24/7 in een bak, slecht?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9055
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:29

Superpony omschrijft inderdaad precoes wat ik ook bedoel(de)

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:25

superpony schreef:
LisisLis schreef:
Hallo allemaal :o ,
Hier de zus van Anne_Tiska...
Het klopt dat ons budget voor tiska weinig is dat weten wij allemaal wel... Maar wat Anne niet vertelt heeft is dat wij als gezin momenteel allemaal het rustig aan moeten doen met het geld, momenteel hebben onze ouders 4 huizen in bezit door een scheiding en alles erop en eraan etc. (Ouders zijn eigen moeder en nieuwe vriend van moeder).

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik hiermee wil bereiken maar ik hoop dat jullie het misschien beter begrijpen waarom er zo weinig geld is voor Tiska.

Dit is trouwens geen aanval op wie dan ook en je mag dit wat mij betreft ook gewoon negeren, maar ik wou het wel even vertellen voor de mensen die meer info willen.

Sorry als je boos wordt Anne O:)


Hoi zus! Geen idee hoe oud jij bent? Maar je zus heeft het keurig uitgelegd voor een 13jr meisje. Ze doet ook erg hard haar best.

Mensen scheiden en vaak lijden kinderen daaronder. Ze is niet de eerste die elders een nieuw leven moet opbouwen en misschien haar paardje moet missen.

Maar het is wel de keus van volwassenen. Zij hebben ooit de pony gekocht en zijn er verantwoordelijk voor, dat is nou eenmaal zo.

Het lijkt erop dat beide ouders en stiefouders weinig begrijpen van de band met je paard. Zeker in de pubertijd en met deze veranderingen is het juist erg fijn als je pony niet weg hoeft. Daar zou veel meer begrip en betrokkenheid voor mogen zijn.

Natuurlijk kost het geld en wij kunnen nooit in andermans portemonnee kijken of de zaken beoordelen. Maar als je een pony koopt, weet je dat die geld kost en een kind van 13 kan daar NOOIT voor opdraaien. Een bijbaantje is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk als je 13 bent.
Er zijn 2 ouders en stiefouders, dus ze kunnen er misschien samen uitkomen, want ze zijn ook samen verantwoordelijk.

Het is goed om te leren wat dingen kosten, maar een kind maakt niet de keuzes.
Alle betrokken ouders hadden op zijn minst samen rond kunnen kijken naar meerdere passende en betaalbare plekken. Even luisteren in dit proces wat belangrijk is en hoe dit voor jullie is. Het is voor je zusje EN scheiden, EN ergens anders gaan wonen En haar pony kwijt straks.

Hopelijk weten de ouders hoe verstandig je zusje hiermee omgaat, maar ook hoe erg dit voor haar is. Je paard slecht hebben staan is net zo erg als verkopen.


Dit dus, ik verkoop mijn grootste liefde eerder dan dat ik haar ongelukkig maak. Bedankt voor het goed verwoorden +:)+ Dit geld ook voor ElenaMM77

Ik heb momenteel een goed betaalde krantenwijk waarbij ik nu 40 euro per maand verdien, als ik dat in de grote stad ook zou kunnen vinden zouden de eventuele te hoge kosten meebetaald kunnen worden.
Mijn zus word trouwens binnenkort 17 :o

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:37

Maar als ik gauw de berichten van je zus lees ,heeft ze ook een paardje?Of gaat dat over jouw paard?Want waar gaat haar paard dan staan?

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 19:49

Tiska is eigenlijk van ons samen, maar ik heb neer de klik met haar dan mijn zus dus ik dor meer met tiska dan lis. Zij rijd nu op de manege. :)

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:20

Volledig eens met superpony. TS,complimenten hoe volwassen jij hiermee omgaat,dit moet een heel moeilijke situatie voor je zijn.

M.i. kunnen je ouders perfect verwachten dat jij instaat voor de dagelijkse verzorging van je pony,en ook dat je meedenkt aan een oplossing voor na de verhuis. Maar jou de volledige verantwoordelijkheid geven,met de melding dat als je niets vindt de pony maar op marktplaats moet,dat begrijp ik niet. Een situatie kan veranderen,en als daardoor geen financiele of praktische ruimte blijft voor de pony,dan is dat heel verdrietig,maar iets waar je wel mee moet kunnen omgaan. Maar dan zouden je ouders toch op zn minst mee mogen denken om een oplossing te vinden. En als dat niet lukt,het op een goede manier met jou bespreken en kaderen. En als blijkt dat er echt geen oplossing is en Tiska toch weg moet,kan je het m.i. ook niet aan een verdrietige 13-jarige overlaten om de verkoop van haar grote vriend te regelen. Dan zouden je ouders daar ook verantwoordelijkheid in moeten nemen. Ik hoop dat je een goed gesprek kan hebben met je ouders,en veel sterkte met heel de situatie TS!

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 21:54

Bedankt voor je wijze reactie cowgirl83.

Helaas is het vandaag niet gelukt om in gesprek te gaan i.v.m. afwezigheid van de vriend van mijn moeder. Morgen is er nog een dag gelukkig :evaw:

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:57

Eigenlijk mag je dit wel uitprinten. Mijn reacties in ieder geval. Menig ouder mag in zijn hand knijpen met een kind, die op 13jr leeftijd zo meedenkt in een situatie die zij niet veroorzaakt heeft en ook nog haar vriend daarvoor op wil geven.

Als je zus weer wel met Tiska zou willen rijden, zou dan het budget verdubbelt kunnen? Dan kunnen jullie bijv ook taken verdelen?
En anders evt een andere bijrijdster?

Succes hoor!!

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 22:11

superpony schreef:
Eigenlijk mag je dit wel uitprinten. Mijn reacties in ieder geval. Menig ouder mag in zijn hand knijpen met een kind, die op 13jr leeftijd zo meedenkt in een situatie die zij niet veroorzaakt heeft en ook nog haar vriend daarvoor op wil geven.

Als je zus weer wel met Tiska zou willen rijden, zou dan het budget verdubbelt kunnen? Dan kunnen jullie bijv ook taken verdelen?
En anders evt een andere bijrijdster?

Succes hoor!!


Ik ga er vanacht even een nachtje over slapen, morgen heb ik ook weer mijn eerste schooldag (nieuwe school) dus ik kan er niet teveel over nadenken nu op dit moment. Mijn zus zou hier zelf op moeten reageren mocht ze weer op Tiska willen rijden, maar ik ga er zeker uit van niet. (Te groot, geen klik etc.)

LisisLis

Berichten: 23
Geregistreerd: 08-08-14
Woonplaats: Groningen (stad)

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:01

Mijn reden dat ik op een manege reed is omdat ik en tiska gewoon niet bij elkaar passen... Dit komt deels ook door mij 8)7 ; eerste keer op mijn verzorgpaard rijden en meteen 3 weken thuis met hersenschudding. In die periode heeft Anne alle zorg op zichzelf genomen en daardoor hebben mijn zusje en Tiska een geheel eigen taaltje ontwikkelt. Die manier van comuniceren die die 2 hebben zal ik nooit kunnen leren omdat ik een geheel ander persoon ben... Ik heb wel geprobeerd (meerdere keren) om een beetje een band of iets in die zin te creëeren, maar Tiska heeft daar blijkbaar geen behoefte aan :n ze is blijkbaar geen knuffelkont :D

Mijn keuze om dan op een manege te gaan rijden is geheel mijn eigen geweest en heb deze dus ook zelf gefinancieerd. (Het was trouwens maar een kwartaaltje)

Again: dit is niet bedoeld als gemeen tegen wie dan ook :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:14

LisLis,

heb je geen snertklusjes waar je zelf vanaf wilt voor een klein bedragje haha..
brommer poetsen of zo.. voor jou is 3 euro waarschijnlijk niet zoveel eens per week of eens per 2 weken, jij de schoonste brommer van de klas en je zusje weer een extraatje in het potje :P

(schoenen poetsen, schuur aanvegen.. shoot, ik had dat zelf moeten bedenken toen ik van mijn karweitjes af wilde toentertijd.. gewoon mijn zusje uitbui.. uhhhh ik bedoel in inhuren natuurlijk).

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 07:39

Mijn zus heeft nog geen brommer :') maar klushes doen is natuurlijk wel slim, alle beetjes helpen! +:)+

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:47

LisisLis schreef:
Mijn reden dat ik op een manege reed is omdat ik en tiska gewoon niet bij elkaar passen... Dit komt deels ook door mij 8)7 ; eerste keer op mijn verzorgpaard rijden en meteen 3 weken thuis met hersenschudding. In die periode heeft Anne alle zorg op zichzelf genomen en daardoor hebben mijn zusje en Tiska een geheel eigen taaltje ontwikkelt. Die manier van comuniceren die die 2 hebben zal ik nooit kunnen leren omdat ik een geheel ander persoon ben... Ik heb wel geprobeerd (meerdere keren) om een beetje een band of iets in die zin te creëeren, maar Tiska heeft daar blijkbaar geen behoefte aan :n ze is blijkbaar geen knuffelkont :D

Mijn keuze om dan op een manege te gaan rijden is geheel mijn eigen geweest en heb deze dus ook zelf gefinancieerd. (Het was trouwens maar een kwartaaltje)

Again: dit is niet bedoeld als gemeen tegen wie dan ook :)

Als je dan zelf ziet dat je zusje zo'n goede band heeft met de pony ,dan is het misschien een goed idee om haar te helpen de pony te houden en een bijdrage per maand te leveren of samen met haar het gesprek met je ouders aan te gaan kan een je misschien iets van jou deel afstaan voor de pony.Je mag trots zijn op zo'n zelfstandig zusje.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:49

Niet rot bedoeld, maar als je feitelijk samen een pony krijgt, mag je daar wel heel blij om zijn. Met een manegepony krijg je ook niet zomaar een band of krijg je elke week een andere. Ik snap wel dat het anders is als je voor 2 zussen 1 pony koopt, je ook mag verwachten dat die samen alles doen. En ik snap ook dat de ouders misschien hadden verwacht dat de zus van 13 op haar grote zus kan rekenen.

Mijn beste vriendinnetje vroeger had ook samen met haar zus 1 pony en beiden een andere band, verwachtingen, manier van omgaan etc.

Zelfs nu hebben mijn man en ik samen 4 pony's. Eigenlijk 3, want de shet is van onze zoon. Mijn man en ik hebben ook met elk paard een andere band, manier van omgaan etc. Maar we leren van elkaar, helpen elkaar etc.
Zijn nieuwe paard heb ik echt een kans moeten geven en ook die band groeit. Mijn oogappeltje, heeft hij soms weer wat meer moeite mee. Maar daar leer je wel van.

Ik hoop dat jullie in eerste instantie er samen uit kunnen komen als gezin, want nu doet een meisje van 13 het hardst haar best en wordt behoorlijk aan haar lot overgelaten door ouderen.

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 14:14

Vandaag (vanochtend eigenlijk maarja) nog even overlegd met vriend van mijn moeder onderweg in de auto naar school. Conclusie van het gesprek is dat ik verder mag zoeken in een straal van zo'n 20 km. Ik heb hem uitgelegd dat door kleigrond het heel moeilijk is om een huisvesting voor een pony te zoeken 24/7 buiten. Nu mag ik dus verder zoeken,en mocht ik dan een plekje vinden word ik gewoon gebracht met de auto in de winter en anders gewoon verder fietsen *\o/* Ik vind het toch wel weer heel erg positief nieuws! :D

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:25

Niet ver van Tinkerplein zitten nog 3 stallen die allemaal ook 24/7 buiten aanbieden. Denk dat 2 van de 3 zelfs dichterbij zijn voor jou.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:27

Anne_Tiska schreef:
Vandaag (vanochtend eigenlijk maarja) nog even overlegd met vriend van mijn moeder onderweg in de auto naar school. Conclusie van het gesprek is dat ik verder mag zoeken in een straal van zo'n 20 km. Ik heb hem uitgelegd dat door kleigrond het heel moeilijk is om een huisvesting voor een pony te zoeken 24/7 buiten. Nu mag ik dus verder zoeken,en mocht ik dan een plekje vinden word ik gewoon gebracht met de auto in de winter en anders gewoon verder fietsen *\o/* Ik vind het toch wel weer heel erg positief nieuws! :D

Zeker!

Misschien kun je hem er ook nog van overtuigen dat het hem veel benzinegeld en tijd scheelt om een plekje dichterbij te zoeken en maandelijks wat bij te dragen ;)

Uiteraard tactischer omschreven en op vriendelijke toon gebracht O:)

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 14:32

Shirley schreef:
Anne_Tiska schreef:
Vandaag (vanochtend eigenlijk maarja) nog even overlegd met vriend van mijn moeder onderweg in de auto naar school. Conclusie van het gesprek is dat ik verder mag zoeken in een straal van zo'n 20 km. Ik heb hem uitgelegd dat door kleigrond het heel moeilijk is om een huisvesting voor een pony te zoeken 24/7 buiten. Nu mag ik dus verder zoeken,en mocht ik dan een plekje vinden word ik gewoon gebracht met de auto in de winter en anders gewoon verder fietsen *\o/* Ik vind het toch wel weer heel erg positief nieuws! :D

Zeker!

Misschien kun je hem er ook nog van overtuigen dat het hem veel benzinegeld en tijd scheelt om een plekje dichterbij te zoeken en maandelijks wat bij te dragen ;)

Uiteraard tactischer omschreven en op vriendelijke toon gebracht O:)


Waarschijnlijk ga ik dan met de auto van zijn werk (lease auto) en die rijd gratis :') maar toch wel heel slim bedacht :j

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:43

goed om te horen TS,
altijd met je ouders in gesprek blijven..
hoewel het geen financiële steun is, blijken er toch mooi kleine openingen en ruimte te zitten om tot een oplossing te komen..

je zult er wat harder aan moeten werken dan menigeen op jouw leeftijd, zoals je ook hier in de reacties kunt lezen ;). Maar je moet maar zo denken, daar leer je ook weer een hele hoop van.. Nu maar hopen dat je je zoektocht tot een goed einde kunt brengen en ook daadwerkelijk een mooi stekje voor de pony gaat vinden.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:43

Heb je alle mensen een pb gestuurd en alle pb's gelezen van mensen die hier hulp bieden? Ik zie al meerdere voorbij komen die wel adresjes weten.

Sting

Berichten: 12866
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:50

Fijn dat iedereen er voor open staat om inderdaad iets verder te kijken. Toch zou ik zeggen dat je inderdaad wel iets in de buurt zou 'moeten' vinden; je bent pas 13 en het duurt nog even voor je zelf met de auto zou kunnen. 20 km is een behoorlijk eind, wat gaan je ouders/vriend van je moeder dan doen in de tijd dat jij bij de pony bent?
Ik heb hier nog een plekje vrij, en heb ook wel wat contacten. Heb je daar nog interesse in?

capopjekop

Berichten: 30709
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:52

Ik heb verder geen tips, maar ik vind dat je het volwassen aanpakt ts. Knap dat je zelfs bereid bent om je pony te verkopen als je het zelf niet rond gaat krijgen. Dat is een moedige beslissing. Ik hoop dat het met een sisser afloopt en dat je een mooi plekje voor haar kan vinden.

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 14:53

Sting schreef:
Fijn dat iedereen er voor open staat om inderdaad iets verder te kijken. Toch zou ik zeggen dat je inderdaad wel iets in de buurt zou 'moeten' vinden; je bent pas 13 en het duurt nog even voor je zelf met de auto zou kunnen. 20 km is een behoorlijk eind, wat gaan je ouders/vriend van je moeder dan doen in de tijd dat jij bij de pony bent?
Ik heb hier nog een plekje vrij, en heb ook wel wat contacten. Heb je daar nog interesse in?

Boodschappen! :D ik heb er geen problemenbmee om in de weekenden ver te fietsen, dat heb ik er wel voor over.

Ik ben ook heel dankbaar dat iedereen zo goed meedenkt en/of meehelpt, dat stel ik dan ook zeer op prijs.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:07

Ik fiets 45 minuten naar mijn verzorgpony, 3x per week.
Eerst was dat wel moeilijk maar je bouwt natuurlijk ook conditie op en nu voelt het als 10 minuutjes :D

Dus ik zou ver zoeken, dan heb je meer kans!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:25

Wat goed!! Succes. 20km betekent natuurlijk niet dat het ook 20km wordt, maar je kan iig wat ruimer kijken.

SoleroLove

Berichten: 507
Geregistreerd: 19-05-13

Re: 24/7 in een bak, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:09