Manen Fjord

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirlll
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-08-21

Manen Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 13:30

Hey,
Ik heb een prachtige valkkleurige Fjord/Tinker. Ze heeft hele lange manen en ik vroeg me nu eens af, wat gebeurt er als ik haar manen Fjord-kort knip? Ik weet niet goed of het gaat werken. Wat denken jullie? Zal het gewoon hangen of net als bij een Fjord rechtop staan? Ik wil graag jullie mening bij mijn keuze of ik ze kort knip! :D

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Manen Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:43

Als je het kort knipt krijg je geen boogje als bij een fjord. Je zult daarvoor helemaal af moeten scheren. Klinkt wel een beetje zonde ;)

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:44

Als je een boog wil terwijl het nu hangt, zou ik het scheren.

Coco7777777
Berichten: 58
Geregistreerd: 09-11-19

Re: Manen Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:07

je moet het dan scheren om dat te krijgen anders krijg je alleen een misvormde sportcoupe...... als hij/zij dikke manen heeft werkt het goed. hoe minder dik de manen hoe sneller ze omvallen of het ziet er niet uit

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Manen Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:09

Er is een topic over ergens, maar als je wil beginnen met een boog als coupe is de eerste stap alles er af. Vervolgens goed bijhouden (elke week) zodra het ergens op begint te lijken, anders moet je opnieuw beginnen.

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:51

Het doet even pijn maar als je het scheert gaat het inderdaad overeind staan. Vond het bij mijn spanjaard iig erg gaaf stiekem :=
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:57

tamary schreef:
Er is een topic over ergens, maar als je wil beginnen met een boog als coupe is de eerste stap alles er af. Vervolgens goed bijhouden (elke week) zodra het ergens op begint te lijken, anders moet je opnieuw beginnen.

Dit is dat topic

[TI] Manen in een boog knippen?

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:19

Mijn Fjord met lange manen hebben we gewoon heel kort geknipt


Afbeelding



Afbeelding


Groeide super snel in een mooi boogje! Ik heb er geen spijt van gehad ik vindt haar nu veel mooier :') Al was ik al van plan om sowieso een boogje bij haar te knippen. Vindt dat toch wat mooier staan bij een Fjord dan lange manen , hun uiterlijk wordt met een boogje gewoon veel mooier!