Verslag ponykamp de boschhoeve 2016

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Verslag ponykamp de boschhoeve 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 19:55

Spoiler:
staat dit hier goed?


Hoi iedereen! Ik ben laatst samen met een vriendin Romy op ponykamp gegaan bij manege de Boschhoeve in Soerendonk. Het was echt heel erg leuk! Lees verder voor een uitgebreid verslag:

17 juli 2016

De eerste dag van het kamp. Romy en ik hadden er superveel zin in. Het was ons eerste ponykamp op de boschhoeve, dus we wisten niet wat we konden verwachten. We hadden wel een voorkeur opgegeven: Romy millow/julia en ik kanjer/fury. Toen we op de Boschhoeve aankwamen mochten we eerst onze tassen uitpakken. We sliepen met 6 op een kamer. Toen de tassen uitgepakt waren, ging iedereen beneden zitten. We kregen daar te horen in welke groep we zaten en welke pony´s we hadden. Romy mocht op julia en ik op kanjer. We hebben daar gelijk twee vriendinnen gemaakt: marit en sarah. Diezelfde dag nog gingen we rijden. We kregen les van 1 uur, van Charlotte volgensmij. Kanjer was echt heel braaf en eerst een beetje lui, maar dat ging daarna wel beter. Met het poetsen en afzadelen was hij wel een beetje vervelend omdat hij telkens naar de voerbak wilde (daarom ging ik de volgende dag buiten staan en daar probeerde hij het niet omdat de voerbak binnen staat). We hebben patat gegeten en na het eten hebben we een bosspel gedaan.

Kanjer! :

Afbeelding


18 juli 2016

Om 12:00 hebben we een buitenrit gemaakt van 1 uur. Daarna gingen ik samen met een paar andere meiden zwemmen. Later die dag gingen we stoelendans te paard gedaan, wat echt heel erg leuk was! Romy en ik zaten op Kanjer. In de avond hebben we macaroni gegeten. En dat was echt heel lekker! Er was ook (meer dan) genoeg voor iedereen. Na het eten weer een bosspel gedaan en daarna gingen we snel naar bed want iedereen was moe. We hadden sinds vandaag een vriendengroepje:
Sarah (zat op salsa, maar daarna sterre)
Marit (zat op hessel)
Indy (zat op avanti)
Jille (zat op tinkertje)
Freya (zat eerst op blacky maar daarna kapoen)
Roos (zat op cadance)

19 juli 2016

We werden wakker gemaakt om 07:30. Lekker ontbeten en daarna hebben we zitles gekregen. Het eerste halfuur gingen we met zadel (zonder beugels) en daarna een halfuur zonder zadel. Kanjer is een haflinger dus ik vond hem wel lekker zitten. In de galop viel ik er wel een keer bijna vanaf, omdat hij heel onverwachts stil ging staan. Later die dag gingen we waterspelletjes doen en toen zwemmen met de paarden. Eerst zat ik op Kanjer. Hij had er geen zin in maar na een paar keer bokken en steigeren ging hij toch nog best ver. Daarna zat ik op Fury. Hij had er wel heel veel zin in (wat ik wel begrijp want het was 29 graden). Hij ging helemaal rollen in het water en hij ging ook echt zwemmen.


20 juli 2016
We begonnen met een buitenrit van 1.5 uur (wel eerst ontbeten natuurlijk). Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij hebben we ook een speurtocht gedaan op deze dag. Wat ik wel zeker weet is dat we voltige gingen doen (na het eten). We moesten in een rij (van klein naar groot) gaan staan, en de kleinste helft mocht op sterien en de andere op emily. Ik mocht op sterien. We mochten gaan staan, rondje draaien, koprol er vanaf etc.

21 juli 2016
We gingen weer zwemmen met de paarden! Ik mocht op Frodo, een hele mooie fries. Hij ging echt heel diep het water in en dat was echt leuk. Daarna moesten we de zadels invetten van je vaste paard. In de middag gingen we horseballen. Dat was echt leuk alleen Kanjer was niet vooruit te branden. Vond het wel echt heel leuk want ik had het daarvoor nog nooit gedaan. In de avond kregen we springles van Marlon, en dat vond ik echt heel leuk. Kanjer blijkbaar ook want hij ging uit zichzelf over de hindernis terwijl dat niet de bedoeling was. Toen ging Marlon er maar even voorstaan.

22 juli 2016
We gingen de pannenkoekenrit doen! Ik had er echt zin in want iedereen zei dat het heel leuk was vorig jaar. Voor de mensen die niet weten wat het is: 1 groep gaat heen met de huifkar en rijdt terug, en de andere groep doet het andersom. Je deelt dus een pony samen met iemand anders. Je gaat naar de pannenkoekenheide en daar ga je pannenkoeken eten. Ik mocht op kanjer, daar was ik echt heel blij mee. Ik deelde hem met merel. De heenweg zat ik in de huifkar en dat was echt zo ontzettend grappig. De hond; mira ging mee en die kwijlde alles onder, echt zo vies… maar wel grappig hahaha. Toen iedereen er was gingen we lekker pannenkoeken eten. Ik hoorde van Merel dat Kanjer heel snel was en had gebokt. Had ik niet van hem verwacht haha. De terugweg zat ik dus op kanjer en dat hij snel was, was inderdaad waar. Marlon reed voorop en dat was echt leuk want we gingen in rengalop. Marlon is echt de allerleukste leiding van het kamp!!! Kanjer bokte 1 keer super hoog in galop. Hij had er wel echt zin in en de rem was ver te zoeken. Een paar keer toen we moesten stoppen voor peesbeschermers die gevallen waren (en een keer voor mijn bloedneus) had kanjer geen zin om te stoppen dus hij galloppeerde lekker door. Het was echt de allerleukste buitenrit van deze week ! Die avond hadden we de bonte avond. Wij gingen met ons groepje de “not my arms challenge” doen maar dan onze versie ervan. We hadden pindakaas, tandpasta, hagelslag en nog veel meer. Het publiek moest zeggen wat we moesten doen. Bijvoorbeeld pindakaas in de ander zijn gezicht smeren of een boterham met chocopasta en tandpasta opeten. Gelukkig kreeg ik spontaan een bloedneus en hoefde ik niet mee te doen hihi. Aan het einde van de bonte avond gingen we de leiding in het zwembad gooien. Met als gevolg dat ze de kinderen ook in het zwembad wilden gooien. Alleen ik had mijn telefoon in mijn broekzak en zei hem even binnen te leggen maar bleef lekker binnen… Toen iedereen weer gedoucht had gingen we slapen.

23 juli 2016
Vandaag werden we helaas opgehaald… we mochten nog wel even een rondje door het bos rijden toen de ouders er waren. Je mocht zonder zadel dus dat heb ik gedaan. Daarna de paarden naar de wei/stal gebracht en afscheid genomen van de paarden en de mensen. Leiding bedankt en de auto ingeladen.
We hebben een ontzettend leuke week gehad en veel vriendinnen gemaakt. De leiding was heel aardig en je mocht best veel. Het eten was goed en de paarden waren echt heel leuk (vooral kanjer!) Ik kom volgend jaar zeker weer terug!!

P.S. Ik heb nog best veel foto´s gemaakt dus als jullie benieuwd zijn naar foto´s van het zwemmen met de paarden, springen, voltige etc vraag maar.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Verslag ponykamp de boschhoeve 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:23

Klinkt leuk! Jullie hebben het vast naar jullie zin gehad, en wat is kanjer een leuke pony zeg! <3

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 20:29

madhatter schreef:
Klinkt leuk! Jullie hebben het vast naar jullie zin gehad, en wat is kanjer een leuke pony zeg! <3


Dankje
kanjer is echt zooo leuk ja *\o/*

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verslag ponykamp de boschhoeve 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:34

Wat leuk! Ik had ook Kanjer, echt een geweldig paard is het! :) Is hij bij jullie ook elke avond ontsnapt uit zijn wei?

Afbeelding

_Robin
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: in het midden van ons land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:22

Ik ben benieuwd naar foto's! Lijkt me een heel leuk kamp!

Bananas

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-02-16

Re: Verslag ponykamp de boschhoeve 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:02

Lijkt me erg leuk daar! Fijn dat het zo leuk was!

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 16:00

_mjwb schreef:
Wat leuk! Ik had ook Kanjer, echt een geweldig paard is het! :) Is hij bij jullie ook elke avond ontsnapt uit zijn wei?

[ [url=m/wuAe3G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee, maar ik hoorde wel dat hij daar een ster in was ! :D waar stond hij bij jullie? Bij de andere haflingers en sterre enzo of in de paddock? Bij mij stond die in de paddock bij banjer, om die reden :D wel leuk dat je op kanjer mocht <3 hij is echt geweldig ja!

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 16:10

RobinPrins schreef:
Ik ben benieuwd naar foto's! Lijkt me een heel leuk kamp!


Ik plaats de foto's hier wel even, voor het geval dat er meer mensen zijn die ze willen zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rosaah
Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-16

Re: Verslag ponykamp de boschhoeve 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:26

Ziet er leuk uit! En wat een schatje is Kanjer <3

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 18:32

Rosaah schreef:
Ziet er leuk uit! En wat een schatje is Kanjer <3


Dankjee

Spoiler:
doperwt

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Verslag ponykamp de boschhoeve 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 18:54

Zag net dat 1 foto er 2x in staat. 1 van de twee had deze foto moeten zijn:

Afbeelding

yileh

Berichten: 197
Geregistreerd: 30-11-14

Re: Verslag ponykamp de boschhoeve 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:52

Leuk verslag Anna!! Het was echt ontzettend leuk

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 13:33

yileh schreef:
Leuk verslag Anna!! Het was echt ontzettend leuk


Jaaa idd <3

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:30

Ik ga dit jaar naar dat kamp met mijn eigen pony maar hoe moet dat met eigen pony met die pannekoekenrit ofzoiets??

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 21:57

yarkayunda schreef:
Ik ga dit jaar naar dat kamp met mijn eigen pony maar hoe moet dat met eigen pony met die pannekoekenrit ofzoiets??


Leuk dat je gaat! Ik ga ook *\o/*

Eigenlijk rijdt iedereen de heenweg, óf de terugweg. Dan rijdt iemand anders je paard als jij in de huifkar zit. Als je een eigen paard hebt mag je natuurlijk zelf weten of je wel iemand anders op je paard wil hebben. Als jij en je ouders het goed vinden mag er iemand anders op je paard rijden. Als je het niet goed vindt moet je dit gewoon met Floor (de eigenares van de boschhoeve) overleggen.

Als je nog vragen hebt mag je me altijd een pb sturen.

P.S. Er is een topic over 2017, kom daar ook gerust meekletsen:
[JHK] Ruiterkamp de boschhoeve 2017