Gevaarlijk?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:23

Ach joh!
Het eerste jaar dat ik reed ben ik er 5× afgevallen
Waaronder een gebroken been.
Zit er nog steeds met evenveel plezier als eerst op!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 13:47

5X is helemaal niet veel. Ik rijd nu een kleine 6 jaar en val er per jaar wel 12x af! Erg he ;)
Nee, van vallen leer je. Aan het vallen nooit heftig letsel overgehouden, wel veel pijn. Als ik val stap ik er altijd weer op, anders is het slecht voor mij en het paard. Met alle tegenzin stap ik er echt altijd weer op.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:21

Anne_GTI schreef:
Voor mij is fietsen tot nu toe gevaarlijker dan paardrijden... grotere klappers mee gemaakt. De meeste ongelukken met paarden komen door zelfoverschatting en stommiteit.



dat kun je van fietsen ook zeggen..
sterker nog, dat zou ik van fietsers eerder zeggen ;)

Anoniem

Re: Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:21

Voor mij is heel veilig sport.
Enkel keer enkel verzwikt en misschien keer een blauwe plek of een schrammetje.

puppy1128

Berichten: 5024
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:28

elenaMM77 schreef:
Anne_GTI schreef:
Voor mij is fietsen tot nu toe gevaarlijker dan paardrijden... grotere klappers mee gemaakt. De meeste ongelukken met paarden komen door zelfoverschatting en stommiteit.



dat kun je van fietsen ook zeggen..
sterker nog, dat zou ik van fietsers eerder zeggen ;)


Ik fietste 1 keer normaal en 'zoals het hoort'.. Ging gelijk fout. Werd aangereden. Dus wat had ik toen geleerd? Niet voorzichtig, normaal rijden.. Maar als een debiel. Schijnbaar val je dan wel op als fietser. :+

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:42

misschien moet je gewoon vaker normaal fietsen :P, oefening baart kunst..
na een paar keer leer je het wel zonder te vallen :P

Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:47

Bovenarm gebroken en sleutelbeen gebroken met paardrijden. 3 tenen gebroken toen er een paard op sprong.
Maar mijn pols gebroken toen ik viel met dansen, enkel gekneusd tijdens het turnen, middenvoetsbeentje gebroken met spelletjes op ponykamp en diverse keren mijn enkel verstuikt.
Schijnbaar is voor mij alles gevaarlijk...

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:51

:') :')
ik raad je bubbeltjesplastic aan Yvette

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:44

Euhm, 35 jaar ervaring, gescheurd bot in mijn onderarm was de heftigste. Na een frontale botsing met een boom omdat er een hond vast in de staart hing. Enkelbanden meerdere keren gescheurd met ongelukkig afstappen. Voltige was verder best leuk... heb er heel goed boven en onder mee geleerd en dat nu nog in mijn systeem zitten. Verder ook vaak geluk gehad.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:10

Al meer dan 10 jaar aan het rijden en er nog maar 2 keer naast gelegen. 1 keer omdat paard aan de kletter ging en de andere keer omdat ik m'n evenwicht verloor en me dus liet vallen. Laatste keer bijna 3 maanden geleden op vakantie van de trap gevallen en met ambulance afgevoerd. Nu nog steeds klachten en vraagtekens of bepaalde klachten ooit over gaan.
Voor mij is paardrijden dus een vrij veilige sport.

theadora99

Berichten: 3644
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 01:33

Nog nooit iets ernstigs aan overgehouden gelukkig, maar ben al zo ongelooflijk vaak van mijn paard gevallen. Op mijn rug, mn achterwerk, mn buik, ook wel eens op mijn voeten geland trouwens. Heb wel eens valtraining gedaan, was toen aangeboden op mijn manege. Dat was wel leuk en heb ik ook wel iets aan gehad. Vind het zelf 100% waard, ik haal veel plezier uit het paardrijden en al breek ik ooit eens wat, heb ik het wel gedaan door iets te doen waar ik van houd.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 02:46

Puur objectief gezien werk je met een groot, zwaar dier aan een relatief hoge snelheid in een "mogelijk impact rijke" omgeving. Dat zijn dus drie factoren die een inherent gevaar (aka kans op letsel) bezitten. Op deze basis is paardrijden dus objectief gezien een gevaarlijke bezigheid.

Subjectief gezien hangt het volledig af van de perceptie van het begrip "gevaarlijk" van de persoon in kwestie: wat vind jij gevaarlijk? Voor iemand die basejumped of skydived kan paardrijden iets voor watjes lijken terwijl iemand die kruiswoordraadsels al spannend vind, paardrijden misschien als potentiële zelfmoord zal zien.

Dus ja, paardrijden is gevaarlijk maar dat verplicht niemand om het als gevaarlijk te beschouwen, hoe jij het ziet bepaal je helemaal zelf. Net zoals het van persoon tot persoon afhankelijk is welke lichamelijke letsels aanvaardbaar zijn als gevolg van de uitoefening van zijn of haar hobby :-).