paard verkopen aan verkeerde baasjes.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:36

demibuitinkx schreef:
hoi allemaal,
ik heb een pony die bij mij achter het huis staat, ik word te groot voor de pony en dus moeten we hem verkopen


Hoi!
Ik denk dat het helemaal niet nodig is meteen een pony te verkopen als je te groot word! Echter, rijden is er goed bij gekregen maar er zijn zoveel meer dingen te doen!

So what if im crazy? The best people are.


kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:57

GDG schreef:
demibuitinkx schreef:
ik heb een pony die bij mij achter het huis staat, ik word te groot voor de pony en dus moeten we hem verkopen en kijken voor een ander paard.

Nee hoor lieverd, dat moet helemaal niet. Je kunt/je ouders kunnen er ook voor kiezen om je pony wél te houden, dan komt hij ook niet bij de verkeerde baasjes terecht.


Niet iedereen heeft de financiële middelen en ruimte om meerdere paarden te houden he ;)

TS, laat je OP eens lezen aan je ouders. Dan weten zij precies waar je je zorgen om maakt.[/quote]

dat is een lastig pakket, ga wel iid het gesprek aan met je ouders.En ookal komt ze kijken misschien koopt ze hem dan toch niet, dat heb ik meegemaakt in het verleden en is het ook opgelost.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: paard verkopen aan verkeerde baasjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:22

Nog iets om over na te denken, als je paarden de hele dag buiten staan en gewoon kunnen bewegen hoeven ze helemaal niet vaak gereden te worden. :) Als je paard de hele dag op stal staat is dit noodzakelijk voor de gezondheid, maar dat is bij een buitenpaard niet hoor.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:55

Eight schreef:
Nog iets om over na te denken, als je paarden de hele dag buiten staan en gewoon kunnen bewegen hoeven ze helemaal niet vaak gereden te worden. :) Als je paard de hele dag op stal staat is dit noodzakelijk voor de gezondheid, maar dat is bij een buitenpaard niet hoor.

Inderdaad. En je nieuwe paard zal toch gezelschap nodig hebben.Je schrijft dat de pony die je nu hebt al best oud is,dan kun je hem toch beter houden.Alsje die wil verkopen krijg je er dan vanwege de leeftijd haast niets meer voor.Misschien kun je er anders beter een bijrijder voor zoeken,dan kun je straks ook gezellig samen gaan buitenrijden als je je nieuwe paard hebt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:05

.Alsje die wil verkopen krijg je er dan vanwege de leeftijd haast niets meer voor.Misschien kun je er anders beter een bijrijder voor zoeken,dan kun je straks ook gezellig samen gaan buitenrijden als je je nieuwe paard hebt.[/quote]

wij kunnen niet in de ouders van ts hun beurs kijken of wellicht is er een andere goede reden voor dat er maar 1 paard mag blijven. En als ts wilt rijden.....kiest ze misschien wel voor een andere pony uit zichzelf.
en natuurlijk zoek je de beste plek, maar een ander kan je pony ook liefhebben en er goed voor zijn.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:10

Jolene85 schreef:
Jouw pony dus jouw keuze.

Gezien de leeftijd van de TS, 13 jaar is dit niet waar. Haar ouders zullen het laatste woord hebben bij de verkoop.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:12

demibuitinkx schreef:
LadyMadonna schreef:
Wat zei je moeder er van? Ga met haar in gesprek.

mijn moeder zei dat ze het natuurlijk met me eens was dat mijn pony naar een goed baasje zou gaan, en ze zei ook dat ze vond dat hij een goed baasje verdiend omdat het echt een schat van een pony is



Dan heb je je antwoord dus al ;)


silkeshorses
Berichten: 199
Geregistreerd: 23-03-17

Re: paard verkopen aan verkeerde baasjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:34

Bijrijder is misschien ook geen slecht idee als je voldoende plaats hebt
maar eigenlijk staan er al veel goede tips op vind ik
Veel succes want je schatje moeten verkopen is denk ik niet zo makkelijk

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:24

hey
ik las dat je als je een nieuw paard zal krijgen er ook een shetje bij komt te staan. Misschien (als het van je ouders mag) kan je ook je eigen paardje erbij houden en een geschikte bijrijder/verzorger zorgen /3
zelf ben ik ook 13 en ben ik superblij met mijn verzorgponys dus heel veel kinderen zullen je willen helpen.
en trouwens, als je een shetje koopt dan is het ook zielig om niets met hem te doen, want ook shetjes houden van poetsen, wandelen en kunnen ook gelongeerd worden.
wel heel jammer dat je je pony moet verkopen, misschien kun je je ouders dit wel laten lezen en kijken wat zei er van vinden
veel succes met je keuze <3 <3
xx sanne

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:01

sannexponys schreef:
hey
ik las dat je als je een nieuw paard zal krijgen er ook een shetje bij komt te staan. Misschien (als het van je ouders mag) kan je ook je eigen paardje erbij houden en een geschikte bijrijder/verzorger zorgen /3
zelf ben ik ook 13 en ben ik superblij met mijn verzorgponys dus heel veel kinderen zullen je willen helpen.
en trouwens, als je een shetje koopt dan is het ook zielig om niets met hem te doen, want ook shetjes houden van poetsen, wandelen en kunnen ook gelongeerd worden.
wel heel jammer dat je je pony moet verkopen, misschien kun je je ouders dit wel laten lezen en kijken wat zei er van vinden
veel succes met je keuze <3 <3
xx sanne

Zo denk ik er ook over. Maar goed, ts en haar ouders zijn natuurlijk degenen die het voor het zeggen hebben over hun eigen pony.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers