[VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:17

Fijn dat je vader erover wil praten.

Maar marktplaats afstruinen? In je beginpost staat dat je graag je verzorgpony wil kopen.?

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:31

Fijn dat het antwoord niet meteen "nee" was. Spannend hoor!

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:34

Art_Ificious schreef:
Fijn dat je vader erover wil praten.

Maar marktplaats afstruinen? In je beginpost staat dat je graag je verzorgpony wil kopen.?


Dit vond ik ook een beetje gek :j Ik denk dat het voor je vader ook fijn is om te weten welke pony je nou wilt, je verzorgpony of een 'nieuwe' pony.

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 12:27

Das voor mij ook nog een beetje de vraag aangezien ik niet weet of ze mijn verzorgpony willen verkopen zeg maar, maar een beetje ideeen op doen kan nooit kwaad toch :)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:32

asm_kayleigh schreef:
Das voor mij ook nog een beetje de vraag aangezien ik niet weet of ze mijn verzorgpony willen verkopen zeg maar, maar een beetje ideeen op doen kan nooit kwaad toch :)


Het lijkt mij wel verstandig om daar eerst even achter te komen :) . Als ik een verzorger had voor mijn pony en die opeens plannen aan het maken was om hem te kopen zonder dat ik die überhaupt ooit wilde verkopen, zou ik het wel grappig vinden := .

Het voordeel is dat er heel veel andere ponies zijn die een nieuwe thuis zoeken! Voor het geval dat de eigenaren van jou verzorgpony hem niet willen verkopen. ;)

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:34

Wat leuk, maar inderdaad, ik zou ook eerst even vragen of ze je verzorgpony überhaupt willen verkopen.
Nog veel succes!

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 12:39

Maar daarvoor moet ik eerst het ja woord van mijn pa hebben hahah.
Daarom ben ik me rustig aan het oriënteren. Als het niet kan helaas maar dan komt er vast iets anders op mijn pad.

Ik heb wel het voordeel dat ik de enige ben die dat paardje doet, dus geen super verknochte eigenaar hahah

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:40

Hier nog zo'n moeder die weet hoeveel tijd en vooral geld er in gaat zitten ;)

Je hebt wel bedacht dat je maandelijks mee gaat betalen, maar hoe kom je aan het aankoopbedrag?
En heb je nagedacht over de combinatie school-paard-werken? Want om een beetje mee te kunnen betalen moet je als 14 jarige al aardig wat uurtjes werken natuurlijk.

Ga vast zoeken naar een baantje/bedenken wat redelijk wat betaalt en heoveel uur je dat in de week kan gaan doen

en wil je les? Meedoen aan knhs wedstrijden? Bedenk dat dat ook een hoop geld kost, zeker het vervoer naar de wedstrijden

Maar ik hoop voor je dat alles doorgaat, gelukkig heb je al wel een verzorgpaard dus je kunt al wel rijden

anders een leasepaard gaan zoeken waar je wel meer mee mag doen maar waar niet alle kosten voor jouw rekening komen

succes!

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 12:55

Al die informatie heb ik neergezet in de brief, en qua bijbaantje bedoelde ik eigenlijk meer klusjes bij mijn oma/moeder of opassen, wedstrijden doe ik niet (niet echt het type voor hahah)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:05

Spannend!

Anoniem

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:12

Spannend! Ik duim voor je mee. :j

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:32

Nog een tip:
Mochten je ouders niet weten of ze het maandelijks redden, kunnen ze het bedrag steeds opzij zetten iedere maand. Zet je het geld makkelijk opzij en hou je nog ruim geld over (sparen voor dingen voor je paard mocht er wat stuk gaan e.d, maar ook sparen voor dingen buiten je paard) dan weet je gelijk of je het wel of niet red. Zou natuurlijk zonde zijn als het paard na 2 maanden al weg moet omdat het schijnbaar toch niet financieel lukt.

En het geld dat je steeds opzij zet? Dat kan je dan ook gebruiken als spaarpot voor het paard + eventuele ziekte kosten. :)

Of je moet voor je verzorg paard net zo veel betalen, maar ik gok dat dat niet het geval is. :P

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 18:30

hahah nee. Thanks voor de tip!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:17

Hoe is het afgelopen TS?

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 22:25

Vandaag niet meer van gekomen, denk dat hij er over aan het nadenken is. Ik ga woensdag tot vrijdag op kamp en van vrijdag tot zondag naar mijn ma. Ik update zodra ik zelf meer weet!

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 08:30

Hoii! Ik heb het antwoord! Momenteel kan hij het even niet betalen door vakantie/school kosten maar in de toekomst wellicht. Nu gewoon goed mijn best doen op school en dan over een half jaartje opnieuw proberen. Moest toch sws wachten om met school te kijken hahah.

(Zeg niet dat als het nu niet lukt dat het volgend jaar dan ook niet lukt, een aantal dingen gaan weg (vakantiehuisje etc)

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:34

asm_kayleigh schreef:
Hoii! Ik heb het antwoord! Momenteel kan hij het even niet betalen door vakantie/school kosten maar in de toekomst wellicht. Nu gewoon goed mijn best doen op school en dan over een half jaartje opnieuw proberen. Moest toch sws wachten om met school te kijken hahah.

(Zeg niet dat als het nu niet lukt dat het volgend jaar dan ook niet lukt, een aantal dingen gaan weg (vakantiehuisje etc)


Denk niet dat je pa het super relaxt vindt dat je zijn financiële situatie op bokt toelicht.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:23

Nou wat een drama Eapy, we weten echt meteen de hele financiële situatie :')

Jammer TS! hopelijk in de toekomst inderdaad :j

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:26

Eapy schreef:
asm_kayleigh schreef:
Hoii! Ik heb het antwoord! Momenteel kan hij het even niet betalen door vakantie/school kosten maar in de toekomst wellicht. Nu gewoon goed mijn best doen op school en dan over een half jaartje opnieuw proberen. Moest toch sws wachten om met school te kijken hahah.

(Zeg niet dat als het nu niet lukt dat het volgend jaar dan ook niet lukt, een aantal dingen gaan weg (vakantiehuisje etc)


Denk niet dat je pa het super relaxt vindt dat je zijn financiële situatie op bokt toelicht.


Zou ik ook niet chill vinden.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:34

Eapy schreef:
asm_kayleigh schreef:
Hoii! Ik heb het antwoord! Momenteel kan hij het even niet betalen door vakantie/school kosten maar in de toekomst wellicht. Nu gewoon goed mijn best doen op school en dan over een half jaartje opnieuw proberen. Moest toch sws wachten om met school te kijken hahah.

(Zeg niet dat als het nu niet lukt dat het volgend jaar dan ook niet lukt, een aantal dingen gaan weg (vakantiehuisje etc)


Denk niet dat je pa het super relaxt vindt dat je zijn financiële situatie op bokt toelicht.


Jeetje zeg, alsof we nu spontaan weten wie TS precies is, wie haar vader is en nu kunnen zien wat op zijn bankrekening staat :+ .

TS vertelt enkel even de reden waarom het nu even niet gaat. Er zijn een hoop meer mensen die op bokt vertellen dat ze geen paard kunnen betalen op een bepaald moment.

Nu even terug naar waar het om gaat; TS, het antwoord is zeker geen slecht antwoord! Het is begrijpelijk dat je niet meteen spontaan een paard kan gaan kopen. Als je het vergelijkt met een aankoop met een nieuwe auto of wasmachine, dan moeten de meeste mensen ook hiervoor even een tijdje doorsparen.

Wellicht kun je misschien (zonder verwachtingen) hier en daar even rondsnuffelen om te zien wat voor paarden te koop staan. Niet zodat je er eentje vindt voor later, maar meer om een idee te krijgen wat voor een je eigenlijk wilt en in welke prijsklasse deze normaliter gaat vallen. Ik vond het vroeger ook erg leuk om zo alvast een beetje aan je droom vast te kunnen houden :)

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 13:18

Eapy schreef:
asm_kayleigh schreef:
Hoii! Ik heb het antwoord! Momenteel kan hij het even niet betalen door vakantie/school kosten maar in de toekomst wellicht. Nu gewoon goed mijn best doen op school en dan over een half jaartje opnieuw proberen. Moest toch sws wachten om met school te kijken hahah.

(Zeg niet dat als het nu niet lukt dat het volgend jaar dan ook niet lukt, een aantal dingen gaan weg (vakantiehuisje etc)


Denk niet dat je pa het super relaxt vindt dat je zijn financiële situatie op bokt toelicht.


Jeetje zeg, alsof we nu spontaan weten wie TS precies is, wie haar vader is en nu kunnen zien wat op zijn bankrekening staat :+ .

TS vertelt enkel even de reden waarom het nu even niet gaat. Er zijn een hoop meer mensen die op bokt vertellen dat ze geen paard kunnen betalen op een bepaald moment.

Nu even terug naar waar het om gaat; TS, het antwoord is zeker geen slecht antwoord! Het is begrijpelijk dat je niet meteen spontaan een paard kan gaan kopen. Als je het vergelijkt met een aankoop met een nieuwe auto of wasmachine, dan moeten de meeste mensen ook hiervoor even een tijdje doorsparen.

Wellicht kun je misschien (zonder verwachtingen) hier en daar even rondsnuffelen om te zien wat voor paarden te koop staan. Niet zodat je er eentje vindt voor later, maar meer om een idee te krijgen wat voor een je eigenlijk wilt en in welke prijsklasse deze normaliter gaat vallen. Ik vond het vroeger ook erg leuk om zo alvast een beetje aan je droom vast te kunnen houden :)[/quote]


Precies die hahah.
Ik heb geen prijzen genoemd en ook niet vertelt wat er op de rekening staat dus ja hahaha. Ben daar al mee bezig, mijn eigen droompaardje heeft al een paar eisen hahaha. Tot die tijd blijf ik lekker dromen!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG] Heel veel woorden voor een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:20

Emilyslaluna; dit dus inderdaad :')

TS wat zijn je eisen? :D

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 14:50

_Dracarys schreef:
Emilyslaluna; dit dus inderdaad :')

TS wat zijn je eisen? :D


Het liefst een beetje een rustig paardje.
Een ruin van ong 7/9.
Een bonte zou super zijn maar maakt niet super veel uit.

En een pony die springen en buitenzijden leuk vind!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:50

Nou dat van de financiële situatie openbaar maken vind ik wel een klein beetje overdreven. Met een normaal gemiddeld inkomen en een gezonde financiële situatie is het al heel lastig en vaak helaas onrealistisch om een paard in volpension te kunnen betalen, zeker hier in de randstad. Mijn vriend en ik hebben alletwee een goedbetaalde baan, maar kunnen ons echt geen rijpaard in volpension veroorloven :n Zeker niet als je situaties als ziek, spaarpotje, uit elkaar gaan etc meeneemt. Vind dat echt geen schande als iemands financiële situatie daar niet naar is aangezien paarden houden nou eenmaal een hele dure hobby is. :) Niet iedereen heeft zomaar elke maand 500-600 euro 'over' en dan ook nog ruimte om te sparen voor zowel paarden spaarpot als eigen spaarpot.

Goed dat je het toch hebt geprobeerd en je vader een realistisch beeld hebt kunnen geven van de kosten en de tijd TS :j dat waardeert hij vast enorm. Wie weet is de situatie er over een tijdje wel naar. :)

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 14:52

Frummels schreef:
Nou dat van de financiële situatie openbaar maken vind ik wel een klein beetje overdreven. Met een normaal gemiddeld inkomen en een gezonde financiële situatie is het al heel lastig en vaak helaas onrealistisch om een paard in volpension te kunnen betalen, zeker hier in de randstad. Mijn vriend en ik hebben alletwee een goedbetaalde baan, maar kunnen ons echt geen rijpaard in volpension veroorloven :n Zeker niet als je situaties als ziek, spaarpotje, uit elkaar gaan etc meeneemt. Vind dat echt geen schande als iemands financiële situatie daar niet naar is aangezien paarden houden nou eenmaal een hele dure hobby is. :) Niet iedereen heeft zomaar elke maand 500-600 euro 'over' en dan ook nog ruimte om te sparen voor zowel paarden spaarpot als eigen spaarpot.

Goed dat je het toch hebt geprobeerd en je vader een realistisch beeld hebt kunnen geven van de kosten en de tijd TS :j dat waardeert hij vast enorm. Wie weet is de situatie er over een tijdje wel naar. :)


Ja hopelijk in de toekomst! Tot die tijd lekker mijn verzorgpaardje blijven doen! En natuurlijk spulletjes aan schaffen hahaha