wat vinden jullie van maneges¿¿¿¿

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:49

een manege is een manege!

En Hetja,

Blijkbaar weet je dus niet om welke pony het gaat en welke manege

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:55

Mik_beer schreef:
Ik word er echt een beetje erg GEK!! van, dat vrijwel iedereen van jullie steeds alle maneges over 1 kam scheren, en dan kunnen je wel zeggen dat je dat niet doet, maar lees dan je eigen berichtje eens een paar keer na! Je KAN gewoon NIET zeggen wat je over het algemeen van maneges vind, weet je hoeveel maneges er zijn? Op zijn hoogst heb je er misschien 5 gezien, en dan weet je natuurlijk meteen hoe de gemiddelde manege in Nederland er uit ziet, NEE dat weet je niet. Ik word er echt een beetje strontziek van, er zijn honderden maneges, en er zitten vast wel wat slechte tussen, maar echt niet allemaal. Denk je nou echt dat iemand een manege gaat beginnen als die de paarden slecht behandeld? Tuurlijk niet, hij moet er aan verdienen, en er komen echt niet meer klanten als ze er slecht uit zien!! En waarom uberhaupt een manege beginnen als je niet van paarden houd, nee dat kan ik niet bevatten. Want je verdient écht niet veel hoor, aan een manege houden. Ik kan ook niet zeggen dat de manege waar ik reed er perfect uit ziet, maar de paarden worden er super verzorgd, en er zijn maar weinig mensen die zoveel om hun paarden geven!!! Geloof dat maar van mij..
En teveel uren lopen, dat kan nou eenmaal wel eens voorkomen. Het zijn manegepaarden, daar zijn ze voor. Die beesten zijn niet anders gewend, en als ze het echt zo verschrikkelijk zouden vinden, lanceren ze je wel. En als er iemand echt zo extreem aan die beesten loopt te trekken, dan zegt iemand er echt wel iets van. Oke ze trekken misschein iets meer dan mensen die wat langer rijden en er meer vanaf weten, maar iedereen moet leren. Je moet onthouden, het zijn manegepaarden, en ze zijn er om mensen te leren rijden. Als je er niet tegen kunt ga je toch niet paardrijden? Klinkt crue, maar liever leren op een paar paarden en dan iets ruiger doen, dan dat iedereen allemaal paarden verkloot...
(en ga nou niet denken dat ik niet van maneges houd, want ik heb er minstens 6 jaar gereden, ben sinds kort gestopt omdat ik bij de verenigingslessen ben gaan rijden, en ik vind het jammer dat ik niet meer op de manegeknollies rijd!!!)


amen Haha!

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:58


ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:02

Wat?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:10

mandy_b_s schreef:
amen Haha!

*loopt mee achter het clubje aan Haha! *

niets meer aan toe te voegen. Ik heb maneges gezien waarvoor ik mij als eigenaar zou schamen, ik heb er ook gezien waar de pony's en paarden een prima leven hebben. Ik ken manegeeigenaars die alleen aan geld denken, en ik ken er die zielsveel van hun diertjes houden en dag en nacht paraat staan om ze te verzorgen Lachen

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:12

geweldige reactie mik_beer!!!! Haha! ik ben op heel veel verschillende maneges geweest door het hele land, en ben vandaag de mooiste tegengekomen. Eeen hele grote hal, met links een 20x60 bak, met goede afzetting en letters. rechts de stallen, die makkelijk uit te mesten zijn. Ze schijven eerst links de schotten naar voren [in het gangpad] en de deuren blijven staan. de paarden worden op het gangpad geplaatst, en er rijd een trekker door alle stallen heen die alles eruithaald. schotten gaan terug, paarden ook, en dan nieuw stro erin! echt heel cool. was op de zonnehoeve in zeewolde!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:12

nee ik vind wel dat er op veel maneges oncorret met paarden wordt omggegaan ( slaan verkeerd tuig, en nog meer dingen zoals vuile boxen ik kan nog uren door praten ) en dat er meer toezicht mag zijn en beter opgeleid personeel, maar vaak wordt het woord manege al als slecht bestempeld. ik kies zelf ook eerder voor een pension stal, mede omdat hier ook geen gillende kinderen zijn en dat soort dingen, meer rust, vaak betere accomedatie, maar niet alle maneges zijn vreselijk. net wat kimmie zegt, ; we hebben allemaal leren rijden op een manege, heet zij nu het zijn als kind.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:13

xKatleentjex schreef:
*loopt mee achter het clubje aan Haha! *

niets meer aan toe te voegen. Ik heb maneges gezien waarvoor ik mij als eigenaar zou schamen, ik heb er ook gezien waar de pony's en paarden een prima leven hebben. Ik ken manegeeigenaars die alleen aan geld denken, en ik ken er die zielsveel van hun diertjes houden en dag en nacht paraat staan om ze te verzorgen Lachen

PRECIES !

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:21

Maar mandy_b_s, op veel maneges, wat is voor jou veel?
Ik sta met pony ook op een manege, en ik zeg het je, ik vind het geweldig! Lekker gezellig, lekker druk. Kun je anderen ook nog dingen leren!

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:44

Als een manege er goed uitziet dan betekent het niet dat hij meteen goedt is... Het gaat erom dat paarden de hele tijd achter elkaar aandribbelen en alles al kunnen wat is daar nou aan paard te rijden

Sinds ik bijrijdpaarden en paarden die ik lease heb, weet ik pas wat echt rijden is.
Laatst bijgewerkt door TINKYgipsy op 03-10-04 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:44

nou 4 van de 5 maneges ( voorbeeld dus ik zeg neit dat ik op5 maneges of mee rof minder gereden of gedaan heb ) tref ik die dingen aan.
maar inderdaad, er zijn veel gezellige manege's !

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:46

Op een goede manege waar de paarden goed worden behandeld, vind ik het nog steeds slecht. Een manege is een manege

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:47

en wat vind je er dan slecht aan ?

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:49

stel ; een manege, met mooie ruime bozen, veel pony's allemaal lekkere stal, goed peersoneel, goede instructie, goed voer verzorging e.d. de pony's wisselen elkaar veel af, en er is toezicht op hoe er met de pony's wordt omgegaan. waarom is een manege nou slecht ? oke dit is een bijzonder voorbeeld, je hebt er niet veel zoals dit, maar toch ; waarom is het dan slecht ?

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:50

Waarom is het dan een slechte manege als alles goed is Verward Ik vind jou maar een beetje raar, je geeft meningen die gewoon nergens op gebaseerd zijn..
Jij zegt dus over het algemeen dat maneges slecht zijn. Maneges zijn slecht, dat gaat er bij mij niet in.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:51

nope. er zijn veel verschillende maneges.
maar krijg ik nog antwoord op mijn reactie, TINKYgipsy ?
ik ben benieuwd. geef teminste een goed argument.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:52

kim ; als j ehet tegen mij had ; ik had het tegen TINKYgipsy. Knipoog
dat je niet over mijn antw gaat puuzelen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:55

Nee daar had ik het ook niet over. Maar niet zo Tg aanvallen, dat is niet de bedoeling hè!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:56

ik val ook niet aan. ik vraag een argument. je kunt best plaatsen dat je maneges op zich gewoon slecht vindt, maar geef dan gelijk een rede. waarom vind je dat ?

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:56

hallo, ik ben niet zo hopeloos dat ik op internet alleen maar op bokt zit heb wel meer te doen... vandaar me lang verwachte antwoord...

Maar goed..

Een manege is slecht omdat er op alle paarden en ponys steeds andere mensen gaan rijden... volwassenen, maar ook kinderen.. en beginners die de paarden verkloten om het maar grof te zeggen.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:58

is dat op iedere manege ? ben je in nederland alle maneges al bezocht ? denk je neit dat er ook goede instructie kan zijn, waardoor er correct gewerkt wordt ??

en sorry dat ik je lastig val hoor.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:00

jij zegt trouwens dat je als je een paard leased mer leert las ik. maar voorbeeldje ; jij rijdt iedere dag het zelfde paard de zelfde dingetjes probleempjes en hulpen.
of ; jij rijdt vaak op verschillende typen paarden met verschillende probleempjes enz. enz ??
waar leer je meer van ? volgens mij heeft 90% hier op bokt leren rijden op manege's door verschillende typjes onder hun kont gehad te hebben...

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:00

Natuurlijk is dat op iedere manege! Elk paard krijgt toch steeds een ander op zijn rug, daarvoor hoef ik niets te bezoeken hoor haha en ja dat zou wel kunnen maar dan denk ik meer aan een prive les.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:02

ik kies zel fook de stal en instructie waar ik nu sta, prive voor het paard fijn, rust er wordt correct met ze omgegaan bijna 24 uur per dag een goed wakend oog.. en ja.. dat verkies ik ook boven een manege.
maar je hoort mij niet zeggen dat ik alle maneges slecht vindt.

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:02

Natuurlijk heb ik geleerd door op verschillende paarden te rijden ja... denk je dat ik daar vroeger over heb zitten na te denken, ?