wat vinden jullie van maneges¿¿¿¿

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:17

Cassidy schreef:
Een opmerking: beetje respectloos zoals je over paarden praat...een paard is een paard en geen bok of geit of ander (scheld)woord...

Ga voor de rest helemaal met je mee.


Sorry? alsof een geit en een bok scheldwoorden zijn?

Slim hooor...

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:28

Maneges zijn niets voor mij en mijn paardje, vaak is het zo dat op een manege jouw paard alleen buiten komt wanneer je er zelf bent. Betekend dus dat je viervoeter ongelovelijk veel op stal staat. Niets voor Pablo, dus daarom sta ik niet op een manege. Hij komt elke dag buiten, dat is voor mij prioriteit. En wat ik nog weet van mijn manege tijd......... al die kinderen..... Nee, maneges zijn hardstikke goed om te leren paardrijden, maar mij absoluut niet gezien met mijn eigen paard.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:43

Er zijn natuurlijk heel slechte maneges, waar er niet goed voor de paarden gezorgd wordt, de stallen veel te weinig uitgemest worden en de paarden veel geslagen worden.
Ik vind mijn manege wel goed, de paarden zien er gezond uit, er wordt veel rekening gehouden als het warm weer is, stallen worden goed uitgemest en er wordt respectvol omgegaan met de paarden.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:28

TINKYgipsy schreef:
Sorry? alsof een geit en een bok scheldwoorden zijn?

Slim hooor...


Ach jah... ik heb al een nette pb gestuurd naar Cassidy. Dat die opmerking dus nergens opslaat Scheve mond

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:24

Bij ons op de manege lopen de paarden maximaal 3 uur, ze hebben ruime boxen, goed te eten, worden goed verzorgd en hebben genoeg stro in hun stal.
Ik vind helemaal niets mis met maneges, zonder een manege zou driekwart van ons niet kunnen rijden, ik vind wel dat maneges rekening moeten houden met de paarden, maar ik herken eigenlijk bijna niets in jouw mening, dat alle paarden ziek zijn enzo.

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:18

Dat is echt verschillend per manege. Ik vind mijn manege echt niet slecht, de paarden worden goed behandeld, ze hebben goede stallen, worden goed gevoerd enz. Alleen zouden de stallen wat vaker uitgemest mogen worden.
Maar het hangt echt af van de manege, als manegepony's bijvoorbeeld 6 uur per dag moeten lopen en verder alleen op stal staan, nooit in de wei ofzo dan vind ik het geen goede manege!

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:19

bij onz lopen ze 2 tot 3 uur..

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:21

bij ons op de manege (is het heel tof Haha!) en de pony's lopen meestal 2 uur per dag soms 3 uur maar dan hebben ze meestal ook weer een les rust.. we hebben ook redelijk veel oude ponys die maar 1 uurtje meelopen.. in de beginnerslessen enzo.. heb eigenlijk nooit meegemaakt dat een pony echt ziek is.. je moet je ook bedenken dat de pony's verder de hele dag op stal staan he! (bij ons dan en bij de meeste manege's..) ze hebben dus ook eigenlijk niks beters te doen.. Lachen de pony's hebben bij ons veel plezier in het rijden.. gelukkig maar!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:30

ik vind maneges poedersuiker. ik deel zelf een manegepony, maar ik heb iedere keer problemen als ik op een ander paard rijd [privepaard]. Die pony loopt op zaterdag 5 [!!!!!] uur, en dat vind ik belachelijk. Als ik eraan denk kan ik wel janken! En dan op zondag 1x in de maand een wedstrijd! Ik heb al meerdere malen geklaagd bij de officiële eigenaar, mara die zegt dat het neit waar is! Hij heeft het gecontroleerd zegtie. Ik ben godver de hele zaterdag op de manege en zie die pony toch zelf 5 uur lopen? Pony is kapot daarna! Ik ga ook zo snel mogelijk weg daa, het enige probleem is mijn zusje die Penotti wel leuk vind om te rijden, en verder geen ambities heeft.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:31

Maneges zijn sterk afhankelijk van het nivo van de instructie.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:53

ik vind maneges zielig. het is wel waar dat er zonder maneges niemand leert paardrijden maar toch. die beginners dat kan ik echt niet uitstaan. schoppen in de buik enzo. als hij niet luistert geef hem maar 10 tikken tot hij wel luistert Boos!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:11

djangogirl schreef:
ik vind maneges zielig. het is wel waar dat er zonder maneges niemand leert paardrijden maar toch. die beginners dat kan ik echt niet uitstaan. schoppen in de buik enzo. als hij niet luistert geef hem maar 10 tikken tot hij wel luistert Boos!


Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:34

Ik vind manege's niet goed want zodra een paard te lang kreupel is ofzo moet hij meteen worden afgemaakt Boos!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 07:53

Rayorgy schreef:
Ik vind manege's niet goed want zodra een paard te lang kreupel is ofzo moet hij meteen worden afgemaakt Boos!


Ik vind dat je te veel maneges over i kam scheert. Wat jij zegt gaat ook voor veel particuliere paarden-eigenaars op.

Er zijn heel goede maneges waar de paarden oud worden, weidegang hebben en waar voor een goede oude dag gezorgd wordt. Helaas vindt je dat ook in de prijs terug maar daar kies je dan voor als lesnemer.

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:08

een manege is een manege

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:19

ik denk
dat we hier wel over kunnen blijven praten Tong uitsteken
sommige vinden maneges niet goed..sommige wel...

mijn vorgere pony heeft op een manege gestaan..waar de paarden er allemaal mager uit zagen..(is later ook dierenbescherming bij gekomen..) bleek dat ze te weinig geld hadden..

maar er zijn zeker ook goede maneges!!
en natuurlijk behandeld iedereen paarden weer anders..
maar je moet het toch kunnen leren?

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:24

Nou ik rij op een manege met 5 sterren! waar de paarden er allemaal super bij staan. hoog ik het stro. 3 keer per dag bix. en s'avonds kuil gras. dus die hebben het hartstikke goed. en ja manege paarden lopen veel maar ze hoeven niet echt veel intensiefs te doen. terwijl veel eigen paarden toch nageefelijk moeten lopen en hard moeten werken. dus manege paarden hebben het over het algemeen niet zo slecht. er zullen heus wel manege' zijn waar ze er minder goed uit zien. maar dat telt dus niet voor elke manege.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:25

k.u.t

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:30

bonney4evver schreef:
k.u.t


wrom..??

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:30

jepsica schreef:
Nou ik rij op een manege met 5 sterren! waar de paarden er allemaal super bij staan. hoog ik het stro. 3 keer per dag bix. en s'avonds kuil gras. dus die hebben het hartstikke goed. en ja manege paarden lopen veel maar ze hoeven niet echt veel intensiefs te doen. terwijl veel eigen paarden toch nageefelijk moeten lopen en hard moeten werken. dus manege paarden hebben het over het algemeen niet zo slecht. er zullen heus wel manege' zijn waar ze er minder goed uit zien. maar dat telt dus niet voor elke manege.


Ik reed op een manege met 5 sterren en daar kwam de dierenbescherming maar die konden niks doen omdat de paarden een dak boven hun hoofd hadden en voer kregen dat vonden ze voldoende...

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:31

promiss schreef:
wrom..??


Kwalitatief Uitermate Teleurstellend[/b]

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:33

maar waarom..?

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:34

nou bij ons staan ze er dus wel goed bij!!!!! een manege krijgt echt niet zomaar 5 sterren horr!!!!!! dus dat zal wel niet officieel zijn geweest

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:44

Die 5 sterren, daar heb ik ook mijn vraagtekens over. Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat je de sterren niet alleen als de accomodatie er naar is, maar ze kunnen ook "gekocht" worden. Voor de rest zal het een paard worst wezen of er spinnenwebben hangen, of dat er ergens stof ligt (als het niet perse allemaal in en rond zijn voerbak is, en het hooi stofvrij is.) Vijf sterren zijn een momentopname, en geen garantie dat het echt zo blijft....

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:44

jepsica schreef:
nou bij ons staan ze er dus wel goed bij!!!!! een manege krijgt echt niet zomaar 5 sterren horr!!!!!! dus dat zal wel niet officieel zijn geweest


Eerst ging het daar anders aan toe, vandaar. (Dat heb ik tenminste gehoord)
Ik ben mijn paardje verloren doordat die op maneges (te vaak) meeliep (kreeg chronische artrose, en is gewoon doorgelopen en nu verpest anders had hij nog kunnen lopen nu staat hij ergens op een weitje)
Na zijn manege tijd zou ik hem nemen van de persoon die hem terugkocht, maar die persoon wilde dat ik liever mijn geld in een paard steek waar ik nog wat aan heb (ook omdat het dan mijn eerste eigen zou worden) en verkocht hem aan iemand die hem voor zijn oude dagje aan huis hield...

En dat is ook meteen een reden waarom ik nog een grotere hekel aan maneges heb... als ik die paarden zien staan denk ik steeds aan me mannetje

Boos!