leasepony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vievee
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-02-21

leasepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 14:41

Hoii allemaal,
Ik ben hier nieuw op Bokt en ik weet niet hoe het allemaal werkt. Als dit bericht ergens beland waar het niet thuishoort, sorry daarvoor! <3
Ik ben 12 jaar en rij bijna 4 jaar. Denken jullie dat deze ervaring genoeg is om een maand een lease pony te nemen?
alvast bedankt.
doegg

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: leasepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:49

Hoi Vievee, als het een lieve pony is, bijvoorbeeld op een manege, dan kan dat best. Zeker als er iemand in de buurt is die je kan helpen als er iets niet lukt.

Vievee
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 14:51

okay dank voor het antwoord!
Ik was eigenlijk van plan om een pony in de zomervakantie te leasen, nu heb ik het druk met school dus ik kijk nog wel!!

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: leasepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:00

Zou je die dan op een manege leasen? ‘Gewone’ eigenaars zitten meestal niet te wachten op iemand voor 1 maandje, maar bij maneges kan dat vaak wel :)
Gewoon een lieve uitzoeken en daar ook wat lessen mee nemen zodat jullie elkaar onder het zadel goed begrijpen, dan komt dat vast goed. En vooral heel veel plezier maken :)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: leasepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:18

Ik verplaats dit topic naar [YRT] Young rider talk :)

Vievee
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-02-21

Re: leasepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 13:26

hey Poekkie!
Ik was van plan om bij SophieBella te leasen. Daar kan je voor een maand een pony leasen.

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Re: leasepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:35

Ik denk dat dat wel genoeg ervaring is om voor een maandje een pony te leasen. Opzich zegt rij ervaring niet altijd alles maar hoeveel weet je verder van pony's, verzorging etc. Daarnaast is het ook nog een verschil of de pony op de stal blijft staan, aan huis komt of wordt verhuist naar een andere stal. Ik denk dat het een goede manier is om te leren wat de verzorging van een pony inhoud en ervaring op te doen!

Vievee
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-02-21

Re: leasepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 13:38

Hoi Sijs!!
Ik heb nog nooit een verzorg/lease pony gehad dus ik heb mezelf er heel erg in verdiept. Veel op Bokt en vereniging van eigen paard. Bedankt voor je antwoord!!
Gr: Vieve

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:24

Hoi
Als het je eerste lease/verzorg pony is zou ik kijken of je een lieve kan vinden, met wat meer ervaring. Zulke pony’s/paarden zullen het meestal niet erg vinden als je eventueel iets fout doet. Nu zeg ik absoluut niet dat je gegarandeerd iets fout gaat doen maar de mogelijkheid is daar. Nu heeft het leasen van een pony niet te maken met je rijervaring maar met je ervaring van het verzorgen van het paard. Maar aangezien je al zo lang op de manege rijd denk ik dat je die wel (redelijk) hebt. En als je echt (bijna) alleen wilt gaan rijden zal ik zoeken naar een bijrijdpaard. En als je echt niet meer weet wat je moet kun je het altijd samen met een vriendin doen. :j (of iemand anders)