Vind jij dat je talent hebt?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thats_Me

Berichten: 10959
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:21

nee ik heb geen talent. kan (meestal) blijven zitten Haha! . Maar heb er wel heel veel plezier in en dat vind ik toch wel belangerijk.. Maar denk toch dat ik thuis hoor in catogorie 2 ja ik hou hoop Schijnheilig Lachen

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:10

ik hoor ooki in groep 2.. Iig dat hoop ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:01

hm.. ligt er toch aan op welk paard!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:09

Ik hoor in catogotie 3, zéker weten Haha!

Nee, ik heb absoluut geen talent. Hoewel ik er ook heel zeker van ben dat je zonder talent verder kan komen op een paard met talent, dan op een paard zonder talent

Mijn mijn crosspony kan ik niet eens een normale dressuurwedstrijd rijden zonder dat meneer over of door de omheining gaat (ben zelf dan ook een schijterd 1e klas Bloos! ). Van mijn merrie hoop ik dat ze wat werkwilliger en makkelijker in de omgang is dan Stan Scheve mond

Heb weleens gehoord dat onze staleigenaar had gezegd dat ik een stevige zit heb waar Anky jaloers op mag zijn. Hij is zelf jurylid in de Z, dus vond het wel een compliment Bloos

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:47

Ik behoor tot de categorie 3... Ik zal het nooit leren
Zeker niet nu ik besef dat ik steeds meer schrik begin te krijgen van paarden. Geef mij maar pony's Haha!
Het lef wat ik vroeger had is totaal verdwenen, en springen ging me het beste af. Dressuurlessen heb ik nooit echt gehad, maar miss dat ik ooit nog tot de categorie 2 ga horen Haha!
Wel vind ik dat ik pony's goed aanvoel, kan er ook meer uit krijgen als bij paarden.
Laten we hopen dat mijn angst zich niet verder gaat uitbreiden Schijnheilig

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:53

ik kan best aardig rijden, maar ik ben gewoon te snel bang. oke als een pony een x bokt of stijgerd niet maar als er iets een keer bijna fout gaat is dat de druppel voor mij en durf ik niet meer. het ligt er natuurlijk ook aan of het klikt..

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:42

Mijn paard heeft wel talent *in mijn ogen Tong uitsteken * alleen ik...tsja...dat is een heel ander verhaal Haha!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:28

Hmmm, talent, nee dat heb ik niet. Ik denk dat ik nog wel een hoop kan leren, dus geheel talentloos... Ik denk dat ik medium ben Knipoog

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:07

Ik heb absoluut GEEN talent, of aanleg voor het paardrijden.
Ik heb mijn talenten op een ander sportief vlak liggen, hoewel ik met die sport al enkele jaren ben gestopt. Dat vond ik lang niet zo leuk namelijk......

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:57

Ik heb wel talent, maar zonder hard werken bereikt niemand wat. En daar schort het weleens wat aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:57

Nee ik heb volgens mij geen talent.
Kan een hoop op het juiste paard, maar doe mij geen lastige,want dan red ik het niet; dus geen talent wat mij betreft.

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:00

en wat is nou talent in deze?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:07

ach ik stroom over van het talent, doe er alleen niets mee Tong uitsteken

haha ehmm nou ik blijf zitten (meestal Haha! ) en dat was het wel zo'n beetje Haha!

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:15

Ach talent.. nee dat heb ik niet..
tis voor mn plezier, en voor het plezier van mn paard!
kan ook best een dressuur wedstrijdje doen hoor, maar het hoeft van mij niet allemaal zo netjes.
ben er ook al vaak genoeg afgevallen!
kan opzich best een pony inrijden/zadelmak maken, maar verder... geen anky!! Haha!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:04

maar wat vind je nouw talent? als iemand "het" heeft om aan de top te komen? want dat zijn er vrij weinig.. Als iemand rijk is dan een bonfire koopt, en hoog rijd? Of als iemand zelf een paard "opleid" en naar het Z2/ZZ/Z rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:11

Barb schreef:
en wat is nou talent in deze?


Een talent is wat mij betreft iemand die op elk paard (althans de meeste paarden) weg kan rijden en daar dan ook nog iets leuks mee kan doen. Ik vind het minder interessant of iemand nou een ZZ ruiter is of een B ruiter.

manzano

Berichten: 24041
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:21

Waterkippie schreef:
ach ik stroom over van het talent, doe er alleen niets mee Tong uitsteken

haha ehmm nou ik blijf zitten (meestal Haha! ) en dat was het wel zo'n beetje Haha!

Hahahahahaha Haha!
Voor mij geldt denk ik hetzelfde Knipoog.

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:10

Bergen talent Rolleyes !! Ik snap ook niet dat ze mij niet naar Athene hebben laten gaan hoor tssssss... Tong uitsteken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:55

Ik vind een talent gewoon iemand die altijd nèt dat beetje extra eruit rijdt. En of dat dan zelf een paard naar Grand prix of naar de L rijden is dat maakt me dan weinig uit. Het is ook maar waar de interesses liggen en die zijn niet in klasses te meten...

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:29

Tyrza schreef:
Kom op jongens! NIet zo bescheiden!!

Durf eens trots op jezelf te zijn! OK dan!

Naar aanleiding van deze opmerking zal ik dan eens eerlijk zijn. Ik heb een heel goed oog voor een hindernis (altijd gehad, wel pas de laatste jaren geleerd hoe je het moet oplossen als het niet klopt. nu alleen zorgen dat dat altijd lukt Een paard opleiden met springen gaat me dan ook vrij redelijk af. stil zitten en wachten Maar het ruitergevoel dat ik heb, heb ik ontwikkeld in de loop van heel veel jaren want van nature heb ik niet veel. Ik kan wel paarden netjes opvoeden.

En wat is talent IMO : het gevoel dat je van nature hebt meegekregen om iets apart goed te doen.

Machie

Berichten: 16036
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:45

wat is talent? Mijn paard kan ik ondanks zijn gebrek wel aardig rijden. Hi is braaf, betrouwbaar in het verkeer, verkeers en dier mak, kan alleen buiten lopen en in een groep. En dat heb ik hem allemaal geleerd, dus wat dat betreft wel talent. Op een paard red ik me ook wel. Ik zit volgensmij niet als een zak aardappelen op het paard. Maar ik ben vanaf dat ik net kon zitten op het paard gezet.

Ik vind pas dat iemand talent heeft als hij/zij op een eerlijke en diervriendelijke manier met paarden bezig kan zijn. Al denk ik van mezelf dat ik in de omgang met een paard meer talent heb dan in het rijden. Al heb ik nooit de mogelijkheid gehad op een 'goed' paard te rijden, ik ben wel blij met mn gehandicapte knol Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:56

Ik behoor denk ook tot groep twee.
Ik kan aardig wegkomen op de meeste paarden, en rijd heerlijk op mijn eigen paardje rond, heb een tijd geen les gehad, maar sinds mijn paard een half jaar vakantie heeft gehad, en ik hem weer sinds een maandje heb opgepakt gaat alles veel beter.
Ik ga weer lessen, rijd veel meer en intensiever.
Ik vind zelf dat ik meer talent in de omgang met een paard heb als met het rijden.
Ik voel een jong paard aan de hand bijvoorbeel meteen aan, en weet wat er mee te doen, maar een ander paard als mijn eigen is wel geheel aftasten.
Wat is talent?

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:00

Ik heb geen talent. Mijn paard wel Haha! . Hij brengt mij steeds verder, zonder hem had ik helemaal niks bereikt.

Als iedereen talent zou hebben, schiet je nog niks op. Er zijn maar weinig mensen die echt talent hebben. Talent: dat je iets (veel) beter kan als gemiddeld.

Of zo iets Tong uitsteken

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:31

Weetje, soms lijkt iemand talent te hebben, maar heeft betreffende ruiter gewoon een vermogende paps achter de hand, een paard waar je U tegen zegt, 3 maal per week prive les etc. etc.

Kijkend naar mij zelf. Op de manege sprong ik er niet uit, maar na een zekere tijd schreef ik wel veel prijzen van onderlinge wedstrijdjes op mijn naam. Tiko kocht ik als 13 jarig manegemeisje, en ik ben er best trots op wat ik met hem heb bereikt. Maar ik denk dat daar meer onderlingvertrouwen, respect en doorzettingsvermogen achterzit, dan talent.

Toen ik Tiko na een jaar 'serieus' ging rijden, ging ik plotseling heel netjes zitten. Het klinkt stom, maar als ik nu terug kijk naar foto's van toen, ben ik jaloers op mijzelf. Mijn instructrice was toen zo enthousiast over mij, mijn houding en feeling. Ooit zei zij dat Tiko (= een tinker) zonde was van mijn talent. In die periode had ik ook zelf het gevoel dat ik gezien mijn ervaring (reed toen een jaar of 3 a 4) en voor het type paard waar ik op reed, heel goed presteerde. Ik was trots op 'ons' en geloofde misschien stiekem wel een beetje in het 'talent' dat mijn instructrice in mij zag.

De laatste 1,5 a 2 jaar heb ik nauwelijks les meer gehad. En hoewel het rijden soms ook nog super ging, ben ik er wel achter dat ik echt geen talent heb. Ik had soms niet genoeg geduld. Was wellicht soms zelfs te ruw als het niet wilde. Bovendien heb ik nu de standaard kapstokken en geldzoek problemen. Ook mijn handen kunnen wel een lift gebruiken.

Baal er best behoorlijk van dat mijn houding zo ontzettend achteruit is gegaan, en wil ook eigenlijk, mocht ik weer een (bijrijd)paard krijgen, les nemen.

Lang verhaal, met als antwoord op de vraag, dat ik stiekem ooit gedacht/gehoopt heb dat ik het had (onder invloed van commentaar van andere). Maar nu weet ik dat ik gewoon lekker in groep 2 hoor. En dat ik op een goede dag best leuk kan rondsturen, maar absoluut niet bijzonder rijdt.

Wat ik nog wel even wil meegeven, dat iedereen bij talent meteen aan ruiters denkt die zeer goed presteren. Maar je kan nog zo veel talent hebben, maar als je niet de (bijv. financiele of logistieke) mogelijkheid hebt om te starten, niet snel in het oog zal springen. Bovendien denk ik dat er ook talentvolle ruiters zijn, van wie de ambitie niet ligt bij het zo goed mogelijk presteren op wedstrijden.

Mmm, lang verhaal Knipoog

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:44

Talent, nee.

Gevoel denk ik wel, en ook de wil om te leren.

Belangrijkste vind ik dat ik eerlijk rijd en plezier heb, en dat is tot zover altijd het geval geweest Lachen