Angst voor spingparcour vergeten

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natalia_10
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-05-21

Angst voor spingparcour vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 14:33

Hallo allemaal, ik heb en verzorgpony waar ik 3x per week mee rijd. Ik pak privéles en half uur, in mijn les spring ik meestal wel en dan moet ik en parcour springen maar ik vind het heel lastig om mijn parcour te onthouden. Vorige keer in mijn les stonden er maar 4 sprongen en ik snapte het parcour niet, ik heb 5 keer mijn parcour hellemaal fout gesprongen en mijn trainer werd al heel erg geïrriteerd. Ik mag niet springen met mijn verzorgpony alleen in de les maar ik heb maar 2 keer per maand les dus ik heb niet veel tijd om te oefenen. Heeft iemand tips hoe je beter en parcour kan onthouden?

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Angst voor spingparcour vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:40

Ik begrijp je angst wel, want ik zou hetzelfde hebben :')

Wat ik weet is dat je nooit je lijnen mag kruizen in een parcours.

Is het geen idee om voor 1-2x te vragen voor extra geheugen steuntje? Bijvb de hindernissen te nummeren? Als er geen nummers zijn dan hindernis 1 staat een pion naast. Hindernis 2 is met een blauw witte balk, hindernis 3 met een autoband.

Zoiets?

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:41

Je kunt als je op je verzorgpony rijdt (en niet mag springen) wel pionnetjes in de bak zetten en daar tussendoor rijden. Zo oefen je niet het springen, maar wel het parcours rijden en onthouden. Maar ook zonder paard kan het. Je kunt ook een vriendin een parcours laten bedenken, met pionnetjes uitzetten en dan zelf dat parcours lopen.

Natalia_10
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 14:47

tjaakje schreef:
Je kunt als je op je verzorgpony rijdt (en niet mag springen) wel pionnetjes in de bak zetten en daar tussendoor rijden. Zo oefen je niet het springen, maar wel het parcours rijden en onthouden. Maar ook zonder paard kan het. Je kunt ook een vriendin een parcours laten bedenken, met pionnetjes uitzetten en dan zelf dat parcours lopen.

Dat ga ik proberen, dankjewel