Nieuwe deken nodig... Hoe leg ik dit uit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Nieuwe deken nodig... Hoe leg ik dit uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:33

Hoi.

Ja zoals de titel al zegt.

Ik zal even beginnen met een klein verhaaltje.

Vorig jaar, om precies te zijn 14-02-09 kreeg ik Olivier in mijn bezit.
Ik kocht hem incl. zadel hoofdstel en winterdeken.
De winterdeken is maat 185.
En geloof me, in een jaar leer je veel. Onderandere dat die deken dus veel te klein was,
Mede naardat 2 x de gesp gebroken is, en hij tot onder de schoft zit en een beetje strak, Maar verder naar mijn
vaders oog gewoon zeer goed past, Is het dus super lastig uit te leggen dat hij NIET past.
Ik heb van alles geprobeerd, aangezien ik een 195 nodig heb.
Ik heb een zweetdeken maat 195, en hem laten zien wat het verschil was.
Helemaal uitgelegt wat beter was etc.
Ik heb een lijstje met stokhoogte/dekenmaat aan hem laten zien, en samen opgemeten dat Olivier toch echt 1,65 m. was en
écht een 195 deken nodig heeft. Maar hij blijft bij waar hij is... :\

Ik heb geen idee of dit problemen geeft of niet.
Eigenlijk weet ik heel goed, dat mijn kerel het verdient.
Maarja. Het kost gewoon wat geld om een nieuwe deken aan te schaffen.
Ook heb ik al voorgesteld om de oude te verkopen, en zelf wat geld bij te leggen zodat het geen problemen voor hem geeft.
Maar nee, ook daar kon ik niets van lospeuteren.

Iémand misschien nog wél tips hoe ik een koppige en anti-paarden-vader kan overhalen dat ik die deken nodig heb?
Ik heb zelf geld genoeg, maar mag het daar niet aan uitgeven..

Liefs, [Giolli].

_Caitje__

Re: Nieuwe deken nodig... Hoe leg ik dit uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:36

Heb je een instructrice? Dan kan je haar vragen of zij het aan je vader uit wilt leggen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:38

Ja die heb ik ja.
Ik heb alleen geen idee hoe mijn vader daar op gaat reageren.
Bot/boos/chaggerijnig... Snap je wat ik bedoel? :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:39

Is er geen mogelijkheid om het zelf te kopen?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:41

Misschien reageert hij juist het tegenovergestelde als hij het van een 'vreemde' hoort.
Laat haar gewoon eens tussen-neus-en-lippen-door zeggen dat "de deken wel een beetje aan de kleine kant is, is je dat al opgevallen?"

Misschien helpt dat wel...

succes :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:41

_Mel schreef:

Ik ben 13, en al het geld wat ik verdien staat op de bank. Ik moet toestemming hebben om iets te kopen.
Ik mag geen dingen kopen, wat mijn ouders nutteloos vinden.
Een deken is duur/nutteloos in hun ogen, Omdat ze denken dat deze deken goed is.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:41

Ja, ik snap het. Je kan het ook bij de winkel vragen, misschien kunnen die het je vader goed uitleggen en ook waarom een goed passende deken zo belangrijk is. Dan kan je het zelf vragen en doen alsof het voor jou word uitgelegd, maar dan met je vader erbij?

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:42

Je kunt ook zoeken bij te koop hier op bokt of op marktplaats naar een goedkope winterdeken, die zijn er genoeg. Ik koop al mijn dekens zo, en de meeste zijn incl. verzenden meestal niet duurder dan 20euro. Je moet gewoon even goed zoeken. MEestal zijn er nog hele goede dekens te koop voor een kleine prijs. Misschien mag het op die manier wel?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:42

Kun jezelf niet sparen dan? En dan in de uit verkoop kopen. Bij Ooteman hebben ze veel dekens en bij Epple jeck zijn ze ook niet zo machtig duur.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:43

Giolli schreef:
_Mel schreef:

Ik ben 13, en al het geld wat ik verdien staat op de bank. Ik moet toestemming hebben om iets te kopen.
Ik mag geen dingen kopen, wat mijn ouders nutteloos vinden.
Een deken is duur/nutteloos in hun ogen, Omdat ze denken dat deze deken goed is.

Ik begrijp het hoor. Ik koop ook alles zelf omdat mijn ouders dat mijn kosten vinden. Al toen ik 14 was, dus ik weet wat je bedoelt ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:43

Wen_en_Jelle schreef:
Misschien reageert hij juist het tegenovergestelde als hij het van een 'vreemde' hoort.
Laat haar gewoon eens tussen-neus-en-lippen-door zeggen dat "de deken wel een beetje aan de kleine kant is, is je dat al opgevallen?"

Misschien helpt dat wel...

succes :)

Bedankt! :D Ik zal het eens overleggen met mijn Instructrice! :=

Caitje: Het probleem is dat mijn vader nooit mee gaat naar de winkel.
Ik kan zelf wel gaan natuurlijk. :)

Suus17: Ja dat klopt hoor, Dat weet ik. Ik heb genoeg leuke dekens gezien!
Zelfs ook dekens, die nog goedkoper zijn als dat ik de mijne nu zou verkopen.
Ik weet zeker dat het voor mijn vader ook "de moeite" is dat het niet mag.
Alles met verzenden etc, Hij is veel te simpel, en vind het allemaal wel prima zo.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:44

priscilla schreef:
Kun jezelf niet sparen dan? En dan in de uit verkoop kopen. Bij Ooteman hebben ze veel dekens en bij Epple jeck zijn ze ook niet zo machtig duur.

Nee dat weet ik wel! :) Maar het gaat gewoon om het feit dat ik geen nieuwe nodig heb, dus ook geen nieuwe mag kopen...

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:44

Dan kan je toch gewoon 195 kopen?
Of koop je via internet?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:45

Een te krappe deken (vooral bij de schoft) zorgt voor alleen maar meer DA-kosten.
Sta je op een pensionstal? Misschien liggen daar nog ongebruikte dekens die je zou mogen gebruiken.
Het is nu nog te koud om haar overdag in het land zonder deken te laten staan (ligt er een beetje aan hoeveel winterhaar ze heeft en hoe dik de deken is). Ik zou haar binnen (mits ze een binnenstal heeft) nu vooral zonder deken laten staan.
Tsja en voor volgend jaar misschien kiezen voor geen deken? Want wat gebeurt er wanneer je nieuwe deken onverhoopt stuk gaat?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:47

Coby schreef:
Een te krappe deken (vooral bij de schoft) zorgt voor alleen maar meer DA-kosten.
Sta je op een pensionstal? Misschien liggen daar nog ongebruikte dekens die je zou mogen gebruiken.
Het is nu nog te koud om haar overdag in het land zonder deken te laten staan (ligt er een beetje aan hoeveel winterhaar ze heeft en hoe dik de deken is). Ik zou haar binnen (mits ze een binnenstal heeft) nu vooral zonder deken laten staan.
Tsja en voor volgend jaar misschien kiezen voor geen deken? Want wat gebeurt er wanneer je nieuwe deken onverhoopt stuk gaat?

bedankt voor je reactie! :)
Nee paard staat aan huis.
Op stal zonder deken ;)
Hij heeft zobiso erg weinig winterhaar.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:48

Je instructrice het tussen neus en lippen door laten zeggen, kan een hele goede zijn. Of misschien kan je het alvast voor je verjaardag vragen? Werkt bij mij altijd wel. Als ik iets heel graag en mijn ouders vinden het niet nuttig, los ik het zo op.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:49

_Caitje__ schreef:
Of koop je via internet?

Sorry ik snap je reactie niet echt! :=
Ik kan geen 195 kopen, want dat mag dus niet. Dat probeer ik te vertellen.
En via internet maakt even weinig uit hoor, of ik nou naar de winkel ga, of op internet. Het mag gewoon niet.
Punt,

Bah! :Z

Charlotte: Verjaardag is een goede! Helaas pas in maart jarig! :+

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:49

_Caitje__ schreef:
Of koop je via internet?

Als je niet eens de tijd neemt om de openingspost te lezen vraag ik me af wat je hier doet op bokt.

Ik denk dat het inderdaad het beste overkomt als een volwassene het tegen je vader zegt. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:50

Gearl: Bedankt!

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:52

Oeh, dat is lastig. Nouja, sterkte ermee! Ik ga zo paardrijden, dan krijg ik altijd briljante ingevingen, dus misschien kom ik dan met een oplossing. ;) :D

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:54

en daarom ben ik zo blij dat ik op mijn 16e pas mijn eigen paardje kreeg en zelf moest kopen wat ik nodig had voor het paard.

je bent 13 het geld wat je verdient gaat op de bank en papie wil geen nieuw deken betalen omdat je er nog een hebt? ik snap je vader wel het is een dure hobby een paard maar hoe zou je papie het vinden rond te lopen in een veel te strakke broek als je pa zon leek is op het gebied van paarden en jij nog maar 13 moet hij of naar jou luisteren of je moet vragen of iemand anders hem wil uitleggen die er meer verstand van heeft

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:54

Even alles lezen Caitje, haar ouders vinden het niet nodig om een grotere deken aan te schaffen.

@ TS; Ik denk dat het heel lastig wordt om je vader te overtuigen.
Wanneer ben je jarig? Vraag je er eentje voor je verjaardag. Of heb je zakgeld dat je kunt sparen en vrij besteden?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:55

Jeetje meid..heb jij dat..een pa die geen verstand heeft van paarden??

Hee pa..als je dit leest...een te krappe deken is als een te krappe broek en je weet denk ik wel wat dat in je kruis doet??? :D :D :D :D :D

Ik heb nog wel een dek liggen in die maat denk ik, welliswaar geen nieuwe, maar dan zijn de billen van je paard in elk geval bedekt. Moet hem dan wel even opzoeken, maar je mag hem zo komen halen voor niets. ( alhoewel..hoeveel gram wil je hebben..weet n.l niet of ik ze in elke dikte heb)
Probleem gaat worden..hoe krijg je die bij jou?
Ik zit bij Haarlem in de buurt, weet niet of jullie wel eens die richting uitkomen?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:13

Je kan ook eens langs gaan bij pensionstallen bij je in de buurt. Heb je geen vriendinnen of kennissen die een paard op pension hebben staan. Bij ons op stal zijn een paar maanden geleden zo een stuk of twintig dekens in de container gegaan....Vaak liggen er op grote pensionstallen altijd wel dekens die nooit meer gebruikt worden of waarvan de eigenaar al jaren geleden is vertrokken.

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:25

hey.
mischien moet je eens op bokt kijken.
er zijn hier best veel mensen die dekens en dat soort dingen verkopen.
die dingen zijn meestal nog in goede staat, en ze kosten vaak een stuk minder als in de winkel.
je hebt dan wel een 2de hands.
maar ja beter een 2de hands dan eentje die niet past.
lijkt mij ???

succes