wat vinden jullie van maneges¿¿¿¿

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:03

TINKYgipsy, ik denk dat je even op moet letten met sommige dingen die je zegt, want ik denk niet dat alle mensen hier dat even leuk vinden.

Een manege is slecht omdat er op alle paarden en pony's steeds andere mensen rijden. Waarom is dat slecht dan? Ik zeg niet dat het goed is, maar het is toch geen reden om een manege slecht te noemen. Ik rijd samen met een meisje een pony, is dat dan ook slecht?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:04

TINKYgipsy schreef:
Een manege is slecht omdat er op alle paarden en ponys steeds andere mensen gaan rijden... volwassenen, maar ook kinderen.. en beginners die de paarden verkloten om het maar grof te zeggen.

Heb ik nochtans niet gezien bij de manegepaarden waar ik tot een jaar geleden nog meer reed. De èchte mangepaarden die er al jaren stonden hadden het perfect bekeken. Als ze met beginners te maken hadden, gingen ze op een sjoktempo door de bak en luisterden ze alleen naar de instructrice.Vanaf het moment dat het woordje stap viel stopten ze prompt Haha! . Konden uren aan een stuk doorsjokken zonder moe te worden, zagen er heel gezond uit en absoluut niet ongelukkig om al die aandacht die ze kregen Lachen

en IEDEREEN heeft moeten LEREN paardrijden. Je kan mij niet wijsmaken dat jij toen je de eerste keer op een paard zat dadelijk een zit als Anky had, iedereen heeft moeten hobbelen en klutsen in het begin, hoe wou jij het aanpakken, elke mangeruiter een apart paard geven en op privéles sturen?

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:05

Krijgt die pony iedere dag verschillende mensen op zijn rug? nee.

En sorry, niet iedereen vind het leuk wat ik zeg?
Pas geleden is mij nog verteld dat je hier met reacties van anderen moet kunnen omgaan, ookal vind je dat dan niet leuk...

Maar ik ga een kopje thee drinken, krijg altijd zo'n dorst na een avondje bokt.. Knipoog

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:06

inderdaad.
en nee ik dacht e rvroeger ook niet bij na toen ik jong was, dat al sik mijn les af had en een worteltje gaf, dat die pony daarna vies weg werd gezet en zn zadel dat hij met andere pony's deelde vies werd weggehangen, hij in een smerige box stond en nog even een knal kreeg. ik hield me daar nog niet mee bezig.
maar nu.. ja !

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:07

xKatleentjex schreef:
De èchte mangepaarden die er al jaren stonden hadden het perfect bekeken. Als ze met beginners te maken hadden, gingen ze op een sjoktempo door de bak en luisterden ze alleen naar de instructrice.Vanaf het moment dat het woordje stap viel stopten ze prompt Haha! . Konden uren aan een stuk doorsjokken zonder moe te worden, zagen er heel gezond uit en absoluut niet ongelukkig om al die aandacht die ze kregen Lachen

en IEDEREEN heeft moeten LEREN paardrijden. Je kan mij niet wijsmaken dat jij toen je de eerste keer op een paard zat dadelijk een zit als Anky had, iedereen heeft moeten hobbelen en klutsen in het begin, hoe wou jij het aanpakken, elke mangeruiter een apart paard geven en op privéles sturen?


OK dan!

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:07

Kathleentje, kon dat maar... daaaaaááág xx

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:08

Ja je moet met de reactie's om kunnen gaan, maar jij beledigt hier een flink aantal mensen met zo'n opmerking.. En dat is toch niet nodig Lachen
Drink smakelijk Knipoog

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:08

TINKYgipsy schreef:
Kathleentje, kon dat maar... daaaaaááág xx


Maar dat kan niet

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:09

Omdat maneges slecht zijn? ...
Beledig ik daarmee iemand ?

Verward Nou niet mijn bedoeling hoor, ik vind het gewoon Verward

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:09

Zhivago schreef:
Maar dat kan niet


Het zou kunnen! Maar laten we daar niet over discuseren Knipoog

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:10

nee wat zijn we nu aan het doen dan ?

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:15

xKatleentjex schreef:
en IEDEREEN heeft moeten LEREN paardrijden. Je kan mij niet wijsmaken dat jij toen je de eerste keer op een paard zat dadelijk een zit als Anky had, iedereen heeft moeten hobbelen en klutsen in het begin, hoe wou jij het aanpakken, elke mangeruiter een apart paard geven en op privéles sturen?


Ik ben het helemaal met je eens Katleen, iedereen moet het leren.
Ik vind dat de manege paarden vaak de beste paarden zijn qua karakter!!

En sorry maar de paarden krijgen in ieder geval genoeg te eten en worden 10 keer per dag gepoetst door kinders, staan met hordes paarden bij elkaar. Vind maneges echt niet slecht voor paarden, over het algemeen, er zijn altijd uitzonderingen. En dat sommige veel lopen, een pard is gemaakt om te werken. Maar zoals ik zeg er blijven altijd uitzonderingen.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:15

Je beledigt daar zeker mensen mee, omdat je dus blijkbaar niet weet dat het ook echt anders kan!!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:16

TINKYgipsy schreef:
Het zou kunnen! Maar laten we daar niet over discuseren Knipoog


Niet elk meisje dat wil rijden krijgt gelijk een paard en privéles, financieel is dat vaak niet mogelijk. Of dochterlief vind het na 3 keer op het paard zitten niet meer leuk, of valt eraf, breekt haar arm, en durft nooit meer bij een paard in de buurt te komen.

Het zou ook moeilijk zijn om voor alle beginners die er zijn een geschikt paard te vinden.

Citaat:
Omdat maneges slecht zijn?


Het is geen feit, het is omdat jij manege's slecht vind...

Maar waarom vind je het zo moeilijk om uit te leggen wat je slecht vind aan manege's? Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:18

Hmm... het is zelfs zo dat manegepaarden gemiddeld OUDER worden dan 'eigen paarden' om het zo even te zeggen..

Ben het verder helemaal met Mik_beer, Katleen etc. eens.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:18

ik ga slapen, spreek jullie o gwel in deze discussie.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:18

Amethyst schreef:
Hmm... het is zelfs zo dat manegepaarden gemiddeld OUDER worden dan 'eigen paarden' om het zo even te zeggen..

Ben het verder helemaal met Mik_beer, Katleen etc. eens.


Die paarden hebben ook een hele goede conditie

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:20

Dat bedoelde ik te zeggen, maar ze is denk ik niet op bokt, want HALLO, ze is niet zo hopeloos als ons Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:23

Klopt ook Zhivago.
Plus dat manegepaarden niet 23 uur in hun box staan zoals veel 'eigen paarden' dat wèl hebben..
Een leven als manegepaard is vaak zo slecht nog niet

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:24

En je leert op verschillende paarden rijden, en niet elke dag op dezelfde. Stel dat je begint met een makkelijk paardje, die verkoopt, dan een ander paardje koopt waar je niet mee om kan gaan Tong uitsteken . Sta je daar met je tig jaar rijervaring "aanpakken? Blond "

Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58028
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:30

weer zon topic:
iedereen heeft moeten leren rijden.
Niet iedereen heeft geluk dat ie uber rijke ouders heeft die een volbloed arabier hengst kunnen kopen en anky kan inhuren om zijn kleintje te lren rijden. maneges slecht?
nee. op de meeste maneges worden de paarden echt wel goed verzorgt!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:31

Lees nou maar mijn verhaal op pag. 8. Samengevat wat ik ervan vind Haha!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:34

goed.. wat zal ik eens zeggen,

ik kom van een manege waar de paarden het op zich goed hadden, beetje weinig eten naar de hoeveelheid werk, en omdat er mensen waren die regels aan haar laars lapte liepen ze soms meer dan geplant, maar verder goed.. mooie ruime boxen en 's zomers genoeg weide gang

nu rij ik op een manege waar de paarden 1, max 2 uur per dag lopen, ze zijn alleen open op vrij, zat en zon dag... er worden geen enorm zware oefeningen gevraagt en als je wedstrijdambities hebt moet je met eigen paard komen, zeer goed dus...

slecht? dat is een heel zwaar woord vind ik

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:43

Ik zei toch dat het ook anders kan Lachen

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:45

t kan altijd anders.... gelukkig wel.. als iedereen zijn paarden behandelde als je ts beweerd dan bleef er niet veel leven over en had de db het ergt druk.... nog 6 berichtjes Knipoog