[VOLG] Arthur, van baby tot sportfjord

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 22:03

Iritepiet1 schreef:
Supermooi paard!
Ga je zijn manen trouwens knippen in een fjordenboog of laat je ze gewoon normaal groeien?


ik hou ze in een 'sport coupe' om zo te zeggen :)

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Arthur, van baby tot sportfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:12

Zoals je de manen nu hebt zou ik ze niet laten. Die zijn duidelijk niet goed geknipt. Als zijn bespiering wat meer is ontwikkeld zou je er wel een mooie fjordenboog kunnen laten groeien. Hij heeft een lekkere volle bos!

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 10:05

KimD schreef:
Zoals je de manen nu hebt zou ik ze niet laten. Die zijn duidelijk niet goed geknipt. Als zijn bespiering wat meer is ontwikkeld zou je er wel een mooie fjordenboog kunnen laten groeien. Hij heeft een lekkere volle bos!


Hij heeft te zachte manen voor een boog (heeft hij bij de vorige eigenaar gehad maar viel na een paar cm al weer om)

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VOLG] Arthur, van baby tot sportfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:34

Als die nek goed gespierd is blijven die wel staan hoor! :j

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 19:05

update

Heb een barefoot london testzadel besteld! *\o/* Hij komt volgende week ergens binnen (hoop ik). Ben lang opzoek geweest en twijfel tussen london (dressuur) en Nottinghill/Nottingham (springen/vzh). Eerst eens kijken of die london wat voor ons is :)
hier een foto:
Afbeelding

Ben hem tevens ook verkeersmak aan het maken. Vrachtwagens, auto's vind hij niet meer eng, maar motors. Ik ga motor geluiden downloaden en op stal aanzetten, kijken hoe hij er op reageert :')
Trailer laden gaat ook goed (afgelopen week geoefend), volgende week maken we een rondje (5 min rijden ofz) kijken hoe hij dat vindt.

Mijn polo is nog niet binnen, afbeelding verkeerde maten :/ Hoop het morgen op te kunnen lossen

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Arthur, van baby tot sportfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:11

Wat een leuke fjord! Ben benieuwd hoe jullie samen gaan groeien, dus ik volg zeker!

jannegien

Berichten: 554
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:13

Jullie zijn lekker bezig samen! Leuk om te lezen. Ik weet nog de dag dat hij geboren was, reed met de auto langs de wei en toch maar even hard op de rem getrapt toen ik ineens 4 kleine beentjes zag achter mama Tatum. Toen was hij al een dapper kereltje!

Daar ga je veel plezier aan hebben!

Wat betreft zijn manen zou je deze wel weer rechtop kunnen krijgen, mocht je dat willen tenminste. Hebben we toen hij jonger was ook wel gehad, maar omdat hij niet bij huis stond waren we telkens te laat met bijknippen zodat het weer te lang was voor een stevige boog. Daarna dus maar besloten het tot zijn 3e te laten groeien.

Maar dan moet je het er helemaal af knippen (of scheren) tot ongeveer een paar cm hoogte en daarna bijhouden en uiteindelijk kun je het dan wel in een boog krijgen.

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Re: [VOLG] Arthur, van baby tot sportfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 19:22

Afbeelding
Afbeelding
Help wat heeft mijn paard? Ik dacht aan een vorm van rotstraal want de onderkant is ook zachter (door in een natte bak en wei te staan)
Maandag bel ik de hoefsmid want Hij moet ook weer bekapt worden

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: [VOLG] Arthur, van baby tot sportfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:28

Niks ernsrigs, dat heeft elk paard, de een wat meer dan de ander

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 21:21

UPDATE

als eerst; Kom net deze foto tegen, van de zomer gemaakt door mijn vader (toen ik hem net een paar weken had)
*hij had hier nog niet echt bepaald respect voor druk, dus hij trekt best wel, maar nu is dat niet meer zo :j
mijn reactie; WAJOW die buik _/-\o_
Afbeelding

Hij is natuurlijk nog steeds zo maar heeft nu al een flinke wintervacht hihi

---

Morgen komt mijn trainer om samen met mij het london zadel te bekijken. Ik heb ook nog een andere barefoto (stella) van een kennis van me vader mogen lenen. Ik mag hem een jaar testen en misschien verkoopt ze hem wel.
Ik ga ook met mijn trainer overleggen hoe ik hem ga inrijden, qua bit. Ik ben zeker niet tegen bit, maar ik vind dat het ook zonder kan (niet altijd natuurlijk, daarom ga ik overleggen of hij er wel voor 'geschikt' is).

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 16:57

lang niks geplaatst, maar ik heb even een collage gemaakt van zijn veranderingen! (in ongv een half jaar)
ja mensen, de bos haar is er af :o
(het is trouwens van boven links, naar onder rechts)

Afbeelding