Taart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje_Amy

Taart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 14:29

ho(o)i :+ :+ :+
ben je op zoek naar een leuke taart voor je pony? :Y) ?
Hieronder vind je een recept.
Tips of anderen recepten zijn altijd welkom!!

Appelelsap-water-biks-appels-wortels-vorm-paardensnoepjes-suiker-kommen-lepels.

Begin met het mengen van de biks met de appelsap. Doe de biks in een kom en giet er appelsap op tot het ruim onder staat. Laat het een kwartier staan en roer dan. kijk hoe dik je papje geworden is. Het moet ongeveer de dikte van chocopasta zijn. :9 Is de biks nog niet genoeg opgezwollen wacht dan nog even, is het te dik voeg dan voorzichtig nog appelsap toe. *D
Als je bikspap goed is, lepel je een laagje van ongeveer 2 centimeter in de springvorm. Beleg het dan met een laagje appelschijfjes en voeg een dunnere bikspap toe. Dan volgt een laag wortelschijfjes en weer een laag bikspap. Zet de taart in de koelkast en laat hem opstijven. Dat duurt ongeveer een uur. Als je denkt dat de taart goed hard is, begin dan met het maken van glazuur. Dat doe je door de suiker in een bakje te doen en er langzaam wat water aan toe te voegen. Blijf roeren en voeg steeds een beetje vocht toe.
versier de taart met paarden snoepjes, wortels, pepermunt of appel. :Y) :Y) :Y)

Klaar

Smullen maar
Laatst bijgewerkt door Roosje_Amy op 07-03-10 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 14:30

4 oude bruine boterhammen
2 beschuiten
4 waspeen wortels
1 sinaasappel
2 appels
1 mandarijntje
1 kiwi
1 banaan
1 plastic bordje
Een rasp
En een grote mengkom of een grote pan
50 tot 70 ml water

Stap 1: :o

Was de wortels goed schoon en rasp ze in kleine sliertjes behalve 1 wortel. Snijd deze voorzichtig in kleine rondjes. Scheur hierna in de grote mengkom het brood in kleine stukjes. Verkruimel hierboven de 2 beschuiten en giet er 50 ml water bij. Gooi de wortel rasp en de wortelrondjes erbij en kneed het tot een dik deeg. Maak er vervolgens een rechthoekige vorm van, en kijk of de wortels goed verdeeld zijn door het deeg. Zo ja Kneed het dan tot een bal met een platte overkant. Zo niet verdeel de wortels zodat ze wel overal zitten en kneed het dan tot een balvorm met platte boven kant.

Stap 2: ;)

Snijd vervolgens de twee appels voorzichtig in dunne stukjes, de banaan door de lengte in parten. Pel vervolgens de mandarijn, de sinasappels, en lepel de ene helft van de kiwi uit, snijd de andere helft in stukjes. Begin door rond de taart de parten sinaasappel te leggen gevolgd door een partje appel, een stuk banaan, een stukje kiwi gevolgd door een partje appel. En dan weer opnieuw de vruchten zo leggen totdat je langs de hele taart fruit hebt liggen. Leg vervolgens partjes mandarijn op de boven kant van de taart aan de buitenkant en in het midden kiwi. Klaar!

:9 Smullen maar! :P
Laatst bijgewerkt door Roosje_Amy op 07-03-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 14:31

Paarden snoepjes (te koop in de ruitersportzaak)
6 waspeen wortels
Sla
2 appels
6 bruine oude boterhammen
4 beschuiten
Grote meng kom
Groot plastic bord
50 tot 70 ml water
Een ronde kom waar ongeveer 4 appels in passen

Stap 1: *D

Was de wortels goed schoon, snijd twee wortels vervolgens in rondjes. Pak vervolgens de mengkom en scheur de boterhammen in kleine stukjes. Verkruimel de beschuiten erboven giet de 50 ml water erbij en kneed het tot een stevig deeg. Als het te stevig is giet je er nog wat water bij. Vervolgens kneed je het deeg tot een ronde bal. Verdeel daarna deze bal in twee gelijke helften.

Stap 2: *D

Was de krop sla goed schoon zodat er geen zand in zit. Als je dit hebt gedaan pak je ongeveer 1/3 van de sla en scheur je dit in kleine stukjes. Pak de ene helft van het deeg en leg dit op de bodem van de ronde kom en druk het goed aan. Strooi hierop de sla stukjes, leg vervolgens als er een flinke groene laag is van sla de andere deeg helft erop en druk deze goed aan tot hij plat is. Keer vervolgens de kom om zodat je een taart hebt, als dit niet helemaal goed gaat kneed hem dan alsnog netjes zodat er drie lagen ontstaan.

Stap 3: *D

Nu gaan we de taart versieren! Pak de wortel rondjes en plak deze op het brood deeg om de hele taart heen. Doe dit bij de onderste en bovenste broodlaag. Zodat de taart mooi versierd wordt. Leg vervolgens de rest van de sla om de taart heen als versiering. Snijd hierna de twee appels in partjes. Leg de 6 dunste appelpartjes apart. Leg om de taart (op de sla) de appelpartjes zo neer dat ze elkaar raken. Snijd van de overige wortels het loof eraf maar niet het dunne ”touwtje”. Steek de wortels vervolgens in de taart met het “touwtje” bovenop zodat het net kaarsjes zijn! Steek tussen de wortelkaarsen de 6 dunne appelpartjes en leg nog wat paarden snoepjes op de taart. Klaar!

:Y) Smullen maar! :9

delerium

Re: Taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:16

VSW -> YRT

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:37

oeeh ik ga er een uitzoeken mijn verzorgpony is bijna jarig!
Dan word die al 4!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:16

oehw ik ga ook idd wat uitzoeken!

Keeeell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:32

die 1e is leeuk!
Die ga ik me pony op 19April geven. (A)
xx.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:43

Ik heb het ook wel eens gedaan. Bakplaat een paar sneden brood, daar over appelstroop en suiker. Dan reepjes wortelen en stukjes appel. Daar over weer wat biks en dan weer appelstroop & suiker en dan brood er over heen. Dan eventjes in de oven, afkoelen en de pony's lekker laten smullen. Deed langer over het maken dan dat ze het op hadden, haha :P!

Roosje_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:20

Je kunt ook (zie resept 1)
een laag biks dan appelmoes/appelstroop + appel stukjes en wortels, en vervolgens weer een laag biks enz. enz.

Roosje_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:26

heey,
je kunt ook het dekje van je pony versieren of de borstelkist!!
En met snoepjes en heel veel aandacht is je pony ook al bij.
(maar taart maken is veel leuker!!)

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:51

die eerste ga ik mijn paard geven!

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:16

Haha wat leuk bedacht!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:51

Oeehh!! :D
Ik ga er ook eentje uitzoeken :D
Binnen een 2tal maanden is mijn VerzorgHafje jarig! :D (1jaar!!! *\o/* )

springen00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:29

eet smakelijk paarden
:*

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:04

AngelStar_xx schreef:
die 1e is leeuk!
Die ga ik me pony op 19April geven. (A)
xx.

Yaaay dan is mijn paard ook jarig.
Ik denk dat er zo veel appelklokhuizen in prop dat het meer een appeltaart is. (ik houd van appels, dus als ik dan toch bezig ben 8-)

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:41

een appel de klokhuis uithalen met een rond ding (weet zo de naam niet) maar daar haal je alleen het klokhuis mee er uit.
de appel in 3 dikke plakken snijden zodat je 3 rondjes krijgt met in het midden een gat. Je kan het gat natuurlijk ook groter maken.
Dan het gat dicht plamuren met slobber of appelstroop, en dan een boteram roosteren het rondje van de hele appel er uit snijden en dan een plag brood, de appel met stroop of slobber en dan weer een plak brood.

het is niet echt een taart omdat het maar klein is maar een lekkere traktatie misschien. Voor zijn stal genoten misschien als traktatie van zijn verjaadag :D

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:58

oeh wat leuk ik ga er ook 1 uitkiezen

Roosje_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 21:06

Heey
Alsje snel iets wilt kun je appels, wortels enz. insmeren met suiket water (suiker+water doorelkaar roeren tot het suiker is opgelost).

De pony's of paarden smullen!!