Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
nikita_benno schreef:das mooi dat ze inieder geval gelijk heeft. hij zou ze kunnen verkopen als ze helemaal nagekeken zijn en alles weer oke is zoals je zelf al zegt
levitrol schreef:nikita_benno schreef:das mooi dat ze inieder geval gelijk heeft. hij zou ze kunnen verkopen als ze helemaal nagekeken zijn en alles weer oke is zoals je zelf al zegt
Ja, alleen moeten ze dan gechipt worden maar dat ga ik niet betalen, het zijn niet mijn pony's. Ik weet niet hoeveel chippen precies kost, maar volgens mij kan ik niet 9 pony's laten chippen

Juangi schreef:Goed zo! Ben benieuwd wat de andere bokkers gaan zeggen na al die aanvallende berichten in het vorige topic. Zullen nu wel lekker op hun plaat gaan![]()
Ik denk dat je met de eigenaar zal moeten overleggen. Voor hetzelfde geld maak jij dus straks de pony's beter van je eigen geld en dan verkoopt de eigenaar ze.
Vadalma schreef:Wat goed van je dat je even mee bent wezen kijken. Ik heb in het voorgaande topic stilletjes meegelezen. Pas je op dat je niet teveel veranwoordelijkheid op je neemt? Dat vind ik altijd van die linke situaties. Ik zou het chippen enz. niet gaan betalen. Ik zou er nog wel vooor openstaan om te ontwormen enzo, maar ja dan gaat het over een belangrijk deel van het welzijn van de pony's.
De keuze is echter aan jou. Doe je alles alleen of deel je de verantwoordelijkheid met de eerste TS?
En ik ga het chippen en de rest niet betalen, alleen de wormenspuiten en bij de jonkies miss een eerste x hoefsmid, dan kunnen ze iig ff ertegen.Lotte_Wessel schreef:ik vind het heel goed van de TS dat ze op bokt heeft gemelt over
die pony's... nu kunnen ze nog geholpen worden, want misschien
was het anders nog erger geworden.. ondanks dat ze niet werd
serieus genomenin het eerste topic ben ik ook blij dat jij levitrol
bent meegegaan om te kijken.. ook goed dat jij nu gaat helpen,
ik hoop dat die diertjes toch nog goed terecht komen of in ieder
geval beter worden verzorgt!
& de gezondheid..Juangi schreef:Goed zo! Ben benieuwd wat de andere bokkers gaan zeggen na al die aanvallende berichten in het vorige topic. Zullen nu wel lekker op hun plaat gaan![]()
Ik denk dat je met de eigenaar zal moeten overleggen. Voor hetzelfde geld maak jij dus straks de pony's beter van je eigen geld en dan verkoopt de eigenaar ze.

mick75 schreef:Ik vind het intens triest om te horen dat dit meisje gelijk heeft gekregen.
Maar laten we wel even eerlijk blijven, er worden met de regelmaat van de klok berichten geplaatst over paardjes die toch "o so sielugh" zijn terwijl daar niet veel mee aan de hand is, anders dan dat ze een feestje hebben gebouwd in de wei, en dan ook nog meestal door jonge meiden. Dat ze het stuk voor stuk goed bedoelen twijfel ik niet aan, maar het is een feit dat het meestal ook wel meevalt.
Ik vergelijk het wel even met mijn werk. Ik was lid van de ontruimingsploeg op het werk, moest in geval van brand een deel van het bedrijf ontruimen. Echter waren er 2 tot 3 keer per week!!! loze alarmen, en echt, je gaat een stuk minder hard lopen als je jaar in jaar uit tig keer per week voor niets je benen uit je lijf rent, zelfs voor brandalarm. En dan komt die ene keer dat het echt mis is... Hoe rot dat ook is, die melding neem je in de eerste instantie ook niet meer serieus. Zo werkt dat ook met een overschot aan jonge meiden die topics plaatsen over hoe zielig ze een paard in de regen of dat lekker heeft liggen rollen wel niet vinden. Het is echt goed dat ze zich het welzijn van de dieren aantrekken, zouden er meer moeten doen, maar het is ook moeilijk nog serieus te nemen als er tig keer per week zo'n topic ergens voorbij komt zeilen. Nogmaals, ik geloof meteen dat al die meisjes die dit soort topics openen het goed bedoelen en helaas hebben sommigen nog gelijk ook. Dat is nog veel erger!

nikita_benno schreef:dat chippen en da kosten enz. moet hij maar betalen dan had hij maar geen dieren moeten nemen je weet dat er kosten aan verbonden zitten. mischien kun jij een pony kopen haha

hoe goed ik ze ook ken, ik vertrouw ze daar niet genoeg voor (nooit een zadel gezien)
levitrol schreef:nikita_benno schreef:das mooi dat ze inieder geval gelijk heeft. hij zou ze kunnen verkopen als ze helemaal nagekeken zijn en alles weer oke is zoals je zelf al zegt
Ja, alleen moeten ze dan gechipt worden maar dat ga ik niet betalen, het zijn niet mijn pony's. Ik weet niet hoeveel chippen precies kost, maar volgens mij kan ik niet 9 pony's laten chippen
Isabonny schreef:Levitrol. ik zie dat je (pas) 13 jaar bent, op je Hyves site.
Wat vinden je ouders ervan dat jij wormkuren voor 9 paarden gaat kopen?
Weet je uberhaupt hoeveel een goede wormkuur kost?
Ik betaalde iets van € 22,50 voor een breedspectrum wormkuur, die dus zeer geschikt is voor het ontwormen van paarden die al lang geen wormkuur meer gezien hebben.
Met zo'n wormkuur kun je 600 kg paard ontwormen.
Met een beetje geluk kun je dus net 2 kleine pony's met 1 kuur ontwormen.
Met 9 paarden/pony's (ik weet niet hoe groot ze zijn) heb je dus al minimaal 5 wormkuren nodig. Ben je dus meteen zo'n € 100 lichter.
Je hebt ook goedkopere wormkuren, maar die helpen niet tegen alle wormbesmettingen, vandaar dat je beter de 1e keer een goede (dure) wormkuur moet kiezen. En dan nog...liever iets te veel dan te weinig.
Ik vind het heel lief en nobel dat je de zorg van de paarden op je neemt, maar de kosten zouden toch echt voor de eigenaar moeten zijn.
Ik neem aan dat je hem op de hoogte stelt van de "medicijnen" die jij zijn paarden wilt gaan toedienen. Voor hetzelfde geldt bedenkt hij zich en ontwormd hij de paarden 2 weken later ook.
Wat betreft het chippen; uiteraard moet jij dat niet betalen! Ik was ca. € 100,00 per paard/pony kwijt. Dat kan een 13 jarige toch niet betalen voor 9 paarden(ik neem tenminste aan dat je ouders geen miljonair zijn...en dan nog).
En een DA op eigen kosten laten komen: ben je helemaal betoeterd! Die man moet zelf voor zijn dieren zorgen! Dat hoef jij toch niet te gaan betalen! Hier betaal ik alleen al aan voorrijkosten € 50 en dan heeft de DA nog niet naar mijn paard gekeken.
Jij moet je droom om een eigen paard toch niet voor je uit schuiven, omdat een ander zijn paarden niet goed verzorgd? Als hij 1 van zijn paarden verkoopt, dan heeft hij weer geld voor een DA en smid (als geldgebrek het probleem zou zijn). En hoe beter zijn paarden eruit zien, des te meer geld krijgt hij er voor. Een paard met slechte hoeven verkoopt niet.
Maar petje af dat je je zo gaat inzetten voor deze paardjes. Ik hoop alleen dat je niet zelf financieel de boot ingaat op deze manier.

Bonita_Bon schreef:Om de maand 1 ontwormen heeft geen zin, lees je daar even over in.
Verder zou ik zeggen als meneer jouw en andere meiden niet serieus neemt als jullie je het lot van de paarden aantrekken: geef deze meneer aan bij de politie vanwege ernstige verwaarlozing (paarden vergeten te voeren, niet ontwormen, niet chippen wat verplicht is, scheuren in de hoeven tot aan het leven) nee dat kan niet door de beugel! Misschien doen ze er weinig mee, maar dan hoort meneer het iig via een overheidsinstantie (en het kan anoniem he, als je bang bent je paardjes kwijt te raken)