Vervolg; ZIELIG!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

levitrol

Vervolg; ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:05

[PP] ZIELIG!

Hierin vertelde een meisje over deze pony's.
Ik ben meegeweest en het was idd het geval.
De man gaf zelf toe er niks mee te hebben, en dat hij verder geen geld aan ze wou uitgeven. Hij heeft wat merries en hengsten staan, allemaal scheuren in de hoeven tot aan het leven, stukken eraf etc, geen voer. Ik heb gevraagd of ik ze mocht voeren wat wel mocht, er stond nl hooi maar hij zei ik vergeet het altijd. Dus nu doe ik het elke dag 2x..
Ze hebben wel water, gelukkig, maar hij zei; niet erbij in gaan, ze vallen je aan want ze zijn het niet gewend. Maar zodra ze mij vertrouwen mag ik op het hek zitten. Het komt vast goed, maar ze moeten naar de hoefsmid en DA moet komen, dit wil hij nog niet.
Ik twijfel, moet ik wormenspuiten kopen als ze me vertrouwen? Ik vind van wel. Er moet een DA komen, miss van mijn eigen geld (dan maar wat later weer een eigen...)
Maarja, ik ga ze niet allemaal laten enten! alleen onderzoeken en hoefsmid. Misschien kan ik hem vertellen dat als hij nu de pony's goed verzorgd, dat ik ze voer en vertrouwen win dat hij ze kan verkopen...
Nouja, het meisje in het topic had iig gelijk..

dennisje

Re: Vervolg; ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:07

das mooi dat ze inieder geval gelijk heeft. hij zou ze kunnen verkopen als ze helemaal nagekeken zijn en alles weer oke is zoals je zelf al zegt

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:09

nikita_benno schreef:
das mooi dat ze inieder geval gelijk heeft. hij zou ze kunnen verkopen als ze helemaal nagekeken zijn en alles weer oke is zoals je zelf al zegt

Ja, alleen moeten ze dan gechipt worden maar dat ga ik niet betalen, het zijn niet mijn pony's. Ik weet niet hoeveel chippen precies kost, maar volgens mij kan ik niet 9 pony's laten chippen Nagelbijten / Gniffelen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:16

levitrol schreef:
nikita_benno schreef:

Ja, alleen moeten ze dan gechipt worden maar dat ga ik niet betalen, het zijn niet mijn pony's. Ik weet niet hoeveel chippen precies kost, maar volgens mij kan ik niet 9 pony's laten chippen Nagelbijten / Gniffelen

dat chippen en da kosten enz. moet hij maar betalen dan had hij maar geen dieren moeten nemen je weet dat er kosten aan verbonden zitten. mischien kun jij een pony kopen haha

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:23

Wat goed van je dat je even mee bent wezen kijken. Ik heb in het voorgaande topic stilletjes meegelezen. Pas je op dat je niet teveel veranwoordelijkheid op je neemt? Dat vind ik altijd van die linke situaties. Ik zou het chippen enz. niet gaan betalen. Ik zou er nog wel vooor openstaan om te ontwormen enzo, maar ja dan gaat het over een belangrijk deel van het welzijn van de pony's.
De keuze is echter aan jou. Doe je alles alleen of deel je de verantwoordelijkheid met de eerste TS?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:26

ik vind het heel goed van de TS dat ze op bokt heeft gemelt over
die pony's... nu kunnen ze nog geholpen worden, want misschien
was het anders nog erger geworden.. ondanks dat ze niet werd
serieus genomenin het eerste topic ben ik ook blij dat jij levitrol
bent meegegaan om te kijken.. ook goed dat jij nu gaat helpen,
ik hoop dat die diertjes toch nog goed terecht komen of in ieder
geval beter worden verzorgt! Haha!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:27

Goed zo! Ben benieuwd wat de andere bokkers gaan zeggen na al die aanvallende berichten in het vorige topic. Zullen nu wel lekker op hun plaat gaan Vork

Ik denk dat je met de eigenaar zal moeten overleggen. Voor hetzelfde geld maak jij dus straks de pony's beter van je eigen geld en dan verkoopt de eigenaar ze.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:15

Ik vind het intens triest om te horen dat dit meisje gelijk heeft gekregen.

Maar laten we wel even eerlijk blijven, er worden met de regelmaat van de klok berichten geplaatst over paardjes die toch "o so sielugh" zijn terwijl daar niet veel mee aan de hand is, anders dan dat ze een feestje hebben gebouwd in de wei, en dan ook nog meestal door jonge meiden. Dat ze het stuk voor stuk goed bedoelen twijfel ik niet aan, maar het is een feit dat het meestal ook wel meevalt.

Ik vergelijk het wel even met mijn werk. Ik was lid van de ontruimingsploeg op het werk, moest in geval van brand een deel van het bedrijf ontruimen. Echter waren er 2 tot 3 keer per week!!! loze alarmen, en echt, je gaat een stuk minder hard lopen als je jaar in jaar uit tig keer per week voor niets je benen uit je lijf rent, zelfs voor brandalarm. En dan komt die ene keer dat het echt mis is... Hoe rot dat ook is, die melding neem je in de eerste instantie ook niet meer serieus. Zo werkt dat ook met een overschot aan jonge meiden die topics plaatsen over hoe zielig ze een paard in de regen of dat lekker heeft liggen rollen wel niet vinden. Het is echt goed dat ze zich het welzijn van de dieren aantrekken, zouden er meer moeten doen, maar het is ook moeilijk nog serieus te nemen als er tig keer per week zo'n topic ergens voorbij komt zeilen. Nogmaals, ik geloof meteen dat al die meisjes die dit soort topics openen het goed bedoelen en helaas hebben sommigen nog gelijk ook. Dat is nog veel erger!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:19

Juangi schreef:
Goed zo! Ben benieuwd wat de andere bokkers gaan zeggen na al die aanvallende berichten in het vorige topic. Zullen nu wel lekker op hun plaat gaan Vork

Ik denk dat je met de eigenaar zal moeten overleggen. Voor hetzelfde geld maak jij dus straks de pony's beter van je eigen geld en dan verkoopt de eigenaar ze.

inderdaad....ts werd met de grond gelijk gemaakt....een excuus van sommige bokkers is hier wel op zijn plaats lijkt mij.....
ts...ik ben blij met mensen als jij....je hebt erger voorkomen!!!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:50

Vadalma schreef:
Wat goed van je dat je even mee bent wezen kijken. Ik heb in het voorgaande topic stilletjes meegelezen. Pas je op dat je niet teveel veranwoordelijkheid op je neemt? Dat vind ik altijd van die linke situaties. Ik zou het chippen enz. niet gaan betalen. Ik zou er nog wel vooor openstaan om te ontwormen enzo, maar ja dan gaat het over een belangrijk deel van het welzijn van de pony's.
De keuze is echter aan jou. Doe je alles alleen of deel je de verantwoordelijkheid met de eerste TS?

Ja ik pas zeker op Ja En ik ga het chippen en de rest niet betalen, alleen de wormenspuiten en bij de jonkies miss een eerste x hoefsmid, dan kunnen ze iig ff ertegen.
Lotte_Wessel schreef:
ik vind het heel goed van de TS dat ze op bokt heeft gemelt over
die pony's... nu kunnen ze nog geholpen worden, want misschien
was het anders nog erger geworden.. ondanks dat ze niet werd
serieus genomenin het eerste topic ben ik ook blij dat jij levitrol
bent meegegaan om te kijken.. ook goed dat jij nu gaat helpen,
ik hoop dat die diertjes toch nog goed terecht komen of in ieder
geval beter worden verzorgt! Haha!

Ja idd, anders was het nu nog niet gezien.. Ze zien er verder goed uit, ik zal ff foto maken, maar de hoeven en voorzieningen & de gezondheid..
Juangi schreef:

Haha ja, die mogen wel ff hun excuses aanbieden aan Lottexxx.
Hmm, dat zit erin, maar dan hebben ze wss wel een beter thuis Ja
mick75 schreef:
Ik vind het intens triest om te horen dat dit meisje gelijk heeft gekregen.

Maar laten we wel even eerlijk blijven, er worden met de regelmaat van de klok berichten geplaatst over paardjes die toch "o so sielugh" zijn terwijl daar niet veel mee aan de hand is, anders dan dat ze een feestje hebben gebouwd in de wei, en dan ook nog meestal door jonge meiden. Dat ze het stuk voor stuk goed bedoelen twijfel ik niet aan, maar het is een feit dat het meestal ook wel meevalt.

Ik vergelijk het wel even met mijn werk. Ik was lid van de ontruimingsploeg op het werk, moest in geval van brand een deel van het bedrijf ontruimen. Echter waren er 2 tot 3 keer per week!!! loze alarmen, en echt, je gaat een stuk minder hard lopen als je jaar in jaar uit tig keer per week voor niets je benen uit je lijf rent, zelfs voor brandalarm. En dan komt die ene keer dat het echt mis is... Hoe rot dat ook is, die melding neem je in de eerste instantie ook niet meer serieus. Zo werkt dat ook met een overschot aan jonge meiden die topics plaatsen over hoe zielig ze een paard in de regen of dat lekker heeft liggen rollen wel niet vinden. Het is echt goed dat ze zich het welzijn van de dieren aantrekken, zouden er meer moeten doen, maar het is ook moeilijk nog serieus te nemen als er tig keer per week zo'n topic ergens voorbij komt zeilen. Nogmaals, ik geloof meteen dat al die meisjes die dit soort topics openen het goed bedoelen en helaas hebben sommigen nog gelijk ook. Dat is nog veel erger!

Ja dat klopt, is heel vaak zo, daarom geloven sommige bokkers het ook niet, snap ik. Maar ik vind wel dat ze dan eerst ff zelf zouden moeten kijken voor 'penny!' etc zulke opmerkingen te plaatsen Tong uitsteken
2 tot 3 keer per week is wel erg veel. Maar ik weet het zeker, dat dit niet goed is en de eigenaar geeft toe ook, maar wil er verder geen gedoe mee (geld)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:53

nikita_benno schreef:
dat chippen en da kosten enz. moet hij maar betalen dan had hij maar geen dieren moeten nemen je weet dat er kosten aan verbonden zitten. mischien kun jij een pony kopen haha

Nou, hij heeft eerst een stuk of 25 paarden gehad (liep er vaker langs), en mijn moeder is vorig jaar met mij heen geweest enz, want er wonen nog meer mensen daar in het straatje, en kwam te praat met hem, hij zei dat hij een pony had weggegeven aan een meisje van 15, onbeleerd met veulen. Kende niks, loopt nu dressuurwedstrijdjes in de B! Ja
Iig, dat was toen. Maar ze is er ook een keer op de weg afgevallen, toen ging pony er vandoor.
Maar ik ga ze niet berijden hoe goed ik ze ook ken, ik vertrouw ze daar niet genoeg voor (nooit een zadel gezien)
Edit:
Ik betaal alleen de wormenspuiten omdat ik als ik helemaal klaar ben met school, en werk heb een paard wil kopen, en nu spaar ik al, iig voor de stalling voor een poos, da kosten die opeens kunnen komen en gewone kosten etc. dus ik wil niet al te veel geld aan deze mooie! pony's uitgeven.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:09

Wat goed dat je bent meegegaan! Toch fijn dat het aan het licht is gekomen. Ik ben een van degenen die er een hard hoofd in had, maar kinderachtig ben ik volgens mij niet gweest. Voor de rest ga ik met Mick mee.

En inderdaad, hou het bij voren en evt. en wormspuit.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:37

Levitrol. ik zie dat je (pas) 13 jaar bent, op je Hyves site.
Wat vinden je ouders ervan dat jij wormkuren voor 9 paarden gaat kopen?
Weet je uberhaupt hoeveel een goede wormkuur kost?
Ik betaalde iets van € 22,50 voor een breedspectrum wormkuur, die dus zeer geschikt is voor het ontwormen van paarden die al lang geen wormkuur meer gezien hebben.
Met zo'n wormkuur kun je 600 kg paard ontwormen.
Met een beetje geluk kun je dus net 2 kleine pony's met 1 kuur ontwormen.
Met 9 paarden/pony's (ik weet niet hoe groot ze zijn) heb je dus al minimaal 5 wormkuren nodig. Ben je dus meteen zo'n € 100 lichter.
Je hebt ook goedkopere wormkuren, maar die helpen niet tegen alle wormbesmettingen, vandaar dat je beter de 1e keer een goede (dure) wormkuur moet kiezen. En dan nog...liever iets te veel dan te weinig.

Ik vind het heel lief en nobel dat je de zorg van de paarden op je neemt, maar de kosten zouden toch echt voor de eigenaar moeten zijn.
Ik neem aan dat je hem op de hoogte stelt van de "medicijnen" die jij zijn paarden wilt gaan toedienen. Voor hetzelfde geldt bedenkt hij zich en ontwormd hij de paarden 2 weken later ook.

Wat betreft het chippen; uiteraard moet jij dat niet betalen! Ik was ca. € 100,00 per paard/pony kwijt. Dat kan een 13 jarige toch niet betalen voor 9 paarden(ik neem tenminste aan dat je ouders geen miljonair zijn...en dan nog).

En een DA op eigen kosten laten komen: ben je helemaal betoeterd! Die man moet zelf voor zijn dieren zorgen! Dat hoef jij toch niet te gaan betalen! Hier betaal ik alleen al aan voorrijkosten € 50 en dan heeft de DA nog niet naar mijn paard gekeken.

Jij moet je droom om een eigen paard toch niet voor je uit schuiven, omdat een ander zijn paarden niet goed verzorgd? Als hij 1 van zijn paarden verkoopt, dan heeft hij weer geld voor een DA en smid (als geldgebrek het probleem zou zijn). En hoe beter zijn paarden eruit zien, des te meer geld krijgt hij er voor. Een paard met slechte hoeven verkoopt niet.

Maar petje af dat je je zo gaat inzetten voor deze paardjes. Ik hoop alleen dat je niet zelf financieel de boot ingaat op deze manier.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:42

Wat goed dat je bent meegegaan! Ik zou als ik jou was melding maken bij de dierenbescherming of de AID. Het is heel lief van je dat je van je eigen geld wormenkuren en alles wilt betalen, maar jij wilt graag een eigen pony. Dan moet jij gewoon door blijven sparen, en melding gaan maken meis. Succes ermee.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:49

levitrol schreef:
nikita_benno schreef:

las volgens mij op bokt dat wanneer paarden niet gechipt zijn je nu zoiezo een boete kan verwachten, een kwestie van tijd(evt tippen??) voordat ook deze gechipt zijn, dan idd wat vertrouwen scheppen en proberen te verkopen. dieren goed tehuis hij ervan af!!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 07:08

Isabonny schreef:
Levitrol. ik zie dat je (pas) 13 jaar bent, op je Hyves site.
Wat vinden je ouders ervan dat jij wormkuren voor 9 paarden gaat kopen?
Weet je uberhaupt hoeveel een goede wormkuur kost?
Ik betaalde iets van € 22,50 voor een breedspectrum wormkuur, die dus zeer geschikt is voor het ontwormen van paarden die al lang geen wormkuur meer gezien hebben.
Met zo'n wormkuur kun je 600 kg paard ontwormen.
Met een beetje geluk kun je dus net 2 kleine pony's met 1 kuur ontwormen.
Met 9 paarden/pony's (ik weet niet hoe groot ze zijn) heb je dus al minimaal 5 wormkuren nodig. Ben je dus meteen zo'n € 100 lichter.
Je hebt ook goedkopere wormkuren, maar die helpen niet tegen alle wormbesmettingen, vandaar dat je beter de 1e keer een goede (dure) wormkuur moet kiezen. En dan nog...liever iets te veel dan te weinig.

Ik vind het heel lief en nobel dat je de zorg van de paarden op je neemt, maar de kosten zouden toch echt voor de eigenaar moeten zijn.
Ik neem aan dat je hem op de hoogte stelt van de "medicijnen" die jij zijn paarden wilt gaan toedienen. Voor hetzelfde geldt bedenkt hij zich en ontwormd hij de paarden 2 weken later ook.

Wat betreft het chippen; uiteraard moet jij dat niet betalen! Ik was ca. € 100,00 per paard/pony kwijt. Dat kan een 13 jarige toch niet betalen voor 9 paarden(ik neem tenminste aan dat je ouders geen miljonair zijn...en dan nog).

En een DA op eigen kosten laten komen: ben je helemaal betoeterd! Die man moet zelf voor zijn dieren zorgen! Dat hoef jij toch niet te gaan betalen! Hier betaal ik alleen al aan voorrijkosten € 50 en dan heeft de DA nog niet naar mijn paard gekeken.

Jij moet je droom om een eigen paard toch niet voor je uit schuiven, omdat een ander zijn paarden niet goed verzorgd? Als hij 1 van zijn paarden verkoopt, dan heeft hij weer geld voor een DA en smid (als geldgebrek het probleem zou zijn). En hoe beter zijn paarden eruit zien, des te meer geld krijgt hij er voor. Een paard met slechte hoeven verkoopt niet.

Maar petje af dat je je zo gaat inzetten voor deze paardjes. Ik hoop alleen dat je niet zelf financieel de boot ingaat op deze manier.

Ik weet wat het kost ja, ik heb 3 pony's gehad waarvan ik de DA, wormenspuit en hoefsmid van betaalde (2 hadden ijzers), mijn ouders de rest. Ik betaalde €20 per spuit. Mijn ouders vinden het ontwormen goed, maar dan ook 1 keer en niet weer. En ik doe ze niet tegelijk, maar om de maand 1 anders wil het niet. Ik verdien dat geld zelf.

Ik ga geen medicijnen etc betalen nee, alleen dit meer doe ik niet. Mijn ouders zijn geen miljonair nee Tong uitsteken

Als ik nu kijk hoe ik op weg ben voor dat paard wil ik het niet eens meer betalen Bloos

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:02

PP > YRT

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:09

Om de maand 1 ontwormen heeft geen zin, lees je daar even over in.
Verder zou ik zeggen als meneer jouw en andere meiden niet serieus neemt als jullie je het lot van de paarden aantrekken: geef deze meneer aan bij de politie vanwege ernstige verwaarlozing (paarden vergeten te voeren, niet ontwormen, niet chippen wat verplicht is, scheuren in de hoeven tot aan het leven) nee dat kan niet door de beugel! Misschien doen ze er weinig mee, maar dan hoort meneer het iig via een overheidsinstantie (en het kan anoniem he, als je bang bent je paardjes kwijt te raken)

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:39

Bonita_Bon schreef:
Om de maand 1 ontwormen heeft geen zin, lees je daar even over in.
Verder zou ik zeggen als meneer jouw en andere meiden niet serieus neemt als jullie je het lot van de paarden aantrekken: geef deze meneer aan bij de politie vanwege ernstige verwaarlozing (paarden vergeten te voeren, niet ontwormen, niet chippen wat verplicht is, scheuren in de hoeven tot aan het leven) nee dat kan niet door de beugel! Misschien doen ze er weinig mee, maar dan hoort meneer het iig via een overheidsinstantie (en het kan anoniem he, als je bang bent je paardjes kwijt te raken)

Om de 1 maand bedoel ik zo, dat ik niet meteen al mn geld kwijt ben.
Maar ik doe het niet, ik bel de DB en als die niet doet net zo vaak tot ze komen..
En anders de politie, dit is wel erg ja, gechipt zijn ze niet want ze zijn hier geboren en hij doet niet aan chippen en de rest..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:32

ik vind chippen en enten niet zo heel belangrijk in dit geval...wel ontwormen....begin anders met een niet te dure wormkuur(ja...ik weet het,dat dood niet alles)en dan allemaal tegelijk,als je er maar 1 ontwormd besmet de rest die weer...heeft dus geen zin..

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:32

Wat goed dat je bent wezen kijken. Alleen dan kun je oordelen over de situatie.

Jammer dat het topic nu niet zo snel loopt als het oorspronkelijke.

Deze man moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen. Het is wel erg makkelijk dat iemand anders zijn kosten draagt.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat hij op de lange termijn nou eigenlijk wil met deze paarden. Weet jij dat?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:22

Ontzettend lief dat je dit wilt doen..maar wel lekker makkelijk voor die kerel, een meissie hiervoor op laten draaien, omdat hij zo schandalig is zelf niet die verantwoordelijkheid te nemen.
Enige optie imo is foto's ervan te maken, naar de DB te sturen en zorgen datz ij eens aktie ondernemen, dat de eigenaar aan zijn zorgplicht moet voldoen..sja en als je ze dan mag verzorgen, erg fijn en leuk uiteraard..maar meis, dit wordt een zware taak en je gaat je hechten aan die dieren en kost enorm veel geld om ze op gezondheid te krijgen.
Ik persoonlijk zou het dus anders aanpakken en organisatie sinschakelen om die man wegwijs te maken dat hij eens wat verantwoording neemt, of ze verkoopt.
Veel succes.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:19

ik ben blij dat deze dieren geholpen worden
goed gedaan en succes!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:02

Jeetje, wat een verhaal.... ook in combinatie met het andere topic, en nee: niemand heeft zijn/haar excuses aangeboden... dat is wel heel erg.
Maak idd foto's en stuur deze op naar de DB, wellicht kunnen zij de eigenaar ertoe overhalen de dieren beter te verzorgen...

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:02

ik heb het andere topic beken, maar jeetje schrok hier wel een beetje van. ben normaal meer een lezer dan een schrijver. maar wat een aanvallen en wel 10 keer de zelfde op 1 meisje.

ik zou als ik jouw was foto's maken en naar de politie/dierenbescherming gaan. als het echt zo erg is als je zecht en zou zo een keer langs willen komen. woon toch dichtbij, maar ik zou nog geen 9 wormkuren kopen. 20E per stuk, 180E heb je 9 paarden.

of ik zou met de eigenaar gaan praten en als hij er nog steeds niks aan wil gaan doen, dan naar de politie/dierenbescherming gaan.

don't forget your dreams Knipoog