Gedraaide ophanging beugels

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anastasia24

Berichten: 2715
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Gedraaide ophanging beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 21:28

Omdat ik er niet meer aan uit kom vraag ik even jullie hulp.

Ik ben opzoek naar beugels die gedraaid zijn bij de ophanging én een kap hebben.

Momenteel heb ik de kappen van epplejeck maar ik zoek toch een iets mooiere afwerking, ik heb kwik-outs maar vertrouw die niet helemaal(Of zijn er ervaringen met vallen dat ze open klapte? Dan hoor ik die graag). En zo ja, is er dan een mogelijkheid deze te draaien?

Dit zijn ongeveer de beugels die ik zoek:

Afbeelding

Op Barefoot had ik soort gelijk gevonden maar die zijn het toch net niet.

Is er een mogelijkheid mijn beugels gewoon te draaien?
De gespen zitten beneden dus helaas is de beugelriemen draaien geen optie meer.

Ik heb elke site onderhand wel gehad, mijn voorkeur gaat dus uit naar kappen en sowieso gedraaid. Prijsklasse maakt niet uit, maar 300,- voor beugels wordt wel een beetje te gek.

Redelijk wat topics op bokt heb ik al doorgelezen maar veel linkjes werken ook niet meer, vandaar hier mijn vraag!
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 01-03-22 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Gedraaide ophanging beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:32

Waarom vertrouw je de Kwik out niet? Ik rijd er al mee sinds kleins af aan en meerdere er af gevallen met opengeklapte beugel. En vooral:nog nooit iemand gehoord die vast is blijven zitten met deze beugels (ik val gelukkig niet altijd zo onhandig dat het open springen ook nodig is :p)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:34


Annemeik

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:37


Anastasia24

Berichten: 2715
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 21:39

Bowo schreef:
Waarom vertrouw je de Kwik out niet? Ik rijd er al mee sinds kleins af aan en meerdere er af gevallen met opengeklapte beugel. En vooral:nog nooit iemand gehoord die vast is blijven zitten met deze beugels (ik val gelukkig niet altijd zo onhandig dat het open springen ook nodig is :p)


Bij mij zijn ze in bijna 2-3 jaar tijd nog nooit opengeklapt, nu met mijn net beleerde ruin durf ik het niet helemaal aan.. Maar dat zit misschien in mijn hoofd hoor.


Jennyj01 schreef:


Bedankt! Maar ik vind die voetbedden er niet helemaal fijn uitzien.


Annemeik schreef:
En als je gewone gedraaide beugels neemt met zo'n soort korfje er los in?

https://www.agradi.nl/harrys-horse-veil ... -adult.htm


Dat was inderdaad wat ik van plan was, maar ik weet niet bij welke gedraaide beugels ik de zooltjes eruit kan halen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:40

Deze voet bedden zitten juist heel fijn. Ze hebben een hele goeie druk verdeling.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:43

Ik heb de korfbeugels van barefoot,https://www.boomlooszadelbecidor.nl/veiligheidsbeugel-korf.html
Wat zou je aan deze nog anders willen?
Ik weet dat ijslanderbeugels ook vaak gedraaid zijn, maar of daar losse korfjes op kunnen durf ik niet te zeggen.
Wbt veiligheidsbeugels, mocht je dat toch overwegen, ik zou in ieder geval niet voor "flexi-beugels" kiezen, maar iets wat aan de zijkant open klapt of al open is

Sharra1Jarig

Berichten: 5
Geregistreerd: 24-04-21

Re: Gedraaide ophanging beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:46


Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:13

Kijk eens bij https://www.goedhard.nl. Ze lijken erg op de Podium beugels afgezien van de gedraaide beugelophanging. Maar bij Goedhard hebben ze ook losse stukjes om dat te maken. Overigens zijn ook de Gaston Mercier beugels met korf hele fijne beugels. Voetbed is ook heel fijn. Mocht je interesse hebben, ik heb nog een paar ter overname liggen. Korf in rood leer. Type ‘hooded stirrups’ hebben een dicht voetbed.

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Gedraaide ophanging beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:26

Al eens gekeken naar Safestyle?
Meest veilige!

Te gebruiken met of zonder het rubber (ik rij altijd zonder)
En geen korfje nodig ;)

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Gedraaide ophanging beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:33

Ik ken ook alleen maar kwik-outs die netjes open gaan wanneer nodig :) Ik vind ze veiliger opengaan dan bijvoorbeeld freejump.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:32

Nibbit schreef:
Al eens gekeken naar Safestyle?
Meest veilige!

Te gebruiken met of zonder het rubber (ik rij altijd zonder)
En geen korfje nodig ;)


Veilig misschien wel, maar mn knie en enkel waren het niet eens met de stabiliteit die het gaf :+
en zo ken ik er nog 2 hier op stal..

Julimy
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:56


smaos

Berichten: 941
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:37

Ik kwam dit topic tegen als meest recent, ik ben ook opzoek naar een gedraaide beugel met korf. Nu zag ik de Burioni Flexia endurance beugel, heeft iemand ervaring met deze? En die van Gaston Mercier, bi-relax?
De prijzen zijn behoorlijk om ze zomaar even te kopen. Jammer dat je ze nergens kan testen.

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Gedraaide ophanging beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:09

GM heeft een vertegenwoordiger in Nederland: https://www.ls-zadelservice.com. Daar zou je eens kunnen informeren. De GM bi-relax wordt heel veel gebruikt in de endurance. Daar is ie voor ontwikkeld.

smaos

Berichten: 941
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:18

Alvaron schreef:
GM heeft een vertegenwoordiger in Nederland: https://www.ls-zadelservice.com. Daar zou je eens kunnen informeren. De GM bi-relax wordt heel veel gebruikt in de endurance. Daar is ie voor ontwikkeld.


Ja klopt, maar ik vind hem er lomp uitzien :+ en niet alle endurancebeugels zijn fijn (een aantal zelf getest) dus daarom hoopte ik dat er mensen met deze beugels hun ervaring konden delen :o :D Je ziet ze amper 2e hands, kunt ze niet testen en ze zijn best duur om zomaar even te kopen.