Vind jij dat je talent hebt?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:48

Nee getalenteerd ben ik zeker niet qua rijden, wel denk ik dat ik paarden wel goed aanvoel, misschien is dat mijn mini-talentje.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:48

Ik heb het talent dat ik geen talent heb, nergens in niet, of ik heb het nog niet ontdekt... Haha!

Maar... ik heb er ontzettend veel plezier én lol in, ik zal nooit prof worden, maar ik ga altijd met plezier naar de paarden toe. Ik probeer mezelf blijven verbeteren om te kijken waar het schip strand samen met mijn paard Lovers .

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:49

volgens mijn lesgever en de eigenaar van manege wel.
volgens mij hoor ik ergens in groep 2, heb wel gevoel voort omgaan met paarden...

tenminste. dat vind ik toch. (oef nu voel ik mezelf onwijs arrogant Bloos)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:53

Tyrza schreef:
Kom op jongens! NIet zo bescheiden!!

Durf eens trots op jezelf te zijn! OK dan!


Ik ben best trots op mezelf hoor Ik ben alleen ook realistisch Haha!:D

MissFoetsie
Berichten: 844
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:54

Ik vind niet dat ik talent heb, anders reed ik nu miss wel internationaal ofzo. Maar ik denk wel dat ik potentie heb om hoog genoeg in de dressuur te kunnen komen, als ik hard train en wil. Maar goed, ik kan niet in de toekomst kijken. Dussss....

En zoals al vermeld is kun je op jouw niveau een topper zijn en talent hebben.

Ik mocht overgens vroeger op de manege altijd wel op de drukke en nieuwe paarden rijden. En ik weet dat nog nooit iemand ontevreden over mij is geweest met hun pony`s. Bij mijn vorige pony waren ze echt heel blij met mij en dat ik die pony zo goed bij me kon houden Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door MissFoetsie op 10-09-04 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:05

mijn talent bestaat uit het opsporen van wonden en ziektes.Er hoeft er maar een iets te hebben en ik zie het gelijk.Dus op stal ben ik de medische speurhond.Een talent om in mijn zadel te blijven heb ik ook,ben er nog maar een keer afgevallen en dat was omdat er een boom niet meegaf toen ze er tegen sprong en mijn been erachter blijft hangen.
Maar rijtechnisch nope helaas niks.Kom toch niet veel verder als gas geven en remmen .

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:15

Ja en nee...
Als je kijkt naar zit enz. NEE Haha! Ik heb de coordinatie van een klapdeur, dus mijn zit is echt rampzalig, en zal ook nooit wat worden..
Ik vind zelf wel dat ik redelijk goed met (drukke, angstige)paarden kan omgaan,en ik ben ook niet snel bang (komt misschien ook doordat ik nog jong ben Knipoog )

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:17

Tyrza schreef:
Kom op jongens! NIet zo bescheiden!!

Durf eens trots op jezelf te zijn! OK dan!


Jaja en dan zeggen dat je opschept Haha!

SoshaJarig

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:18

gijsenkim schreef:
Omdat je voorzichtiger wordt als je ouder wordt ga je toch anders rijden........... Clown


.......mmmmmm, volgens mij zit jij nog in de ontkennende fase Knipoog dat is niet omdat je voorzichtiger wordt........ maar stijver Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:21

Ik heb ooit eens te horen gekregen dat het leuk is om mij les te geven omdat ik echt wat doe met wat er gezegd word. Dat is dan misschien mijn talent wel.

Aan de andere kant: als ik zie wat bijv Kojack allemaal geleerd heeft de afgelopen anderhalf jaar... zo heel beroerd is het nou ook weer niet Haha!

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:21

ze zeggen weleens talent..verwend Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:21

Sosha schreef:
.......mmmmmm, volgens mij zit jij nog in de ontkennende fase Knipoog dat is niet omdat je voorzichtiger wordt........ maar stijver Tong uitsteken


ssssssssssssssssssst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:27

joyce B schreef:

Helaas ben ik dat talent ergens kwijt geraakt blijkbaar in die jonge jaren, want de laatste 10 jaar (had tussendoor een aantal jaren niet gereden) voelde ik me alleen maar een motorisch gehandicapte kruk Haha!
Geef mij mijn kinderlichaam maar weer terug, dat had ik veel beter onder controle Schijnheilig


Ik heb dat eigenlijk ook wel een beetje, hoewel ik absoluut stukken beter rijd dan toen ik 12 was. Maar hoe meer je erover na gaat denken hoe moeilijker het word. Ik heb echt dagen dat ik er gewoon mee op wil houden (met name als ik Sven rijd, hahaha)

Dat gevoel schijnt zelf Anky af en toe te hebben, dus wat dat betreft is er nog hoop voor ons lozers *LOL*

Het is op zich wel waar. Vroeger als je een overgang reed wilde je gewoon van stap naar draf, en dat ie dan met zijn kop in de krul bleef en dan was je klaar. Da's niet zo moelijk, dus dan voelde je je best een hele piet. Nu weet je zeker 15 punten waaraan die overgang moet voldoen, en heb je ook nog eens voldoende gevoel ontwikkelt om ze allemaal te voelen (en te voelen hoe het de mist in gaat Haha!) dus er zijn steeds minder overgangen die goed lukken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:30

Idd, het was zo makkelijk toen het nog niet moeilijk was

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:37

Nee, ik heb geen talent en ben me daar heel goed van bewust.
Ik krijg juist steeds meer het idee dat ik het echt nooit leer

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:38

Talent nee, maar wel gevoel door ervaring. Ik heb altijd zelf gereden zonder les. Als ik dan een keer (zeer sporadisch) op een manegepaard reed, dan kreeg ik ze allemaal netjes aan het lopen. Maar was dat nu de ervaring van het vele inrijden van paarden of was dat puur talent? Het was denk ik eerder de ervaring, weten wat je moet doen en wat je moet voelen.
Ik had een goede houding totdat ik 2 jaar op een verkeerd zadel heb gereden en wel, maar verkeerd les heb gehad. Daar loop ik nu al tijden mee te prutsen, het gevoel is er nog wel, maar het verkeerde is aangeleerd en dat wil wel eens het gevoel onderdrukken.
Voor talent is meer nodig dan alleen het juiste gevoel. Dat juiste gevoel kun je krijgen door veel te rijden, maar een echt talent heeft dat direct.

Degene waar ik les van heb die omschrijft het rijden als volgt: iedereen kan paardrijden leren, maar de rijkunst beheersen is een heel ander verhaal. (zie onderschrift)

En daar zit het dus in. Rijden kan iedereen, gevoel krijgen lukt ook als je maar genoeg oefent (nou ja, er zijn natuurlijk uitzonderingen), maar dan komt de rijkunst om de hoek kijken en dat betekent gevoel, coordinatie, samenwerking, geduld, streng maar rechtvaardig naar je paard toe enz.

De topruiters hebben allemaal ook een natuurlijk leiderschap. Dat is dan wel een term uit de NH, maar dat is iets wat je nodig hebt om de top te bereiken. Is het niet van nature, dan kun je het voor een heel groot deel aanleren.
Laatst bijgewerkt door germie op 10-09-04 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:39

Fitzroy schreef:
Nee, ik heb geen talent en ben me daar heel goed van bewust.
Ik krijg juist steeds meer het idee dat ik het echt nooit leer


Fitz, hoe beter je gaat rijden, hoe moeilijker het wordt............... maar dat gevoel is zoooooohooooo herkenbaar. Ik voel me soms net een beginner

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:46

Nee, denk meer talent om te luisteren en er echt wat mee te doen.
Maar het is een hobby, geen topsport Haha!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:49

wat is talent?
sommige mensen hebben geen feeling,
en sommige mensen weer wel,

vroeger zeiden ze tegen mij dat ik een goede feeling had,
dat ik met een juiste paard ver zou kunnen komen,
daar heb ik nooit wat mee gedaan,
en nu?
kan ik weinig Haha!
en ga ik toch maar weer lessen...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:08

Zep schreef:
Ik heb ooit eens te horen gekregen dat het leuk is om mij les te geven omdat ik echt wat doe met wat er gezegd word. Dat is dan misschien mijn talent wel.


Dat heb ik inderdaad ook al vaker gehoord
Ik vind het niet meer dan normaal, ik betaal diegene om mij les te geven, dan luister je en voer je het toch uit lijkt mij? Verward
Anders is het gewoon weggegooit geld!

Om op de oorspronkelijke vraag te komen, talent; neuh
Ik zie mezelf niet echt als een natuurtalent. Ik probeer zoveel mogelijk van mijn fouten te leren.

Overigens is mij als kind wel vaker gezegd dat ik talent had, natuurlijk een erg groot compliment. Maar nee sorry, zie het zelf echt niet zo.

Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:47

Ik vind mezelf ook niet echt een talent, ik ben wel ambitieus en wil het graag leren dus als ik ooit echt die mogelijkheid krijg om hogerop in de paarden te komen, zal ik die ook zeker aangrijpen. Maar talent, nee, ik zal nooit een 2e Anky worden of wat dan ook. Ik kan een leuk rondje sturen maar een paard rijtechnisch helemaal voor elkaar krijgen? Lukt me niet.

Het hebben van wel of geen talent heeft denk ik ook een beetje te maken met welke mogelijkheden je krijgt van jongs af aan. Sommigen zitten al vroeg in de paardenwereld, krijgen de geweldigste paarden onder hun kont, goede les, ouders die hen sponsoren en ja, ookal hoor je dan tot groep 2, dan kan je toch heel ver komen. Waar ligt de grens tussen het hebben van talent en het ver komen in de sport dankzij de mogelijkheden die je krijgt? Wie weet had ik ook wel heel ver kunnen komen als ik op mn 12e mn 1e Z-proef had gereden met mn eigen pony en zo zou kunnen doorstromen in de paarden met een goed paard onder mn kont. Het draait in de paardensport toch vooral om geld, veel talent blijft volgens mij onontdekt omdat die talenten gewoon de mogelijkheid niet krijgen om dat talent te ontplooien. En dat is jammer, maar paardrijden is helaas echt een hele dure hobby...

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:51

Of ik talent heb weet ik niet. Ik vind mijzelf nou niet echt geweldig rijden.
Maar ik leer wel altijd snel..
En ik kreeg in mijn vroegere manage lessen net altijd wat extra aandacht van mijn instructeur zodat ik altijd net wat anders moest doen als de rest... maar of ik dat op een goede manier moet opvatten....

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:08

Ik heb niet echt talent, maar ik ben wel heel bedreven en dan is ook erg belangrijk Haha! Ik denk dat je ook met de juiste instructie vanzelf wel talent ontwikkeld.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:19

judithh schreef:
talent...wat is talent? als je op midden of zware tour kunt rijden? vind het zo'n ruim begrip, er zijn mensen die heel veel feeling hebben, maar geen grand prix ruiters zijn of worden.
Ik vind iemand die zijn paard op een eerlijke manier goed aan het lopen heeft en goed presteerd, ook op basisniveau talent hebben op zijn eigen manier. En iemand die op zware tour niveau rijd vind ik getalenteerder. Knipoog

idd mee eens!!!!!!

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:24

Talent? Nee, maar ik heb wel veel plezier in dat rond hobbelen a: