Oude welshpony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doe jij met een oude pony of paard?

Poll eindigt op

Ik ga met hem rijden
2 (5%)
Ik laat hem genieten van zijn pensioen
10 (27%)
Ik ga af en toe een half uurtje rijden en dan lekker lang stappen
5 (13%)
Ik ga hem vaak borstelen en soms nog eventjes longeren
9 (24%)
Af en toe maak ik een buitenritje. Dan doet ze nog wat.
11 (29%)
Ik zet hem/ haar te koop.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 37


Anoeskalover

Berichten: 11
Geregistreerd: 03-08-16

Oude welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 15:57

Aangezien ik bij de arabieren zag dat iemand hulp vroeg wat ze ermee kon doen bracht het me hier op een idee. In mijn jongere jaren had ik een fitte Welsh.

Hier een paar tips:

Is je pony fit?
Ga lekker met hem rijden en bouw het zeer rustig af.
Dit kan op 2 manieren.
1. Steeds korter rijden
2. steeds minder dagen rijden

Aangezien je ook pony's heb die niet meer zo fit zijn kun je lekker stappen en poetsen. Gewoon veel tijd met zijn tweetjes doorbrengen en ze blijven gelukkig en de band wordt sterker.

Sommige mensen verkopen deze pony's, omdat ze sportief willen blijven rijden.
Je kunt ook gewoon het ponytje als verzorgpony aanbieden. Paardengekken meisjes of jongens gaan zeker hem lekker verwennen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Oude welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:04

Helaas als verzorgpaard aanbieden valt tegen tegenwoordig, heb weinig meer aan verzorgers is mijn ervaring, vooral niet aan jongere meiden. Had er een die met kreupel paard toch bosrit wil maken of als het 30 graden is niet wil snappen dat paard dan niet kan werken wegens dat het te warm voor hem is. Ben er helaas beetje klaar mee met verzorgers

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Oude welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:29

WPC-->YRT

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:37

juist de aandacht is voor het paard ook belangrijk!, bewegen ook maar natuurlijk moet je wel weten dat overdaad schaad!

en ik men nog weleens met "die ouwe" dat vindt ze leuker dan rijden! 8-)

Anoeskalover

Berichten: 11
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 18:33

SandravdB schreef:
Helaas als verzorgpaard aanbieden valt tegen tegenwoordig, heb weinig meer aan verzorgers is mijn ervaring, vooral niet aan jongere meiden. Had er een die met kreupel paard toch bosrit wil maken of als het 30 graden is niet wil snappen dat paard dan niet kan werken wegens dat het te warm voor hem is. Ben er helaas beetje klaar mee met verzorgers


Iedereen zijn mening

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Oude welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:41

Wat ik doe met oude paard of pony die in mijn bezit zijn:

Gewoon mij aanpassen aan wat het leuk vind en wat nog kan, om ze een zo leuk mogelijk paardwaardig leven te kunnen geven en te gunnen.

Zelfs als er niet meer opgereden kan gaan worden, ik doe ze er nooit om weg. Tot het niet meer paardwaardig is, dan laat ik het inslapen.

Zo ook gedaan met mijn geblesseerde arabier. Het is zo dankbaar en heel leuk om voor ze te gaan zorgen, het is heus niet alleen rijden rijden rijden dat leuk is, maar het contact en de omgang.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Oude welshpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:22

ik denk dat ik van 25 tot 30 jaar hem nog 1,2x per week een halfuurtje buiten laat rijden, en van 30 tot 40 jaar hem gewoon laat genieten van z'n pensioen maar natuurlijk nog wel kom om te knuffelen af en toe!