Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leinearthur

Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 15:37

Naar aanleiding van een ander topic over wie je lievelings shet is uit ponyparkcity, was ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe de meeste mensen over ponyparkcity denken.
Waarom ze het juist goed vinden of het juist een verschrikkelijk park.

p.s Mocht het zo zijn dat hier al een topic over is(die ik dan niet gevonden heb)
Dan hoor is het graag :D
Dankjulliewel ! :D
Laatst bijgewerkt door Leinearthur op 22-09-09 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:57

PP > YRT

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 15:58

Dankjewel :D

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:08

Ik vind het er wel leuk.
Er wordt goed gezorgt voor de pony's daar. (oke natuurlijk niet zo'n super verzorging als Totilas krijgt maar dat krijgen de meeste paarden op bokt niet denk ik. Sommige dingen zijn natuurlijk ook een beetje overboden)
De sfeer daar is zo gezellig en...
Miss Pino staat er of course.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:18

Ik heb het er zelf ook erg leuk gehad, mis die lieve riddel nog steeds. maar ik ben daar toch van vele dingen geschrokken :)
en de mensen die daar werken heb ik er nog nooit wat aan zien doen jammer genoeg.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:16

Ik vind het concept heel erg leuk bedacht, maar de praktijk valt toch wat anders uit dan het plan op papier.

Te grote kinderen (dan al niet te zwaar, lange benen hinderen zo'n pony ook) rijden op te kleine paarden. Er wordt gereden met niet passend tuig of zonder tuig in het kader van "dat is natural horsemanship" terwijl die kids nog nooit een boek van Parelli van dichtbij hebben gezien en de klok al horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

De halsbanden vind ik niet fijn, pony's kunnen niet buigen achter de kaak. Pony's worden vaak te veel en te belastend gereden, verkeerd zweep of spoor gebruik. Kinderen rijden zonder cap of zonder rijkleding. Te kleine kinderen zonder begeleiding.

Kortom: ik vind het een flop :)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:27

Dankjee voor je mening :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:52

ik vind het ook onverantwoordelijk want ze kunnen nooit overzicht hebben over 400 pony's , dan kan je er op rekenen dat het fout gaat.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:53

Ik ben er zelf heen geweest en ik vind het vreselijk! Inderdaad allemaal te grote kinderen op pony's,en kinderen die uberhaubt nooit op een paard hebben gezeten, maar dan wel even Anky na willen doen. Wat krijg je dan? Juist, paarden die niet meer willen lopen(staken), bokken. Het gevolg is dat er dan van die mensen zijn die denken dat ze die paarden wel eens zullen opvoeden. Heb serieus ouders gezien die de ponys gewoon naar voren schopte.. Echt te sneu, snap niet dat het mag van de dierenbescherming

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:53

inderdaad ;O

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:55

vind het niet kunnen, je kunt het beter paardenmishandelcity noemen :)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:56

hahaha, ja maar dat trekt geen mensen aan x'D
Naja , misschien de mishandelaars die er zin in hebben x'D

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:59

ja vind het ook bizar :S een paard een dag geen water en drinken geven is mishandeling en dat niet... hmmm klopt veel niet..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:08

Ik vind het een slechte zaak.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:16

PonyparkCity wint Zoover AWARD 2008
PonyparkCity, is met een AWARD onderscheiden als meest kindvriendelijke vakantiepark van Nederland.
maar of het ook ponyvriendelijk is??

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:08

Focussed schreef:
Ik vind het concept heel erg leuk bedacht, maar de praktijk valt toch wat anders uit dan het plan op papier.

Te grote kinderen (dan al niet te zwaar, lange benen hinderen zo'n pony ook) rijden op te kleine paarden. Er wordt gereden met niet passend tuig of zonder tuig in het kader van "dat is natural horsemanship" terwijl die kids nog nooit een boek van Parelli van dichtbij hebben gezien en de klok al horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

De halsbanden vind ik niet fijn, pony's kunnen niet buigen achter de kaak. Pony's worden vaak te veel en te belastend gereden, verkeerd zweep of spoor gebruik. Kinderen rijden zonder cap of zonder rijkleding. Te kleine kinderen zonder begeleiding.

Dit wat jij zegt klopt voor geen meter. De pony's daar hebben goed passende halsters en worden bitloos met halster dus gereden zadel hebben ze niet dus dat van niet passend tuig klopt echt niet. Sporen zijn verboden en ik heb er nog nooit iemand mee gezien daar ( zie je het al voor je een kindje van 8 met spoortjes om ;) ) Cap is verplicht en je wordt eraf gestuurd als je zonder cap rijd. Verder heb ik niet het idee gehad toen ik er was dat ze last hadden van die hals banden ze doen er alles mee en het is daar geen trainingskamp voor dressuur ruiters dus ze hoeven ook tijdens het rijden niet te buigen...
Ouders lopen er trouwens ALTIJD naast als kindjes jong zijn en dit wordt ook duidelijk gezegt bij de instructie die je moet bij wonen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:11

maar zeg nou zelf, 400 paarden kun je niet in de gaten houden ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:25

eef_paardjes schreef:
Focussed schreef:

Dit wat jij zegt klopt voor geen meter. De pony's daar hebben goed passende halsters en worden bitloos met halster dus gereden zadel hebben ze niet dus dat van niet passend tuig klopt echt niet.

Halster is ook tuig, en veel past niet. Ook zijn halsters niet om mee te rijden, materiaal gaat irriteren en trekt scheef als je aan 1 teugel trekt = komt tegen oogkas aan.

Sporen zijn verboden en ik heb er nog nooit iemand mee gezien daar ( zie je het al voor je een kindje van 8 met spoortjes om ;) ) Cap is verplicht en je wordt eraf gestuurd als je zonder cap rijd.

Hoe verklaar je dan al die filmpjes en rijfoto's zonder cap?

Verder heb ik niet het idee gehad toen ik er was dat ze last hadden van die hals banden ze doen er alles mee en het is daar geen trainingskamp voor dressuur ruiters dus ze hoeven ook tijdens het rijden niet te buigen...

Hoeveel foto's en filmpjes zie ik niet dat die kinderen ze in een krul trekken?
En hoe gaat het dan met buigen als de pony jeuk heeft op z'n bil? Als hij wil eten en z'n kaak moet buigen? :Z

Ouders lopen er trouwens ALTIJD naast als kindjes jong zijn en dit wordt ook duidelijk gezegt bij de instructie die je moet bij wonen.

Mag het hopen. Als je een kind van 5 onbegeleid laat scheuren over dat terrein ben je geen kind waardig als ouder.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:32

De halsters passen wel ze worden toch op maat gemaakt als de pony's ze om krijgen.
De filmpjes zijn moment opnames van kinderen die dat interressant vinden en ze doen dat als er geen cowboys in de buurt zijn.
De pony die ik daar had kon makkelijke haar kont krabben hoor :+ geen dingen zeggen die niet waar zijn *D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:33

"Als er gen cowboys in de buurt zijn"
Net zeg je nog dat er overal controle is :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:33

wie zegt dat jij gelijk hebt?

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 07:01

Ik vind ook dat er weinig controle is :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:59

Ik ga mezelf even quoten vanuit het andere topic (anders moet ik het opnieuw typen):

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:03

"Wie praten er precies over 'dingen waar ze niets van weten?'
Tijdens mijn werk (ik 'corrigeer' paarden, hoewel het 99% van de keren de eigenaars zijn die gecorrigeerd hadden moeten worden) heb ik in de loop der jaren meerdere pony's van het toenmalige ponypark Slagharen en het huidige PPC over de vloer gehad. Wat die diertjes allemaal mankeerden... Behalve gedragsproblemen, leden ze allemaal onder een zeer slecht gebit. Zoveel ponies kun je nooit de jaarlijkse GOEDE tandarts behandeling geven die paarden nodig hebben. Zeker als ze geen grofstengelig hooi te eten krijgen (zoals in dit geval). Mijn vriend is hoefsmid en die kon stevig aan de slag om de beenstanden te corrigeren, rotstraal te genezen en te kort bekapte hoefjes te ontlasten. Ook 2 ponies die zwaar kopschuw waren (ik spreek over 1 a 2 jaar geleden), je kon niet eens naar de oren wijzen of ze kwamen omhoog. Een oud-medewerkster van het PPC had ze opgekocht toen ze ontslag nam. Meisje heeft nog bij mijn moeder stage gelopen en we hebben dus uit eerste hand vernomen dat er wel degelijk 'strenge' regels zijn over lengte,gewicht etc maar dat de controle daarom minimaal is. Door tekort aan personeel. Of door een tekort aan kennis.
Toen we de paardjes gingen halen moesten we even wachten bij het cafetaria, vlak daarvoor zag ik een paar meisjes van een jaar of 14 op een paar grote shetlanders rondscheuren (ze pasten er wel op qua gewicht hoor, dat is mijn punt niet), paardjes waren drijfnat van het zweet en het enige wat ze deden was stilstaan om foto's te maken en te kletsen OF galloperen. En jawel ze kregen een boze waarschuwing van het personeel, die daarna verder liep... de meisjes hebben 5 minuten gewacht en gingen toen vrolijk verder. Van takken hadden ze zweepjes gemaakt en 1 meisje had (ik neem aan dat ze dat zelf had gedaan) van een halstertouw een bit gemaakt...
Ja ik ben mijn beklag gaan doen en ik kreeg als antwoord "op de meeste maneges lopen ze langer hoor, en die meisjes zorgen straks weer heel goed voor hun ponies en anders doen wij dat vanavond wel". M'n reet. Walgelijke tent daar.

Ik zie de vergelijking met maneges vallen, daar MOET je in een les meerijden waar toezicht is. Bij PPC niet, daar krijg je je paardje mee. Je KAN meerijden in de 'lesjes'. Bovendien is een manege niet zo grootschalig waardoor ze het overzicht over de verzorging minder snel uit het oog verliezen. Een manege heeft nooit meer dan 50 lespaarden (heeel ruim genomen)
En natuurlijk worden de ponietjes daar geknuffeld en hangen ze om de nek, maken ze tekeningen voor ze en krijgen ze kusjes en snoepjes. maar is dat wat een paard wil..........?"

Bovendien wijs ik nog maar eens naar de honderden youtube filmpjes van ppc: hijgende ponies in keiharde galop (op bijna alle filmpjes komt er galop voor en ik mij maar laten vertellen dat dat niet mag), van bitten die door de bekkies worden getrokken (op de helft van de fotoos en filmpjes hebben ze dus wel een bit in), halsters die in het oog zitten, paarden met het bit aan een paal vastgebonden, kinderen die hun benen op moeten trekken omdat ze anders de grond raken, ponies die uitgescholden en geslagen worden. Hoe KUN je daar achter staan als je maar enigzins paardenkennis in je donder hebt zitten?!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:06

Bonita_Bon: Je slaat de spijker op z'n kop :)