Wat verstaan jullie onder de term "verzorgpony"?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Wat verstaan jullie onder de term "verzorgpony"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 12:28

heyy
ik ben even nieuwsgierig naar jullie mening...
Vind je dat je een pony JOUW verzorgpony mag noemen als je bijvoorbeeld 1x in de week ermee tuttebelt of wanneer je iedere dag komt? Wanneer je ieder vrij uurtje daar doorbrengt of als je liever niet gaat als het slecht weer is etc...

ik vind dat je (bijna) iedere dag moet komen om iets te doen rijden, wandelen, longeren etc... beweging geven zeg maar en natuurlijk wel een keer een dagje vrij... maar je moet ook gaan als het slecht weer is... en ook rijden als het regent (mits de bak het toestaat *LOL* ok onweer uitgesloten.

Jij verzorgt hem toch dan hoor je er toch zo vaak te zijn?

Als ik van mensen lees die zeggen dan van "ik heb 5 verzorgpaarden" vind ik erg knap hoe je dat dan voor elkaar krijgt, ik heb mijn handen vol aan 1! want ik ga ook naar school en ik werk en heb een vriend en dat kost ook allemaal tijd, maar het kan allemaal net.

ben benieuwd naar wat jullie vinden!

groetjes liz


Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:37

Weinig over te zeggen, maar over het feit 5 tjah...

Ik zelf heb 3 halfingers waarvan 1 zoiezo drachtig. Eist veel tijd van me op en heb ook 1 verzorger, maar niet om de tijd maar omdat ze het leuk vind, ik haar een plezier doe en dat beestje beweging krijgt. In principe is het haar pony alleen haar moeder is nog tegen het feit dat ze haar kopen (gebeurd misschien later wel)

Daarbij verzorg ik nog 6 andere pony's..shetlanders en kleine welshjes. Hierbij zeg ja 6 erbij hoe doe je dat en wat doe je dan. Meestal komen ik 3 dagen per week poetsen eventjes door bos heen in weekend en eventjes ze er gewoon weer netjes bij laten lopen.
Ik ken ze al 5 jaar en verzorg ze nu 2 jaar (dus al voor dat ik haflingers had) en kan ze niet laten vallen. Ze zijn van een oude man en wil het hem niet aandoen om ze nog te laten vallen.
Misschien worden ze zelfs binnenkort verkocht.

Bij het punt wat jij zegt komt heel vaak voor. Pennymeisjes die een paar dagen heel vaak komen en opeens zelden of niet meer omdat het leuke er van af is. Daarom is het punt verzorgpony vinden ook de laatste tijd steeds moeilijker.

Iemand zag mij bijna elke dag langs iemands huis rijden met mijn hafburger en die vroeg of het mijn verzorgpony was. Ik zei nee is mijn eigen en hij zei dan ga je er goed mee om (vaak er mee bezig etc.) toen vroeg hij of ik zijn fjord en haflinger wou rijden. Helaas heb ik daar de tijd nu helemaal niet meer voor (anders had ik hem graag geholpen aangezien hij problemen heeft)

Als de shets miss. verkocht zijn dat ik af en toe in het weekend daar ga helpen, maar hoop dat de shets er nog lang zijn.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:43

moeilijke vraag Scheve mond
ik heb ook 3 vzpony's, 2 mini shetten, en 1 shet x welsh waar ik ook op rijd. Ik doe dat voor de lol, maar ik ga ook niet iedere dag. ik vind wanneer je een vzpony hebt, heb je minder verantwoordelijkheid daarover dan wanneer je een eige pony hebt. zeker nu met mijn rooster, kan ik maar 3 keer in de week. t ligt er denk ik ook aan, of die mensen zelf ook iets met die dieren doen. de dochter van de eigenaren van mijn vzpony's krijgt iedere zaterdag les op de shet x welsh. maar tijdens de vakantie, werd er helemaal NIKS met die paardjes gedaan toen ik 2 weken weg was. dus ik vind dat t er aan ligt of die mensen er zelf ook iets mee doen of niet. wanneer je 1 keer per week naar die pony gaat, vind ik wel dat je t je vzpony mag noemen.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 12:49

maar vind je niet dat als je hem verzorgt voor een persoon, dat die persoon van jou kan verwachten dat je iedere dag komt omdat een paard toch wel iedere dag aandacht nodig heeft? De eiegenaar geeft jou natuurlijk wel een stukje verantwoordelijkheid...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:10

lizjuhh schreef:
Als ik van mensen lees die zeggen dan van "ik heb 5 verzorgpaarden" vind ik erg knap hoe je dat dan voor elkaar krijgt, ik heb mijn handen vol aan 1! want ik ga ook naar school en ik werk en heb een vriend en dat kost ook allemaal tijd, maar het kan allemaal net.



Ik heb ook 5 verzorgponys, en red dat best.. maar hangt er natuurlijk vanaf wat voor paardjes en wat je ermee kan.. ik doe shets, waarvan 1 veulen, en 1 van 1 jaar, en een hele oude hengst en dan nog 2 merries, met 2 kan ik dus al weinig en de oude hengst staat ook te genieten van zijn oude dagie dus dan red je het wel elke dag (Staal wel bij elkaar dan..)

ik vind als je 1 keer per week mag poetsen of rijden, vind ik het nog niet echt je verzorgpony.. eerder als je 3 of meer dagen komt en op die dagen er nietn og 10 anderen hem ook doen Knipoog

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:42

Ik vind wel dat als je er niet elke dag heengaat het een verzorgpony kan noemen, mijn verzorgshet staat in Schalkwijk, da's 30m minuten (met geluk dan) fietsen vanuit hier, dasn fiets ook ook nog naar school in Utrecht.(halfuur fietsen) Ik kan eigenlijk 2/3 keer pere week, maar andere meisjes hebben de dagen die ik wou, dus :'( zit er niet veel anders op, ze hadden eigenlijk iemand nodig die af en toe rijden, zodat hij zadelmak is als hun kinderen erop rijden (ik rijd die shet nu in) Ik ga er gemiddeld 1 of soms 2 keer heen, maar ik noem het echt mijn verzorgshet.

.people standing on escalators: that is the testimony to human lazyness.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:43

Ik kom trouwens wel door weer en wind, dus tis niet zo dat als het regent dat ik er vanaf zie

.people standing on escalators: that is the testimony to human lazyness.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:44

En als ik er ben ben ik er sweekends wel de hele dag (zo'mn 5 uur) en doordeweeks 2 tot 3 uur

.people standing on escalators: that is the testimony to human lazyness.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:27

lizjuhh schreef:
maar vind je niet dat als je hem verzorgt voor een persoon, dat die persoon van jou kan verwachten dat je iedere dag komt omdat een paard toch wel iedere dag aandacht nodig heeft? De eiegenaar geeft jou natuurlijk wel een stukje verantwoordelijkheid...



Hoezo iedere dag?? Het is niet jou eiegn paard, dus kan je best minder vaak in de week gaan denk ik. Je bent niet voor niets verzorger, geen mede eigenaar ofzo!

Ik kom zo vaak als ik kan naar mijn verzorgbeestjes, ik mag er mee doen wat ik wil, (buiten wedstrijden, toiletteren, echt allesss) maar ik kan en ga echt niet elke dag erheen, ivm school en als het echt (de eigenaar zegt zelf ook, zolang je school er niet op achteruit gaat kan je komen, want school is belangrijker!) of als het heeeeeeeeeeeel slecht weer is ga ik ook niet, moet namelijk 20min op de fiets, zoalng ik kan ga ik, in weer en wind, maar het kan ook te erg zijn. dat je niets ziet, enzo, we hebben namelijk buiten stallen en geen binnen bak, maar als het niet ''stormt'' ga ik gewoon met mn regenpakkie op t paardje zitten!

Ik vind dus dat als je een verzorger hebt voor je paard of pony je niet mag verwachten dat =diegene elke dag komt.
Wel gewoon regelmatig, dus niet een week wel 3weken niet, maar 3 of 4 keer per week, is volgens mij primaaaa

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6

LouLi
Berichten: 345
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:18

Ik vind niet dayt een verzorgster elke dag moet komen, ik heb er 1 en die komt 2 dagen in de week wat vertroetelen en helpen en dat vind ik goed. Ik heb soms ook wel is graag wat tijd alleen met mijn pony zonder dat iemand heel de tijd vraagt of ze moet helpen en van die dingen.
als de pony geen aandacht krijgt van de eigenaar lit de zaak natuurlijk anders en kan je zoveel gaan als je wilt.

Volg ons Frans avontuur:
https://www.unjardinvert.com/

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:27

Ik vind niet dat een verzorgster elke dag moet komen om een paard 'verzorgpony' te noemen.
Ik heb een verzorgpony, maar daar kom ik maar 1x per week! Maar ook: weer of geen weer, ik ben aanwezig op de dag dat ik hem verzorg. De andere dagen ben ik gewoon niet nodig, dan is de eigenaar er voor hem.

Ik heb ook een verzorgpaard gehad waar ik elke dag kwam, dag in dag uit, weer of geen weer. Deze noemde ik echter nooit meer: mijn verzorgpaard, maar had het altidj over: "Ik moet naar mijn paard". Ik had zoveel vrijheid dat ik Gen een beetje als die van mij beschouwde.

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:30

Ik heb zelf ook laat maar zeggen 'verzorgpony'maar ik kan er helaas niet vaak omdat ik antuurlijk ook huiswerk moet maken.
Ik heb op woensdag les en daar ga ik heen en meestal ga ik dan ook zaterdag(en zondag) en als ik dan egt nog tijd heb ook op vrijdag!
Maar ik vind dat als je er twee keer heen gaat al een verzorgpony is want hoe noem je het anders dan?
De meeste kinderen komen gewoon 1 keer in de week om gewoon een les te rijden maar als je al vaker komt en jij mag hem altijd pakken wanneer je maar wilt dan vind ik dat het jouw eigen verzorgpony is!
Liefs Laura

I love mn haffie IRIS

Oomie

Berichten: 215
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:16

Heej
Ik heb ook 2 verzorgpaardjes en ik ga dr gewoon 5 x per week heen, maakt me niet uit of het slecht weer is of niet. Ik moet tog met de bus Bloos . Ik versta onder verzorgpaard/pony gewoon lekker wandelen losgooien eventueel rijden, poetsen, longeren blablabla en gewoon serius mee omgaan niet alleen om mee te showen bij die manegekindjes.

xxx naomi

*1 december largo leasen*

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:19

Ik verzorg ook 2 paardjes, en het verschilt hoe vaak ik er heen ga, omdat het verschilt wanneer en hoe vaak de eigenaar zelf moet werken, dus het verschilt van 3 tot 6 x per week Lachen En ga ook gewoon door weer en wind er naar toe om sowieso gewoon even bij ze te zijn!

    If you can dream it, you can do it ...

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11553
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:27

ik heb dus eigenlijk 12 verzorgpaarden Bloos
Maar die doe ik niet alle 12, er rijden nog meer mensen op
ik ga er wel zo vaak mogelijk heen, zo vaak als school/huiswerk/ouders toelaten, dus dat is op dit moment zo'n 3 keer per week.
En ja, ik ga ook als het slecht weer is
Als ik dan niet kan rijden is er altijd wel wat te doen, dan gaan we tuig of zo schoonmaken, of de paarden een goeie poetsbeurt geven

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joƫlle <3

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:17

Ik heb 15 verzorgpony's. Ik doe ze helemaal alleen. Alleen kan ik op geen 1 rijden. Het zijn shetjes en nooit beleert. Ben er nu 2 zadelmak aan het maken en beleren. De ene is zadelmak. De andere nog niks. Ik ga er elke dag naar toe. Als het heel hard waait of ijskoud is. Of als het snikheet is. Het is al eens gebeurt dat ik 3 keer geweest ben op een dag.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:23

Is er maar net naar wat je met de eigenaar afgesproken hebt.
Ik heb 2 schatten van verzorgsters, maar vooral die van Jamaica, ik moest er niet aan denken als ze elke dag zou rijden, niet omdat ze niet welkom is, maar ik wil zelf ook nog weleens rijden Knipoog

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 07:03

heyy

daar had ik even niet aan gedacht het is natuurlijk ook een verschil of bij iemand bijrijd, dus dat je 1 a 2keer per week komt omdat de andere dagen de eigenaar doet. Lachen
Of wanneer de eigenaar er "niks"mee doet. En jij wel de enige bent.
Ik wil er wel iedere dag zijn, behalve op donderdag dat gaat echt niet lukken.
ik ben de enige die hem beweging geeft, hij staat bij een man die ze alleen voor de wagen gebruikt en dat gebeurd op zondag... er wordt van mij verwacht dat ik hem op conditie houd zodat hij die tochten kan maken... *LOL* ik voel me dus wel een beetje verantwoordelijk om iedere dag te komen... nu heb ik een scooter dus dat is wel makkelijk en ik vind het heel erg leuk! Cool
En idd als je een veulen verzorgd en een wat oudere pony en dan een die je wel kan rijden zeg maar dan zit je al aan 3

Heel leuk dat jullie allemaal gereageerd hebben!! OK dan!

Hey en wat vinden jullie er dan van als je moet betalen om een paard bij te rijden?
Jij doet dan toch voor iemand anders een dag, je helpt diegene en je moet betalen...
En jij die je pony "verhuurt" wil daar natuurlijk geld voor...

Liefs, liz

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:19

Ik heb zelf 6 verzorgpony's. Haha!

Haha, en dat gaat best. Maar ja, daar moet ik wel wat bij zeggen.
Zelf heb ik 2 eigen pony's. Die ene wordt door mijn beste vriendin verzorgd, en doe ik in principe niets mee. Ik voer alleen. Zij mest uit, en geeft de pony aandacht en beweging. Dus is er veel.
Mijn andere eigen pony doe ik altijd zelf, echt alles.

Dan mijn verzorgpony's, die ik dus terecht zo mag noemen is mijn mening, kom ik elke dag. Echt 7 dagen per week. Soms voer of mest ik wat, dat ligt er weleens aan. De pony's die lekker op het land staan doe ik niets mee. Ga er alleen langs om te kijken of alles goed is. En soms wat water geven ofzo, of een beetje bix. Ligt er net aan wat er moet gebeuren.
En van wat er op stal staat poets ik vaak wel eentje. Rijden doe ik nu op de ruin. Maar niet alle dagen, want soms loopt hij voor de kar, of heeft een daagje longewerk, of weet ik wat.
De kleine pony is voor de kinderen, waar ik dan weleens met mee ga, als hun gaan rijden. Of soms spannen we die in.
De hengst staat nu op het weiland, maar die krijgt ook weleens beweging van mij.
Dan nog een fokmerrie, die gooien we voornamelijk los in de bak.
En dan het jonge spul (enter en twenter) die staan nu nog lekker op de wei. En in de winter worden ze dagelijks los gegooid.

Naar mijn idee terecht dat ik ze verzorgpony's noem. Dat het er zoveel zijn is gewoon gekomen omdat er steeds bij gekomen zijn.
Een verzorgpony hoef je van mij niet elke dag te komen als de eigenaar de pony ook naloopt, maar ik kom er gewoon graag.


Even een toevoeging wat betreft betalen. Ik betaal zelf niets, en wordt ook niet betaald. Bij ons gebeurd dus alles gewoon. Mijn vriendin mag wel alles met mijn ene pony, maar ze moet hem wel uitmesten. En dat gaat best zo, daar ga ik geen geld voor vragen. Maar aan de andere kant snap ik het wel, want een pony houden kost wel geld.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:52

ik heb zelf een merrie veulentje aan wie ik mijn handel vol heb, er zit zoveel tijd in! Maar toch heb ik ook tijd over, ik rij ook een hele leuke draver, poetsen, voeren, mesten etc. hoort erbij. het is inderdaad maar net hoe de afspraken zijn, maar wat voor mij het belangrijkste is als je een verzorgpony hebt/aanbied, is dat je je beloften nakomt en je inzet Lachen
ik bedoel maar, het moet van 2 kanten komen

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:02

Ik heb een verzorgpony die ik in het algemeen elke dag mag doen (rijden alless gewoon) maar dan moet de eigenaar erbij zijn....
en aangezien onze roosters het meest verschillend zijn die je maar kan bedenken is het wel moeilijk dit jaar...
maar iedergeval ben ik er wel altijd in het weekend!

Lachen

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:19

ik vind als je een verzorgpony/paard hebt, dat je er dan ook veel tijd aan moet besteden. het is idd wel rot als je een poedersuiker hebt.. net als ik, maar ik probeer ook zo vaak mogelijk naar mijn verzorgpaard te gaan.. nie tomdat het moet, maar omdat ik het hartstikke leuk vind!! alleen mijn verzorgpaard staat in beekbergen dus ik moet een eindje fietsen voordat ik er ben, maar ik ga er toch regelmatig heen, al is het maar om hem even te poetsen of met hem te wandelen.

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:18

Als je er 1 dag in de week voor zorgt vind ik het wel je verzorgpaard, dat is toch precies de omschrijving? Als ik 3 paarden heb en die staan het hele jaar op het land en ik doe er niets mee (behalve voeren etc) blijven het ook mijn paarden, dus als je 1 ervan een keer in de week verzorging geeft is het je verzorgpaard lijkt mij dan.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 16:56

heyy

leuk dat jullie allemaal je mening geven!!

ja 1x in de week dan is het ook je verzorgpony als je hem verzorgd...
het verschil ligt denk ik in wat er van je verwacht wordt en wanneer jij nodig bent...

we hebben maar geluk met zulke lieve mensen die ons op hun paardje laat rijden OK dan!

xxxies

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:24

Ik verzorg 4 pony's. En ik noem ze verzorgpony's ookal zie ik ze niet elke dag. Een paard rij ik, de pony die erbij staat verzorg ik ook. Daar ben ik bijna elke dag. Daarnaast verzorg ik een pony met veulen. Daar kom ik niet elke dag, ik heb gewoonweg te weinig tijd. Daraom zoek ik voor hen ook een mede verzorgster, zodat we het samen kunnen delen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers