PonyParkCity!

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 10:43

Afbeelding


horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 10:46

het enige wat zielig aan ppc is is dat er afentoe te grote kinderen op de pony's rijden. als de cowboys dit zien wordt er gewoon wat van gezegd. Ppc verbied het ook om zo'n groot kind op een pony te zien rijden. Verder hebben die pony's het gewoon goed daar, ze zijn de hele dag buiten en staan ook gewoon vaak op de wei.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:21

horzieloverr schreef:
het enige wat zielig aan ppc is is dat er afentoe te grote kinderen op de pony's rijden. als de cowboys dit zien wordt er gewoon wat van gezegd. Ppc verbied het ook om zo'n groot kind op een pony te zien rijden. Verder hebben die pony's het gewoon goed daar, ze zijn de hele dag buiten en staan ook gewoon vaak op de wei.


Hoe komt het dan dat die grote meiden wel een rijpony meekrijgen?

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:50

Blijkbaar dringt het niet door dat buiten en lekker op de wei wel heel fijn voor ze is, maar dat geschop, geruk, gemep en getrek en gesjees op die pony's door veel te grote meiden dan nog steeds echt, echt niet kan. Als ze niet buiten kwamen en niet op de wei mochten was het alleen maar nog erger geweest dan het nu al is.

En inderdaad, als PPC het zo goed regelt en de cowboys zo goed opletten(als ze daar de tijd voor hebben), hoe kan het dan dat die meiden die pony's toch maar steeds mee krijgen? Niet goed geregeld en niet genoeg mensen om er op te letten dus.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:07

horzieloverr schreef:
[ [url=m/BNANne.png]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk om hem te zien, je ziet net z'n 'zadeltje' niet. Ik denk dat het wel zo ongeveer 23 jaar geleden kan zijn dat ik hem leerde kennen.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 13:12

Omdat ze niet verwachten dat ze er dan ook op gaan rond sjeezen? Ze kunnen toch ook niet tegen de mensen zeggen die voor 450 euro een verblijf geboekt hebben zeggen: "Sorry, je krijgt geen pony mee''

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:16

horzieloverr schreef:
Omdat ze niet verwachten dat ze er dan ook op gaan rond sjeezen? Ze kunnen toch ook niet tegen de mensen zeggen die voor 450 euro een verblijf geboekt hebben zeggen: "Sorry, je krijgt geen pony mee''


Volgens mij heb je ook wandelpony's daar, dan geven ze die toch mee. Die zijn volgens mij ook veeeel kleiner dan die rijpony's dus ik hoop toch dat ze er dan niet op gaan zitten

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:19

horzieloverr schreef:
Omdat ze niet verwachten dat ze er dan ook op gaan rond sjeezen? Ze kunnen toch ook niet tegen de mensen zeggen die voor 450 euro een verblijf geboekt hebben zeggen: "Sorry, je krijgt geen pony mee''


Nou naar mijn idee zouden ze dat juist wel moeten zeggen!
Het zou beter zijn als ze alle kinderen van te voren wegen. Boven de 40 kg. krijg je geen pony mee. Jammer dan dat je al betaald hebt, dan hadden de ouders van te voren beter de voorwaarden moeten lezen. Net als dat te lang rondcrossen, het park kan dan toch gewoon streng zijn? Na twee waarschuwingen de pony inleveren. Dan is het snel gedaan met dit dierenleed....

Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel.

MairiMacBran
Berichten: 949
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:22

Niet goed geregeld dus. PPC staat bekend om het gesjees en geklooi van te grote zware meiden op te kleine pony's. Al die zogenaamde paardenliefhebsters die 's nachts al zitten te posten om hun favoriete speeltje als eerste te pakken te krijgen. Als ze het welzijn van de pony's zo belangrijk vinden, zorgen ze er dus voor die grote meiden er niet meer op kruipen. En precies zoals je schrijft; PPC denkt voornamelijk aan de centjes en zullen dus inderdaad een pony rustig meegeven, ook al staat er in hun eigen regels dat het niet mag. Want anders lopen ze die 450 euro mis.

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:25

Als PPc zijnde regels opstellen en zich daar aan houden. Het is toch voor kinderen tot 12 jaar? Buiten de ouders dan natuurlijk :). Genoeg ponykampen voor kinderen van 13-18 jaar. En een vast tijdstip dat je een pony kan ophalen plus een maximaal aantal minuten van tevoren dat je al in de rij mag gaan staan.
Daarbij een maximaal gewicht hanteren. Duidelijker kan toch niet.
Ook een stuk veiliger voor de kleintjes.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:36

Ik ga eens op zoek naar tot hoe oud ik op Jans gereden heb. Ik vond net nog een foto van hem zonder jaartal. Ik was zo gek om hem los bij het huisje te zetten zo te zien. Ik vraag me af of ik hem ooit op heb moeten halen of dat hij nog braver was dan ik onthouden heb.

Afbeelding

Ik heb geprobeerd hem altijd ontzettend te vertroetelen als ik hem had voor de week, veel bit uit en even tijd voor zichzelf, maar ook echt wel veel gereden met hem.

Ik ben met mijn kinderen nooit naar PPC geweest omdat ik ook moeite heb met het concept van PPC. Ik ben wel ontzettend blij met de ervaring die ik daar opgedaan heb. Ik heb toen nooit bewust slecht gezorgd voor de pony of het paard wat ik had.

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 14:53

Afbeelding

In 1993 had 't arme jong een bloempotje als kapsel _O-

https://youtu.be/ZQDVY8kdhVw

Ik vond dit filmpje na wat zoeken op youtube. Ook een filmpje van hem in de pensioenwei. Hij staat daar dus al zeker sinds 1993.

Volgens mij zocht je trouwens naar recentere ervaringen met PPC he TS? :):)

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:55

Hier ook een PonyparkCity fan! :wave:
Afgelopen week terug gekomen van een super vakantie <3 Ik ga al vanaf kleins af aan met groot plezier heen. Jammer dat de sfeer etc. verpest wordt door mensen die geobsedeerd zijn door die ene pony en hiervoor langer in de rij staan dan dat ze de pony daadwerkelijk hebben. Tuurlijk wil je je lieveling, maar kom op..

PPC is hier ook alles behalve blij mee. Ze hebben de regel dat je pas vanaf 8 uur het park op mag (op de aankomstdag) Maar nu liggen ze met slaapzakken op de parkeerplaats.. PPC kan hier zelf vrij weinig aan doen. Als ze de parkeerplaats ook gaan verbieden zie ik ze ook nog wel doodleuk op de weg voor het park liggen hoor. Voor een degelijke pony mag je echt wel om 9 uur staan. Voor kinderen van 11 die wat groot voor hun leeftijd zijn blijft niks over als ze om 2 uur aankomen, hier ben ik het ook niet mee eens maar ja..

Toch heeft PPC zelf wel wat aan de oudere kinderen. De nieuwe en jonge pony's kun je niet meegeven aan kinderen onder de 12. Ook koopt PPC de laatste jaren weer wat grotere pony's. En krijg je nu een pony naar grote en niet meer naar leeftijd. Tuurlijk is het park niet perfect, maar ze doen hun best om alles zo eerlijk en beste mogelijk alles te laten verlopen. Helaas gebeuren er ook heel veel buiten het weten van de cowboys om. Heel veel nemen een pony om te wandelen maar kunnen het niet laten er even op te zitten. Dat is nou eenmaal het risico van het park.
Klink misschien heel egoïstisch, maar ik ga voor mezelf daar heen omdat ik het leuk vind. Ik doe de hele week het beste wat ik kan doen voor de pony en gebruik hem niet als een stuk speelgoed. Wat er de rest van het jaar met die pony gebeurt heb ik (hoe graag ik het ook wil) niks over te zeggen.
Maar ik ga er graag heen en wil niet bestempelt worden als iemand die niet goed is voor de pony's daar. Ik wil een leuke week met de pony maar de pony moet het ook leuk hebben met mij.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het in alles met mij oneens zullen zijn, maar wil dit toch even gezegd hebben.

Laten we er een leuk topic van maken! :evaw:

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:02

Ik kom er al 20 jaar :=

Jens/Jans , zo oud als de weg naar rome dat dier :') . Terecht met pensioen


Laatste jaren wat minder , de dag van te voren staan mensen de oudere zogenaamde lovers (woord kan ik nog steeds niet uitstaan) . Die de hele dag wat lopen met die knollen en ze van alles aanleren , wil niet zeggen dat het vroeger beter was maar idd het is niet meer van deze tijd . Het is echt leuk en gezellig , het is thuiskomen maar heb er weleens vraagtekens bij . Het moet nodig vernieuwd worden , het zwembad vooral . De extra ponykaarten brengen veel geld in het laatje , ze gaan echt niet verbieden dat ze niet een pony meer meekrijgen

Afbeelding

20 jaar terug mijn 2de keer geloof ik :)

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:06

Ja, hun superzwembad, met golfslagbad met 4 glijbanen zeggen wij altijd. _O- Kikkerbadje is het 8)7
En helaas weinig te doen voor volwassenen die kinderen hebben met ervaring en niet de hele dag achter de pony aan hoeven lopen.

Edit: Och Jans op dat filmpje _O-
Ik vind wel dat ze vriendelijk zijn geworden door bitloos te gaan.
Maar als ik al die dikke trekpaarden voorbij zie komen vind ik het ook niet zo gek dat ze bitten hadden toen. Als iemand foto's of filmpjes heeft dat die bulldozers door het park liepen, laat het me even weten haha. Ben wel benieuwd wat voor gezicht dat was.
Laatst bijgewerkt door Namira542 op 08-08-17 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:08

Het gaat er niet Om dat mensen slecht voor de pony's zorgen maar dat zoiets anno 2017 echt niet meer kan..

Als je wilt paardrijden moet je maar een manege gaan..

Je zegt zelf al er liggen meisjes in slaapzakken, kom op zeg! Dat is toch niet normaal.. De pony's zullen best goed verzorgt worden, zij zorgen immers voor geld in het laatje maar laat ze er lekker in parkjes rondlopen om te aaien en poetsen hoezo moet er op die stumpertjes gereden worden?

Heb zelf gezien hoe veel te zware meisjes die gewoon op Een manege zitten daar denken dressuur en spannende trucs met de beestjes te moeten doen. Vind het sneu, en als we allemaal van die paardenliefhebbers zijn stoppen we er gewoon mee.

Anoniem

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:09

Bad was 20 jaar terug al zo , met nep groen aan het plafond :+


Dat idd , is van de laatste jaren zodat ze hun pony hebben . Zijn app groepen , messenger groepen fb groepen voor 'lovers' van 1 pony zodat ze boeken kunnen als een andere lover niet gaat 8)7

Mizora

Berichten: 18071
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:13

Het is in mijn ogen net zo 2017 als een manege. Een shetlander kan prima dressuur rijden, daar is niets mis mee. Zagen gebeurt op de manege meer dan op ppc.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:19

mvdbijl schreef:
Het gaat er niet Om dat mensen slecht voor de pony's zorgen maar dat zoiets anno 2017 echt niet meer kan..


Stiekem denk ik het toch wel een beetje, want als die pony's op en top verzorgt werden en ook in de omgang zou er namelijk geen probleem zijn lijkt mij.. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Ik heb ook echt een hekel aan het woord 'Lover'..
Ik ben uberlover (veel beter woord :') ) van Camira en Kleine Bambi haha, nee even zonder gekkigheid. Dat zijn mijn favorietjes. Er was ook een tijd dat ik daar op kon zitten, (helaas) zijn die tijden geweest, en geniet ik nu lekker van hun zonder het rijden!

Edit: Nog even aan Hanneke, anders worden het wel heel veel posts van mij _O-
Looppony's zijn er in alle maten want elke pony komt als looppony in PPC, als deze alleen klein zullen zijn zouden er geen grotere pony's meer komen.
Laatst bijgewerkt door Namira542 op 08-08-17 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 17:25

Ik kom er ook niet om te rijden, ik rijd sowieso amper en anders blujft het gewoon bij 5 minuutjes stappen. ik houd er ook gewoon rekening mee dat ik niet te groot ben en onder deze pony kwam ik net wat uit, maar als ik op een zadel zat niet

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:32

Ik vond mezelf al vrij extreem, maar tegenwoordig is het dus veel extremer...

Over extreem gesproken...
Ik wilde nog eens een keer gaan kijken bij Jans, maar waar is die pensioenweide precies? Niet bij PonyParkCity zelf, toch?

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:34

Toch nog maar een post dan haha.
Ik weet ook niet precies waar deze is maar hij moet ergens achter het attractiepark liggen.

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:40

Misschien moet ik gewoon even bellen met deze vraag. Als er mensen in slaapzakken liggen om de juiste pony te bemachtigen, dan is iemand van in de 30 die een pony wil bewonderen niet eens zo gek geloof ik :D

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: PonyParkCity!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:42

HAHAHAHA!! Als je dat echt gaat doen wil ik hun reactie graag weten. _O- _O-

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:42

Daar antwoorden ze vast niet op :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 5 bezoekers