Sporen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:29

Spieren hebben ook hersteltijd nodig. Voor ons ook niet goed als we uit conditie zijn om dan ineens elke dag te gaan sporten.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:11

Oef dan is die niet lui aan het been maar wel overvraagt.
Ik denk dat je moeder heel wijs is door te zeggen dat die sporen afmoeten

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:26

Actiever krijgen en meer op de achterhand los je niet op met sporen, maar zal je rijtechnisch op moeten lossen. Eerst deze basis op orde krijgen en dan pas aan sporen gaan denken. Je moeder heeft dus gelijk ;-) Neem ook de tijd om aan elkaar te wennen en maak gebruik van een goed trainingsschema waar ook hersteltijd in is opgenomen.

Lauren186
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-04-17

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:35

Ik denk dat je er goed aan doet om te vragen of je instructrice je meer wil begleiden. In oefeningen om aan het been te komen en ook en een geschikt trainingsschema te maken voor conditie en spieropbouw bijvoorbeeld. Of daar sporen in thuis horen kan hij/zij dan beter beoordelen.

Veel plezier van je nieuwe paardje!

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:40

Als je inderdaad 13 bent is het niet je EIGEN pony, ik ga er niet vanuit dat je je pony zelf betaald hebt?
Je bent minderjarig dus de pony is gewoon van je moeder, die heeft er dus in principe ook meer over te zeggen dan jij.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:48

Sorry dat ik hier zo midden in val, maar deze opmerking vind ik belachelijk, als moeder wilt dat kind voortaan nog alleen maar met de pony gaat springen terwijl het kind dat heel eng vind en veel liever dressuurmatig rijd moet ze dat toch ook niet? (Om zo een van de duizenden voorbeelden te noemen)
En het minderjarige heeft er al helemaal niets mee te maken :+. Jou fiets is toch ook niet van jou moeder omdat je minderjarig bent? Jezus

Ik zou wel zoals anderen hier al zeiden eerst rijtechnisch je wat meer gaan richten erop met eventueel een andere instructeur. Voeding hoeft er niet perse gelijk op aangepast te worden vind ik, maar kijk eerst wat goede les eens doet! :)
Overigens ben ik het totaal niet eens met dat sporen zielig zijn of idd zoals je het zelf al omschreef een taboe. Het ligt er puur aan hoe je ermee rijd, of het nodig is en daarnaast heb je allerlei soorten en maten. :) Sporen hebben mijn pony wel geholpen, al had die niet precies het probleem waar jij mee zit. :)



SweetVanille schreef:
Als je inderdaad 13 bent is het niet je EIGEN pony, ik ga er niet vanuit dat je je pony zelf betaald hebt?
Je bent minderjarig dus de pony is gewoon van je moeder, die heeft er dus in principe ook meer over te zeggen dan jij.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:25

@lieshorses : DAar ben ik het wel mee eens! Ik kocht mijn fjord op mijn 14e en heb al die tijd echt álles zelf voor het zeggen gehad over hem. Ik betaalde dan ook wel de stalling, dierenarts e.d.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:42

Juist, en al zou je moeder alles betalen dan is het nogsteeds jou pony. :) Anders zou niemand een eigen pony hebben gehad totdat ze het echt volledig zelf konden betalen en dan ben je op een leeftijd die ook geen 18 meer heet hoor..



amyyy55 schreef:
@lieshorses : DAar ben ik het wel mee eens! Ik kocht mijn fjord op mijn 14e en heb al die tijd echt álles zelf voor het zeggen gehad over hem. Ik betaalde dan ook wel de stalling, dierenarts e.d.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:51

@lieshorses: ik heb het ook gewoon volledig zelf kunnen betalen hoor :p maar dat is offtopic haha

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:02

Uitzonderingen daargelaten dan :)

hwn
Berichten: 4722
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:43

Over het zadel te ver naar voor was het vooral de eerste foto waar het me opviel.

Iedere dag rijden is idd veel. Ik heb onlangs ergens de "48-uren-regel" gehoord, dus minstens een rustdag ertussen nemen, anders gaan de spieren niet opbouwen maar afbreken. Kan je die dag er tussenin nog lekker wat kroelen met je pony, een goede poetsbeurt, een wandelingetje aan de hand, vinden ze alleen maar fijn.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:46

Interessant haha,
Ligt er natuurlijk wel aan hoe jou pony er nu voor staat qua spieren en training. Want vaak rijden is nooit slecht, alleen als je echt spieropbouw wilt verbeteren kan dat inderdaad wel bevorderlijk zijn zo'n 48-uren regel :)

hwn schreef:
Over het zadel te ver naar voor was het vooral de eerste foto waar het me opviel.

Iedere dag rijden is idd veel. Ik heb onlangs ergens de "48-uren-regel" gehoord, dus minstens een rustdag ertussen nemen, anders gaan de spieren niet opbouwen maar afbreken. Kan je die dag er tussenin nog lekker wat kroelen met je pony, een goede poetsbeurt, een wandelingetje aan de hand, vinden ze alleen maar fijn.