Mag je een paard in een garage houden?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elinedeau95

Berichten: 1196
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:08

Wauw wat hou ik toch van Bokt met nep topics :+

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:46

xPabloBokt schreef:
Cowboy55 schreef:
Fantastisch hoe een bende volwassenen zich nu al 4 pagina's laten opfokken door de dromen van een 13-jarige. Kan geen reality show tegenop.


Ik vind het vooral verontrustend hoe bot en neerbuigend sommige mensen op TS reageren en doen alsof ze nooit zelf kind zijn geweest. Beetje inlevingsvermogen siert de mens. Ik snap dat het hier om dierenwelzijn gaat maar het is nergens voor nodig om als vreemde vanachter je toetsenbordje zo fel te doen tegen een jong kind


Precies!

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:01

Garage is niet per definitie niet geschikt voor paarden, het hangt naar mijn mening wel af wat voor soort garage.

De grote houten garage's (met kap erop, geen plat dat) met 2 grote schuifdeuren, aan de andere zijde loopdeur en ramen aan de zijkanten die open kunnen vind ik niet zo'n groot probleem.
Want menig van dit soort stallen is beter dan een containerstal.

Kijk het is wat anders als je van een betonnen garage uitgaat die vaak 3.5*6 zijn en alleen een kanteldeur hebben. Die zijn idd niet geschikt naar mijn mening

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:17

elinedeau95 schreef:
Wauw wat hou ik toch van Bokt met nep topics :+


Waarom zou dit nep zijn?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:47

Ja mag wel, die van mij staan ook in de garage.
Naast de motor en tussen de fietsen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:55

Chasey schreef:
Ja mag wel, die van mij staan ook in de garage.
Naast de motor en tussen de fietsen.


Stoer hoor.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:56

Want?

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:11

Chasey schreef:
Want?


Als het paard dadelijk door heeft hoe hij/zij de motor aan moet zetten en hij/zij gaat joyriden door de buurt dan ben jij aansprakelijk voor de schade! Dat je het maar weet!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:26

Cowboy55 schreef:
Fantastisch hoe een bende volwassenen zich nu al 4 pagina's laten opfokken door de dromen van een 13-jarige. Kan geen reality show tegenop.



Cowboy55 schreef:
Chasey schreef:
Want?


Als het paard dadelijk door heeft hoe hij/zij de motor aan moet zetten en hij/zij gaat joyriden door de buurt dan ben jij aansprakelijk voor de schade! Dat je het maar weet!



Misschien zou je van je eigen nuttige berichten kunnen leren en je niet laten mee slepen door hysterische (volwassen) bokkers die hun plezier halen uit het volledig afzeiken van het topic van een 13-jarig meisje.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:27

Echt wat kinderachtig sommige reacties hier. :+ Jullie zouden beter moeten weten als volwassen personen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:31

Leg eens uit waarom mijn reactie ‘stoer’ zou moeten zijn?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:32

Chasey schreef:
Leg eens uit waarom mijn reactie ‘stoer’ zou moeten zijn?


Je loopt gewoon te trollen in je reactie.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:33

Chasey schreef:
Leg eens uit waarom mijn reactie ‘stoer’ zou moeten zijn?



Omdat het lijkt alsof je een sarcastische reactie plaatst naar de TS. Als dat niet zo is en het waar is, verdiend je reactie wat meer uitleg. Ook naar de TS want die zal ook denken dat je het sarcastisch bedoeld. Dat kun je vast zelf ook wel bedenken als je je reactie even terug leest?

Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:33

In het geval van Chasey klopt het denk ik, mensen...

In geval van paard aan huis komt dat voor, ik ken er ook één die naast een tractor staat.


@ts, het antwoord kunnen ver je niet geven met de informatie die we hebben.

Het is afhankelijk van de gemeente, van de exacte locatie, van wat je precies bedoelt met garage etcetera etcetera.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:45

Nou vooruit. De paarden hebben nu toch stal / garage arrest ivm de hitte. Dus maar ff het idee erbij. Ff plaatje maken as we speak.

Het is geen garage ‘box’ wat denk ik de meeste voor ogen hebben. Maar dit is wel onze garage thuis. Staan ook nog 2 auto’s in. En toebehoren om te sleutelen. En een auto onderdelen magazijn op de zolder.
Gedeelte is wel open natuurlijk.
Stal deuren gemaakt aan de zijkant.
Ik pik steeds een stukje meer in voor de paarden haha.
Waar nu mijn motor staat en de fietsen komt tzt een 3e stal.

Ff snel foto’s gemaakt nu net.
Voorkant gezien vanuit mijn luie stoel. Het donkere gat is open (lijkt heel donker door het felle zonlicht). Aan die kant staan de paarden.

Afbeelding

En van binnen, beetje lastig op de foto te krijgen, maar voor het idee.

Afbeelding
Afbeelding

Ff snel vanaf de telefoon getypt.
Als het aan mij ligt pik ik alles in voor stallen, maar daar is manlief het niet mee eens ;)

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:50

Dat ziet er gek uit, maar lijkt voor de paarden wel een super plek! Alleen is de garage van TS niet open, en twijfel ik dus ook sterk aan de verluchting. In haar geval maak ik me wel ernstige zorgen.

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:55

Chasey schreef:
Ja mag wel, die van mij staan ook in de garage.
Naast de motor en tussen de fietsen.


Chasey schreef:
Nou vooruit. De paarden hebben nu toch stal / garage arrest ivm de hitte. Dus maar ff het idee erbij. Ff plaatje maken as we speak.

Het is geen garage ‘box’ wat denk ik de meeste voor ogen hebben. Maar dit is wel onze garage thuis. Staan ook nog 2 auto’s in. En toebehoren om te sleutelen. En een auto onderdelen magazijn op de zolder.
Gedeelte is wel open natuurlijk.
Stal deuren gemaakt aan de zijkant.
Ik pik steeds een stukje meer in voor de paarden haha.
Waar nu mijn motor staat en de fietsen komt tzt een 3e stal.

Ff snel foto’s gemaakt nu net.
Voorkant gezien vanuit mijn luie stoel. Het donkere gat is open (lijkt heel donker door het felle zonlicht). Aan die kant staan de paarden.

[ [url=m/V99DF6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En van binnen, beetje lastig op de foto te krijgen, maar voor het idee.

[ [url=m/0CtXwS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ILyCEs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ff snel vanaf de telefoon getypt.
Als het aan mij ligt pik ik alles in voor stallen, maar daar is manlief het niet mee eens ;)


Geen woord aan gelogen en ook niet stoer. Jouw paarden hebben een prima plekje zo te zien.

Voor TS hoop ik dat haar garage er ook een beetje zo uitziet. Dan zou het misschien allemaal wel goed kunnen komen..

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:06

Mooi Chasey! Zoals ik al zei heeft je reactie om iets meer uitleg gevraagd en nu klinkt het een stuk beter. :D

Cowboy55
Berichten: 8525
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:09

Giolli schreef:
Cowboy55 schreef:
Fantastisch hoe een bende volwassenen zich nu al 4 pagina's laten opfokken door de dromen van een 13-jarige. Kan geen reality show tegenop.



Misschien zou je van je eigen nuttige berichten kunnen leren en je niet laten mee slepen door hysterische (volwassen) bokkers die hun plezier halen uit het volledig afzeiken van het topic van een 13-jarig meisje.


Oh, maar dan heb je het niet helemaal juist begrepen. Ik zeik het 13-jarige meisje niet af. Ik zeik de hysterische (volwassen) bokkers af die hun plezier halen uit het volledig afzeiken van het topic van een 13-jarig meisje. Sorry als dat anders over kwam.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 25-07-19 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14803
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:10

Worden je fietsen niet aflelebberd? :D
Ik zou wel een tweede sluiting op de onderkant van je deur maken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:37

Haha, was inderdaad geen woord aan gelogen. Maar ik geef toe het is niet geloofwaardig als je het zo leest ;)

Rien, Ja heb ik idd aan zitten denken een extra sluiting aan de onderkant, maar is met die flapdrollen eigenlijk niet nodig. Maar misschien is het voor de veiligheid wel beter. Gewoon voor de zekerheid.
Ik moet bepaalde dingen niet te dichtbij zetten inderdaad. Dat wordt vakkundig bestudeerd of gesloopt.

Ze staan niet vaak op stal trouwens. Meer voor nood, zoals nu. Als het weer het toelaat blijven ze dag en nacht buiten.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Mag je een paard in een garage houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:54

In die van jou staat geen auto erbij, toch? Chasey

Op zich heb je hele mooie garages en ze worden vaker opgedeeld in deel stal, deel garage.

Ik zou zelf alleen liever niet de paarden op stal hebben en dat een auto of motor draait. Lijkt me op de lange duur niet gezond.

Azmay
Berichten: 18005
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:00

[***] schreef:
[ [url=m/dKqPEa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is toch nooit 10x10?
9x3 lijkt me al optimistisch :o

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:10

[***] schreef:
Amado7 schreef:
Dat wordt ook loeiheet in de zomer denk ik. Waar laat je ze dan s avonds?

En alsnog: je zit neem ik aan tussen andere bedrijven.


S avonds staan ze erin, overdag op de wei.
Het zit inderdaad tussen andere bedrijven, maar ik hoor dus net van mn moeder dat het verplaatsbaar is.


Ik zou zeggen koop/huur een stuk grond, zet die schuur daar neer mits dat toegestaan is, probleem opgelost?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:43

superpony schreef:
In die van jou staat geen auto erbij, toch? Chasey

Op zich heb je hele mooie garages en ze worden vaker opgedeeld in deel stal, deel garage.

Ik zou zelf alleen liever niet de paarden op stal hebben en dat een auto of motor draait. Lijkt me op de lange duur niet gezond.


Ik heb de motor of auto niet aan hoor. Kom aan rijden met de motor dan zet ik hem gelijk uit. Starten doe ik altijd buiten. Dat maakt lawaai. En met zo’n ding kan je toch niet achteruit rijden. Dus zet hem altijd eerst buiten voordat ik hem start.
De 2 auto’s die er in staan, die doen het op het moment niet. Het zijn oldtimers die worden opgeknapt. Één heeft op het moment geen motorblok. Iets met ‘help mijn man heeft een hobbie’ haha ;)
Beide hobby’s worden uitgevoerd onder één dak ;)
De gebruiks auto’s voor dagelijks staan gewoon op de oprit.