Hoe dikwijls rijden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:07

Klinkt misschien een beetje stom, maar als je echt zo graag vaker wel rijden, moet je welicht een andere verzorgpony zoeken waar dat wel op mag.

Een eigen paard is niet alleen meer rijden, verzorging, verdere beweging, opvoeding. Ik had een lange tijdt een verzorgpony en les op een manege, ik moest laten zien dat ik goede cijfers kon halen en de verantwoordlijk heid voor een eigen pony had.
Het is gelukt, maar het was toch anders dan ik mij hadt voorgesteld. Een (hele liefe) pony die (hoewel ze hadden gezegd dat ze een goede kinderpony was) bijhoorlijk opstandig, uitbalans en medisch niet helemaal goed was.
Mijt en mok in de sokjes, niet mee aan de hand willen lopen, stijgeren aan de hand en onder het zadel, niet de bak rond kunnen stappen omdat ze zo verschrikkelijk weinig balans had, ook geen galop in de bak, niet stilstaan met opstappen, kortom een ramp. Gelukkig zijn deze opstakels nu allemaal opgelost en gaat het stilaan steeds beter.
Ik probeer te zeggen dat een eigen pony toch echt iets anders is dan een verzorgpony, hier heb ik ook de fout in gemaakt. Ik snap dat je ouders het daarom ook niet willen. (Heb er alleen zeker geen spijt van dat we haar nu hebben gekocht, het geeft toch ook iets bijzonders om haar helemaal te zien opbloeien.
Verder succes met rijden


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:46

MoppieFilou schreef:
Oei, wat heb je dan :(:) ? Als het niet wilt zeggen ook goed hoor. :)

Als ik dat toch eens wist ;)... Heb er een topic over gemaakt mocht het je interesseren. [MWS] Vaak ziek, waarom?

Maar goed, hier gaat het topic niet over natuurlijk.

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:48

ik rijd nu nog 'echt' niet op mijn paard aangezien ik hem aan het inrijden ben, maar voordat ik hem had (5 maanden geleden) reed ik ongv 2 keer per week op mijn verzorgpony (waar ik bijna elke dag was)

Equinssa, passie voor paarden mét gevoel.
Mijn youtube kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCyNPY7y-DloTkwScEeA8bIw?view_as=subscriber

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:52

Ik heb 2 prachtige ponys rij zo gemiddeld zo 4 keer per week, regelmatig lesje en doe ongeveer maandelijks mee aan een paarden activiteit :)

En in jonger jaren bijrijpony gehad voor 50 euro inclusief les waar 1 a 2 keer per week op ree. Waarbij ik van de eigenaar super veel geleerd heb waar ik tot de dag van nu heel dankbaar ben voor alles wat ik in die periode heb mogen leren :)
Wat ook erg fijn was, dat eigenaar geen probleem vondt om rijden/lessen zo af te stemmen wat mijn studie op dat moment toe liet wat mij veel vrijheid gaf :)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 13:03

Azmay schreef:
Ik heb 2 enorm dure grasmaaiers in de tuin staan, ik rijd gemiddeld eens per maand een paar minuutjes denk ik :o

Amai zeg! Dan zijn ze inderdaad duur :) ! De eigenares van mijn verzorgpony's rijdt eigenlijk ook niet meer op haar (grote) pony's. Ze vindt het gewoon leuk om ze in haar tuin te hebben staan :) . (Ja, ze staan echt in haar tuin :) ;) )

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:26

Ik heb het even opgezocht, had nog nooit van een sns pas gehoord. Inderdaad leuk initiatief voor scholieren!

Nu, ik heb zelf paarden en rij er 2 ongeveer 3-4x/week. Het kost niet alleen een hoop geld, het kost ook ontzettend veel tijd. Voor een uurtje paardrijden ben je al gauw 3u kwijt, zeker als je jong bent. Je wil toch graag een uur voor de les op manège zijn om te kunnen poetsen, zadelen en tutten zodat je pony of paard piekfijn de les in kan. Dan de les zelf nog en dan de nazorg. Ook hier zal je wel makkelijk een half uur of meer aan kwijt zijn: afzadelen, voeten nogmaals uitkrabben, spullen opruimen en opbergen, pony nazorg geven (zeker in de winter, droogwrijven met stro of dekens opdoen). Al een keer bedacht dat het niet gaat om het paardrijden zelf, maar om alle tijd die er in kruipt? Wanneer je 2x/week gaat rijden, ben je 6u kwijt die je niet kan spenderen aan schoolwerk bijvoorbeeld. Ga je op woensdag namiddag en op zaterdag of zondag, wie weet ben je daar dan de halve dag op de manège. Misschien willen je ouders dat gewoon niet?

Hun antwoord is nee. Accepteer dat, hou op met zeuren en wacht af. Zeuren heeft vaak een averechts effect, hoe meer je zeurt hoe langer je moet wachten of het zelfs helemaal nooit krijgt.

Edit: als je ouders aanwezig blijven op de manège als jij les hebt (dus 3u) is dat wel een flinke hap tijd dat er geen huishouden gedaan kan worden, je kan geen boodschappen doen. Wie weet vinden je ouders de kantine enorm ongezellig en komen ze er niet graag. Of in het slechtste geval is er helemaal geen kantine en moeten ze dus al die tijd buiten doorbrengen. Niet iedereen vindt dat even leuk...

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 18:53

Ik woon heel dicht bij de manege dus mijn ouders komen dan niet mee. Als ik rij op de manege met een manegepony ben ik max zo'n twee uur kwijt. Met een eigen pony mss wel iets langer natuurlijk. Maar op de dagen dat ik niet naar m'n pony ga zou ik dan hard voor school werken en eigenlijk gewoon bijna al m'n vrije tijd in mijn pony stoppen. Ik zou daar echt niks mee inzitten! Ik hou gewoon zo ontzettend veel van paarden (en pony's)! En ik zit nu in het derde middelbaar en heb echt héél goede punten dus denk niet dat mijn ouders daar een probleem over zouden maken. Bedankt voor je antwoord!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:55

Het gaat niet alleen om tijd en goede cijfers hebben he?

Geld is ook heel belangrijk!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 19:02

Ja, weet ik. Maar ik ben bereid om op een of andere manier wat geld bij te verdienen en een deel mee te betalen.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:11

Je onderschat wat er allemaal bij komt kijken :) Het kost geld, het kost tijd, je kan niks zonder instemming van je ouders. In het 3e valt school nog mee, je latere jaren gaan veel meer tijd eisen.

Laat het even voor wat het is, wees blij met je ene uurtje les per week. Door steeds te zeuren kom je er niet. Afwachten, geduld hebben, leer wat je kan op manege en bekijk het over een jaar of 2 nog eens. Wie weet staan ze er dan al heel anders tegenover :)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 20:20

Hopelijk wel :)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:21

Varekaj schreef:
Je onderschat wat er allemaal bij komt kijken :) Het kost geld, het kost tijd, je kan niks zonder instemming van je ouders. In het 3e valt school nog mee, je latere jaren gaan veel meer tijd eisen.

Laat het even voor wat het is, wees blij met je ene uurtje les per week. Door steeds te zeuren kom je er niet. Afwachten, geduld hebben, leer wat je kan op manege en bekijk het over een jaar of 2 nog eens. Wie weet staan ze er dan al heel anders tegenover :)

Helemaal mee eens!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:32

Dat moet ik ook teogeven. Toen ik een gratis pony terbeschikking kreeg, waar ik zelf voor moest zorgen: regelen qua hoefsmid en bij niets geholpen worden, alleen betaalde hem niet zelf en was wettelijk niet de mijne, was ik veel drukker dan verwacht. Ik werd er moe van, maar ook omdat ik 30/40 minuten moest fietsen heen en terug. De pony's buiten zetten en voeren etc is zoveel meer dan het lijkt etc. Ook moest ik wel hoefsmid betalen en die kosten liepen enorm hoog op. Eigenaar beloofde te helpen maar deed dat nooit, ook zat ik nog op school en kon ik mijn hw niet maken, +ik had er nog een andere verzorgpony 3x per week bij. Het ging gewoon niet meer... Vond het heel leuk maar was doodop. Zonder de hulp van ouders/ervaren bijrijdster/ lieve stalgenoten is het moeilijk aan het worden, vooral als 13 jarig meisje.

So what if im crazy? The best people are.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:36

madhatter schreef:
Dat moet ik ook teogeven. Toen ik een gratis pony terbeschikking kreeg, waar ik zelf voor moest zorgen: regelen qua hoefsmid en bij niets geholpen worden, alleen betaalde hem niet zelf en was wettelijk niet de mijne, was ik veel drukker dan verwacht. Ik werd er moe van, maar ook omdat ik 30/40 minuten moest fietsen heen en terug. De pony's buiten zetten en voeren etc is zoveel meer dan het lijkt etc. Ook moest ik wel hoefsmid betalen en die kosten liepen enorm hoog op. Eigenaar beloofde te helpen maar deed dat nooit, ook zat ik nog op school en kon ik mijn hw niet maken, +ik had er nog een andere verzorgpony 3x per week bij. Het ging gewoon niet meer... Vond het heel leuk maar was doodop. Zonder de hulp van ouders/ervaren bijrijdster/ lieve stalgenoten is het moeilijk aan het worden, vooral als 13 jarig meisje.

Inderdaad :j

Denk dat het op volpension al makkelijker is, hoef je niet te voeren en buiten te zetten etc. maar blijft ontzettend veel werk.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:36

madhatter schreef:
billionache schreef:
@TS: wat een laag bedrag om te rijden zeg :wow:

Ik heb nu een bijrijdpaard, en rijd ongeveer 4-5x per week. Meestal een halfuurtje, soms wat langer.
Toen ik nog gewoon leste reed ik 2x per week, €15 per keer (privéles).


Ik vind het helemaal niet laag! Ik rijd 3x per week op mijn bijrijdpony en betaal 30,- per maand.

ik rijd 3x op mijn vp en betaal 75,00 per maand...

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:01

sardientje schreef:
madhatter schreef:
Ik vind het helemaal niet laag! Ik rijd 3x per week op mijn bijrijdpony en betaal 30,- per maand.

ik rijd 3x op mijn vp en betaal 75,00 per maand...


Wow! Dat is elke keer dat je daar komt ongeveer 7,- wow. Dats heel veel vind ik maar vriendin van mij betaald 100,- per maand voor 2x per week, dat kan ook nog whahah

So what if im crazy? The best people are.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:02

Persoonlijk vind ik het raar dat iemand geld vraagt voor het verzorgen van haar pony.

Ik zou een verzorger wel handig vinden op drukke dagen, pony volgens mij ook wel :D maar er geld voor vragen? Neeh..

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:05

€7 per keer vind ik geen heel gek bedrag hoor. Ik betaalde voor mijn vorige bijrijdpaard €100 per maand voor 2/3x in de week. Dat was dan wel weer een heel goed gereden springpaard, dus veel van geleerd uiteraard.

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:11

enamorada schreef:
€7 per keer vind ik geen heel gek bedrag hoor. Ik betaalde voor mijn vorige bijrijdpaard €100 per maand voor 2/3x in de week. Dat was dan wel weer een heel goed gereden springpaard, dus veel van geleerd uiteraard.

haha, ik heb er veel plezier van, daar gaat het immers om :D

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:16

Ik zou er nooit iets voor vragen. Eigenaar van m'n verzorgpony vraagt het alleen omdat ze anders Lena's stalling niet kan betalen. Maar 7,- per keer, neh dankje :') Dan zou ik gewoon elke keer (zobenik) als ik door de regen naar haar toe fiets denken 'daar gaat 7,-.... :')

So what if im crazy? The best people are.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:16

sardientje schreef:
enamorada schreef:
€7 per keer vind ik geen heel gek bedrag hoor. Ik betaalde voor mijn vorige bijrijdpaard €100 per maand voor 2/3x in de week. Dat was dan wel weer een heel goed gereden springpaard, dus veel van geleerd uiteraard.

haha, ik heb er veel plezier van, daar gaat het immers om :D

Precies! :D

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:17

madhatter schreef:
Ik zou er nooit iets voor vragen. Eigenaar van m'n verzorgpony vraagt het alleen omdat ze anders Lena's stalling niet kan betalen. Maar 7,- per keer, neh dankje :') Dan zou ik gewoon elke keer (zobenik) als ik door de regen naar haar toe fiets denken 'daar gaat 7,-.... :')

Tja... De een heeft het er voor over en de ander niet.

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:30

enamorada schreef:
madhatter schreef:
Ik zou er nooit iets voor vragen. Eigenaar van m'n verzorgpony vraagt het alleen omdat ze anders Lena's stalling niet kan betalen. Maar 7,- per keer, neh dankje :') Dan zou ik gewoon elke keer (zobenik) als ik door de regen naar haar toe fiets denken 'daar gaat 7,-.... :')

Tja... De een heeft het er voor over en de ander niet.


Heb het er voor over tot de max! Alleen als ik iets oneerlijk vind ga ik er wel overhandelen.

So what if im crazy? The best people are.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Hoe dikwijls rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:45

Ik rijd meestal 3 keer in de week. Twee keer op verzorgpaard, een keer op de manege. Helaas heeft paard rotstraal, dus dat is even niet rijden, helaas. Maar dan zijn er nog genoeg andere leuke dingen te doen :) ik ben bijna 13 en hoef niks te betalen. De eigenaar is al lang blij dat Marron wat meer aandacht en beweging krijgt.

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers