de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

K.imberly

de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 22:08

ik lees weleens reacties in het topic bij PP : "de raarste opmerkingen die je hebt gehad over je paard??"
Het jammere vond ik, dat ikzelf nooit echt van zulke grappige opmerkingen krijg. Ik vraag me af ben ik nou de enige die vaak rotopmerkingen naar het hoofd geslingert krijg of niet?

wat is het rotste wat iemand ooit over jou paard/pony heeft gezegt tegen je? Iets wat je heel erg heeft geraakt..?

Ik heb zelf namelijk een 30-jarig D-welshje, een schat van een beestje, al kun je zien dat ze oud is. Zo is ze best wel ingevallen en heeft best zware artrose in alletwee haar achterbenen waardoor ze haar hoefjes over de grond sleept. Haar vacht is ook niet meer waarvan je kunt zeggen 'jong'. Ongelijke vach, steeds weer opnieuw verharen, en slecht verharen.

allee wat ik zo jammer is dat ik zo mijn best doe haar een goede oude dag te bezorgen, toch vaak voorbijgangers dingen tegen elkaar hoor fluisteren als: "wat zielig he? dat paard word mishandelt" en vandaag nog: "Hé kijk, een anorexia-paard" ..

Ik weet dat deze mensen er meestal totaal geen verstand van hebben en ik me er niks van moet aantrekken, maar toch, soms voel ik me er best rot door. Ik doe er alles aan dat ze er goed uitziet, dat ze genoeg beweging krijgt voor haar artrosebenen, dat ze genoeg eet en voor haar vacht geven we nu lijnzaad. zelf was ik er helemaal trots op dat ze weer wat was aangekomen, (was afgevallen een jaar geleden door slechte weide en komt maar moeilijk aan)

en dan krijg je zo'n opmerking..

overkomt jou dat ook wel eens?

Misslolliex

Re: de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:27

Daar loopt het ''slacht'' paard...

Verzorgpony schuurt erg dus bloed vaak..

DOM TOCH

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:59

"waarom koop je zo'n lelijk oud ding ipv een normaal paard"

En bedankt vriend!

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:26

Clauwtje schreef:

Dat zeg je nu toch niet :n
Ik heb gelukkig nog nooit zo'n rotte opmerking gehad, maar ik hoop dat je merk van welke mensen het komt..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:30

Laatst vroeg iemand wat ik betaald had voor mijn pony. Omdat ze zelf ook heeft gehandeld in paarden zei ik het zo (moest ik dus nooit doen). Zegt ze: 'Wat heb jij je dan bekocht met dat scharminkel'. Bedankt.. Van je collega's moet je het maar hebben.. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:32

Wat ik met die k*t haflinger dacht te komen doen in de springles...

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:33

Clauwtje schreef:

En bedankt vriend!

heel veel mensen zeggen zoiets tegen een vriendin van mijn moeder.
alleen dan gaat zo: waarom heb je zo'n lelijk paard gekocht inplaats van een normaal paard.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:36

Ik kwam vol trots met mijn eerste KPWN/tuig verzorgpaard op les bij een nieuwe manege, zegt de instructeur:

Dat is toch geen paard voor dressuur?!!!

Hihi en na 3 maanden liep ze als een trein, en nog springen ook :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:39

Dat ze zo'n lelijk groot hoofd had :')

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:40

'Je kan hem beter voor de kar zetten, hij kan niet onder het zadel'

Eehm tja >;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:44

Dat het toch nooit wat word met hem. :\ Wil niet weten hoe vaak ik dat al te horen heb gekregen over mijn paardje. Dat ik als ik ergens wilde kopen, ik beter een paard kon kopen waar ik echt iets mee kon doen.
En als het nog van één persoon komt a la, maar zo lang dat ik hem heb krijg ik dat commentaar al. :n Maar ik heb hem nog stee-heeds, nana de nana :D

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:52

Dat ik beter zo'n duur paard had kunnen kopen en die ik kan rijden dan een duur paard waar ik alleen naar kan kijken en grondwerk mee kan doen ( ze was nog niet beleerd, en wordt nu doorgereden)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:54

wat een lelijke rot hond ik heb ik bedoel mijn shet hengst is geen hond hij is dan wel een jaarling van nog geen 80 cm maar daarom nog geen lelijke rot hond

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:56

ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als de TS. Mijn merrie ziet er dan nog wel echt super goed uit voor haar leeftijd, maar ruggetje en kont beginnen in te vallen. Krijg daar af en toe eens een opmerking over. Maar het irritantste vind ik nog wel: Je moet niet NAAST je paard lopen! maar je moet erop zitten!

Ik kan zoooo zwaad worden dan.. alsof zij weten wat er aan de hand is.
(mijn poniepoon is 36 en heeft veel oliebol gehad, nu is ze de ultieme wandel-pony en we leggen vele kilometers af..)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:57

Dat het een kansloze kruising is..

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:00

Mijn pony eet graag en veel en wordt dik van lucht :+
Dusja, op het moment is ze wel wat vol :P
Krijg vaak de vraag of ze mss drachtig is ofzo (alhoewel ze wel al wat kwijt is na een paar daagjes aan zee zonder weidegang :P), maar opeens zei een oude man is heel bot: "amaai, die is ook wel vet e" :oo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:03

'Je denkt toch niet dat ik je les ga geven met die haflinger'??

Mevrouw, dat is een welshcob.... en u denkt toch niet dat ik van u les wíl hebben :+

Vorig jaar kreeg ik vaak te horen dat mijn pony wel mega dik was en ik zei erop: u heeft ook volkomen gelijk, hij is ook veel te vet :j
Dit jaar beter op dieet en krijg nu alleen maar complimenten :j

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:05

Dat mijn merrie toch nooit iets zou worden, en klaar was voor de slacht. Ze zou nog eens mijn dood worden.

Ik heb haar nog en is het beste paard wat ik ooit had kunnen treffen. Lekker PUH!!!

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:13

Ik reed een paar jaar geleden in het bos met een paard die zonne-allergie heeft en dus altijd gereden moet worden met een vliegenkap op.
Heel vaak kwam ik mensen tegen die het zielig vonden dat mijn paard niks kon zien en kinderen zeiden vaak 'dat paard is blind, zo zielig'. Als ik dan vertelde dat hij wel door die kap kon zien en dat het noodzakelijk is, dan namen ze vaak hun woorden terug.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:14

Sorry maar sommige mensen maken echt DOMME opmerkingen

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:22

Ik heb een klein paardje, ong 1.60 misschien iets groter, en is bond. Hoe vaak ik wel niet naar m'n kop geslingerd krijg, oe kijk, mooi westernpony... daar ga je toch geen dressuur mee rijden?? Nee daarom haalt ie zo ongeveer iedere wedstrijd 2 wp'en binnen met top 3 plaatsen en rijden we binnen zo'n 14 proeven naar de L2+3 wp'en!! Vooroordelen....

Staat dan wel weer tegenover dat ie best mooi getekend is, en daar dan ook wel weer opmerkingen over worden gemaakt. Maar mensen hebben vaak zo snel hun woordje klaar...

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:30

ik reed met mijn verzorgpaard dressuur en het was zo'n zwart bonte en als ik langs reed zeiden ze Hé wat moet die koe hier ! Daar kon ik zo boos om worden GRRR

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:32

Oh ja dat krijg ik idd ook regelmatig naar mn kop geslingerd.. maar daar kan ik dan nog niet mee zitten, al ligt het er wel aan in welke contekst... als het op zo'n sarcastische manier gaat, dan halen ze bij mij ook het bloed onder de nagels vandaan....ik doe met je mee Quartusje...GRRRR

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:34

"Hoe gaat het met haar? Kan ze al naar de slacht?" Aangezien ze eerst wat vervelend was en diegene dat wist.

Het was waarschijnlijk meer een grapje, en ik trek me er ook weinig van aan maar een leuke opmerking vond ik het niet.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:03

wat heeft ie een groot hoofd.

blanco heeft een mooi klein sprekend koppie