Ben ik de enige?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:17

Nou, ik was met mijn pony op een laan waar net die dag ook motor-quad routes langs liepen (zo'n tour). Ben er wel 20 tegengekomen, en allemaal hebben ze heel netjes afgeremd tot ze langs ons waren :) De man die bomen aan het zagen was, deed zijn machine uit tot ik uit het zicht was. En mensen die bij de buurtjes een machine op kwamen halen, hebben eerst gevraagd of mijn pony zou schrikken als ze de machine aandeden; toen ik zei dat ik dat niet wist hebben ze hem versleept zonder hem aan te zetten <3

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:25

zelfde probleem *zucht*
auto's die momaar vol gas langszoevenen dan raaklings naast je echt maar 10 cm ! !
daar heb ik een oplossing voor gevonden
lange zweep menemen en die uitsteken ( heb er een van 130 op een b-pony langer als de pony XD )
zo moeten ze wel veel afstand aan de zijkanten houden, of krassen op de auto.

en wat ik iritant vind is vrachtwagens of auto's die je tegemoet komen rijden, gaan ze langzamer
zijn ze je langs trekken ze met veel geluid op
maar deze mensen bedoelen het teminste nog goed ! ! !

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:27

SaBiNa_S schreef:
Klopt, dus ik ga midden op de weg rijden en dan moeten ze wel remmen, en dan ga ik pas aan de kant !

ik doe mijn zwee ( in een fele kleur ) gewoon mega uit laten steken ! !
moeten ze remmen en kunnen ze niet heel dicht naast je langsgaan

RainbowDance

Berichten: 1615
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Langedijk/Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:41

romyloverrr schreef:
SaBiNa_S schreef:
Klopt, dus ik ga midden op de weg rijden en dan moeten ze wel remmen, en dan ga ik pas aan de kant !

ik doe mijn zwee ( in een fele kleur ) gewoon mega uit laten steken ! !
moeten ze remmen en kunnen ze niet heel dicht naast je langsgaan


Haha, dats wel een goeie! :')

Mesteno

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-03-10
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:43

altijd oppassen met zulke dingen je weet, er zijn veel gekken op de wereld die geen rekening houden!

ilse123
Berichten: 111
Geregistreerd: 07-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:01

dat heb ik ook ze willen gewoon niet zachter!
Als ik een buitenrit ga maken dan zou ik de meeste bos routes kiezen (paarden routes)
dan kom je nauwelijks op de weg!

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:08

Ik rij altijd buiten, en ik heb helaas ook ervaring met dit soort dingen. Gelukkig heb ik een doodbrave Tinker, die niet zo snel zou schrikken, maar toch. Sjeest er een auto op 5 cm van ons af, zonder pardon. Mijn vriendin had me eens verteld dat ze expres hun voeten uitstaken zodat de auto's wel opzij moesten als ze geen stijgbeugel tegen hun auto wouden hebben :+ Ik doe zelf mijn zweepje aan de straatkant inplaats aan de kant van de berm. Helpt bij mij ook goed :j

_Maart_

Berichten: 318
Geregistreerd: 15-11-09
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:18

Het was mijn geluksdag vandaag! :)
Een paar bouwvakkers met buldozer gingen helemaal hun werk staken tot ik voorbij was, en later stopt een andere buldozer voor mij en wacht tot ik voorbij ben, meestal crossen ze gewoon door!
Ik heb geen zweep bij me (western) maar als ze echt heel hard rijden dan ga ik ook gewoon naar het midden van de weg, maar ik let altijd op, sommige auto's gaan echt niet langzamer....
Ik vind dat de autorijscholen mogen worden aangepast (a')

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:36

Mij viel het laatst juist op dat mensen er bij ons in de buurt er juist heel veel rekening mee houden. Misschien juist omdat je hier een paard langs de weg weinig ziet...
Ik krijg altijd voorrang, mensen rijden rustig en iedereen houd rekening met je! :j

Laatst hadden we een probleem met een pony die na een ongeluk bang is voor vrachtwagens. Meestal gaat het wel goed, maar nu kwamen er drie grote lawaaiige vrachtwagens achter elkaar langs en toen raakte ze helemaal over de zeik. Bij iedere passerende auto vloog ze de helling langs de weg op... (het was een los fietspad met daarnaast een autoweg, dus er was gelukkig wel genoeg ruimte, de auto's kwamen niet vlak langs ofzo)
Ik ben te paard een stuk vooruit gaan lopen terwijl twee mensen de pony vasthielden en er nog een rustige pony bij bleef. Ik heb naar iedere auto die ons tegemoet kwam gewuifd dat ze langzamer moesten rijden en dat deden ze allemaal heel begripvol. Echt fijn!

Wielrenners daarentegen zijn echt verschrikkelijk!! Die denken dat de weg van hun alleen is en gaan bellen en roepen en sjezen heel dicht langs je :(

RainbowDance

Berichten: 1615
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Langedijk/Heerhugowaard

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 18:34

Ja, indd