijd lekker snel en met de oortjes naar voren en was dol op de aandacht van kinderen.

Ongezond? Paard was wat magerder geworden door de ouderdom, maar nog altijd 100% in topconditie en nooit ziek of kreupel.

Dus imo worden niet alle paarden door de manege "verpest" . Of wat dacht je van een manegepony van 35 (!!!) jaar, die nog altijd meereed tijdens de lessen. En hij kon nog verdomd goed volgen Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 14:44

Ik mag vast geen namen noemen van manege's Tong uitsteken
Maar de manege in Vught vind ik verschrikkelijk. De paarden die het hardst moeten werken hebben het er het slechtst. De stallen stinken verschrikkelijk naar ammoniak, en de lucht is er bedompt. De manegepaarden staan in kleine stands vast, terwijl die het hardst werken.
Ook wordt er slecht les gegeven vind ik.
En de manege in Cromvoirt waar ik altijd reed vind ik erg goed. Ruime nette boxen, goed voer, goede zadels en er wordt goed les gegeven. Ook hebben ze erg fijne paarden vind ik Lachen

Ammatheen
Berichten: 101
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Tongeren,Limburg,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:00

Hallo,
ik heb 6 jaar bij een manage gereden en zo slecht gaat het er nu ook weer niet aan toe.
Zeker toen het overgenomen werd leek het erop dat de paarden en pony's er veel beter uit gingne zien maar dat was maar een korte periode ( jammer )
Wel vindt ik het erg dat de beestjes altijd zo veel moeten lopen en dat die kleine kinderen en maar op los stampen als ze niet vooruit gaan Verdrietig en dan zegt de lesgever nog niks
Daarom ben ik er ook weggegaan!
En nu rij ik bij een pony-club waar het echt héél leuk is, de pony's staan altijd samen (gezamelijke stal en wei) en de sfeer is ook heel goed.