Manege rijden niet meer leuk

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Manege rijden niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:14

Hoi, ik zit met een dillemma.. het zit namelijk zo.
Ik rijd al van mijn 10e ong op de manege, ben geswitched naar een andere omdat bij de mijne je niks meer deed. Bij mijn nu huidige manege was ik dol gelukkig en leerde ik veel meer, totdat ik alles echt goed kan. Nu zit ik in een les waar je alleen dressuurt en voor de rest echt niks, eerst in stappen dan draf dan galop en dan weer draf en dan is het weer uitstappen. En het gaat elke week weer zo, ik heb er echt geen plezier meer in het rijden maar wel bij de paarden er zijn. Ik heb dit nog niet besproken met mijn ouders omdat ze een beetje ouderwets zijn en zeggen dat ik niet zo moet aanstellen. Ik kan niet op andere dagen en uren omdat de uur daarvoor mijn les alleen stap draf is en na mijn les voor oudere personen zijn. Ik heb al opzoek naar een vp maar daar zit weinig hoop in. Iemand tips of advies?

mala26

Berichten: 5016
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Manege rijden niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:21

Kan je niet met je instructrice overleggen?
Gewoon even vragen of jullie niet een keer balkjes mogen lopen/springen/spelletjes.
Nee heb je ja kan je krijgen.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:27

Bekend dilemma waar velen mee te maken krijgen denk ik. Ik ben toen een paar jaar gestopt en daarna begonnen bij andere manege. Daarna het gevoel ģehad dat ik op de manege sowieso niet verder kwam wat logisch is omdat je vaak weinig persoonlijke aandacht krijgt. Je vaak op andere paarden zit waardoor je niet een groei in combinatie krijgt. Ik zou toch doorzoeken voor een bijrijdpaard. En daar privelessen mee nemen.
Laatst bijgewerkt door debberley83 op 14-08-19 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:27

Ik heb het zelf ook gehad op een gegeven moment en ben toen ook een paar jaar gestopt. Toch bleef het kriebelen. Uiteindelijk bij een western manege terecht gekomen en daar met veel plezier gereden en veel nieuws geleerd. Western trekt mij nog steeds. Maar ik kwam toen 2 verzorg ijslanders tegen waarmee ik lekker buiten in de duinen en op het strand kon rijden. Dat tijdens mijn studie gedaan. Helaas woon ik daar niet meer in de buurt dus daar mee moeten stoppen. Begint nu wel weer te kriebelen maar ik vind het hier lastig wat ik nou wil. Het buiten rijden is wel echt het leukste maar een verzorg paard vinden is moeilijk in deze omgeving en buiten rijden ook.

Wat vind je verder leuk om te doen? Een manege die springles aanbied bijvoorbeeld niks voor je? Of western? Gewoon even iets anders. Moet je per se rijden? Zo nee, dan kan je evt ook een verzorgpaardje zoeken waarmee niet gereden kan worden. Kan je op de manege niet 1x per week oid naast het rijden helpen met mesten, voeren buiten zetten etc? Paard of pony leasen?

Molly1230

Berichten: 445
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:28

Ik heb iets soortgelijks gehad. Wat ik kan zeggen is hoop houden en blijven zoeken naar een verzorgpony. Ik heb mijne ook pas 1,5 jaar na mijn eerste verzorgpony gevonden terwijl ik actief zocht. Dat is echt iets waar je geluk bij moet hebben. Ik zou dan als je je verzorgpony hebt les nemen van een instructrice die fijn vindt. En anders in de tussentijd toch gaan kijken bij andere maneges of stallen als je ouders daar oke mee zijn. Ik denk dat je daar zelf het gelukkigste van word.
Succes! +:)+

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Manege rijden niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:29

Dan zou ik zoeken naar een bijrijdpaard en daarmee lessen :) dan kom je weer stapjes verder door de persoonlijke aandacht in de les, en kan je ook wat opbouwen!

Succes! :)F

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 03:39

Heel herkenbaar dilemma. Toen ik er mee te maken had was ik een jaartje of 12/13 en toen heb ik besloten om opzoek te gaan naar een verzorgpaardje. Uiteindelijk een advertentie geplaatst op marktplaats en met veel geluk reageerde er toen een vrouw op. Ik heb daar ontzettend veel geleerd en ik vond het leuk dat het net echt voelt of je een eigen paardje hebt naast de lessen die ik toen nog op de manege reed. Uiteindelijk besloten om helemaal te stoppen met lessen en ben me helemaal gaan richten op verzorg/bijrijdpaarden. Ik kan dit zeker aanraden want je hebt echt de kans om door te groeien en denk aan je OP te lezen daar je daar ook echt wel aan toe bent.

Deesie07
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:01

Herkenbaar! Ik heb dat ook een beetje. Ben nu opzoek naar een verzorgpony ( link beneden ), maar dat is hier moeilijk te vinden omdat veel er een zoeken. Met een beetje geluk vindt je er een en kan je daarmee verder gaan!


Succes! +:)+






zoek op: verzorgpony/verzorger aangeboden! ( zie omschrijving )

prugelpiet

Berichten: 12611
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Manege rijden niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:08

Leg het eens voor aan je instructrice. Ik geef zelf vrij veel manege lessen en ik ben alleen maar blij met feedback van mijn ruiters. Was het leuk, kan het beter, kan het anders, wat willen ze graag leren? Ook jouw instructrice kan niet ruiken wat je graag wil, dus leg het eens voor.

Het is best lastig om elke week een uur vol leuke dingen te bedenken. Met een eigen/bijrijdpaard rij je toch meestal wat minder lang. Maar ook dan doe je stap, draf, galopje etc en weer uitstappen.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Manege rijden niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:38

Inderdaad ga eens praten met je instructeur. Wat zou je graag willen leren?
Zijn er op jou manege ook iets van wedstrijden zoals F-proefjes? Want dan heb je misschien iets meer om naar toe te werken.