Eigen paard met z'n 2en?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 21:38

Hoi bokkers.
Ik vraag me af wat jullie hier nou van vinden, een paard met z'n 2en, kan dat of niet?
ik wil namelijk eventueel met iemand samen een paard aanschaffen..
Degene waarmee ik dat zou willen doen is al wel volwassen (50), dus niet iemand van mijn leeftijd. het is een hele aardige vrouw waarmee ik het onwijs goed mee kan vinden en ook vaak mee rijd.
ook niet iemand die me de les probeert te lezen of alles beter weet.
het is meer een goede vriendin, alleen dan is ze volwassen dus heeft ze niet de trekjes van een 13 jarige :o
Wat denken jullie? kan dat of niet?

Anoniem

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:39

Als je goede en duidelijke afspraken maakt moet dat kunnen lijkt mij. :) Als er maar geen ruzie van komt, maar met een volwassene zal dat niet zo snel gebeuren denk ik.

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:41

Zou gewoon alles goed afspreken en evt een contract op stellen in geval dat, denk dat het wel goed kan hoor! Leuk als je zo je droom uit kan laten komen

Kiichi

Berichten: 1027
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:42

Ik ken een tweeling (>30 jr) die samen een paard hebben en dat gaat prima. Beiden erg druk, komen op verschillende dagen en dat werkt goed. Dus het kan wel.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:45

Ik heb het alleen nog maar mis zien gaan.
En bij familie onderling wel vaak irritaties maar niet uit elkaar.
Lijkt me niks om het samen te doen. Moet je nog overleggen IPV gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 21:46

@spookyjim haha nee ik denk dat er niet zo snel ruzie komt, zij is zelf echt niet iemand om ruzie te maken dus dat is echt fijn.

@loesje4600 jaa het lijkt me zo leuk, ik wil al heel lang een eigen paardje :D . maar in mijn eentje is de stap te groot, financieel maar ook qua tijd.

PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:47

Goed afspreken is heel belangrijk. Wie betaalt de kosten als het paard ziek word? Wat als hij kreupel raakt als de een hem rijd, betaalt de ander dan ook die kosten? Wat als jullie een paard bezichtigen, en de een wil hem kopen en de ander niet. Wat als de een het niet meer kan betalen, verkopen jullie het paard dan, of houd de ander hem? Weet je 100% zeker dat jij en die vrouw altijd met elkaar kunnen opschieten, en wat als dat niet gebeurt? Ect...

Als jullie dat allemaal goed hebben afgesproken, misschien zwart op wit zetten, zal het wel lukken :j .

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 21:49

sneeuwpop schreef:
Ik heb het alleen nog maar mis zien gaan.
En bij familie onderling wel vaak irritaties maar niet uit elkaar.
Lijkt me niks om het samen te doen. Moet je nog overleggen IPV gewoon doen wat je zelf het beste lijkt.

ja ik snap wat je bedoelt. Maar zij is juist wel makkelijk, vooral omdat ik eigenlijk degene ben met de meeste ervaring :o dus ze zal niet gauw zeggen: nee dat mag niet ofzo.
Tenzij ze ook op die dag wil maar ik vind het ook niet erg om een dagje te wachten haha :D

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:50

Ik deel mijn paard met mijn vriend, andere relatie maar toch. Wij gaan heel verschillend met onze Gijs om qua rijden maar door te communiceren en open te staan voor elkaar gaat het goed.
Met een vriend(in) op deze manier een paard hebben zou ik niet kunnen, zou gegarandeerd mis gaan..

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:50

Ik denk inderdaad zoals hierboven genoemd is goede afspraken maken met elkaar (bij voorkeur zwart op wit). Denk ook aan jullie eigen richtlijnen. Wat willen jullie met het paard? Hebben jullie daar dezelfde ideeën in? Wie verzorgt het paard welke dag? Wie zorgt voor wat? Wie koopt welke spullen (en mag je die van de ander gebruiken)? etc.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 21:51

PowerOfZoef schreef:
Goed afspreken is heel belangrijk. Wie betaalt de kosten als het paard ziek word? Wat als hij kreupel raakt als de een hem rijd, betaalt de ander dan ook die kosten? Wat als jullie een paard bezichtigen, en de een wil hem kopen en de ander niet. Wat als de een het niet meer kan betalen, verkopen jullie het paard dan, of houd de ander hem? Weet je 100% zeker dat jij en die vrouw altijd met elkaar kunnen opschieten, en wat als dat niet gebeurt? Ect...

Als jullie dat allemaal goed hebben afgesproken, misschien zwart op wit zetten, zal het wel lukken :j .

ja ik wil het wel zwart op wit zetten, zo blijft het duidelijk.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 21:53

het liefst zou ik natuurlijk een paardje voor mezelf alleen willen aanschaffen.
maar dat kan ik dus helaas niet...

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:57

Ik denk communicatie heel erg belangrijk, en als je merkt dat irritatie kan opkomen meteen zeggen en niet nog even afwachten om te kijken wat er gebeurd. Zou houd je het open! En inderdaad wie betaald wat, als die ziek is, hoefsmid, tandarts, voer stalling etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:59

Heel eerlijk? Ik zou het niet doen, of in ieder geval als wel echt afspraken zwart op wit zetten maar daarin ook mee nemen wat als er iets mis gaat (tussen jullie), wie is dan eind verantwoordelijk voor het dier? Wat gebeurd er met het dier als jullie ooit wel ruzie krijgen/uit elkaar groeien of een van de 2 verhuisd waardoor het voor de ander te ver weg word? etc..

Al heb je bijna nooit ruzie, met mijn vroegere beste vriendin had ik ook nooit ruzie, toch zijn we na 6 jaar uit elkaar gegroeid en hebben we nu al een tijd geleden het contact beeindigd, je weet gewoon noooit hoe het loopt, dus ik zou wel mee nemen wat als er ooit wel ruzie komt, hoe klein die kans ook is...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:02

Op papier zetten is leuk, maar dat lukt niet met alles. En wat als 1 zich er niet (meer) aan houdt, door andere inzichten of gewoon zomaar, wat dan??

Maar ook in het geval van verschillende ervaring zag ik op stal het geval van irritaties. De 1 lekker aan het trainen en de ander niet waardoor ze er last van had. Lang vol gehouden, maar puur voor de liefde voor het paardje. Uiteindelijk toch paardje volledig over gekocht en elkaar nooit meer gesproken...

Volgens mij is het beste om eigenaar en bijrijder te hebben. Dan kun je makkelijker uit elkaar indien nodig.
1 heeft meer financiële inbreng dan de ander. Maar toch kun je goed samen werken.
Is eigenlijk hetzelfde met vertrouwen. Als je beide evenveel betaald moet je elkaar ook vertrouwen.

F_inley

Berichten: 6417
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:05

Ik heb samen met mijn zus een paard gehad en kan je vertellen begin er nooit meer aan. Er komen toch op bepaalde punten wrijvingen en irritaties. Uit eindelijk heb ik hem overgekocht en was hij volledig van mij wat een verademing

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:09

Hoe oud ben jij zelf TS?

Als je veel jonger bent, zou ik die dame het paard laten kopen en jij lekker (betaalde) bijrijder zijn totdat je zelf geld genoeg hebt om een paard aan te schaffen en te onderhouden. Ik heb nog maar 1 keer getzien dat het goed ging bij twee mensen, de rest ging allemaal een keer fout. En goed ook.

Sunnda

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:22

Het kan prima, maar ik twijfel wel een beetje over het leeftijdsverschil en jullie verhouding/relatie.
Dat lijkt mii het grootste struikelblok.

tengeltje11
Berichten: 7178
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:25

ik zou er ook nooit aan beginnen.

stel dat een van de twee het niet meer ziet zitten om eender welke reden?
wat dan?
stel het paard krijgt een blessure of ongeluk door een van de twee,wat dan?
stel.....?

zoiets brengt vroeg of laat problemen.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:35

Ik heb samen met mijn moeder een paard. Op soms wat irritaties na kan het wel. Maar duidelijke communicatie is heel erg belangrijk

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:52

ik deed mijn vorige paard samen met mijn zus. Maar zit 4 jaar tussen maar dat ging niet best. En nu heb ik nieuwe en me zus rijd niet meer. Maar ik heb me vorige als zo wel deze samen met mijn moeder eigelijk alleen rijd ik het meest en breng der ook uit en rij der ook les mee. Maar me moeder helpt mijn als ik niet kan rijden door welke reden dan ook of ik mag niet rijden door een blessuren of als ik op vakantie ben. Rijd me moeder der of als mijn even niet lukt doet me moeder het en me moeder helpt ook altijd met rijden. En wedstrijden enzo maar me moeder weet perzies wat ik wil bereiken en dan spreken we dan ook goed af enzo

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:55

Slecht idee. Laat die oude vrouw het paard kopen en bied jezelf aan als verzorgster. :)

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:16

Ik vind het nogal een verschil met directe familie of met een bekende. Als moeder zijnde hou ik bijna teveel van mijn kind en kan ik mezelf behoorlijk wegcijferen. Geen vergelijk met een bekende.

Pauley

Berichten: 690
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Re: Eigen paard met z'n 2en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:24

ik deel een paard met mijn zusje. opzicht gaat dat goed maar alleen maar omdat er heel duidelijk afspraken zijn gemaakt.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 08:13

antje_vip schreef:
Slecht idee. Laat die oude vrouw het paard kopen en bied jezelf aan als verzorgster. :)

dan heb ik nog liever dat zij mijn bijrijder word.