Ik wil namelijk ontzettend graag mijn lievelingspony van de manege kopen waar ik op heb leren paardrijden. Ik rijd haar nu inmiddels al niet meer omdat ik vind dat ik er te groot voor ben. Maar als ik ooit een pony mag kopen, zal mijn eerste keuze die pony zijn! Ik wil haar namelijk ten eerste weg hebben van die gruwelijke manege, dat is ze namelijk niet waard. En voor de rest is het gewoon een schat van een pony die ik nog graag een mooi leven gun in een weilandje op een rustige pensionstal met andere paarden en niet in een stand van 1,5 bij 3 waar ze een paar uur per dag beginners op der rug heeft.
Natuurlijk heb ik wel eens aan mijn ouders gevraagd of ik een eigen pony mag. Maar dat zit er niet in, helaas. Want het is te duur. Ik ben dus laatst helemaal uit gaan zoeken hoeveel het zou kosten. Ik kwam uit op ong. 130 euro per maand. Op die pensionstal waar ik nu even van uit ben gegaan, wordt uitgemest en het voer zit er bij.
Zo zit ik hier dus de hele tijd... Bij die 130 euro zitten inentingen enzo, natuurlijk. Maar mijn ouders denken dat het allemaal nog veel duurder is... Die denken dat ik een duur zadel wil, wedstrijden wil rijden etc. Maar dat hoef ik niet...
Het valt mij dus allemaal best mee, ong 130 per maand (of minder) is toch te doen? Maar ja, stel dat er wat gebeurd? Dan ben je zo 1000 kwijt aan de dierenarts. En mijn ouders denken dus dat dat 10 x per jaar gebeurd ofzo...
Kortom, een eigen paard wordt het niet.
Waarom ik dit topic open, geen idee. Ik denk gewoon omdat ik dit even kwijt wil, want ik baal ontzettend

Oké, even zodat ik niet alles opnieuw hoeft te zeggen constant:
Ik ga nog geen pony kopen, écht niet. Ik ben gewoon aan het kijken hoeveel het zou kosten en of het echt zo duur is als mijn ouders zeggen.
Qua kosten van de dierenarts en hoefsmid zit ik nog niet goed, maar dat ga ik opnieuw uitzoeken.
Die pensionstal is er echt voor dat geld, ik ken hem, ben er 3 x in de week en mijn verzorgpony staat er.
Ik ga nu een baantje zoeken en sparen om in de toekomst misschien wel een pony te kunnen kopen.