Waarom ze het juist goed vinden of het juist een verschrikkelijk park.
p.s Mocht het zo zijn dat hier al een topic over is(die ik dan niet gevonden heb)
Dan hoor is het graag

Dankjulliewel !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Ik vind het concept heel erg leuk bedacht, maar de praktijk valt toch wat anders uit dan het plan op papier.
Te grote kinderen (dan al niet te zwaar, lange benen hinderen zo'n pony ook) rijden op te kleine paarden. Er wordt gereden met niet passend tuig of zonder tuig in het kader van "dat is natural horsemanship" terwijl die kids nog nooit een boek van Parelli van dichtbij hebben gezien en de klok al horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
De halsbanden vind ik niet fijn, pony's kunnen niet buigen achter de kaak. Pony's worden vaak te veel en te belastend gereden, verkeerd zweep of spoor gebruik. Kinderen rijden zonder cap of zonder rijkleding. Te kleine kinderen zonder begeleiding.
Kortom: ik vind het een flop
eef_paardjes schreef:Focussed schreef:Ik vind het concept heel erg leuk bedacht, maar de praktijk valt toch wat anders uit dan het plan op papier.
Te grote kinderen (dan al niet te zwaar, lange benen hinderen zo'n pony ook) rijden op te kleine paarden. Er wordt gereden met niet passend tuig of zonder tuig in het kader van "dat is natural horsemanship" terwijl die kids nog nooit een boek van Parelli van dichtbij hebben gezien en de klok al horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
De halsbanden vind ik niet fijn, pony's kunnen niet buigen achter de kaak. Pony's worden vaak te veel en te belastend gereden, verkeerd zweep of spoor gebruik. Kinderen rijden zonder cap of zonder rijkleding. Te kleine kinderen zonder begeleiding.
Kortom: ik vind het een flop
Dit wat jij zegt klopt voor geen meter. De pony's daar hebben goed passende halsters en worden bitloos met halster dus gereden zadel hebben ze niet dus dat van niet passend tuig klopt echt niet.
Halster is ook tuig, en veel past niet. Ook zijn halsters niet om mee te rijden, materiaal gaat irriteren en trekt scheef als je aan 1 teugel trekt = komt tegen oogkas aan.
Sporen zijn verboden en ik heb er nog nooit iemand mee gezien daar ( zie je het al voor je een kindje van 8 met spoortjes om) Cap is verplicht en je wordt eraf gestuurd als je zonder cap rijd.
Hoe verklaar je dan al die filmpjes en rijfoto's zonder cap?
Verder heb ik niet het idee gehad toen ik er was dat ze last hadden van die hals banden ze doen er alles mee en het is daar geen trainingskamp voor dressuur ruiters dus ze hoeven ook tijdens het rijden niet te buigen...
Hoeveel foto's en filmpjes zie ik niet dat die kinderen ze in een krul trekken?
En hoe gaat het dan met buigen als de pony jeuk heeft op z'n bil? Als hij wil eten en z'n kaak moet buigen?![]()
Ouders lopen er trouwens ALTIJD naast als kindjes jong zijn en dit wordt ook duidelijk gezegt bij de instructie die je moet bij wonen.
Mag het hopen. Als je een kind van 5 onbegeleid laat scheuren over dat terrein ben je geen kind waardig als ouder.