Paardenvlees in de supermarkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smoethie

Paardenvlees in de supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 07:24

De titel zegt het al:
Wist jij dat er paardenvlees ord verkocht in bijna elke supermarkt die er bestaat :oo

Ik kwam er achter toen ik vleeswaren ging halen en ik zag er in een keer PAARDENVLEES ik had het nog nooit gezien.
Ik heb alle pakjes aan de andere kant van de winkel Achter de chips. :P gelegd zodat die in ieder geval niet meer verkocht worden. Tuurlijk word het wel verkocht maar In de SUPERMARKT waar IK boodschappen die Nee dat kan niet!

dus de vraag is:
Wist jij dat er in de supermarkt waar jij wel eens boodschappen paardenvlees ord verkocht?
En in welke supermarkt is dat dan?
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 09-10-09 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel

Loody

Re: PAARDENVLEES IN JOU SUPERMARKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:25

In elke supermarkt word er paardenvlees verkocht hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:26

Ik zie het probleem niet.
Als je geen produkten met paardenvlees erin wilt, dan koop je ze toch niet? Ik koop ze wel. Paardenvlees is zeker net zo lekker vlees als ander vlees. Produkten verstoppen is op z'n zachtst gezegd een nogal sneue actie.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:28

Niene06 schreef:
De titel zegt het al:
Wist jij dat er paardenvlees ord verkocht in bijna elke supermarkt die er bestaat :oo

Ik kwam er achter toen ik vleeswaren ging halen en ik zag er in een keer PAARDENVLEES ik had het nog nooit gezien.
Ik heb alle pakjes aan de andere kant van de winkel Achter de chips. :P gelegd zodat die in ieder geval niet meer verkocht worden. Tuurlijk word het wel verkocht maar In de SUPERMARKT waar IK boodschappen die Nee dat kan niet!

dus de vraag is:
Wist jij dat er in de supermarkt waar jij wel eens boodschappen paardenvlees ord verkocht?

Idd sorry maar op welke planeet woon je ;) . het is niet omdat wij paardenliefhebbers zijn en wss het merendeel uit emotionele redenen dit vlees dus niet bewust zullen verorberen, dat het dan maar niet verkocht wordt e :D

Welkom in de echte wereld

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:29

vind paardenvlees lekkerder als varkenvlees :)

HorseChica

heb bij de jumbo in hoogeveen nog geen paardenvlees zien liggen hoor... :o

maar inderdaad , verder verkopen ze (bijna) overal paardenvlees....
haha maar dat van de pakjes vlees achter de chips leggen is dat niet overdreven ?? :P
Ik zal ook nooit te nimmer paardenvlees eten ( en nee ook geen frikandel of knakworst o.a. waar paardenvlees in zit ) , maar het paardje is al dood dus je red er niks mee hoor...

bergkraai

Niene06 schreef:
De titel zegt het al:

dus de vraag is:

Wat ontzettend dom van je om al dat vlees te ' verbergen ', het paard is geslacht en het ligt klaar voor consumptie.. Paarden hebben vaak een goed leven gehad in tegenstelling tot koeien/kippen of varkens die jij wellicht dagelijks eet..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:30

Loody schreef:
vind paardenvlees lekkerder als varkenvlees :)

En veel gezonder ook, varkensvlees is het slechtste vlees dat er is.
Maar geef mij toch maar een goed stuk kalfsvlees, botermals hmm :9

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:30

Ik ben blij te lezen dat er meer mensen zijn die er zo over denken, ik persoonlijk eet het liever niet, maar om nou te zeggen dat ik het nooit heb gegeten?

TS; wat eet jij zoal uit de snackbar?
Ook daar verkopen de producten waar (resten) paardenvlees in zit....

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:32

Bij onze albert heijn werd het vroeger ook verkocht, inmiddels niet meer omdat er amper vraag naar is. Zelf zou ik 't ook niet eten omdat ik 't er echt niet lekker uit vind zien/ruiken.

Echter onze hond moest 6 weken een dieet van puur paardenvlees omdat daar een bepaald eiwit niet in zit waar hij allergisch voor is (lees: al zijn haren vielen uit en het arme dier had ontzettende jeuk). dan is dat inderdaad als paardeneigenaar wel erg vreemd, maar wat moet je dan?
Een pluspunt aan dat hele verhaal: volgens de slager was er bijna niet aan paardenvlees te komen omdat dat amper nog gegeten wordt in nederland en het duurde dan ook even voordat hij dat voor ons kon regelen.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:34

Ze verkopen toch ook koe en varken?? Dat is praktisch gezien het zelfde. Ik zie het probleem niet. Als mensen dat willen eten...laat ze lekker

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:34

kroketten en frikandellen zijn bestaan bijvoorbeeld ook voor 25% uit paardenvlees ;)
paardenvlees is hardstikke gezond en wat al eerder werd gezegd: ze hebben waarschijnlijk een veel beter leven gehad dan de gemiddelde vleeskoe/varken!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:35

Hier bij de supermarkt kan je gewoon paardenbiefstukjes halen, en bij de (echte) slager ook verschillende soorten paardenvlees

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:37

Helaas verkopen ze bij ons geen paardenvlees, ik moet ervoor speciaal naar de paardenslager. Maar zuurvlees is toch echt vooral lekker met paardenvlees. Bovendien zie ik het probleem niet hoor, meeste paarden in Nl die bij de slacht belanden hebben een prima leven gehad, beter dan kistkalveren en zogenaamde scharrelkippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:37

En eerlijk is eerlijk, paardenrookvlees is ook errrreg lekker op een crackertje hoor! En tegenwoordig bijna niet meer te krijgen bij een standaardslager, maar paardenworst bij een biertje... :P

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:38

Vrijwel elke super verkoopt iig paardenrookvlees.

Moet zeggen dat ik die af en toe haal, vind het iig lekkerder dan runderrookvlees.

Ts, doordat jij nu die pakjes achter de chips hebt gelegd, moet er weer een nieuw paard geslacht worden hoor ;) Mensen kopen het toch wel.

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:39

ooooooooo hahahaah

Weetje en in andere landen eten ze hond!
Of aap of weet ik veel wat joh hihihhi
Als jij het niet wilt eten laten liggen,..
Maar achter de chip leggen,..ik had je wel willen zien hoor was niet mee bij gekomen!
Zie het al staan kranten kop:
PAARDEN GEK ZIT VAST, VOOR VERSTOPPEN PAARDEN VLEES ACHTER CHIPS,..lol!

Nee, maar zonder dollen, ja dat wist ik sterker nog heb vroeger op de vlees afdeling gestaan en heb het moeten snijden.
Met de kerst ook struisvogel,wild etc,..
Erg lekker allemaal hoor!!

kamsel

Paardenrookvlees wordt in (bijna) elke supermarkt verkocht, vind het persoonlijk niet lekker (net als gewoon rookvlees)
En idd zoals Saina zegt, wat eet je in de snackbar...
Als je in de diepvries kijkt bij je supermarkt moet je eens naar de ingrediënten van snacks kijken....
Partysnacks bijvoorbeeld.
Denk dat je meer paardenvlees hebt gegeten dan je denkt.

_Marianne

Jeetje, wat asociaal dat je dat hebt gedaan zeg! Nu ligt dat vlees dus voor niets te rotten in de winkel :?

Ja, en worden inderdaad paarden opgegeten, en dus? Koeien ook, kippen ook, varkens ook, etc.
Zoals iemand hier boven mij al zei, hebben paarden een veel beter leven gehad, want ik ken geen enkele fokkerij die paarden in hokjes van 1x1 stoppen en dan naar de slacht brengen :)
En aangezien dat wel met de andere dieren kán gebeuren...

Als ik jou was, zou ik maar rap naar die supermarkt gaan om je verhaal op te biechten of desnoods een anoniem belletje plegen, want géts, dit vind ik echt achterbaks. Moet je eens uit gaan rekenen wat die supermarkt kwijt kan zijn aan geld, door jou. _-:(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:42

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik moet even heel hard lachen om dit topic....., wat zijn sommige van jullie al ad-rem op deze vroege ochtend

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:42

Dat je zelf geen paardenvlees eet/koopt prima, maar om het nou te gaan verstoppen in de winkel vind ik dieptriest.
wat meen je wat dat vlees gaat doen? dat bederft met alle gevolgen van dien.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:43

Op frikandellen staat bij ingrediënten dat er paardenvlees in zit, dus mijn moeder koopt frikandellen waar niet op staat dat er paardenvlees in zit :+

(het kan altijd nog zijn dat er paardenvlees in zit maargoed :Y) )

Ik heb ook al heel vaak paardenvlees in de winkel zien liggen, ik geloof dat ze het overal wel verkopen.....

Lotus83

Re: PAARDENVLEES IN JOU SUPERMARKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:44

Ik vind dat TS een goede is voor de partij voor de dieren.....

Die hebben ooit eens een motie ingediend ivm verbieden van de vissenkom

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 07:46

whawhawhawha
natuurlijk word er paardenvlees verkocht!!!!
en waarom ga je het in hemels naam verstoppen achter de chips?
ze gaan heus wel door met verkopen hoor
ligt in een deuk hier.........

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 08:00

Ga je nu elke dag terug om de nieuwe producten waarin paardenvlees verwerkt zit ook achter de chips te leggen?

Klein psje, kijk voor de gein eens op wat meer ingredientenlijsten. Kom je er al snel achter dat in veel meer producten paard zit verwerkt.