Volg je paard in 2016

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:39

woehoe! weer een mijlpaal bereikt!
Vandaag voor het eerst op Flora gereden zonder zadel!
Gister hebben we een les gehad en we hebben het vandaag meteen doorgepakt, na het rijden voelde ze heel relaxed aan en heb ik de stoute schoenen aangetrokken en het zadel aan de kan gegooid (niet letterlijk natuurlijk haha) Het ging super goed eigenlijk. Ik had verwacht dat ze erg gespannen zou raken en wegvluchten, maar dit gebeurde totaal niet!

sorry voor de slechte kwaliteit foto!
Afbeelding

-
Ook een moeilijke dag vandaag, het is een jaar geleden dat ik mijn lieve paard Lobke op heb gehaald. Ze zou nu een jaar bij me zijn en wat had ik graag dit topic ook met haar kunnen volgen...

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:46

[quote="xxdomiixx"
Mei:
-Rijden oppakken
stuur, rem, gas, patronen/figuren, nieuwe dingen erbij pakken zoals schouderbinnenwaarts, wijken etc.
-Buitenrijden
kilometers maken, aan conditie werken en zelfvertrouwen van paardlief vergroten[/quote]

Doelen behaald. Maar we gaan er mee verder in juni :) ik hoop dat het lukt gezien mijn gezondheid de laatste dagen weer prut is.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:27

juni

We hebben sinds 1 week een nieuwe pony erbij dus vanaf nu heb ik 3 ponys te trainen ( De andere 2 doet me zus en nog een andere is nog maar 2)

Lady :

-lange teugel nog meer verbeteren
- buitenrit

Wodan :

- oefenen met springen
- galop verlengen

Mister Lucky :

- oefenen met lange teugel

foto van Mister Lucky :
Afbeelding

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:38

IsabelHx schreef:
-2x per maand lessen
-eerst keer naar buiten onder het zadel (?)
-Flora leren liggen op commando
-Galop weer onder het zadel oppakken (ik rijd nu alleen maar in stap en draf, maar wil deze maand toewerken naar een gallopje onder controle)
-Werken aan halt houden (is niet haar favoriete onderdeel namelijk)


In mei alle doelen behaald behalve leren liggen op commando en buitenrit.
Dus die schuiven door naar juni!

Doelen van juni:
-Eerste keer buitenrit
-Nieuw zadel!
-Oefenen met stelling en buiging
-Handen meer met rust laten
Afbeelding

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:39

Lekkere maand gehad! Veel gestart en erg tevreden :)

Doelen Mei:
- In de B springen een foutloze ronde met 75 punten of hoger halen. Niet gelukt, 71,5 was mijn hoogste.
- B dressuur starten. gelukt, en een winstpuntje erbij!
- Rechter op hindernissen aanrijden gelukt! Af en toe heb ik nog een afwijking naar links, maar over het algemeen is dit erg verbeterd :)

Doelen Juni:
- In de B springen een foutloze ronde met 75 punten of hoger halen.
- Rechtrichten linkergalop.
- Wijken meer vanuit achterhand.
- Meer trainen (vaker longeren als ik niet rij)

Ik ben benieuwd hoe het deze maand zal gaan!

Foto's van mei:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:25

mei - Nouska

Mei, wat een top maand zeg! De paarden zijn deze maand naar buiten gegaan, heerlijk weer 24/7 op het gras (helaas niet goed voor haar dikke buik := )
Ontzettend leuke maand, we zijn echt vooruit gegaan.

M_nouska schreef:
Doelen Mei:
1. Zadelmaker moet langs komen (in ieder geval een afspraak maken)
2. Springschoenen kopen.
3. Weer een keertje springen.
4. Conditie verder opbouwen.
5. Dunner krijgen.



Had aardig wat doelen en die zijn allemaal gelukt :D
Zadelmaker is langs geweest (heb daardoor 2 weken niet kunnen rijden maar dat neem ik maar voor lief).
Heb nieuwe springschoenen, heb gesprongen en conditie opbouwen zijn we mee bezig, net als dunner krijgen.

Doelen Juni:
1. fotoshoot houden met vriendin.
2. conditie verder opbouwen.
3. dunner krijgen.

Ik ben heel erg blij als juni voorbij is :') (i.v.m. school)

Afbeelding

_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:15

Nouska ziet er goed uit zeg! Goed bezig :)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:36

Yacintha schreef:
Doelen Heurby mei:
- Wedstrijd in Ranch Riding en Pleasure Ranch Riding niet geplaatst maar pleasure 2e van de 10 geworden!
- Veel buitenritten maken
- Pleasure blijven oefenen
- Vooral genieten! :)


Afgelopen maand heb ik niet zoveel aan doelen kunnen werken als ik zou willen. Het was chaotisch druk en dat maakte dat ik zelf wat minder tijd had om Heurby te trainen. De wedstrijd op 1 mei is wel onwijs goed gegaan, bij de pleasure 2e van de 10 en alleen maar positieve dingen gehoord.
Buitenritten heb ik dus vanwege tijdgebrek niet kunnen maken, hetzelfde geldt voor de pleasure training.
Maar, we hebben onwijs veel genoten van onze knuffelbeurten voor de les of als hij lag!

Waar ik ook ontzettend blij mee ben, is dat hij onwijs is opgeknapt na zijn ziekte periode! Hij heeft er nog duidelijk last van gehad, tijd nog mager geweest, moeilijk aan het verharen, doffe vacht en zijn hoeven groeiden niet maar scheurden wel in van de droogte. Maar nu... Hij zit volledig in zijn zomervacht, hoeven schieten eruit en zijn soepel, hij is enthousiast en glimt je onwijs tegemoet. Zo blij dat hij zich weer goed voelt!

Doelen Heurby juni:
- Pleasure training oppakken
- Les rijden
- Tandarts afspraak overleven zonder verdoving

Yacintha schreef:
Doelen Flo mei:
- Wedstrijd Showmanship en In hand trail Showmanship niet geplaatst, begon aan de verkeerde kant van de pion :') In hand trail 4e van de 16 geworden!
- Een net reining pattern kunnen rijden
- Reining workshop met een onderlinge wedstrijd Helaas de rechtergalop niet voor elkaar gekregen, wat ik had gehoopt, maar wel 5e geworden op zijn eerste wedstrijdje!
- Buitenritten maken
- Mogelijk beginnen aan de galopswissel..?


Ook met Flo zijn de doelen erbij ingeschoten. De wedstrijd ging dus enorm goed, binnenkort wil ik hem ook officieel starten.
Een net reining pattern kan hij vrij goed, maar de spins zijn nog niet zoals het hoort en hij kan de rechtergalop niet meer.. Ik ben dus niet tevreden.
De workshop ging echt super! Hij was heel heet, maar deed echt zijn best en hield het goed vol. Daarna hadden we een onderlinge wedstrijd, zijn eerste in de reining en onder het zadel. Met een 5e plaats van de 8 ben ik meer dan tevreden!

Buitenritten is wegens tijdgebrek niet gelukt en tja, de galopswissel.. Eerst de rechtergalop maar weer vinden.

Doelen Flo juni:
- Rechter galop trainen
- Spin trainen
- Zonder zadel rijden
- Zelfstandig op buitenrit
- Enigszins ontspanning tijdens de grote beurt van de tandarts

Afbeelding
Genieten doen we volop ;)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:42

Nog even een update, heb heel mei niks geplaatstt :=

Voor april en mei hadden we onder andere nog staan dat ik het hoofdstel moest schoonmaken, dat heb ik inmiddels gedaan!
De galop gaat ook steeds beter, we kunnen zo in een keer aan galopperen zonder verzet of gestuw <3

Doelen voor Juni:
- Op de wasplaats vastzetten zonder gestress
- Nog een schriktraining
- Rijles van oude docente proberen te regelen!
- Bij de EJ losgaan, dit is een doel om mezelf te belonen O:)
- Van stap naar galop proberen, ben benieuwd!


Dit zijn mijn echte doelen, verder wil ik natuurlijk gewoon aan ontspanning en nageven werken, maar dit is geen doel meer, maar dat is waar we langzaam naar streven!!

Mei:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:15

AlwaysH: wat een fijne foto's!
Yacintha: Zalig die slaapfoto :D
M_nouska: je ziet Nouska genieten op de foto's :)
_bokworst: Knap behaalde doelen!
IsabelHx: Knap paard :)
Roosjenat: Leuke foto, dat potje ook :P

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Veel mennen, veel buitenritten maken (hopelijk naar zee) meer uitdagingen en hopelijk een oefenwedstijd
- Arthur verder beleren
- Verder gaan met horse agility, online wedstrijden meepakken
- Veel blijven bijleren en groeien, maar volop genieten!

Januari was heel nat en druk. De regen stak vaak tegen net als mijn schoolwerk. Een niet zo intensieve maand waarin vooral gewerkt werd.
Sammeke 1x kunnen inspannen, wat dressuurmatig kunnen trainen en daarna een tour naar buiten geweest, dit is zonder een ander paard en voor de koets nog heel moeilijk voor haar. Ondanks het drukke verkeer ging het goed, en twijfelde ze maar zelde.
Met Arthur een nieuwe uitdaging aangegaan, en verder aan het werken aan clickertraining. Ik leer hem nu liggen op een hondenkussen, totaal zonder verwachtingen maar het gaat echt goed! :D
Verder staat de zee uitstap met Sammeke in april helemaal vast!

https://lh3.googleusercontent.com/-nAH7 ... Ic42/1.jpg
Sammeke

https://lh3.googleusercontent.com/-Lj5c ... c42/13.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-rGNG ... Ic42/7.jpg
Arthur

https://lh3.googleusercontent.com/-lCkG ... 5552_o.jpg

Februari ging snel. Helaas slecht weer dat bleef aanhouden, niet zoveel gedaan. De tandarts is langs geweest. Arthur kan het! Hij kan gaan liggen op zijn kussen! Met Sammeke nog op buitenrit geweest, veel werkpunten en ze was vermoeiend, maar al bij al ging het goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-FBht ... 42/web.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-1KPr ... 5940_n.jpg

Maart was druk, maar toch nog tijd gevonden voor de pony's. Heerlijk gemend op de weide, en grondwerk gedaan. Veel gepoetst, en weer met Arthur aan de slag gegaan die zich niet meer liet pakken. Sammeke is geschoren, want ze had veel jeuk. En daarna heeft ze nog kinderpony op kamp gespeeld :)

https://lh3.googleusercontent.com/-tZhb ... Ic42/4.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-n4wF ... Ic42/1.png

https://lh3.googleusercontent.com/-Mbib ... 122706.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-TfzL ... 111829.jpg

April vloog voorbij. Het was een drukke maand maar helaas heeft het weer ook vaak tegengestoken. We hebben ons vooral gericht op grondwerk. Met Arthur ben ik begonnen met apporteren, hij neemt het fijn op! Hij is ook alweer 6 geworden. Met Sammeke heb ik geoefend om voor de koets naar buiten te gaan zonder andere paarden, dan is ze altijd heel onzeker. En ze doet het echt heel goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-Rq-h ... s512/1.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-sSES ... 105731.jpg


In mei was het zover, tijd om een droom waar te maken die ik nooit dacht waar te kunnen maken. We gingen naar zee! Met Sammeke als aanspanning, de kleinste van alle paarden. Maar daardoor liet ze haar niet doen, ze hield het geweldig goed vol! En ze was helemaal niet onder de indruk van de zee en al de mensen, ze is 1x verschoten van een vlieger die heel hard neerviel, maar dat was het. Geweldige ervaring <3
Verder hebben we het rustig aan gedaan, grondwerk en horse agility ook opgepakt! Arthur is rustiger aan het worden. Hij is wel nog steeds aan het uitruiven...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:30

@SammyFloor, ziet er goed uit! Ik weet hoe het is om zo'n groot doel te behalen <3

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 11:21

Mei

Tjabo

Tjabo groeit als een speer op het moment, denk dat hij de afgelopen 2 maanden meer dan 5 cm de lucht in is gegaan.
Verder heb ik af en toe een keer met hem gewandeld zodat hij aan het verkeer en alles kan wennen.
Hij vind mensen op het moment enger als het verkeer, dus daar ga ik de komende maanden hard aan werken. Door veel met hem bezig te gaan en wat drukkere plekken op te zoeken.
Verder was het afgelopen week ook Kermis bij ons en daar zijn we ook overheen gewandeld en dat deed hij super, hij vond het wel een beetje spannend maar bleef wel rustig.

Afbeelding

Afbeelding


Mephisto

Ook Mephisto is als een gek aan het groeien en heeft de tinker van mijn moeder al ingehaald en komt al akelig dichtbij de hoogte van Tjabo.
Verder is hij nog steeds aan het verharen, bij de vorige eigenaar had hij lekker in de modder liggen rollen en dat was klei gebied dus hij had van die grote brokken in zijn vacht hangen die er nu eindelijk mee vanaf haren.
Verder verhaart hij zo hard dat hij kaal is op sommige plekken :')

Afbeelding

Afbeelding

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:40

Juni - Nouska

Doordat ik woensdag en donderdag geen wifi heb en de geen tijd plaats ik het nu alvast :D
Pff, wordt een lang verhaal.
Nous was 4 juni jarig, zouden we met een vriendin vieren (door een buitenritje te maken) maar kon plotseling niet door de dierenarts die naar haar paard moest kijken. Prima, dan gaan we gezellig met z'n tweetjes.
Leuke buitenrit gemaakt, ondanks warme weer. Dinsdag, 7 juni had ik allemaal gemiste oproepen en berichtjes van stalgenootjes en staleigenaar (ik ben niet zo bezig met mijn mobiel) paniek sloeg meteen toe.
Ze stond op drie benen in de wei. Kon niet meer lopen en is naar stal gebracht. De dierenarts kwam langs want dat was echt nodig. Ik als overbezorgde moeder was echt helemaal in paniek, dacht aan een gebroken been, inslapen, etc.
Aangekomen op de manege gesproken met staleigenaar. Dierenarts kon er elk moment langs gaan.
Ze kreeg de hele mikmak aan medicijnen tegen de pijn. Hij zij dat hij morgen weer langs zou komen. Laat haar maar op stal staan.
Volgende dag dierenarts weer langs, die constateerde na een tijdje een peesblessure, veel erger dan de vorige keer.
Ze moest op stal staan en zo weinig mogelijk bewegen. Als het beter ging klein beetje stappen.
Vrijdag ging het alleen maar slechter. Ze voelde ontzettend warm en at haar hooi niet op (dat is een heel slecht voorteken) dierenarts er als de bliksem bij. Had koorts. Weer aan de zware medicijnen tegen de pijn en ze mocht echt niet lopen, ze heeft namelijk een infectie bij haar peesblessure.
Nu zijn we wat weekjes verder. Ze staat voor het komende half jaar op stal, mag helemaal niks doen. Eerst moesten we haar medicijnen inspuiten in de spieren, daarna een soort pasta tegen de pijn in haar mond spuiten en nu hebben we geen medicijnen. Ze heeft echt veel pijn, maar eet alweer beter, geen koorts en ze kijkt al wat vrolijker door haar oogjes.
Gisteren zouden we een foto laten maken van haar been maar door spoedgevallen kon het niet doorgaan en wordt het volgende week dinsdag.
Doet echt pijn om haar zo te zien lijden, dacht echt dat ze dood ging van de pijn.
Maar goed. We kruipen langzaam weer vooruit. 2016 is niet ons jaar zo te zien :+ Ben benieuwd wat we volgende week dinsdag te horen komen. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter, vind het zo sneu dat ze van 24/7 op de wei, met vriendjes naar 24/7 op stal staat, maar is voor haar beter.
Bedankt voor het lezen :)

De doelen van de maand juni zijn dus allemaal niet gelukt, maar dat lijkt mij wel duidelijk waarom niet


M_nouska schreef:
Doelen Juni:
1. fotoshoot houden met vriendin.
2. conditie verder opbouwen.
3. dunner krijgen.


Doelen Juli:
1. heb geen doelen, wil gewoon dat Nouska weer beter wordt.


Afbeelding

Ilona_Mambo

Berichten: 560
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:30

Stille meelezer hier :')

Maar wat vervelend zeg! Heel veel sterkte met je paardje. Ik hoop dat ze snel herstelt! -O-

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:36

En toen was het al weer bijna Juli!
Flora en ik hebben een hele goede maand gehad. Onze eerste twee bosritjes zijn een feit!!
Ze was zo braaf, alsof ze het al jaren deed! lekker voorop draven, tractors, vrachtwagens allemaal geen probleem <3
Ook heb ik haar een keertje gelongeerd zonder halster/touw/hoofdstel. Ook mooi om haar zo in vrijheid te zien.

Ook heb ik een nieuw dressuurzadel aangeschaft. Na altijd op een veelzijdigheidszadel te hebben gereden is dit echt een wereld van verschil!

We zijn ook nog lekker aan het lessen en we maken kleine stapjes vooruit!
Ik heb het gevoel dat we steeds een beter team worden. Stapje voor stapje kom ik erachter hoe erg Flora op mij lijkt. Heel leuk, maar soms ook ontzettend confronterend.
Maar ik merk bij mezelf dat ik steeds beter kan reageren op haar en veel zelfverzekerder ben met rijden, waardoor zij ook weer beter op mij reageert.

Mijn doelen voor Juli:
-Doorzitten oefenen
-Galop bevestigen
-Proberen mijn emoties me niet in de weg te laten zitten (Ik heb de neiging om negatief te gaan denken als het rijden niet helemaal gaat zoals gepland, en aangezien Flora gedachten kan lezen wordt het dan vaak alleen maar erger, mijn doel is dus om dit meer los te kunnen laten en daardoor meer ontspanning te krijgen)


Afbeelding
Eerste bosritje!


Afbeelding
Nieuw zadel <3

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:39

Jeetje M_Nouska,
wat een rotsituatie :(:)
Hopen dat het weer helemaal goed komt

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:21

Beterschap voor Nouska!

Goed bezig allemaal :D

En mooi zadel :9

Doelen voor juni waren:
-Rijden oppakken
stuur, rem, gas, patronen/figuren, nieuwe dingen erbij pakken zoals schouderbinnenwaarts, wijken etc.
-Buitenrijden
kilometers maken, aan conditie werken en zelfvertrouwen van paardlief vergroten

Buitenrijden had even geen grote prioriteit dus dat hebben we amper gedaan. Bij het rijden heb ik de focus gelegd, op controle. Hij heeft soms echt zo een race modus en dat is niet zo heel veilig natuurlijk als ik hem dan niet onder controle heb. Dus controle: check. Zijn er nog steeds mee bezig natuurlijk maar ik heb nu maximaal 1/4 van de bak nodig om hem stil te zetten. Achterwaarts zijn we mee bezig geweest, dat ik dat met zit kan doen. Dat hij de hoefslag blijft volgen tenzij ik hem op een cirkel zet, hij snijd nogal graag af dus dat mocht ook niet. Verder zijn we met grondwerk flink bezig geweest.

Doelen voor juli.
- Grondwerk: schouderbinnenwaarts, werken aan zijn galop (overkruist galopperen) tijdens de les en daar mee verder gaan, sprongetjes/cavaletti
- Rijden: Nieuwe patronen, lesje nemen (dressuurmatig), werken aan de galop.

Ik wil er eigenlijk nog veel meer bij zetten maar laten we hier maar mee beginnen :')

Ik heb 9 juli een dressuurwedstrijd, niet met mijn eigen paard. Dus daar moet ik ook nog voor oefenen, en dat leek me wel handig om met hem te oefenen, heeft hij ook direct wat meer dressuur dingen.

Hij is de laatste tijd best wel aanhankelijk, super schattig. Hij wil echt dingen doen samen, echt leuk dat hij er zo een plezier in heeft *\%/*

Hier een foto van een grondwerk sessie, waar hij even afgeleid werd door een knipogende merrie ;)
Afbeelding

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:12

Isabelhx: wauw dat zadel! <3 snap echt dat het anders rijdt. Leuk dat je tweede bosritje goed ging. Ga je in juli nog meer buitenritjes maken? Dat van emoties ken ik trouwens heel goed, maar vind ik ook heel fijn als ik verdrietig ben en paardje 'helpt' je.

Xxdomiixx: dat touwhalster :9
Fijn dat je de controle steeds beter gaat! Wil je ook wedstrijden gaan rijden met je paardje?

Bedankt voor de lieve berichtjes :D

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:11

M_nouska: hihi, ik vond de kleur eigenlijk wat te fel voor hem maar hij is ook best wel pittig af en toe dus dan past hij ook wel weer bij zijn karakter :') het is in ieder geval een zwart touwhalster met appelgroen neus- en kopstuk. Ik ben er wel heel blij mee, omdat zijn neus best gevoelig is (te strak halster gehad als veulen, heb ik mij laten vertellen).

Wat betreft de wedstrijden, ik weet het nog niet, voor de fun zou ik dat wel met hem willen doen maar ik heb alleen een westernzadel en een VZH veelzijdigheid zadel maar die laatste leg ik er niet op omdat ik hem niet fijn vind liggen en heb hem ook niet nodig. Hij is ook niet zo heel erg fan van dressuur maar we doen het nu helemaal anders dan hoe hij het gewend is, dus ik ben wel benieuwd hoe de wedstrijden dan gaan. Mijn eerste wedstrijd met hem was echt een drama (toen was hij nog niet van mij).

En het wordt al weer een te lang verhaal...
Korte samenvatting: Misschien gaan we wel wedstrijden doen, misschien niet :+

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Volg je paard in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:51

Heee, zou ik hier mee mogen praten? :P :o

HarveyAndMe

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:10

Deze pony heb ik nu ongeveer twee weken :) Hij heet officieel Bonnie, maar vond t zo'n lelijke naam voor een ruin :') Gelukkig luisterde hij niet naar deze naam. (de eigenaar wist zijn naam niet eens, hij komt van een handelaar) Dus ik noem hem nu Harvey, want dat heb ik altijd al een mooie naam gevonden. Hij is twee jaar. Heb niet zoveel van m gezien toen we hem gingen bekijken, wat hij kon enz, want hij stond dus los in de polder in een koppel. Maar ik had er toch wel vertrouwen in, ik was gelijk verliefd namelijk <3 , dus toch gekocht. En heb er zeker geen spijt van! Wat een schatje is het! En mooie gangen ook nog! Het is een Welsh B pony trouwens. :)

Doel is om elkaar goed te leren kennen en samen leuke dingetjes doen!
Afbeelding

HarveyAndMe

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:03

O moest ik me trouwens hiervoor aanmelden ofzo? :') zag zoiets in de reacties op de eerste pagina. sorry, ben nieuw hier haha

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:27

pringle11 schreef:
Heee, zou ik hier mee mogen praten? :P :o


HarveyAndMe schreef:
O moest ik me trouwens hiervoor aanmelden ofzo? :') zag zoiets in de reacties op de eerste pagina. sorry, ben nieuw hier haha

Je mag gewoon "instromen"

Citaat:
- In de eerste post mag je je voorstellen en je paard en je stelt een goal op voor het jaar en/of voor de volgende maand.


De meesten maken een "paspoort", die zie op de eerste pagina's. Een paspoort maakt het overzichtelijk, iedereen doet het anders en het is dus ook niet verplicht. Maar wel even voorstellen :)

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:07

kimberlyve schreef:
Doelen April:
Grondwerk doorpakken
Dubbele lijnen.
Zelf weer opbouwen met rijden.
En met lekker weer veel buiten wandelen / verkeersmak maken.


Ik ben begonnen met grondwerk lessen en doe dit tegenwoordig dagelijks oefenen.
We hebben een paar x buiten gewandeld. Dubbele lijnen gaat ook goed. Opbouwen gaat ook..


Doelen mei:
Door met grondwerk.
Dubbele lijnen nog wat beter oppakken.
Meer gaan rijden.
En ik hoop ook een buitenrit te kunnen maken.[/quote]


Doelen voor mei zijn gelukt...
zie nu pas dat ik juni vergeten ben..

Wij hebben in juni een hoop buitengereden.
Ook heeft hij een week rust gehad ivm lichte peesblessure.

Toen nog een aantal dagen ivm dat mijn pony was aangereden tijdens een buitenrit..
Ook ben ik het rijden in de bak wat meer gaan oppakken maar niet intensief..

Doelen voor Juli:
- Meer trainen.
- Buitenrijden / wennen aan koeien ( want ja die zijn echt heel erg eng)
- Zijn opstapproblemen meer oefenen.
- Dubbele lijnen uitbreiden.
- Af en toe wat grondwerken.

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:32

M_nouska: :(:)
IsabelH: mooi zadel :)
xxdomiixx: knappe merrie!
Harveyandme: Wat een leuk koppie :D

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D

Mijn doelen:
- Veel mennen, veel buitenritten maken (hopelijk naar zee) meer uitdagingen en hopelijk een oefenwedstijd
- Arthur verder beleren
- Verder gaan met horse agility, online wedstrijden meepakken
- Veel blijven bijleren en groeien, maar volop genieten!

Januari was heel nat en druk. De regen stak vaak tegen net als mijn schoolwerk. Een niet zo intensieve maand waarin vooral gewerkt werd.
Sammeke 1x kunnen inspannen, wat dressuurmatig kunnen trainen en daarna een tour naar buiten geweest, dit is zonder een ander paard en voor de koets nog heel moeilijk voor haar. Ondanks het drukke verkeer ging het goed, en twijfelde ze maar zelde.
Met Arthur een nieuwe uitdaging aangegaan, en verder aan het werken aan clickertraining. Ik leer hem nu liggen op een hondenkussen, totaal zonder verwachtingen maar het gaat echt goed! :D
Verder staat de zee uitstap met Sammeke in april helemaal vast!

https://lh3.googleusercontent.com/-nAH7 ... Ic42/1.jpg
Sammeke

https://lh3.googleusercontent.com/-Lj5c ... c42/13.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-rGNG ... Ic42/7.jpg
Arthur

https://lh3.googleusercontent.com/-lCkG ... 5552_o.jpg

Februari ging snel. Helaas slecht weer dat bleef aanhouden, niet zoveel gedaan. De tandarts is langs geweest. Arthur kan het! Hij kan gaan liggen op zijn kussen! Met Sammeke nog op buitenrit geweest, veel werkpunten en ze was vermoeiend, maar al bij al ging het goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-FBht ... 42/web.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-1KPr ... 5940_n.jpg

Maart was druk, maar toch nog tijd gevonden voor de pony's. Heerlijk gemend op de weide, en grondwerk gedaan. Veel gepoetst, en weer met Arthur aan de slag gegaan die zich niet meer liet pakken. Sammeke is geschoren, want ze had veel jeuk. En daarna heeft ze nog kinderpony op kamp gespeeld :)

https://lh3.googleusercontent.com/-tZhb ... Ic42/4.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-n4wF ... Ic42/1.png

https://lh3.googleusercontent.com/-Mbib ... 122706.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-TfzL ... 111829.jpg

April vloog voorbij. Het was een drukke maand maar helaas heeft het weer ook vaak tegengestoken. We hebben ons vooral gericht op grondwerk. Met Arthur ben ik begonnen met apporteren, hij neemt het fijn op! Hij is ook alweer 6 geworden. Met Sammeke heb ik geoefend om voor de koets naar buiten te gaan zonder andere paarden, dan is ze altijd heel onzeker. En ze doet het echt heel goed!
https://lh3.googleusercontent.com/-Rq-h ... s512/1.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-sSES ... 105731.jpg

In mei was het zover, tijd om een droom waar te maken die ik nooit dacht waar te kunnen maken. We gingen naar zee! Met Sammeke als aanspanning, de kleinste van alle paarden. Maar daardoor liet ze haar niet doen, ze hield het geweldig goed vol! En ze was helemaal niet onder de indruk van de zee en al de mensen, ze is 1x verschoten van een vlieger die heel hard neerviel, maar dat was het. Geweldige ervaring <3
Verder hebben we het rustig aan gedaan, grondwerk en horse agility ook opgepakt! Arthur is rustiger aan het worden. Hij is wel nog steeds aan het uitruiven...

https://lh3.googleusercontent.com/-Ofqd ... meke17.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-ADSS ... meke12.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-pm5X ... 000135.png


Ondanks de examenperiode was juni toch een hele leuke maand. Met Sammeke ben ik weer verder gaan oefenen met alleen buitenrijden, het gaat steeds beter! Het brengt haar meer zelfvertrouwen op, als we weggaan in groep wou ze altijd het liefst tegen de anderen plakken en nu houd ze steeds meer afstand en doet ze haar eigen ding. Vooral buitengereden dus.
Met Arthur het lange lijnen weer opgepakt. Vorig jaar kon hij er hard op flippen, dus had niet veel verwacht. En toch, ging het geweldig. Ons werk punt was vooral contact houden op de leidsels, en ook dat gaat steeds beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding