Ben ik de enige?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
RainbowDance

Berichten: 1615
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Langedijk/Heerhugowaard

Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-12 19:50

Heeaaii mensen,
zoals jullie het misschien al kennen, op de weg word nooit rekening gehouden met een ruiter. Dat overkomt mijzelf best vaak. Ik vind het niet erg of zo(nou eigenlijk wel) maar ze denken dat een pony\paard tegen alles kan, denk ik. Zo heb ik dat ik bij me verzorgpony niet in de bak kon rijden(hij was bevroren er is daar geen binnenbak) dus ben ik al twee keer op buitenrit geweest. Was natuurlijk hartstikke gezellig zo, met me zus(zit ook op bokt; PRECIIOUSx) en mijn verzorgpony. Lekker gedraafd en lekker aan het stappen enso tot er een auto voorbij komt en die sjeest toch de weg over! Gingen wij even in de berm wachten maar me vp houd niet echt van stilstaan. :') Helemaal ronddraaien. Nou vraag ik me af of dit alleen in dit gebied is, of dat er gewoon nooit rekening word gehouden met ruiters?! Er was wel 1auto die DACHT dat hij rekening hield, hij ging knijterhard wat zachter bij ons, en sjeesde weg. Nou dat was alsnog hard. Dus heb ik natuurijk weer weinig gedraafd. #) Bij de weg waar ze staat is er beina geen auto te bekennen,maar daar licht weer beina overal sneeuw en ijs. Soms word je er zo gek van!! Waarscheinlijk(denk ik) ben ik niet de enige die er zo over denkt, en dit meemaakt. Juist hardstikke leuk enso maar die auto's. :roll:

Groetjes mij, en (_) (_) jaquelien <3 .
Laatst bijgewerkt door RainbowDance op 12-02-12 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

♥My mama dont like you and she likes everyone♥
-JUSTIN BIEBER


SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:51

Klopt, dus ik ga midden op de weg rijden en dan moeten ze wel remmen, en dan ga ik pas aan de kant !

RainbowDance

Berichten: 1615
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Langedijk/Heerhugowaard

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-12 19:51

Haha, okee.

♥My mama dont like you and she likes everyone♥
-JUSTIN BIEBER

Elin_

Berichten: 9617
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:52

SaBiNa_S schreef:
Klopt, dus ik ga midden op de weg rijden en dan moeten ze wel remmen, en dan ga ik pas aan de kant !

Pas daar mee op hoor!
Laatst wou ik dat ook doen ,maar die auto reed er kantjeboord langs (helemaal in de berm crossend)

Doe het nooit meer.. liever een levende lafaard dan een dooie held


nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:55

ik heb daar ook last van maar ga gewoon echt midde op de weg stappen als ze echt heel hard aankomen. ander stap ik gewoon een beetje aan de zijkant. vaak stoppen ze dan wel. maar ik bedank ze ook vriendelijk als ze afgeremt hebben.

ik heb ook ooit gehad dat er een traktor met een lege aanhanger aan kwam, en dat rammelde aan allekante en toen sprong mijn pony bijna in de sloot.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

nine1987

Berichten: 8313
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:56

Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt.. Wel een asociale scooterrijdster die op een geasfalteerde landweg (lees: kunnen net 2 paarden naast elkaar lopen en geen berm) vies hard langs ons kwam gesjeesd, terwijl wij al achter elkaar liepen en ik mijn zweep uitstak.. Ze bukte en sjeesde gewoon verder, mij verwensingen naschreeuwend..

<3 Sneakers <3

RainbowDance

Berichten: 1615
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Langedijk/Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-12 19:56

Ja, dat is waar.
Toch word je die auto's en ander vervoer zat! Maar ze denken dat de weg om hun gaat he.

♥My mama dont like you and she likes everyone♥
-JUSTIN BIEBER

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:58

nine1987 schreef:
Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt.. Wel een asociale scooterrijdster die op een geasfalteerde landweg (lees: kunnen net 2 paarden naast elkaar lopen en geen berm) vies hard langs ons kwam gesjeesd, terwijl wij al achter elkaar liepen en ik mijn zweep uitstak.. Ze bukte en sjeesde gewoon verder, mij verwensingen naschreeuwend..

scooter rijders zijn over het algemeen gewoon aso's ( ik rij zelf ook scooter hoor), heb ook ooit gehad dat ze achter mij gingen rijden en toen gingen hun allemaal tuteren en zo, daar geeft mijn pony echt niks om dus dat is dan wel fijn, maar ik parkeerde haar wel gewoon even op de weg want, z'n pony maakt dan toch best indruk op die jongens.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

eclair98

Berichten: 11599
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:01

bij ons gebeurd dat ook zo vaak :(
ik ken iemand die met haar toemalige verzorgpony door onvoorzichtige landbouw bestuurders in de sloot was geraakt O:)

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:01

Heb ik laatste ook gehad.. Kwam een grote Range Rover Sport hard op ons af, dus ik dacht ook net als hierboven, ga wat naar het midden van de weg, maar dat hielp niks. Meneer moest zo nodig hard langs ons afrijden.. en natuurlijk deed meneer ook met zn lampen knipperen. Had dit nog nooit mee gemaakt. uit adrenaline/verontwaardiging nog mijn middelvinger opgestoken, maja dat heeft bij zn mensen toch geen zin.

Ik steek trouwens wel altijd een hand op, als ze gewoon rustig langs rijden.. minste wat je kunt doen, de goeie belonen haha :+
Laatst bijgewerkt door Pieter25 op 12-02-12 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Berichten: 8313
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:02

Tja, ik erger me er ook vaak aan, maar feit is inderdaad wel dat als je met je paard de openbare weg op gaat, hij geacht wordt gewend te zijn aan het verkeer..

<3 Sneakers <3

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:03

ja maar hoe doe je dat dan als je paard nog niet verkeers mak is? dat moet hij toch leren

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:04

Elin_ schreef:
SaBiNa_S schreef:
Klopt, dus ik ga midden op de weg rijden en dan moeten ze wel remmen, en dan ga ik pas aan de kant !

Pas daar mee op hoor!
Laatst wou ik dat ook doen ,maar die auto reed er kantjeboord langs (helemaal in de berm crossend)

Doe het nooit meer.. liever een levende lafaard dan een dooie held


9 van de 10 remmen dan af, als ze dan echt dichtbij komen en nog steeds zo hard rijden ga k wel aan de kant maar dat zie ik dan wel weer.

nine1987

Berichten: 8313
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:07

nicky_rilana schreef:
ja maar hoe doe je dat dan als je paard nog niet verkeers mak is? dat moet hij toch leren


Landwegen waar weinig verkeer is..
Eerst daar aan de hand, daarna door rustige straten aan de hand en daarna ook langs drukkere wegen aan de hand.. Vervolgens het hele riedeltje opnieuw in het zadel en dan het liefst met een (of meerdere) zeer verkeersmakke paarden.. Zo leert je paard dat er niks is om bang voor te zijn.. Verkeersmak maken gaat tijd in zitten..

<3 Sneakers <3

Myou
Berichten: 920
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:08

nicky_rilana schreef:
nine1987 schreef:
Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt.. Wel een asociale scooterrijdster die op een geasfalteerde landweg (lees: kunnen net 2 paarden naast elkaar lopen en geen berm) vies hard langs ons kwam gesjeesd, terwijl wij al achter elkaar liepen en ik mijn zweep uitstak.. Ze bukte en sjeesde gewoon verder, mij verwensingen naschreeuwend..

scooter rijders zijn over het algemeen gewoon aso's ( ik rij zelf ook scooter hoor), heb ook ooit gehad dat ze achter mij gingen rijden en toen gingen hun allemaal tuteren en zo, daar geeft mijn pony echt niks om dus dat is dan wel fijn, maar ik parkeerde haar wel gewoon even op de weg want, z'n pony maakt dan toch best indruk op die jongens.



Haha dat is wel grappig. _/-\o_

Hier even een omgekeerd verhaaltje,
ik was gewoon uit school aan het fietsen, netzoals heel veel andere leerlingen.
Rijden er 2 meiden met ponys op het fietspad (naast elkaar), naast een drukke autoweg, gewoon totaal geen plek om met je paard te rijden. Rijden ze dus naast elkaar er verwachtte ze dat elke fietser 1 voor 1 langs hun zou gaan op de andere helft van het fietspad waar gewoon tegenliggers aankomen. Dus natuurlijk heel veel scholieren bellen met de fietsbel, beginnen die meiden te schreeuwen tegen iedereen. Echt achterlijk.

Maar ik snap dat heel veel ruiters hier last van hebben, het is ook gewoon vervelend...

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:10

Ik ken het ook anders om, Ruiters die niet met de medeweggebruikers rekening houden. Stel reden breed over het fietspad, fietser moest ze via de berm inhalen.

Mijn VP wordt altijd onrustig van vrachtwagens, toen de derde er aankwam, werd het even te veel en hij sprinte in draf weg en wat doet die vrachtwagen, die blijft op ongeveer 2 meter der achter en ik ging knoerthard _-:( en steeds harder en harder ging ik, want VP dacht volgens mij dat die achtervolgd werd en opeen gegeven moment vroeg ik me ook af, wat nou als ik eraf laser, dan lig ik eronder, want hij kan niet meer stoppen. Heb hem uiteindelijk een oprit ingereden.

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:10

nou ik woon in het buiten gebied, en bij ons zit een bedrijf in de straat en die hebben vrachtwagens. paard staat niet lang de weg en dat kan ook niet. ik zou het niet veilig vinden om alleen aan een touw te gaan wandelen want als hij dan schrikt kan ik hem echt niet houden. ik ga er liever op zitten en dat iemand anders hem vast houd dan heb je toch '2 temmen'.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:12

myou schreef:
nine1987 schreef:
Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt.. Wel een asociale scooterrijdster die op een geasfalteerde landweg (lees: kunnen net 2 paarden naast elkaar lopen en geen berm) vies hard langs ons kwam gesjeesd, terwijl wij al achter elkaar liepen en ik mijn zweep uitstak.. Ze bukte en sjeesde gewoon verder, mij verwensingen naschreeuwend..

scooter rijders zijn over het algemeen gewoon aso's ( ik rij zelf ook scooter hoor), heb ook ooit gehad dat ze achter mij gingen rijden en toen gingen hun allemaal tuteren en zo, daar geeft mijn pony echt niks om dus dat is dan wel fijn, maar ik parkeerde haar wel gewoon even op de weg want, z'n pony maakt dan toch best indruk op die jongens.



Haha dat is wel grappig. _/-\o_

Hier even een omgekeerd verhaaltje,
ik was gewoon uit school aan het fietsen, netzoals heel veel andere leerlingen.
Rijden er 2 meiden met ponys op het fietspad (naast elkaar), naast een drukke autoweg, gewoon totaal geen plek om met je paard te rijden. Rijden ze dus naast elkaar er verwachtte ze dat elke fietser 1 voor 1 langs hun zou gaan op de andere helft van het fietspad waar gewoon tegenliggers aankomen. Dus natuurlijk heel veel scholieren bellen met de fietsbel, beginnen die meiden te schreeuwen tegen iedereen. Echt achterlijk.

Maar ik snap dat heel veel ruiters hier last van hebben, het is ook gewoon vervelend...[/quote]
maar ik ree die scooter rijden niet eens in de weg die kon er gewoon langs tot dat hij begon te tuteren

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

nine1987

Berichten: 8313
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:14

Zo heeft ieder zijn eigen manier.. Ga liever niet meteen erop, kans dat ik zelf (of als iemand ernaast m vasthoudt) en het paard er letsel aan overhouden, is dan imo groter dan als je alleen ernaast staat..

<3 Sneakers <3

Nelson17

Berichten: 538
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:15

Ja ik iriteer me er ook aan.
Een tijdje terug dat ik met me paard aan het lopen was waaide het best wel hard. Hij was al wat zenuwachtiger maar toen stond er een vrachtwagen in de berm dus me paard wilde er met een boog omheen (we liepen daardoor dus midden op de weg). Ik weet dat het niet mag maar het was een doodlopende weg met altijd weinig verkeer. Toevallig kwam er net een auto achter me rijden die er langs wilde en dus ging toeteren :( . Me paard er vandoor en ik er achter aan . Uiteindelijk had ik me paard weer gestopt, komt die man naast me rijden. Dus ik denk nog hij zal wel sorry gaan zeggen. Maar nee hoor hij zegt boos; 'je gaat toch niet midden op de weg lopen'. Dat vind ik dan eigenlijk nog het ergst dat hij ziet dat me paard er vandoor gaat en niet even zijn excuses aan biedt.

                                                        Don't dream your life, live your dreams
[RIJ-ITP] My dreams came true

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:15

ja, dat ik ook zo, maar de mijne kent wel al een klein beetje auto's van op stal.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Myou
Berichten: 920
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:16

Ik bedoelde grappig van dat die jongens opkeken van je pony,
natuurlijk niet hun achterlijke gedrag. :o

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:18

Bah ja, als ik naar de manege stap komen er ook veel auto's voorbij. 9 vd 10 remt af maar soms rijden ze keihard door, dan ga ik in de berm staan want inderdaad, ik denk dat als je van die mensen hebt die toch doorrijden, ben je bijna overreden..

Good or bad, just smile. You have a lot to be thankful for.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:18

ja, ik kende de jongens ook, dus dat scheeld wel en ze wonen bij ons een straat verder. dus als het echt heel erg was had ik nog wel even aan gebeld en mijn mening gegeven

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:22

Hier valt dat gelukkig wel mee! Zo af en toe zit er wel eens eentje tussen, maar ik loop bijna dagelijks over de weg met de paarden en auto's rijden altijd wat langzamer en gaan netjes opzij. :)
Gelukkig zijn mijn pony's (inmiddels) aardig bomproof dus er moet wel heel wat gebeuren wil je ze gek krijgen van een voertuig. Vogels daarentegen zijn wel enorm eng.. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers