Wat verstaan jullie onder de term "verzorgpony"?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:50

Ik betaal 150 euro in het jaar voor de pony's die ik rij. Dit is alleen maar geld voor de hoefijzers, 1 keer voor elke pony (75euro)
Ik vind dit best redelijk, ik rij er ten slotte bijna elke dag mee en de eigenaar rijd er af en toe mee voor de wagen. De ijzers slijten best snel omdat ik best vaak over de weg rij, om zo bij het bos te komen, of bij de bak waar ik les heb.

En verder betaal ik alles wat ik nodig vind, (bv. snoepjes, dekjes, dekens, beschremers, hulpteugel (martingaal), enz enz enz....)
Dit betaal ik zelf omdat de eigenaar er niets mee doet, ik gebruik hete cht alleen, als ze voor de wagen staan hebben ze geen beschermers om, (is trouwens wel goed voor de pezen over de weg!! *LOL*
En de rest vind ik gewoon leuk om te kopen!

De iegenaar verwacht wel dat ik allees onderhoud, ook zijn tuig (het zadel enz enz) en dat ik geregeld kom.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:51

Yessy schreef:
Als je er 1 dag in de week voor zorgt vind ik het wel je verzorgpaard, dat is toch precies de omschrijving? Als ik 3 paarden heb en die staan het hele jaar op het land en ik doe er niets mee (behalve voeren etc) blijven het ook mijn paarden, dus als je 1 ervan een keer in de week verzorging geeft is het je verzorgpaard lijkt mij dan.



Ben ik het helemaal mee eens!!

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:54

tja uiteindelijk houd iedereen er een andere mening op na Knipoog

salsalover
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:52

ik versta onder verzorgpony en paard een paard dat je mag rijden ik vind idd dat je dan zo vaak mogelijk moet komen maar een paard dat je alleen op een manege mag poetsen vind ik geen verzorgpaard of pony.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:55

een verzorgpony is in mijn ogen een beestje waar je voor zorgt of dit nu een of 7 keer in de week is. Al is het maar poetsen of uitmesten je verzorgt het dus is het je verzorgpony

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:26

ik vind ook dat je het ongeveer 5 dagen in de week verzorgd.
met poetsen, uitmesten en rijden.
ik heb zelf nooit betaalt om te verzorgen, sterker nog ik werd ervoor betaalt Lachen
vooral ook omdat ik veel heb uitgemest.
bij een rusthuis meste ik heel veel uit, ik kreeg er ook 2.50 euro voor per box.
er zat wel een hele laag in.

Pytrix
Berichten: 154
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Daar waar ik mij bevind en mij thuis voel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:42

ik kom bijna elke dag, OK dan!
en ben er in de winter ongeveer 18 paarden en pony's.
(in de zomer gaan namelijk alle enter en twenters naar het land en komen net voor de winet weer bij ons op stal)
en in de zomer een stuk of 8.
maar die verzorg ik samen met nog 3 vriendinnen.
en ik doe eigenlijk alles wat je ook met een eigen paard ook zou doen.
allen ik hoef er niet voor te betalen.
maar ja we verzorgen er ook al bijna 4 jaar.
Schijnheilig Bloos dus dan mag er ook wel zo veel vertouwen zijn vind ik maar laat ik eerlijk wezen ik heb het eenorm getrofen. Schijnheilig Bloos

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:48

Ik ben er heel makkelijk in, geen weer; niet rijden. Paard vind het ook niet fijn om het dan te rijden, en dan de volgende keren wat meer trainen. Ik verzorg er een, maar echt mijn handen aan vol. Nee..
Ik rijd haar alleen, geef haar eten, doe haar drinken, verzorg haar huid enz.
Maar echt handen aan vol..

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 23:29

ghgh bij mij moet het dus echt gieten en de bak echt modderig zijn wil ik niet gaan rijden, ben bezig met het longeren te oefenen! dat is ook wel lekker. Wil ik dan ook maar max 20-30 minuutjes doen! maar dan issie er toch ff uit! En ach die regen kan hem niet echt schelen!
meestal staat ie in het lkand dus dan issie toch al nat als het echt bar weer is...
En toch vind ik het wel leuk om te gaan als het regent! Alleen die natte zooi is weer zown prutstroep ghgh Haha!

_Danoontje_

Berichten: 635
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:46

ik verzorg 1 shet en een kwpn
de shet moet nog beleerd worden daar ben ik nu een tijdje mee bezig dat kost wel veel tijd Scheve mond het gaat heel goed nu!! Lachen
en de kwpn die rijd ik ook bijna elke dag (als het weer het toelaat en de bak Knipoog ) en als ik niet kan rijden laat k ze meestal ff los of longeer k ze ff.
ik ben meestal na het eten daar op stal want meestal na school maak ik huiswerk.. Lachen
ik red het altijd wel....Haha!

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:30

ik verzorg een shet die ik 2jaar geleden heb ingereden, een merrie met een veulen.. op de merrie rij ik ongeveer 4x inde week.. ik ga er elke dag heen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:43

Ik ga lang niet elke dag naar mn verzorgpony, waarom niet? Het is gewoon niet nodig. Ik rijd 3 a 4 x in de week. Mira staat op een manege, dus ze wordt gewoon gevoerd daar, 's ochtends in de wei gezet, en 's avonds moet ze er alleen weer uit. Soms vraag ik het aan een vriendin, dan heb ik geen zin of zo. Mira vindt het echt niet vervelend hoor, een keer een dagje niks. Ik heb ook niet altijd tijd.. Lachen

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:46

ik ga wel elke dag.. kan geen dagje zonder het veulentje.. soms ga ik alleen heel ff savonds een uurtje ofzo..

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:21

Ik heb samen met mn vriendin een eigen shetje en 5 verzorgponys en dat gaat harstikke goed
We komen bijna elke dag en doen dan iig onze shet plus nog 1 of meer (ligt eraan hoeveel tijd enz.) ponys.

Eigenlijk zorgen we dus met zn 4en voor deze 6 paardjes Haha! Is heel gezellig altijd! Er ligt een blocknote in de stal waarop we schrijven welke ponys al zijn gedaan en wat precies, zodat iedereen weet wat er al is gedaan en welke pony nodig beweging nodig heeft. OK dan!

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:25

soms ga ik ook wel 2x op een dag zoals vandaag:D

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:26

-Ik betaal niet voor mijn verzorgpaarden
-Ik ga er niet elke dag heen

en toch noem ik het verzorgfjorden
ga er 3/4 keer in de week heen
en dat al 4 jaar lang.
beschouw ze inmiddels ook meer als eigen paarden ook.

Verzorgpony is voor mij:
Je gaat 1/2 keer in de week erheen (of meer natuurlijk)
Je verzorgt ze (rijden hoeft neit eens)
en event. ervoor betalen

dat is voor mij een verzorgpony

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:46

ik betaal er ook niet voor!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:45

Ik vind ene verzorgpony, als je afspraken hebt over de verzorging met de eigenaar.
Ik heb nu geen bijrijdpaard/verzorgpaard, maar ik kwam 2 keer in de week verzorg/reed.

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:08

een verzorgpony is een pony die niet van jou is maar die jij wel verzorgt volgens afspraak met de eigenaar
ik mag mijn verzorgfjord helemaal gratis rijden, zo vaak als ik wil (maximaal 6 keer per week, maar dat haal ik nooit Tong uitsteken) maar wel een beetje regelmatig en niet zo af en toe. ik rij nu 2 keer in de week en als ik niet rij ga ik hem meestal nog wel even beweging geven.

Spekky
Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Damwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:33

Ik verzorg sinds 5 jaar 4 ponys (waren er eerst 5 maar heb een ongeluk gehad met 1) maar ik ga er elk vrij uurtje naartoe en ik kan ook niet zonder ze.... Er is 1 twenter (volgend jaar beleren), 1 van 3 die ik net beleerd heb, 1 van 4 die ik vorig jaar heb beleerd en 1 van 9... Ik rijd op alle 3 de ponys en ik hoef helemaal nix te betalen... De eigenaren zijn echt vet aardig, als de ponys wat nodig hebben kopen ze het meteen en ik mag ook met ze op oefenparcours en buitenrit. Ben echt superblij dat ik ze mag verzorgen...

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:08

Ik heb zelf verzorgpaarden gehad en Over wat ik onder de term verzorgpony verstaat ligt ook wel een beetje aand eigenaar. Je kan bijv. dagen afspreken. Dat jij bijv 4 dagen doet en zij 3. Maar een voorbeeld or.! Meestal is het dan poetsen, knuffelen en rijden.. enz. Maar het kan ook zijn dat je een verzorgpony hebt en dat je er niet kan op rijden. Als je er geld moet voor betalen word het vind ik een beetje een lease-pony

looniej

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:04

k heb zelf ook een verzorg pony...
ik ga er zelf elke dag naar toe (omdat ik haar binnen moet zetten en uit meot mesten).....
als ik niet kan rijden of geen zin heb poets ik haar of gooi ik er even los in de bak of longeer ik haar even (soms zet ik haar gewoon op stal... geef een knuffel en ga naar huis) maar ik vindt dat je je verzorgpony wel gewoon verzorgpony mag noemen als je maar 1 dag in de week komt... maar het is dan ook weer zo net als een manegeles... en dan noem je het ook geen verzorgpony -dus uhm mening verandert-..... uhm.... ik denk dat als je echt meer dan 2 keer komt het echt wel JOUW verzorgpony mag noemen

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:29

lizjuhh schreef:
maar vind je niet dat als je hem verzorgt voor een persoon, dat die persoon van jou kan verwachten dat je iedere dag komt omdat een paard toch wel iedere dag aandacht nodig heeft? De eiegenaar geeft jou natuurlijk wel een stukje verantwoordelijkheid...


dat ligt aan de afspraken die je maakt, ik mag iedere dag komen, behalve zaterdag omdat dan die dochter er op rijd, maar die mensen weten dat ik niet iedere dag kan komen, de laatste tijd ben ik wat minder vaak geweest, maar voortaan ga ik iedere dag(behalve zaterdag) omdat ik nu wat meer tijd heb.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:37

Ik vind niet dat je om een paard een verzorgpaard te noemen je er persé iedere dag heen moet gaan.
Ik noem Bolivia, die ik een tijd 2x in de week heb verzorgd, later een tijd 6x in de week heb verzorgd, maar die nu in een rusthuis sta en waar ik alleen nog maar om de zoveel tijd ga kijken (omdat het ver weg is) nog steeds mijn verzorgpaard.
Ik betaal ook de helft van de stalling daar.

En ik heb een ander verzorgpaard, die doe ik nog maar 1x in de week omdat ik niet zoveel tijd heb (deed haar eerst altijd 2x in de week). Zij heeft nu ook een peesblessure, waardoor ze de hele dag boxrust heeft.

En dan is er nog een ander paard die ik ga doen. Daar rij ik ook 1x in de week op. Misschien wordt dat nog wel meer, misschien niet.
Maar ik reken dat soort paarden wel tot mijn verzorgpaarden.

Die laatste twee alleen misschien meer als bijrijdpaarden.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 18:13

ik vind een verzorg pony dat je hem mag verzorgen Haha!
dus dat je minstens 3x in de week komt en stal utimest borstelt en eventueel rijd. dus echt verzorgen