Pony krijgt geen hooi

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Jessix

Berichten: 16427
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:37

Jmandersx schreef:
Voor de mensen die nog willen reageren nog even een Edit ! 's morgens krijgen ze niet ALLEEN maar hooi maar ook brokken. Nogsteeds naar dat dit is gebeurd, trouwens ik had ook de eigenaar geappt over dit :)

Moest je die dan ook klaarzetten?


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:39

Jessix schreef:
Het heeft niets te maken met vol van jezelf zijn... Voeren is de eerste levensbehoefte van een dier wat volledig afhankelijk van jou is. Natuurlijk gaat het niet dood als het een beurt over moet slaan, maar ik vind het wel het meest belangrijke wat mijn paard aangaat.

Ik weet ook zeker dat als je pensionhouder wel eens vergeet hooi te geven je een stuk minder tolerant zou zijn.

Mijn oma die afhankelijk is van verzorging zijn ze ook wel eens vergeten eten te geven. En je raadt het al, ze is er niet dood aan gegaan. Kan zelf wel een dag of meer zonder eten, maar reken maar dat niemand toen zei "ach, iedereen vergeet wel eens iets".


Dank je.

Ik denk dat de vergelijking naar een verzorgingstehuis misschien wel een goede is.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Pony krijgt geen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:45

Goh, ik ben heel wat ouder dan 14, en heb al ergere dingen vergeten: zo eens één van mijn paarden de hele nacht aangebonden laten staan in haar box, gelukkig kon ze bij haar drinkbak, ooit es langs de ene poort de wei binnen en de andere poort weer buiten, waardoor het eerste poortje nog open stond en mijn hengst de straat op liep toen er juist een ruiter met een merrie voorbij kwam. Op zo'n momenten kan je jezelf wel voor het hoofd slaan, maar gedane zaken nemen geen keer, alleen beter opletten in de toekomst.

Alleen geeft je titel natuurlijk een verkeerd beeld: lijkt alsof je pony op een slechte stalling staat, terwijl de stalhouder hier geen schuld aan heeft. Dus idd beter opletten in de toekomst, en trek je niets aan van de verwijten hier, je voelt je vast zelf al schuldig genoeg.

dakalan

Berichten: 10
Geregistreerd: 04-01-17
Woonplaats: futeneiland 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:47

ik vind het wel een beetje dom maar het kan wel een keer gebeuren maar let goed op want je zou het zelf ook niet leuk zou vinden als je geen eten krijgt. Groetjes Dakalan :)

Jessix

Berichten: 16427
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:50

Ja ik weet het niet.. Mijn verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn dieren is gewoon zo ingesteld. Zij zijn afhankelijk van mij. Ook de hond en de katten vergeet ik gewoon niet. Ik zorg ook altijd eerst voor mijn dieren en dan pas voor mezelf. Zo heb ik dat ook vanuit huis meegekregen. Dat doe je ook met kinderen en inderdaad ook met oude mensen die afhankelijk van je zijn.

En natuurlijk vergeet ik wel eens iets.. Maar dat is dan bijvoorbeeld om de kraan uit te doen als ik met de tuinslang de bakken water aan het bijvullen ben. Of het licht uit doen in de zadelkamer, etc. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:50

Jeetje, wat weet iedereen het goed zeg. Hoe belangrijk iets ook mag zijn: je vergeet weleens wat. Ook iets belangrijks.

Wat slaat iedereen hier op hol zeg. Ja, het is een beetje dom om een keer het hooi vergeten klaar te zetten. Maar een paard gaat er niet dood van ofzo hoor... één keertje kan toch gebeuren? Mijn ouders zijn me ook weleens vergeten bij de winkel toen ik klein was. Iedereen kan iets (belangrijks) vergeten.

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 17:52

Jessix schreef:
Jmandersx schreef:
Voor de mensen die nog willen reageren nog even een Edit ! 's morgens krijgen ze niet ALLEEN maar hooi maar ook brokken. Nogsteeds naar dat dit is gebeurd, trouwens ik had ook de eigenaar geappt over dit :)

Moest je die dan ook klaarzetten?

Nee , er staat bij het naambordje van je pony de hoeveelheden per dag brokken de pony krijgt dat geldt het zelfde bij het hooi. Staat er ook op :P

You can dream it, so you why can't you do it?

Jessix

Berichten: 16427
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:55

En nu had ze allebei niet gehad TS? Ik snap het ff niet... sorry! :o?

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:56

Resistance schreef:
Mijn ouders zijn me ook weleens vergeten bij de winkel toen ik klein was.


:D :D :D

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 18:00

Jessix schreef:
En nu had ze allebei niet gehad TS? Ik snap het ff niet... sorry! :o?

De brokken heeft hij wel gekregen alleen omdat ik zijn hooi niet klaar had gezet het hooi niet

You can dream it, so you why can't you do it?

Jessix

Berichten: 16427
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:05

Jmandersx schreef:
Jessix schreef:
En nu had ze allebei niet gehad TS? Ik snap het ff niet... sorry! :o?

De brokken heeft hij wel gekregen alleen omdat ik zijn hooi niet klaar had gezet het hooi niet

Oh ok! Ik snap het. :') Jammer, dat je pensionhouder niet even een appje heeft gestuurd met de vraag of hij hooi moest geven, maar ja.. Daar is nu toch niets meer aan te veranderen en je vergeet het vast geen tweede keer. :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:09

Jessix schreef:
Ja ik weet het niet.. Mijn verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn dieren is gewoon zo ingesteld. Zij zijn afhankelijk van mij. Ook de hond en de katten vergeet ik gewoon niet. Ik zorg ook altijd eerst voor mijn dieren en dan pas voor mezelf. Zo heb ik dat ook vanuit huis meegekregen. Dat doe je ook met kinderen en inderdaad ook met oude mensen die afhankelijk van je zijn.

En natuurlijk vergeet ik wel eens iets.. Maar dat is dan bijvoorbeeld om de kraan uit te doen als ik met de tuinslang de bakken water aan het bijvullen ben. Of het licht uit doen in de zadelkamer, etc. :)

Ja precies!
En grappig, dit zijn dan ook de voorbeelden die ik dan ook vergeet.
Zo van de week nog, de sleutels van de kast op de aanrecht van de stal laten liggen.
Ja dan is het alsnog gemakkelijk inbreken.

Dus zo perfect ben ik niet maar de echt belangrijke dingen vergeet ik niet.
Maar net als jij is het me wel zo geleerd, eerst de dieren, dan pas verder kijken. Dat het voor mij zo normaal is nu dat ik me inderdaad enorm verbaas hier op bokt zo af en toe.
En dan word je er dus nog op aangekeken ook :') _O-
Echt de omgekeerde wereld.

Maar ach we vergeten (o)ma ook eten te geven, is niet erg gaat ze niet dood aan hoor.
leer momentje *D

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Carazonx

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 18:18

bruintje123 schreef:
Jessix schreef:
Ja ik weet het niet.. Mijn verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn dieren is gewoon zo ingesteld. Zij zijn afhankelijk van mij. Ook de hond en de katten vergeet ik gewoon niet. Ik zorg ook altijd eerst voor mijn dieren en dan pas voor mezelf. Zo heb ik dat ook vanuit huis meegekregen. Dat doe je ook met kinderen en inderdaad ook met oude mensen die afhankelijk van je zijn.

En natuurlijk vergeet ik wel eens iets.. Maar dat is dan bijvoorbeeld om de kraan uit te doen als ik met de tuinslang de bakken water aan het bijvullen ben. Of het licht uit doen in de zadelkamer, etc. :)

Ja precies!
En grappig, dit zijn dan ook de voorbeelden die ik dan ook vergeet.
Zo van de week nog, de sleutels van de kast op de aanrecht van de stal laten liggen.
Ja dan is het alsnog gemakkelijk inbreken.

Dus zo perfect ben ik niet maar de echt belangrijke dingen vergeet ik niet.
Maar net als jij is het me wel zo geleerd, eerst de dieren, dan pas verder kijken. Dat het voor mij zo normaal is nu dat ik me inderdaad enorm verbaas hier op bokt zo af en toe.
En dan word je er dus nog op aangekeken ook :') _O-
Echt de omgekeerde wereld.

Maar ach we vergeten (o)ma ook eten te geven, is niet erg gaat ze niet dood aan hoor.
leer momentje *D

Mijn pony heeft wel zijn brokken gekregen 's morgens het hooi was gewoon een tussendoortje. Dom van mij dat ik het vergeten was nogsteeds, maar hij had zijn hoofdmaal wel gekregen. Wou dit even duidelijk maken zodat niet iedereen denkt dat hij de hele ochtend niks heeft gekregen :)

You can dream it, so you why can't you do it?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Pony krijgt geen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:22

Lieve Jmandersx,

Eerder heb ik al ergens aangegeven dat ik jou er nergens op aan kijk.
Jij bent 14 jaar en dat is een leeftijd waarin ik vind dat je nog totaal niet verantwoordelijk gehouden mag worden op het voeren van de paarden.

In dit geval had de stalhouder, de volwassenen in dit geval, een keer extra op en neer moeten lopen en het paard moeten voeren in de hoeveelheid die hij anders ook krijgt.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:22

Jessix schreef:
Mijn oma die afhankelijk is van verzorging zijn ze ook wel eens vergeten eten te geven. En je raadt het al, ze is er niet dood aan gegaan. Kan zelf wel een dag of meer zonder eten, maar reken maar dat niemand toen zei "ach, iedereen vergeet wel eens iets".


Tuurlijk zeggen ze dat niet. Het is het werk om je oma eten te geven en als je dan een fout maakt dat bied je je excuses aan. (Ben jij heel boos geworden dan?) Maar persoonlijk als ze mijn oma een keer zouden vergeten dan ga ik daar echt geen Honda van maken. Ik zou hooguit vragen of ze misschien iets beter op kunnen letten, maar wel tegen ze vertellen dat iedereen fouten maakt en ik het ze niet kwalijk neem.

Gelukkig is het merendeel van de mensen net zo als ik.

bruintje123 schreef:
Dank je.

Ik denk dat de vergelijking naar een verzorgingstehuis misschien wel een goede is.


En bruintje123 niemand die jou er op aankijkt hoor. Hele fijn dat jij het blijkbaar niet vergeet en daar dus de uitzondering in bent, maar jij keek de anderen erop aan dat ze het wel vergeten...

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:16

Wat mij nu verbaast is dat de brokken blijkbaar het hoofdmaal zijn...

Lieve TS. Paarden horen voornamelijk te leven op hooi, eigenlijk zelfs onbeperkt. Brokken zijn dan het tussendoortje, niet andersom!

Een stal die brokken geeft als hoofdvoeding en een eigenaar die niet even belt als er geen hooi staat ben ik nou niet bepaald over te spreken.

Ik sta zelf gelukkig volpension, heerlijk! Met een paard dat gevoelig is voor koliek is 12 uur zonder ruwvoer zeker wel een risico. Maar goed (!!) stro kan daar ook prima tijdelijk dienst voor doen.

Jessix

Berichten: 16427
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:20

snuffie123 schreef:
Tuurlijk zeggen ze dat niet. Het is het werk om je oma eten te geven en als je dan een fout maakt dat bied je je excuses aan. (Ben jij heel boos geworden dan?) Maar persoonlijk als ze mijn oma een keer zouden vergeten dan ga ik daar echt geen Honda van maken. Ik zou hooguit vragen of ze misschien iets beter op kunnen letten, maar wel tegen ze vertellen dat iedereen fouten maakt en ik het ze niet kwalijk neem.

Gelukkig is het merendeel van de mensen net zo als ik.


Dit gaat wel erg off topic. :o

Met "ze" bedoelde ik mezelf en mijn familie. De thuiszorg zegt inderdaad enkel "Oeps.. !!" En reken maar dat ik boos wordt om alle keren dat ze fouten maken. Die zijn ook al lang niet meer op twee handen te tellen. Excuses aanbieden in de (medische) zorg is vaak niet genoeg. Het vergeten van eten geven of medicatie neem ik ze zeker kwalijk. En daar schaam ik me absoluut niet voor.

Laten we vooral weer on topic gaan en mijn oma en de zorg voor buiten discussie laten. :)


x_Heidi

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: Brabant

Re: Pony krijgt geen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:29

Eventjes iets heel anders.. las gewoon stil mee maar zie net staan dat je zegt dat hooi een tussendoortje is en de brokken de hoofdmaaltijd :o? Dit is zeker niet zo. Een paard kan prima zonder brokken, maar zeker niet zonder ruwvoer (bijvoorbeeld hooi).

"If the plan doesn't work, change the plan, but never the goal"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers