School & paarden?! Gaat dat samen?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:39

'k zit nu ook in VWO 4 alleen ik denk dat het systeem hier wat anders is. Wij krijgen in de lessen vrij veel tijd om alles al te maken. Waardoor je bijna geen huiswerk hebt. En mijn paard en basketbal er eigelijk nog best bij kan.

Maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat je hulp hebt van je ouders (als je een keertje niet kan) en in de lessen op school veel probeert te doen.

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:41

Bij mij gaat het makkelijk maar ik heb dan ook bijna nooit huiswerk (Gelukkig Tong uitsteken )
Ik heb tijd zat meestal eet ik pas savonds rond een uur of 8 want ik ga meestal rond half 4 naar mijn pony en kom om 8 uur ong thuis..
Op vrijdag ben ik om 10 voor 1 uit en heb ik dus ook lang de tijd.
Als ik toavllig huiswerk heb kom ik gewoon wat eerder naar huis Knipoog
'S Weekends ben ik heel de dag bij Natan Tong uitsteken

Sjeef
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: HGK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:19

Heej ik weet hoe je je voelt met zoveel huiswerk, maar als je een boer of zus hebt kan je vragen of tie je kan mee helpen. Anders kan je er ook voor zoregn dat je iemand hebt die gratis je paard wilt verzorgen...
dat doe ik ook, want de zus van mn vriendin heeft ook een paard en die zus ook. Dus elke keer als ik bij hun ben om bijv. te logeren zorg ik vooor haar zus's dr paard! Bye the way.. Wat kan school toch irritant zijn he.. Enige wat ze doen is zorgen dat paardengekken niet hun paarden kunnen verzorgen Tong uitsteken Knipoog .

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:02

Ik deel mijn paard gewoon soms als ik geen tijd heb door te veel huiswerk meestal op dinsdag dan gaat mijn moeder overdag karren meestal werk ik ook hard in de les en in het weekend werk ik ook wel vooruit .ik zit ook in de 4e

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:18

ik zit ook in 4 vwo en ik vind het behoorlijk pittig met mijn 2 paarden erbij ik ben altijd rond half 5 thuis, dan ga ik naar de paarden tot een uur of half 6 en dan moet ik echt aan mijn huiswerk anders krijg ik het echt niet af, ik heb maar 3 tussen uren in de week dus dat schiet niet echt op en in het weekend heb ik geen tijd om vooruit te werken. maar haalden jullie nou ook allemaal goede cijfers op het vwo of zijn 4en, 5en en 6en ook normaal Schijnheilig ik moet er echt hard aan trekken om een goed rapport te houden.

groetjes
xxx leanne

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:59

Ik zit in nu in vwo5 en middenin de toetsweek met een ziek paard! Bestwel paniek nu dus. Buiten de toetsweken om lukt het me redelijk goed, gewoon weinig huiswerk maken, maar vooral leren. Het is vooral lastig als ik t/m het 9e uur les heb, laat vrij. Mijn paard staat ook een flink stuk van huis af, waardoor ik ook nog moet fietsen. Een lieve vriend met scooter is dan wel superhandig! Mijn rapporten zijn nooit super, maar nog niet zo slecht geweest als dit jaar... Verward

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:35

ik heb een pony waar ik elke dag heen moet, om te voeren
ik zit nu in de 3e klas en ook ontiegelijk veel huiswerk en leerwerk.
ik ben een beetje slecht bezig ik ga eerst naar me pony en aan school kom ik niet toe nooit gedsaan trouwes

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:49

Ik heb een k*t rooster 3 keer tot 4 uur en 2 keer tot 10 over 3.

Mijn moeder komt me altijd uit school halen omdat ik toch wel een eindje van school woon,maar we zijn pas verhuisd en m'n vader woont nog vlakbij m'n school dus maak ik m'n laatste jaar gewoon dus hier af.

Alleen m'n moeder is pas om 4 uur klaar met haar werk dus als ik dinsdag om 10 over 3 uit ben ga ik meestal naar m'n vader en dan haalt m'n moeder me om 4 uur op en brengt ze me naar Ninla.
M'n kleren neem ik s'ochtends al mee in de auto zodat ik me op stal kan omkleden meestal ben ik rond 10 voor half 5 op stal en dan begin ik met mesten,voer klaarzetten en water doen.

Als ik daar mee klaar ga ik d'r poetsen en opzadelen en lekker op m'n gemakkie rijden!

Ik word rond 6 uur opgehaald,en ga dan eten en rond half 7/ 7 uur aan m'n huiswerk Gaaaap [Áls ik zin heb Schijnheilig]

Maar ik red het altijd wel hoor,en in het weekend heb ik alle tijd!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:54

horsea schreef:
maar haalden jullie nou ook allemaal goede cijfers op het vwo of zijn 4en, 5en en 6en ook normaal Schijnheilig ik moet er echt hard aan trekken om een goed rapport te houden.


Ik haal goede cijfers... (vind ik... Bloos )Okee, ik had 1 onvoldoende. Maar dat was meer mijn eigen schuld Bloos . Gelukkig hebben we de herkansing nog... Ik heb drie 7's. twee 6'en, twee 8'en en één 9 (doe N&T). Geloof ik.

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 21:29

ik red het ook school en paardjes te combineren.
maar mijn pony,s staan allemaal op de wei , dus ik hoef niet elke dag naar alle pony,s .
meestal ga ik na school na me pony,s .
en dan na het avond eten maak ik me huiswerk en ga ik bokken Haha!

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:10

Ik heb 4 paarden om vast te rijden... Ik zit op gymnasium 5, ik probeer er zowieso 2 op een doordeweekse dag te rijden, als ik veel huiswerk heb rijd ik er 1, weinig huiswerk dan rijd ik er 3. We hebben in de stal een schema hangen zodat ik een beetje kan wisselen met paarden een vrije dag geven.
In het weekend rijd ik ze allemaal.
Verder heb ik nog een sociaal leven en ga ik vaak uit en ik maak ehm... te weinig huiswerk maar net genoeg voor een 6, mijn 2e rapport is altijd het slechtse (begin van het jaar doe ik echt niks) en op het einde is altijd genoeg om over te gaan zonder besprekingen ofzo Lachen maar voor examens doe ik wel mijn best Knipoog

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:50

Ik zit nu in 4-VMBO en dat is een heel relaxed jaartje Lachen tot de examens dan Scheve mond Uit school ga ik eerst naar de paarden en dan 's avonds leren, gaat prima. Ik kijk dan ook niet veel TV en ga ook niet 's avonds nog naar vrienden ofzo...

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:52

Ik heb een rotrooster , ik moet maandag/dinsdagavond naar Splash omdat ik overdag niet red met mn werk en school , woensdag ga ik om 10.00 's ochtends heen tot 12.00 , daarna zit ik tot 12 uur op school en werk ik.

Donderdag + vrijdagmiddag ben ik bij Splash , zaterdag ben ik er niet en heeft hij een dagje rust , en zondag ga ik de hele dag.

Het is wel hectisch , maar daar kies je voor , ik vind dat ik het prima red , en Splash hoor of zie ik ook niet klagen Lachen

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:03

Ik heb het ook echt heel erg druk de hele week door, maar ik heb het er voor over. (voor het paardrijden dan Lachen ) Ik zit nu in vwo-5 en ik kan wel merken dat ik meer moet doen. Ik heb hiervoor de havo gehaald en dat was eigenlijk best wel relaxed. Ik kan me ook niet herinneren dat ik toen problemen had met paardrijden EN school.
Ik rij nu ongeveer 4/5 dagen in de week omdat ik vaak pas om half 4 vrij ben, erg lastig. Ik heb de laatste tijd ook wel weinig tijd voor andere dingen. Ik doe 's morgens een krantenwijk, dan naar school en dan meestal dus paardrijden. Dan 's avonds 2x in de week hockeytraining en anders huiswerk maken. Heb dus weinig tijd om andere dingen te doen zoals tv kijken. Ik moet trouwens een halfuur heen en terug fietsen naar mijn paarden. Ik verlang dus ook wel heeeel erg naar mijn rijbewijs!

Maar weer wat betreft school; ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk van je huiswerk op school afkrijgt! En in tussenuren ook echt met school bezig, dat doe ik de laatste tijd ook en het scheelt best veel.
Ik wens je veel succes en als je iets wil, haal je het!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 07:41

Havo-5 met 2 pony's soms lukt t niet helemaal. Maar dan moet school maar n btje wijken Schijnheilig

Neroo
Berichten: 10273
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:57

mij lukt het goed om het te combineren Lachen

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:54

Mij lukt het ook goed om te combineren, op school heb ik zoveel tussenuren dat ik daarin hendig m'n huiswerk af kan krijgen, soms moet ik thuis een opdrachtje maken maar dat duurt neit heel de avond

Nu het vort vroeger donker word zal het wel veranderen vrees ik... Scheve mond

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:52

Citaat:
Nu het vort vroeger donker word zal het wel veranderen vrees ik...


Dan 's avonds huiswerk maken Knipoog

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 19:50

Bedankt voor jullie reactie's!!

En hebben jullie ook proefwerkweek enzo? En hoelang van tevoren beginnen jullie dan meestal met leren?

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:10

Ik begin altijd ong een week voordat me toetsen beginnen met het samenvatten, en dan 1 of 2 dagen van tevoren ga ik leren.. Meestal kom ik op die manier wel redelijk die toetsweek door. Groot voordeel aan toetsweken is dat je veel vrij bent en dus ook zat tijd hebt voor de paarden. het grootste nadeel aan de 2e fase zijn de groepopdrachten! Aangezien ik altijd met van die nerds moet die geen hobby's hebben en dus op school niets uitvoeren kom ik met datsoort opdrachten altijd in de knoop. Dan ook nog een vriend dr bij ent is af en toe best stressen! Maargoed, het is tot nu toe altijd goedgekomen! Haha!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:18

ik kon op de middelbare havo doen maar omdat ik daar absoluut geen zin in had en geen tijd Haha! om dat te doen.
Inprecipe was ik er nooit of weinig en spijbelde redelijk veel en zat dan hele dagen op stal Schijnheilig
het woord huiswerk en leren kon ik niet echt en ben daarom ook de eerste keer gezakt voor m'n examen maar ben met de herkansing toch geslaagd terwijl iedereen altijd zei dat ik het nooit zou halen Tong uitsteken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:01

Ik heb er net weer een toetsweek zonder onvoldoendes opzitten (5 gymnasium nog steeds)
En... ik ben elke dag naar Eef geweest. En uitgebreid ook. Lekker vroeg klaar met mn toetsen, zeeën van tijd!

breezertje
Berichten: 201
Geregistreerd: 24-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:07

ik sluit me aan bij de stuudjes:P ik zit op het vwo en nergens last van. kan gewoon elke avond naar me paardje

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 01:06

pfff wat gemeen dan dat er mensen die zijn overal zo lekker makkelijk doorheen huppelen Boos!
Ik heb (mede ook door de paardjes) een jaartje over moeten doen en zit nu ipv het vwo op de havo....
En zelfs nu moet ik nog behoorlijk knokken voor goede cijfers Scheve mond

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 19:39

Piedro, dat heb ik dus ook Best balen, maarja..toch maar knokken om dat diploma te halen.
Oehh..Quarterhorse, slecht bezig geweest Schijnheilig Knipoog Maar toch goed dat je het de 2e x gehaald heb! OK dan!