Is dit erg penny?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:59

dat vind ik niet penny-achtig maar wel een beetje vreemd Lachen .

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:52

Ik zei vroeger gewoon van 'Ik ga naar Tor toe'
en tor was tornado.. en tornado was mn verzorg shet Clown
en als iemand vroeg "Heb je een paard?"
dan is het "een shetland, tornado"
die ander "Is hij van jou zelf?"
ik dan.. "Nee, maar ik verzorg hem wel elke dag "
tja.. Vork ik was dolblij dát ik een verzorgpony had. Dus was er ook eerlijk over.

lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 01:27

ik heb ook geen eigen pony maar mag wel alles maar dan ook alles met hem doen, maar ik zal altijd onthouden dat het niet mijn pony is.
ik heb mijn vorige pony in moeten laten slapen, wij wilden nog een operatie e.d voor haar betalen maar dat wilde de eigenaar niet, en dan heb jij niks meer te willen....

dus jij bent niet de eigenaar.

maar beauty word nog een verzorgd door een meiske , maar daar ben IK de baas over ( dit wil de eigenaar, ik beslis over haar)
dus als ik zeg:dat gebeurt niet, dan ben ik de baas.
zij is toen aan de deur bij hem geweest om hem te verzorgen, de baas heeft mijn telefoonnr gegeven en gezegd: dat moet je aan haar vragen en niet aan mij...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:57

Ik heb het er wel eens over dat ik nog naar mijn paard moet, maar dat is meer uit gemakzucht. De mensen tegen wie ik dat zeg die rijden zelf geen paard en dan moet ik weer gaan uitleggen wat een bijrijdpaard is enzo, en daar heb ik dan geen zin in.

Maar tegen mensen die weten dat ik een bijrijdpaard heb zeg ik altijd dat ik nog naar Soraya/Newie toemoet.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:23

ik vind het niet penny.. als zijn baasje nooit komt kan je rustig zeggen dat het jou paardje is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:48

chagrijntje schreef:
ik vind het niet penny.. als zijn baasje nooit komt kan je rustig zeggen dat het jou paardje is


het is haar paard toch niet? iig niet offiecieel dus ik vindt niet dat je dat kunt zeggen

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:00

Mha, niet echt super penny...

Als ik het over Hof heb, heb ik het ook altijd over 'mijn paardje'. Hij is niet van mij, maar wel een beetje Tong uitsteken (Zegt zn baasje wel, haha) Veel denken trouwens wel dat Hof van me is..

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:03

Ik verspreek me wel is dat ik zeg: Ik ga naar m'n paard. Maar ik ben de enige die er wat mee doet dus het voet wel beetje zo, al weet ik dat het niet zo is. (ze wordt elk jaar gedekt enzo, dat is niet mijn wil)

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:32

Idd.. wel een beetje penny..
Ik zeg altijd gewoon..
Ik ga naar DE ponytjes..

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:43

Spirit schreef:

Maar tegen mensen die weten dat ik een bijrijdpaard heb zeg ik altijd dat ik nog naar Soraya/Newie toemoet.


hihi, zo grappig om de naam van je eigen paardje zo te lezen *LOL*

ik heb voor newie ook altijd alleen maar verzorgpony's gehad, en dat waren en bleven verzorgpony's, ik was wel jong toen hoor en verzorgpony was toen helemaal in.
Tegenwoordig heet dat bijrijdpaard

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:45

vamp schreef:
ik zeg niet tegen mensen ofzo in een gesprek dat het mijn eigen paarden zijn, maar soms hier op bokt, als ik een reactie plaats zet ik wel neer 'mijn paard'. om nou iedere keer verzorgpony te zeggen, daar ben ik te lui voor Schijnheilig



Daar ben ik ook wel is te lui voor Bloos

Maar op zich snap ik het van de 1ne kant wel omdat jij alles moet betalen enzo.

Maar van de andere kant moet je ook wel blijven onthuiden dat hij NIET van jou is en dat de eigenaar hem zomaar kan verkopen!!

magic_lover

Berichten: 15574
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:51

ik vindt het niet penny hoo rik doe het ook wel omdat het deels mijn eigen is Tong uitsteken..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:43

Ik doe het ook wel eens en ik vind het dan ook niet penny, mits je niet huppelend door de straten loopt te verkondigen dat ze van jouw zijn natuurlijk.
Ik zeg het trouwens ook vooral uit luiheid of gewoonte. Ik noem ze 'mijn' paardjes, terwijl ze niet van mij zijn, maar iedereen weet dan wel welke paarden ik bedoel.
Ook wanneer er iemand anders op Wendy (verzorgpony dus) zit en er komen allemaal kinderen aangerend om te vragen of ze mogen aaien, zeg ik altijd snel nee Dan vragen ze standaard of het mijn paard is dan. Ik heb een keer nee gezegd en toen werden die kinderen heel vervelend, gingen toch aaien enzo. Wanneer ik zeg dat ze wél van mij is, straalt dat denk ik toch weer een beetje gezag uit en luisteren de kinderen wel.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Re: Is dit erg penny?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:01

ZWEDE schreef:
Liegen jullie wel eens over een paard, door te zeggen dat het je eigen paard is?

Ik namelijk wel Bloos
Over mijn verzorgpony,
maar ik voel het ook echt als mijn eigen paard.
Ik doe alles met hem,
koop alles voor hem.En betaal zelfs mee in de kosten.
Zijn echte bazin is verhuisd en komt nooit meer.

Vinden jullie dit heel penny?



ik wil je alleen waarschuwen om niet alles te gaan kopen voor je verzorgpony aangezien je altijd in je achterhoot moet houden dat als de eigenaar hem/haar wil verkopen jij achterblijft met allemaal spulen.
dit zou namelijk ook ij mij en laukje gebeuren ik had allemala wedstrijd spul enz enz maar ze moest wge omdat het finacieel niet meer ging ik reed haar iedere dag en verzorgde haar ook. nu is ze verkocht ana iemand die mij er graag bij wil houden dus dara he ik gewoon hele vele mazzel mee.
en ik had zelf eerder ook het gevoel dat ze eigenlijk een beetje van mij was. maar heb dit nooit tegen iemand gezegd. ik dnek dta je beter de waarheid kan zeggen wnat als je verzorgpaardje onverwacht weg is zit je!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:03

_Liesje_ schreef:
ik heb een eigen paard + een verzorgpaard... maar als ik zeg altijd gewoon bijv. ben naar mijn verzorgpony geweest...

Idd, heb ook een eigen paard, en een stuk of 7 verzorgpony's(nouja waar ik op rijdt, anders nog wel meer). Dan zeg ik ook gewoon ik ben bij mijn verzorgpony's geweest. Lachen
Maar ik snap best dat je dat zegt.

SharKiej

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Stadskanaal(RolatorZity:P)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:35

Het hoort niet zo om te liegen om er beter uit te komen.....Gaaaap....hihih....maar ja....ik heb een pony gehad en ik lieg daar echt niet over want ze was echt mijn schatje: Dori zal je echt nooit vergeten je blijft mijn ponymoppie!! Haha! Haha! :B Tong uitsteken Knipoog Bloos

astridjee
Berichten: 36
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:00

promiss schreef:
hihi ja.. Tong uitsteken
het was altijd al een wens voor mij om een eigen pony te hebben..
en die hadden we toen gekocht..
en toen zaten er ook nog eens shetjes bij het huis
was echt heel tof Haha!


Cool Haha! zou ik ook wel wille Tong uitsteken

Flins
Berichten: 900
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 11:52

mymy schreef:
moet jij zelf weten hoe jij het noemt Tong uitsteken



Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:04

Ik snap alleen niet dat sommige mensen zich er super druk om gaan maken. Ik heb zelf 2 verzorgpaarden gehad, en voor het gemak zei ik meestal 'ben naar m'n paardjes geweest'. Als iemand dan vroeg 'heb je eigen paarden dan?' 'neeh verzorgpaarden'.
Maar vaak wisten heel veel mensen het al waarmee ik erover praatte, het is gewoon veel makkelijker praten Lachen
Ik deed er ook alles mee (met goldy vooral, mano was nog niet ingereden en erg sterk).. Mocht natuurlijk ook van de eigenaresse Knipoog
Ze zei ook in het begin 'je kan ze als je eigen paardjes beschouwen'..
Jammer genoeg zijn ze wel verhuisd nu.. Verdrietig

Rachacha

Berichten: 575
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Het koeloze koeienland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 12:42

Een beetje Penny wel, maar je betaalt er wel wat voor, dat is dan nog iets.
Ik had een tijdje geleden een lease-pony, ik betaalde 2/3e van de stal/voer/DAkosten en kocht er meer voor dan zijn 'echte' eigenaar (Die trouwens ook niet vaker dan hooguit 2x per week kwam). Deze zag ik wel als mijn eigen pony, maar als mensen ernaar vroegen zei ik wel dat hij niet helemaal van mij was, en dat zijn echte eigenaar er ook nog was.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:24

ja, dit vind ik behoorlijk penny, en kinderachtig!wat boejt het nou of het wel of niet je eigen paard is, jij bent toch degene die m zelfs steeds rijd enzo

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:55

tja om even snel af te zeggen van ja ik ga naar '' mijn paard '' dat vind ik niet erg. maar om echt verhalen te hebben over ''jou paard '',dat vind ik dan weer niet kunnen. ik zij altijd : ik ga naar de paarden.dat wist iedereen welke paarden het waren dus mijn verzorgpaarden.en ookal betaal je er geld voor en ben jij de enige die er dingen mee doet,jij bent niet de gene die de eigenaar is en dat moet ne onthouden...( ik zelf vind dit niet iets om een drama over te maken hoor..als jij zegt dat het je eigen paard is moet je het zelf weten...de meeste dromen zijn bedrog :p

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:47

vind het wel wat penny hebben
maarja, je moet het zelf weten Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:55

Ach, ik kan er niet van wakker liggen of een paard van jou of van een ander is...

Bij Eef (mijn eigen pony) zeg ik altijd: ik ga naar Eef. En soms dat ik naar mijn knollewops ga...
Toen ik nog paarden voor andere mensen reed zei ik altijd dat ik even naar DE pony's ging...

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:29

Ik vind het niet erg penny. Als het net je eigen paard voor je is mag je het best zo noemen. Ik heb ook zo;n veulentje. Die mensen verkopen het veulen aan mij als het weg zou moeten. We verzorgen ze altijd en als er iets is met de pony's bellen ze mij om te vragen wat het is omdat ze zelf niks van paarden weten. Ik noem ze dan ook wel eens "mijn pony's". Ze zijn niet van mij, maar het voelt soms wel zo Bloos!