Een eigen pony wat moet je allemaal kopen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Een eigen pony wat moet je allemaal kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:57

Nou inderdaad... Zoekfunctie doet een hoop. Hier zijn echt al 100 topics over.

Hartstikke leuk dat je een eigen pony krijgt, maar als het niet te duur mag zijn wordt het al geen daverend succes vrees ik. Je hoeft echt niet de duurste borstels te kopen, maar ik zou zeker investeren in zijn tuig e.d. Met goedkope troep (niet alles wat goedkoop is is troep, maar je snapt me wel) kom je er namelijk niet ;)

Fenore van Gipsy Spirit


Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Een eigen pony wat moet je allemaal kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:09

Ik zag trouwens in een ander topic dat TS op zoek is naar een grote Shet. Vergeet niet dat je daar snel vanaf groeit he? Of wil je over 3 jaar (na je groeispurt) weer een ander kopen?

Fenore van Gipsy Spirit

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:31

x_mayra schreef:
heel veel eigenlijk ! en watvoor pony neem je ?
ik zou zoizo 200 euro appart houden*net als me vriendin* voor dierenarts hoefsmid tandarts enzv.
lijstje;
Poetsspullen
zoizo 2 halsters
twee touwtjes zou handig zijn
zweetdeken
winterdeken
*misschien 2* dekjes
Goed zadel
Goed hoofdstel
longeerlijn, longeerstukje *meestal heb je de rest niet perse nodig*
Peesbeschermers
Tuigje *als je gaat mennen*
Longeerzweep
Vliegenspray *zou ik altijd bij de hand hebben, neem het maar van me aan ;)*
Voltigesingel *als je dat gaat doen, is goed voor jou spieren en voor je paard*
Snoepjes *als je ook VD gaat doen*

Verder goeieweidegang en/of stal.



200 euro apart houden voor de dierenarts? Sorry, maar als je paard ziek wordt ben je al snel véél meer kwijt.

Fenore van Gipsy Spirit

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:38

x_mayra schreef:
ze heeft een shetlander, van 1.05 ofzo ..
en het is wel wijnig ja maar ja, ik heb al vaak dingen tegen haar gezecht die niet helpen, maar 200 voor een shet kan toch wel ?


Nee, dat kan niet. Tenminste, het kan natuurlijk wel, maar jouw redenering klopt niet. Waarom denkt iedereen toch altijd dat Shetlanders veel goedkoper zijn? Ze eten misschien minder ja, maar als een Shetlander ziek wordt kost het alsnog een flinke berg geld hoor. Een Shet kan net zo goed een been breken als een 'normaal' paard en dan kom je er niet met 200 euro. Of je moet een verzekering hebben, maar daar ga ik niet vanuit.

Fenore van Gipsy Spirit


Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:49

Ik weet niet waar deze reactie vandaan komt, maar ik leg je alleen maar uit dat een Shet alsnog evenveel geld kost. Dat heeft niets met uitvallen te maken want dat deed ik niet. Verder leg ik ook nergens de link tussen je leeftijd en een verzekering. Je had het alleen niet over een verzekering dus ging ik er niet vanuit dat je die had, dan heb ik een verkeerde conclusie getrokken, sorry. Verder heb ik het nergens over 'dom zijn', zoals jij dat zo mooi verwoordt.

Conclusie: ik ben er te snel vanuit gegaan (ten onrechte) dat je geen verzekering hebt, maar het zou fijn zijn als je zelf ook iets minder agressief reageert als iemand iets uitlegt.

Fenore van Gipsy Spirit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers