wat vinden jullie van maneges¿¿¿¿

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:56

iedere manege vind ik gewoon weer anders..
sommige maneges vind ik ook echt niet goed voor de paardjes...
maar er zijn ook veel goede

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:08

TINKYgipsy schreef:
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend[/b]


ja dat bedoelde ik ja Knipoog
ehm waarom?
heel simpel het is gewoon waardeloos. Die paarden moeten maar in die lessen achter elkaar hobbelen allemaal van die penny meisjes dr op te huppen die voor geen meter kennen rijden. Die beesten krijgen half ingezakte ruggen er door, hebben ze zown rot les achter de rug .. hup volgende les weer, rijden er betere meisjes op maar ja dan heb je weer een zwaardere les. Ik ben een paar kee rop een manege geweest nou dan moest ik maar even dit en dat paard pakken, bezweet, en gemeen in de stal.

Maar ja dat zou ik ook doen als ik 100 pennym,eisjes heb die me de hele dag staan te poetsen die het gewoon niet kunnen. De manege was dan wel 5 sterren maar het gaat er gewoon om hoe het er gaat, hoe mooi het er ook is ik iriteer me dood aan die paarden die elke dag zoveel uur moeten rondhobbelen achter elkaar, met meisjes die gewoon niet kunnen rijdenm, teugels los, bit er half naast, want ja zelf opzadelen moet ook kan je het niet, meot je moeder maar ffies helpen.. vreselijk en de lessen je zit met een hele groep dus op je gelet word er ook amper en goed leren paardrijden kan amper je zit elke keer wee rop een ander paard dus elk paard 'werkt'weer anders... maneges zijn gewoon fout das mijn mening

Amen

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:16

in het meeste kan ik je gelijk geven...
maar deze regel...

allemaal van die penny meisjes dr op te huppen die voor geen meter kennen rijden.

ik denk dat iedereen heeft moetel LEREN paardrijden...
natuurlijk kan je niet meteen paardrijden als je net begint!
en je gaat dan toch naar een manege om te leren paardrijden??

ik vind wel dat je gelijk heb met dat de paarden niks anders doen dan alleen achter elkaars kont aanlopen..
wij hadden een pony gekocht van een manege..en was alleen gewent om achter andermans kont aan te lopen..
dus buiten wassie nie meer te houden..in de wei was hij niet meer te houden..je kon er niet alleen mee naar buiten..hij kon niet alleen staan of hij ging helemaal flippen!
en op de manege was hij heel braaf..en rustig enzo..

Irisje3
Berichten: 171
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:31

mijne is cool Tong uitsteken Bloos!

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:47

ik ben het er niet echt mee eens, ik rijd 6 jaar op een best wel goeie manege.. de paarden/pony's worden er goed verzorgd, beginners leren eerst rijden door behulp van privéles, en van te voren legt de instructeur/instrutrice uit hoe je moet opzadelen.
ook in de groepsles hobbel je niet zomaar achter elkaar aan, mij was vanaf het begin al duidelijk gemaakt dat ik niet zomaar achter een andere pony moet aanhobbelen en dat ik juist zélf moet leren sturen.
op sommige maneges is het wel zo dat alle pony's maar een beetje achter elkaar aan sukkelen
maar ik ben de manege een beetje zat geworden, en daardoor heb ik (zinds kort) mijn eigen verzorgpony's, waar ik van alles mee mag doen.
je hebt namelijk zo vaak op de manege dat je zo weinig kunt doen: je poetst, zadelt op, gaat rijden, zadelt af en je gaat naar huis. en meestal rijd je dan ook nog eens binnen!!!
en dat is nix voor mij, ik ben meer zo'n buitenmens die het heerlijk vindt om met pony's een beetje te dollen Haha!
maar ik rijd nog steeds 1 keer in de week op de manege... want ik wil wel nog steeds lessen hebben

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:54

de mensen die maneges niet zielig vinden zeggen allemaal: de paarden staan hoog in het stro ze worden goed verzorgd en krijgen genoeg te eten...

maahaar zouden wij blij zijn met een kamer van 2 bij 2 meter en we krijgen sochtends smiddags en savonds te eten. mogen soms even naar buiten en onze haren worden voor ons gekamd
ja sorrie beetje vaag voorbeeld maar zo zie ik het..
voor mij zou een manege "goed"(voor zover mogelijk) zijn als die paarden een stal hebben van 10 bij 10 meter met uitloop naar buiten en 2 a 3 uurtjes maximaal per dag hoeven te rijden

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:01

bij ons rijden ze max 3 uurtjes, maar een hele hoop eigen paarden staan ook in zo'n kleine box dus je moet dat niet speciaal over een manegepaard beginnen dat die in een te kleine box staat. in de zomer hebben de paarden ook 'vakantie' en dan hebben ze iets van 3 weken rust. 's ochtends gaan ze ook telkens naar buiten... ik vind dat er maneges zijn waar de paarden het slechter hebben.
maar ja, ik ben het toch wel met je eens, djanogirl, en vandaar dat ik dus verzorgpony'tjes heb Lachen

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:11

promiss schreef:


allemaal van die penny meisjes dr op te huppen die voor geen meter kennen rijden.


..


daar heb je gelijk in , maar laat ze dan neit achter elkaar aan hobbelen laat ze dan eerst wat privelessen oid nemen Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 00:37

TINKYgipsy schreef:
En dat is ook meteen een reden waarom ik nog een grotere hekel aan maneges heb... als ik die paarden zien staan denk ik steeds aan me mannetje


Nu wordt me veel duidelijk...je projecteerd je frustraties dat je het paard niet terug kon kopen op de manege...
Tja, het is maar hoe je het bekijkt...Ik moet eerlijk zeggen dat ik de reactie van de toenmalige eigenaar erg waardeer.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:02

Citaat:
promiss schreef:


allemaal van die penny meisjes dr op te huppen die voor geen meter kennen rijden.

..


daar heb je gelijk in , maar laat ze dan neit achter elkaar aan hobbelen laat ze dan eerst wat privelessen oid nemen


Niet iedereen is een natuurtalent zoals sommige wel denken te zijn
En prive lessen, enig idee hoe duur die zijn? Dat is echt niet voor iedereen weggelegd hoor...

@Tinkygypsy, ik ben van mening dat jij eerst eens moet gaan leren tellen, ik weet om welke pony het gaat en welke manege (met vijf sterren, zouden we best willen hoor Tong uitsteken ) maakt niets uit, maar de dingen die jij hier vermeldt kloppen echt niet.......

Misschien is het verstandig om je eens gaan af te vragen waarom een paard in het manege werk is terecht gekomen.....

Ik denk dat er dan heel wat mensen anders naar manege's gaan kijken... (zowel positief als negatief)

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:42

t is heus niet zo op iedere manege dat de paarden/pony's achter elkaar aan lopen hoor!
Bij ons op de manege zegt de instructrice altijd dat er een paard tussen moet kunnen, bovendien, de meeste pony's bij ons op de manege beginnen te bokken als er een andere pony te dicht achter m loopt!
En nu omdat ze de stallen aan t verbouwen zijn, staan de pony's dag en nacht buiten, en alleen als ze in de les mee moeten lopen, dan worden ze er uit gehaald, worden gepoetst,(en heus niet door pennymeisjes Rolleyes ) opgezadeld, en lopen in de lessen mee,en daarna mogen ze weer terug de wei op.
En dan zou een eige paard ook zielig moeten zijn, want die staan ook niet dag en nacht buiten.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:40

Hetja schreef:
Niet iedereen is een natuurtalent zoals sommige wel denken te zijn
En prive lessen, enig idee hoe duur die zijn? Dat is echt niet voor iedereen weggelegd hoor...

@Tinkygypsy, ik ben van mening dat jij eerst eens moet gaan leren tellen, ik weet om welke pony het gaat en welke manege (met vijf sterren, zouden we best willen hoor Tong uitsteken ) maakt niets uit, maar de dingen die jij hier vermeldt kloppen echt niet.......

Misschien is het verstandig om je eens gaan af te vragen waarom een paard in het manege werk is terecht gekomen.....

Ik denk dat er dan heel wat mensen anders naar manege's gaan kijken... (zowel positief als negatief)



uhm..deze regel heb ik niet geschreven hoor...

allemaal van die penny meisjes dr op te huppen die voor geen meter kennen rijden.

ben het er juist niet mee eens..

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:40

iedereen moet toch leren paardrijden?
ben je daarom meteen een penny meisje die voor geen meter kan rijden?
ik denk dat er hier niemand op bokt zit..die voor het eerst op een paard klom..en meteen kon rijden!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 13:55

Oeps, sorry dan, had stukje gekopieerd, blijkbaar iets fout gegaan dan, exuses....

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:04

is al goed hoor Haha! hihi
geeft niks Lachen

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 16:13

Ik rijd ook op een manege.
Maar ik ben in de vakantie naar een ponykamp geweest en ben eracheter gekomen dat mijn manege waar ik rijd helemaal niet zo geweldig is. Op die manege waar ik op ponykamp ben geweest (jan dolfing) gingen de paarden tenminste op wei bv. Op manege waar ik rijd hebben ze niet eens een wei tot hun beschikking. Ik vind dat als een pony de hele dag stilstaat, waar bv. niemand op wil rijden wel weidegang nodig heeft. Maar dat is dan mijn mening Knipoog

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:01

Rayorgy schreef:
Ik vind manege's niet goed want zodra een paard te lang kreupel is ofzo moet hij meteen worden afgemaakt Boos!


Dit slaat nergens op vind ik.
Natuurlijk worden er weleens paarden afgemaakt, maar dat dat is wel voor het bestwil van het paard hoor.
Als die niet meer kan is het beter om afgemaakt te worden dan dat hij altijd pijn lijdt toch?
En in principe zijn ze ook niet zo makkelijk met de paarden op de meeste maneges.

Ik vind dat je niet zo kan zeggen wat je over maneges vind, dat verschilt natuurlijk per manege, maar meestal zorgen ze echt wel goed voor de paarden.
Natuurlijk, er rijden veel beginners op de paarden, maar iedereen moet het leren toch?
En er zijn vast ook maneges die wat minder met de paarden zijn, maar tot nu toe heb ik eigenlijk bijna alleen maneges gezien waar ze wel goed met de paarden omgingen.
Op een uitzondering na dan.....

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:06

bij echt drukke maneges worden die paarden echt 20 keer per dag gepoetst en dan van die ouders die erachter staan en er geen verstand van hebben *walgt*
bij mn vorige manege gingen die kindjes ook in de stal op de pony's zitten. alsof die beesten daar geen trauma van krijgen!!
ze staan ook bijna allemaal in een stand met zo'n touw vast dat als ze hun hoofd omdraaien ze teruggetrokken worden.. naar mijn mening niet zo leuk dus

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:03

bij ons op de manege i het ook altijd gezellig, alle paarden en pony's hebben een eigen box met een lkkre laag stro en elke ochtend gaan ze met zijn allen op de pedock, Lachen de meeste pony's rijden zaterdag het meest(elke pony 2 uur) op andere dagen soms ook, geen een pony is bijn ons ziek

xx romy

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:11

www.luckystable.nl de manege waar ik op zit goede instructeurs, ze worden goed verzorgt, regelmatig worden er manege paarden verkocht aan particulieren omdat ze eigenlijk "te goed"zijn om manege paard te zijn (niet l*llig bedoelt, maar jullie begrijpen het wel toch?) Ook voormalige pension paarden zijn nu maneg paard, het zijn allemaal goede leerpaarden, met een eigenwijs maar eerlijk karakter.
Ze worden goed behandelt, lopen ong. 3 uur per dag (niet meer)en er komen regelmatig nieuwe ponies/paarden bij, die het ook naar hun zin hebben.
Mensen die maneges "haten" of het niets vinden zijn dus niet op alle maneges geweest, vaak maar op 1 of 2.
Owja, en op de manege waar ik rij, geen stands, boxen!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:22

bonney4evver schreef:
ja dat bedoelde ik ja Knipoog
ehm waarom?
heel simpel het is gewoon waardeloos. Die paarden moeten maar in die lessen achter elkaar hobbelen allemaal van die penny meisjes dr op te huppen die voor geen meter kennen rijden. Die beesten krijgen half ingezakte ruggen er door, hebben ze zown rot les achter de rug .. hup volgende les weer, rijden er betere meisjes op maar ja dan heb je weer een zwaardere les. Ik ben een paar kee rop een manege geweest nou dan moest ik maar even dit en dat paard pakken, bezweet, en gemeen in de stal.

Maar ja dat zou ik ook doen als ik 100 pennym,eisjes heb die me de hele dag staan te poetsen die het gewoon niet kunnen. De manege was dan wel 5 sterren maar het gaat er gewoon om hoe het er gaat, hoe mooi het er ook is ik iriteer me dood aan die paarden die elke dag zoveel uur moeten rondhobbelen achter elkaar, met meisjes die gewoon niet kunnen rijdenm, teugels los, bit er half naast, want ja zelf opzadelen moet ook kan je het niet, meot je moeder maar ffies helpen.. vreselijk en de lessen je zit met een hele groep dus op je gelet word er ook amper en goed leren paardrijden kan amper je zit elke keer wee rop een ander paard dus elk paard 'werkt'weer anders... maneges zijn gewoon fout das mijn mening

Amen


Waarom scheer je alle maneges over 1 kam?
ingezakte ruggen? ehm...van de 20 manege paarden op luckystable, geen 1
gemeen op stal? 1-tje, maar dat is een oude zeur
pennymeisjes die niet kunnen poetsen? - poetsdiploma's willen al die meisjes maar al te graag halen, dus doen hun best
hoe heb jij paardrijden geleerd? als er geen manege paarden geweest waren zou 90% van alle bokkers mss nooit paardrijden geleerd!
Zelf opzadelen? als je in een gevorderde les zit ja, beginners NEE, en weer, die poetsdiploma's , daar leren ze het ook door
elke keer op een ander paard? daar leer je van! daar leer je meer van dan een ZZ paard (oid) die braaf zn rondjes hobbelt
Ja, je rijd in een groep, en? als je een goede instructrice heb helpt die je wel, dus jij zegt dat iedereen maar privé les moet nemen?? op een eigen prive paard? niet iedereen heeft daar geld voor, en bijna iedereen is begonnen op een manege!

Amen

SunnyDay

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:46

Ik vind mijn manege tominste oke(ookal ben ik nieuw). Ik weet niet of andere het ook vinden,maar de ponny's/paarden worden wel op manege's goed verzorgd OK dan!.En de meeste hebben er wel lol mee *LOL* .

Belle_Sweety

Berichten: 79
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:02

Scheve mond Tja...Ik weet ook eigenlijk niet wat ik van maneges moet denken...Mijn eigen pony's stonden vorig jaar op een manege, en dat was helemaal niks! Ik moest wachten met rijden enzo, kinderen gaven hem gewoon van alles te snoepen...Toen werd mijn Elvis (en Banjer) dik en moesten ze op dieet, en Banjer die snapte maar niet waarom. Maar als je echt naar de manegepaarden kijkt, vind ik het soms wel trieste gevallen! Sommige zijn een beetje oud, rijden te veel of zijn gewoon mager...Of juist erg dik! En dan is het extra zielig want kinderen trekken in hun mond en zitten constant aan ze! Verward Maarja, ze moeten er wél zijn! Want de kinderen zonder eigen paard willen er ook rijden! Knipoog En er zijn zat maneges die wél goede paarden enz. hebben!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:41

Ik word er echt een beetje erg GEK!! van, dat vrijwel iedereen van jullie steeds alle maneges over 1 kam scheren, en dan kunnen je wel zeggen dat je dat niet doet, maar lees dan je eigen berichtje eens een paar keer na! Je KAN gewoon NIET zeggen wat je over het algemeen van maneges vind, weet je hoeveel maneges er zijn? Op zijn hoogst heb je er misschien 5 gezien, en dan weet je natuurlijk meteen hoe de gemiddelde manege in Nederland er uit ziet, NEE dat weet je niet. Ik word er echt een beetje strontziek van, er zijn honderden maneges, en er zitten vast wel wat slechte tussen, maar echt niet allemaal. Denk je nou echt dat iemand een manege gaat beginnen als die de paarden slecht behandeld? Tuurlijk niet, hij moet er aan verdienen, en er komen echt niet meer klanten als ze er slecht uit zien!! En waarom uberhaupt een manege beginnen als je niet van paarden houd, nee dat kan ik niet bevatten. Want je verdient écht niet veel hoor, aan een manege houden. Ik kan ook niet zeggen dat de manege waar ik reed er perfect uit ziet, maar de paarden worden er super verzorgd, en er zijn maar weinig mensen die zoveel om hun paarden geven!!! Geloof dat maar van mij..
En teveel uren lopen, dat kan nou eenmaal wel eens voorkomen. Het zijn manegepaarden, daar zijn ze voor. Die beesten zijn niet anders gewend, en als ze het echt zo verschrikkelijk zouden vinden, lanceren ze je wel. En als er iemand echt zo extreem aan die beesten loopt te trekken, dan zegt iemand er echt wel iets van. Oke ze trekken misschein iets meer dan mensen die wat langer rijden en er meer vanaf weten, maar iedereen moet leren. Je moet onthouden, het zijn manegepaarden, en ze zijn er om mensen te leren rijden. Als je er niet tegen kunt ga je toch niet paardrijden? Klinkt crue, maar liever leren op een paar paarden en dan iets ruiger doen, dan dat iedereen allemaal paarden verkloot...
(en ga nou niet denken dat ik niet van maneges houd, want ik heb er minstens 6 jaar gereden, ben sinds kort gestopt omdat ik bij de verenigingslessen ben gaan rijden, en ik vind het jammer dat ik niet meer op de manegeknollies rijd!!!)
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 03-10-04 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:45

Mik_beer schreef:
Ik word er echt een beetje erg GEK!! van, dat vrijwel iedereen van jullie steeds alle maneges over 1 kam scheren, en dan kunnen je wel zeggen dat je dat niet doet, maar lees dan je eigen berichtje eens een paar keer na! Je KAN gewoon NIET zeggen wat je over het algemeen van maneges vind, weet je hoeveel maneges er zijn? Op zijn hoogst heb je er misschien 5 gezien, en dan weet je natuurlijk meteen hoe de gemiddelde manege in Nederland er uit ziet, NEE dat weet je niet. Ik word er echt een beetje strontziek van, er zijn honderden maneges, en er zitten vast wel wat slechte tussen, maar echt niet allemaal. Denk je nou echt dat iemand een manege gaat beginnen als die de paarden slecht behandeld? Tuurlijk niet, hij moet er aan verdienen, en er komen echt niet meer klanten als ze er slecht uit zien!! En waarom uberhaupt een manege beginnen als je niet van paarden houd, nee dat kan ik niet bevatten. Ik kan ook niet zeggen dat de manege waar ik reed er perfect uit ziet, maar de paarden worden er super verzorgd, en er zijn maar weinig mensen die zoveel om hun paarden geven!!! Geloof dat maar van mij..
En teveel uren lopen, dat kan nou eenmaal wel eens voorkomen. Het zijn manegepaarden, daar zijn ze voor. Die beesten zijn niet anders gewend, en als ze het echt zo verschrikkelijk zouden vinden, lanceren ze je wel. En als er iemand echt zo extreem aan die beesten loopt te trekken, dan zegt iemand er echt wel iets van. Oke ze trekken misschein iets meer dan mensen die wat langer rijden en er meer vanaf weten, maar iedereen moet leren. Je moet onthouden, het zijn manegepaarden, en ze zijn er om mensen te leren rijden. Als je er niet tegen kunt ga je toch niet paardrijden? Klinkt crue, maar liever leren op een paar paarden en dan iets ruiger doen, dan dat iedereen allemaal paarden verkloot...
(en ga nou niet denken dat ik niet van maneges houd, want ik heb er minstens 6 jaar gereden, ben sinds kort gestopt omdat ik bij de verenigingslessen ben gaan rijden, en ik vind het jammer dat ik niet meer op de manegeknollies rijd!!!)


Amen..