Welke grote pony?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hamstertje0
Berichten: 34
Geregistreerd: 14-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:57

Ik ben ook 14 en ik en mijn moeder rijden regelmatig op ijslanders. Die raad ik je zeker aan! Waar je wel op moet letten is dat ze 5 gangen hebben: stap, tölt, draf, galop, telgang! :+ :D

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Welke grote pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:16

Ik ben 1,72 en rijd op een E-pony van 1,52, dat past heel mooi. Een vriendin van mij van denk 1,68 rijd op een haf van 1,41 en dat kan ook nog.
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een D of E pony van rond de 1,50. Daar kun je sowieso nog een hele poos op, waarschijnlijk word je daar dan ook nooit te groot voor. Ik kreeg mijn Epony ook op mijn 14e (ik ben nu 16 overigens), en achteraf gezien hebben we de perfecte hoogte gekozen.
Qua ras raad ik je New-Forest aan. Echt hele knappe ponys met een super karakter. Koel in het hoofd. Ik ga met mijn pony al sinds haar 4e over de weg naar les (15 min). Daarnaast zijn ze ook super veelzijdig, springen, dressuur, eventing, mennen, alles kan. En omdat ze zo knap zijn kom je op wedstrijd ook goed voor de dag :D als je dat ook wil gaan doen.

Binkie_Floor
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Welke grote pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 20:46

Heel erg bedankt allemaal!!!

Dankzij jullie weet ik wel een beetje wat wel en niet zou kunnen. Ook met de foto's erbij maakte het voor mij veel duidelijker. Ik heb besloten om gewoon te zoeken naar een grote D of een E, maar stel er komt een wat kleinere D op mijn pad komt ga ik gewoon vragen aan de eigenaar of ze denken dat het past en zo ja, dan kan ik een keer komen kijken.

Als er een pony komt laat ik het jullie zeker weten!

Groetjes!!!

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Welke grote pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:55

Connemara's zijn vaak ook wat steviger maar niet zo fors als een fjord bijvoorbeeld. Ze worden ook vaak door volwassenen gereden. Mijn dochter van 1.76 paste nog prima op een connemara van 1.48