Neem ik teveel hooi op mn vork?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Neem ik teveel hooi op mn vork?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:02

Hallo bokkers,

Ik plaats dit topic omdat ik even niet meer weet wat makkelijk is.

Zo ziet mijn week eruit:

Ma: 8.15 - 18.00 school
Di: 8.15 - 13.25 school. 13.30 - 16.00 musical op school. En dan naar mijn verzorgpony.
Wo: 8.15 - 18.00 school
Do: 8.15 - 18.00 school
Vr: 8.15 - 13.55 school.
Za: naar verzorgpony
Zo: naar stal

Nu heb ik 1 vaste verzorgpony op dinsdag. (meestal poetsen, wandelen)
Dan heb ik er nog een waar ik heen mag wanneer ik wil, het probleem is dat ik daar niet op de fiets heen kan.
Doordeweeks moet ik even kijken bij een paar pony's in de wei, hoe het met ze gaat. (poetsen, tutten)

Nu krijg ik er binnenkort nog een leuk verzorgpony'tje bij, een wandel- en poetspony.
Die komt ook ver weg te staan waar ik niet met de fiets heen kan.

Ik heb weer een reactie gekregen op een advertentie (die ik nog niet had verwijdert) en nu zit ik dus ook te twijfelen of ik die niet ook erbij kan doen. (deze pony mag wel gereden worden)
Alleen die staat ook wat verder weg.

Nu vroeg ik me af, wat denken jullie? Doen of niet doen?

Groetjes Emma.

Lydia_

Re: Neem ik teveel hooi op mn vork?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:05

In wat voor klas zit je? Krijg je het moeilijk op school? Qua toetsen etc? Dan zou ik namelijk maar voor 1 pony gaan kiezen. Hoe moeilijk dat ook is, het is beter voor jezelf en je schoolwerk en je kan beter 1 pony goed doen, dan 3 half om half. :)

Ik heb vorig jaar ook erg veel gewerkt en veel pony's gereden maar kreeg daardoor op het laatst heel veel problemen met school. Gelukkig ben ik wel over gegaan, maar dat alleen dankzij veel gepush door mijn mentor naar andere docenten.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:12

Ik zit nu in de derde van het Vwo.
Dat betekend dat ik dit jaar een profiel moet kiezen voor volgend jaar, en dat dit jaar best wel lastig wordt, helaas ..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:15

ik denk dat je idd te veel wilt in te weinig tijd!
en zoals lydia zegt zou ik kiezen voor 1 pony waar je 'echt wat' mee kan ipv meerdere waar je alleen poetst.

het is wel een herkenbaar probleem ;)
maar je gaat je zelf echt tegen komen!

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:20

Ik doe zelf ook vwo..
En ik kon gewoon nog dagelijks vanalles doen buiten me 3 klas vwo om.. pas in de 4de kreeg ik het moeilijk!

Sssj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:23

Het ligt eraan of je als je 's avonds leert het de volgende dag nog weet of niet. En of je er goed tegen kan om iets te weinig te slapen. Ik rijd zelf ook minstens 4 keer per week en ben de hele Zaterdag op de manege. Ik doe 3 gymnasium en ik houd het tot nu toe ook goed vol!

Wel zou ik ervoor kiezen om misschien een pony/paard te kiezen die wat dichterbij staat, zodat je langer bij je pony/paard kan zijn zonder schoolwerk-tijd te verspillen ;)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:24

ach het kan best. als je mijn week wilt weten vraag je het maar hihih

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:25

Ja, 4 VWO is zwaar en je school is heel wat belangrijker dan voor andermans paarden zorgen.
Ik ga ook mee in het advies van anderen, kies er 1 uit waar je wat mee kan en bij voorkeur wat van kan leren op rijgebied, of waar je in ieder geval op kan rijden. Beter zo dan gestressed op je knieen de hoefjes van wandel en poets shetjes uit te krabben. Vind dat je daar ook wat te oud voor wordt. Vind dat je wel eens toe bent aan een beetje serieuze rijpony en dat gewandel en gepoets wel eens aan de 10-12 jarigen over kan laten, maar goed, da's mijn mening (maar).

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:29

Ik ben misschien een pennymeisje, maar ik heb het niet zo op shetjes _O-

Bedankt voor jullie antwoord! :j

Ik rij nu 1 pony waar ik les op krijg (afentoe)
en de pony op de dinsdag. (mag afentoe, ze loopt namelijk niet helemaal helder) en dat zijn eigenlijk mijn rijpony's

De rest zijnpoetspony's. Niet dat ik poetsen erg vind hoor, ik vind het reuze gezellig :j

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:09

Ik zou 1 (evt 2) pony's gaan doen, en niet hier 1tje en daar 1tje. Gaat je echt opbreken.
Ik zit nu in 5 VWO en doe zelf elke dag mijn eigen paardje, maar kan je vertellen dat het inderdaad soms zwaar is, en ik ben bv tegenwoordig meer ziek dan ik vroeger was..

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:03

Ik denk dat je beter een pony kan zoeken dicht in de buurt ;]

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:06

Ligt eraan of je Latijn/Grieks erbij doet. Eerste halfjaar 3e had ik Latijn en Grieks erbij en was het erg zwaar. Bijna geen tijd meer voor m'n pony enz.
Daarna heb ik het laten vallen, en vond ik het zelf echt een makkie, hoefde er bijna niks voor te doen en had alle tijd van de wereld :o
Dit jaar zit ik in VWO 4, maar begin al te merken dat het drukker wordt. Ik denk niet dat je het volgend jaar dan gaat redden. En dit jaar, ligt eraan hoe snel je leert en of je de klassieke talen erbij hebt, denk ik ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:12

Maar ja, Latijn laten vallen voor je (edit: "een") pony, vind ik ook weer zo wat. Je hebt er echt wel wat aan.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:13

Het ligt er ook aan hoe dik je eigen huid is ;)

Ik doe nu VWO 6, heb 3 baantjes (Waarvan 1 op een springpaardenstal :+: Geef ik bijles op school, en werk ik minstens 5 uur per week in de appie) Ook heb ik mijn eigen 2 knollies staan in Austerlitz, en doe ik volleybal (1x 2 uur trainen, en 1x wedstrijd en af en toe fluiten)

Mensen zeggen ook welleens dat ik teveel hooi op mijn vork neem. Ik heb het nu 6 jaar gemakkelijk gered, maar ik denk dat ik richting mijn examens wel ietsjes ga minderen...

Als ik jou was zou ik idd 1 pony kiezen waar je zelf heen kan, en daar dan volledig voor gaan! Dat is misschien ook wel fijner voor de eigenaren van de andere ponies, anders zou je misschien gaan haasten of weekjes moeten overslaan...

Edit: Zie dat je in A'foort op school zit, mag ik vragen welke school jou ooit tot 18:00 op school houdt?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:16

Je hebt nu eenmaal van die mensen... Niet aanvallend bedoel, maar dat soort mensen heb je gewoon.
Ik zelf werd in 4 VWO bijna tegen elke vakantie aan ziek, weinig weerstand enzo, maar ken ook van die wonderpersonen die geneeskunde studeren, bijbaan hebben, zelf een paar paarden te rijden, ook wedstrijden en ook nog vrijwilligerswerk op een stal erbij deden en maar 5 uur slaap nodig hadden. Ik ben helaas def', def', definitely niet zo'n wonderpersoon.

En dat kan je ook alleen voor jezelf uitmaken. De één kan dingen makkelijk aan, waar een ander nog niet aan de helft moet denken.

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:17

ik zou ook kiezen voor 1 pony, je hebt wel veel keuze ik zou dus zeggen: kies de leukste
er zijn vast nog andere mensen in jou buurt die deze pony's wil verzorgen enzv.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:22

Ilzas schreef:
Je hebt nu eenmaal van die mensen... Niet aanvallend bedoel, maar dat soort mensen heb je gewoon.
Ik zelf werd in 4 VWO bijna tegen elke vakantie aan ziek, weinig weerstand enzo, maar ken ook van die wonderpersonen die geneeskunde studeren, bijbaan hebben, zelf een paar paarden te rijden, ook wedstrijden en ook nog vrijwilligerswerk op een stal erbij deden en maar 5 uur slaap nodig hadden. Ik ben helaas def', def', definitely niet zo'n wonderpersoon.

En dat kan je ook alleen voor jezelf uitmaken. De één kan dingen makkelijk aan, waar een ander nog niet aan de helft moet denken.

Inderdaad! Laatste keer dat ik ziek ben geweest... Ehm.. 3 jaar geleden? O:)

Er zijn ook heel wat mensen jaloers op mij dat ik uit kan gaan, en de volgende ochtend fris en fruitig om 7 uur kan gaan staan vlechten en wassen op stal *D

Maar nogmaals: Probeer jezelf te kennen, je kan beter te weinig doen, (het schoolgebeuren gaat alleen nog maar drukker worden!!) en dat je na 4 maanden zoiets hebt van "Oeh, ik verveel me! Laat ik een verzorgpony zoeken" dan dat je zometeen hele slechte cijfers haalt, en daardoor een "minder" profiel moet kiezen...

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:04

ik zou gewoon eentje doen en als je klaar bent met school kan je er misschien nog eentje bijdoen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 06:36

Wowie, tot 6 uur op school! Het langste hier is 5 over 4.

Ik denk dat je idd beter één pony kunt kiezen, en de res aan school besteden. Ik doe ook vwo, en heb twee iegen. Besy moeilijk.

LotteElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:01

Omy... Jij hebt zulke lánge dagen. Ik zit ook in de 3e, en onze dagen zijn al lang.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:05

Maar ik doe er ook huiswerk begeleiding bij :j
(normaal tot 15.05 of 16.20)

Ik ben gaan zoeken naar een rijpony, en heb er eentje gevonden bij ons op stal waar mijn andere verzorgpony ook staat :)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:09

Ik doe nu ook 3 Gym.
volg dit topic even.
ik heb 3 paarden die ik MOET rijden,
in de eerste en tweede ging ik er 4 en soms 5 keer per week heen, Nu krap aan 3 keer. zaterdag wel de hele dag.
en dan 2 keer per week 's avonds en ik moet zeggen dat ik dit wel moeilijk te combineren verder nog vind.
Het liefst als ik kon kiezen had ik 1 paard, dan kon ik ook maar anderhalf uur wegblijven maar nu ben ik dan 's avonds van 5 uur tot half 9 weg. tsja en als je dan nog aan de studie moet..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:37

Nog een keertje ff offtopic: Welke school zit je dan in Amersfoort, met zulke lange dagen?

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:26

Ma: 8.15 - 18.00 school
Di: 8.15 - 13.25 school. 13.30 - 16.00 musical op school. En dan naar mijn verzorgpony.
Wo: 8.15 - 18.00 school
Do: 8.15 - 18.00 school
Vr: 8.15 - 13.55 school.
Za: naar verzorgpony
Zo: naar stal

en bij mij
ma: 8.00 tot 15.35 school 17.00 tot 20.00 werk
di: 8.00 tot 14.40 school 16.00 tot 18.00 werk 20.05 tot 21.30 kerk
wo: 10:30 tot 14.40 school 17.00 tot 20.00 werk
do: 8.00 tot 14.40 school v.a. 16.00 naar verzorgpony's tot uur of 20.00
vr: 10:30 tot 13.50 school 16.00 tot 18.00 werk 18.45 bij verzorgpony's zijn tot 21.00 of later
za: 07.15 tot 10.00 werk om 12 uur les op de manege 13.30 bij verzorgpony's zijn met de kar 18.00 naar huis
zo: kerk 3x :( en daar tussen door naar de manege.
dus druk heb ik het ook en zou er ook veel bij willen maar je kan het beter niet doen want school moet echt voor gaan jammer genoeg maar als ik deze opleiding af heb ga ik lekker de paarden in zodat ik zulke dingen wel kan aannemen

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:36

Fira schreef:
Ik zit nu in de derde van het Vwo.
Dat betekend dat ik dit jaar een profiel moet kiezen voor volgend jaar, en dat dit jaar best wel lastig wordt, helaas ..

De derde is nog niet zo'n probleem, als je de vorige jaren in ieder geval ook goed door bent gekomen. Ik zit nu op 5 gym,
en heb een nog drukker schema.
Maar hoe kun je tot 6 uur op school zitten?

Ik ben gemiddeld elke dag om half vier uur uit, en moet om half 9 beginnen.
Dan ga ik nog 6x per week naar mijn paardje, hier ben ik 3 tot 3,5 uur mee kwijt.
Daarnaast werk ik nog 3x per week (donderdag, vrijdag en zaterdag. donderdag is daarom ook de vrije dag van mijn paardje)
achter de kassa, hier ben ik per dag 4 uur mee kwijt.

Ik haal het wel. Het is heel druk, en ik puf dan ook altijd flink uit in de vakantie. Mijn weekend is ook altijd heel druk,
ik sta op rond een uur of 9, heb dressuurles, ga met onze dieren wandelen in bijv. de bossen en moet dan werken tot half 6. Daarna
regelmatig nog oppassen, en om de 2 weken wedstrijd op zondag. Je kunt dus niet zomaar weg in het weekend met vriendinnen... dat vind ik wel een groot nadeel.

Maar het is te halen, je wordt er iig stukken minder lui van haha.
Maar natuurlijk hangt het helemaal van jouzelf af, hoe lang je over je schoolwerk en dergelijke doet.
Wat je jezelf misschien ook af moet vragen is of je dan je andere verzorgpaardjes niet tekort gaat doen?