Tips om ouders overt e halen voor een eigen pony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Tips om ouders overt e halen voor een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:20

Misschien heb je wat aan dit topic: [VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Zoek uit hoeveel een paard kost (zowel in aanschaf als in onderhoud, voor onderhoudskosten kun je in bovenstaand topic kijken) en onderbouw hoe jij dat gaat bekostigen en waarvoor je je ouders nodig hebt (zowel in acties als in geld). Dan laat je zien dat je er goed over nagedacht hebt.

Verder, rij je al op een manege of heb je een verzorgpaard (gehad)? Dat kan ik niet afleiden uit je posts.

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:04

Ik had mij er al lang bij neergelegd dat ik ooit een eigen pony/paard ging krijgen, toen er opeens een meisje van 8 voor haar verjaardag een pony kreeg. Ze bedankte haar ouders niet, maar zei: 'ik wou liever een zwarte'
Hier werd ik zó boos van! Toen heb ik het mijzelf gerealiseerd: waarom zou ik (niet slecht bedoeld ofzo), met ouders die op giga-decadente vakanties gaan, die altijd tijd te veel heeft, geen eigen paard kunnen hebben?
Even terzijde: neem me nu alsjeblieft niet als een rijkeluiskindje, want dat ben ik echt niet. Ik weet hoe veel het kost en ik krijg heus niet alles van mijn ouders, integendeel zelfs: ik betaal al mijn spullen zelf.

Toen ben ik schema's beginnen maken alsof mijn leven er van af hing: een rooster om de tijd in te delen, een excel om de kosten van het eerste jaar te berekenen, een schema om de kosten van de latere jaren te berekenen, heb ik de verschillende scenario's uitgerekend qua prijs, tijd etc. (halve stal, bijrijder, paard volledig voor jezelf). Ik ben babysitkinderen gaan zoeken, extra lessen gaan geven op de manege, ... Allemaal zonder medeweten van mijn ouders (ze wisten natuurlijk wel dat ik les ging geven en babysitten). Toen alles klaar was, heb ik mijn ouders neergezet in de zetel (voor de nederlanders hier: op de bank), een hele presentatie gegeven over het hebben van een paard en hier ben ik dan: ik sta op de wachtlijst voor een stal en we hebben een paard op het oog.

Met heel dit overbodige verhaal wil ik dus duidelijk maken dat je je dromen nooit los moet laten, maar dat je wel realistisch moet blijven. Je zult hard moeten werken, door wind en weer fietsen, veeeel geld moeten betalen. Waarschijnlijk zullen je ouders alles moeten betalen, jou naar de manege vervoeren etc., dus wanneer zij zeggen dat het niet mogelijk is, is het niet mogelijk. Laat het sluimeren, en misschien lukt het ooit wel, net zoals bij mij.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Tips om ouders overt e halen voor een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:53

Eerlijk is eerlijk, ik mocht ook geen pony toen ik 10 was. (Als je 10 bent tenminste, zie dat in je profiel). Nu ben ik 15 en heb twee geweldige knollen. Time will tell +:)+