Door benen gezakt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Door benen gezakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:46

Toen ik straks bij mijn paard was, wilde ik hem even longeren.

Dus ik zet hem neer waar ik altijd borstel/optuig etc. En hij was gewoon klaar wakker. Tijdens het 'optuigen' (dekje, longeersingel etc) stond hij haast te trippelen om even te mogen lopen leek het wel!

En toen ik de longeersingel nog even wilde aansingelen toen kwam het ineens. Hij liet ineens zijn hoofd hangen, en begon door zijn benen te zakken / zakte door zijn benen. Dit was niet gewoon 'weg doezelen' oid, want hij stond hiervoor klaar wakker. Dit kwam gewoon ineens pats boem opzetten zeg maar.
Dus nouja ik zijn naam roepen meerder malen en redelijk hard, maar het leek niet tot hem door te dringen. Toen hij bijna lag,stond hij ineens op en was hij best wel zenuwachtig. Ik heb hem even gekalmeerd en heb hem vervolgens nog gewoon gelongeerd want er leek niks aan de hand te zijn verder.

Maar toch ben ik benieuwd hoe dit nu zomaar kan? Aangezien hij klaar wakker stond en het gewoon ineens kwam opspelen. Hij stond dus niet eerst te suffen oid.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:42

hartaanval? %)

Origineel

Re: Door benen gezakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:43

Geen idee maar wel eng.
Je kan altijd even contact met de DA opnemen en je verhaal doen misschien heeft die advies voor je..

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:45

Ik zou de DA even bellen ter informatie.
Het kan heel onschuldig zijn, maar ook een symptoom van iets ergers.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:48

Je hebt hem nog rustig verder gelongeerd?
Bel de dierenarts en laat hem nachecken, kan het begin van epilepsie zijn en zulke aanvallen kunnen serieus fout aflopen. Wat er gebeurt is, is echt niet normaal. :\ .
Dat je zelf niet direct de reactie hebt om de Da te bellen als er zoiets gebeurt.... bokt kan in zulke gevallen echt niet helpen !!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:50

Beetje apart dat je daarna gewoon bent gaan longeren, volgende keer meteen de DA bellen, en nu voor de zekerheid ook nog even langs laten komen..
Sterkte!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:53

Raar dat je verder bent gaan longeren! straks heeft/had je paard wel iets ernstigs! hij zakt niet zomaar door zijn benen hoor! dat is toch wel echt het teken dat er wat aan de hand is.. iik zou als nog de DA bellen..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:57

Als ik je verhaal lees is het eerste wat in mij opkomt epelspsie of iets in die trent.
Je zegt dat je paard wakker en allert was en daarna spontaan door de benen zakte en niets meer tot hem doordrong.
DIt is niet goed en zou er inderdaad zo snel mogelijk een da bij halen.
Het kan ook iets met zijn hersenen te maken hebben namelijk.
Wil jen iet bang praten ofzo maar dit is wel iets wat uitgezocht moet worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:59

citeer: Het kan ook iets met zijn hersenen te maken hebben namelijk.

Hier zat ik ook aan te denken,miss.iets van een lichte TIA?in die vorm.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 14:32

Om even dingen duidelijk te maken.

Ik dacht er wél aan om de DA te bellen, maar voordat ik die kon bellen was hij weer opgestaan en heb ik hem eerst gekalmeerd. Van mijn moeder mocht ik daarna de da niet bellen.. :/

En ik heb hem daarna idd nog gelongeerd, omdat er niks aan de hand leek te zijn. Maar goed de da ziet dingen die ik niet kan zien en wil hem eigenlijk toch wel bellen. Al is het alleen maar om mijn verhaal te doen en dus 'advies' kan krijgen over wat het eventueel zou kunnen zijn (en dat hij eventueel dan komt kijken/onderzoeken). Maarja, hoe maak ik dit mijn moeder duidelijk...

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:35

Je hebt je moeder toch niet nodig om de dierenarts te bellen? Gewoon het nummer intoetsen. In dit geval zou ik mijn moeder negeren en aan mijn paard denken. Succes ermee, hopen dat het niks ernstigs is!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 14:38

Nee, dat klopt ;). Maar ik mag van haar de DA niet bellen, pas als het nog een keer voorkomt zeg maar. :\

Ik stuur je even een PB met meer uitleg.

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:58

Ik heb geen idee, maar wel eng..
Ik zou even de Dierenarts bellen zodat hij je paard na kan kijken.
Dit is namelijk wel raar! |(

X,

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:02

Amable schreef:
Op de plek waar de singel ligt, onder de buik, lopen heel erg veel zenuwen. Waarschijnlijk raakte er hiervan 1 of een paar beklemd tijdens het aansingelen waardoor je deze reactie kreeg. Kwestie van nog iets rustiger aan singelen en evt een singel met elastiek oid. Sommige paarden zijn er gevoeliger voor dan anderen.

Dit is dat stukje wat ik bedoelde :=. ;)

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:28

xChantal94 schreef:
Nee, dat klopt ;). Maar ik mag van haar de DA niet bellen, pas als het nog een keer voorkomt zeg maar. :\

Ik zou niet wachten op die volgende keer hoor, gewoon de DA bellen! Beter een volgende keer voorkomen dan genezen. Misschien als die het nog een keer zou krijgen dat het dan wel veel ernstiger is!.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:29

dat is soms wel makkelijk roepen, maar de ouders zullen uiteindelijk de kosten moeten betalen, dus snap dat ze niet willen dat meteen de DA wordt gebeld
als zoiets voor de eerste keer gebeurt.
Zolang TS het maar in de gaten houdt, en mocht het nog een keer voorkomen, dan wel de DA bellen. :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:30

Ja vind ik zelf ook hoor, beter 'bij wijze van' DA 10x voor niets laten komen, dan 1x te laat.

Maar ivm weekend én pasen kun je alleen de 'spoedlijn' bereiken en mijn moeder ziet dit nou niet echt als spoed aangezien hij nu gewoon rustig in de wei staat enzo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:31

puma schreef:
Je hebt je moeder toch niet nodig om de dierenarts te bellen? Gewoon het nummer intoetsen. In dit geval zou ik mijn moeder negeren en aan mijn paard denken. Succes ermee, hopen dat het niks ernstigs is!

Makkelijk gezegd,D.A. gewoon bellen.
Niemand kent de thuis situatie en iedereen roept zo makkelijk:ik zou gewoon bellen hoor.
Bij een eenmalig gebeuren hoeft er niet altijd met spoed een veearts bij te komen.
Ik dacht ook miss. iets van een TIA maar dat kan niet als het beestje erna alles weer gewoon normaal doet.Denk als het nog een keer zou gebeuren TS echt wel een veearts laat komen.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:31

is je paard aan de diarree?
of mischien heeft hij een tekort aan iets?

Ik had met mijn paard wat diarree had dat hij ook door de benen zakte gewoon simpel weg omdat hij kapot was..
Beetje ziek en dan toch gewoon rijden(ik wist niet dat hij aan de dunne was) en ja toen wou ik afstappen en toen ging ze zelf ook liggen

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:31

wake_up schreef:
dat is soms wel makkelijk roepen, maar de ouders zullen uiteindelijk de kosten moeten betalen, dus snap dat ze niet willen dat meteen de DA wordt gebeld
als zoiets voor de eerste keer gebeurt.
Zolang TS het maar in de gaten houdt, en mocht het nog een keer voorkomen, dan wel de DA bellen. :)

Klopt helemaal :j. Uiteraard betaal ik wel mee/daarna terug. Maar mijn ouders draaien in eerste instantie voor (grote) da kosten op. (Buiten de enting/tanden etc, maar als er iets 'onverwachts' gebeurd zeg maar.

anouck10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:32

Zekker de da bellen,

Ik zou wel schrikken van zo iets

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:33

Mijn paard is niet aan de dunne, om het zo even te noemen.
Verder is hij ook nog gewoon alert in de wei nu enzo, en hij kan nog ravotten met de pony waarmee hij in de wei staat :).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:33

De DA bellen is altijd nog iets anders dan de DA laten komen.

Bellen is nagenoeg gratis, dus even vragen wat het geweest kan zijn en of het gevaarlijk is kan geen kwaad toch?
Je hoeft niet meteen een afspraak te maken ;)

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:35

oke dan zou ik het ook niet weten :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:35

Klopt, maar in het weekend (zondag en op het moment ook pasen morgen, dus ook 'zondag') zijn ze niet open, en dan moet je dus naar de 'spoedlijn' bellen...