een zeker "band" met je paard...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

een zeker "band" met je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 12:09

Ik was laatst met een vriend van me over paarden aant praten en hij kon maar niet begrijpen dat ik zo'n zeker 'band' heb met mijn verzorghaf... Hij begrijpt niet dat ik hem vertrouw en begrijp en ook omgekeerd. Nu wou ik vragen, of jullie dat ook niet hebben zo'n 'band' met je paard? Ja tog?

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:22

Ja ik heb zeker een sterke band met Sheronit.. Als Sheronit in een vreemde omgeving is en ze word onrustig en ik ben er niet.. kunnen ze haar moeilijk rustig maken.. maar als ik bij haar ben.. word ze al rustiger heel raar..En als sheronit op stal staat begint ze al te hinniken voor dat ik binnnen ben.. En ik vertrouw op haar en ik weet wat ze gaat doen.. als er een onrustige situatie is.. en ik ben super blij met haar...

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 13:24

Bedankt Chagrijntje voor je reactie! Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:57

Is bij mij eigenlijk het zelfde als wat chagrijntje zegt, ik vertrouw Timber gewoon, en weet ook hoe hij {kan} reageren. En hij vertrouwd mij ook Lachen

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:07

Een band met een paard is het mooiste wat je ken krijgen met je viervoeter! Een soort combinatie van eenheid, vertrouwen gelijkwaardigheid en respect. Het klinkt penny maar dat is het niet! Ik heb dit mee mogen maken met 2 fantastiche knollen Maico en Natasja.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:18

Ik heb zeker wel een band met Bijou.. Lovers
Ik vertrouw Bijou.. ze vertrouwt mij Lachen

maikellover

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:24

ik heb ook een band met mijn paarden. ze voelen precies aan wat ik voel, als ik verdrietig ben probeeren ze me te troosten (heel lief). ik kan ze gewoon vertrouwen en dat doen ze ook met mij. in het begin konden andere mensen mijn pony niet uit de wei halen, alleen ik. heel raar, maar hij vertrouwde mij(nu kan iedereen het). mijn pony is altijd heel bang, ik ben dan de enige die hem ervan kan overtuigen dat het niet eng is. dat vindi k echt super.

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 17:51

Ik denk (en hoop) dat iedere bokker wel een band heeft met zijn of haar (verzorg)paardje.
Ik in ieder geval wel Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:43

er werd mij alleens verteld toen mickey op boxrust moet dat ik dan wel veel betere band zou krijgen,eerst heb je zoiets van jaja.

maar het klopt wel heel goed moet ik zeggen.
als ik aan kom is mickey echt blij mee te zien,vind het heerlijk om lekker gepoetst te worden/aandacht te krijgen enzo.

en sinds vandaag mag ik weer met haar stappen,heerlijk om te zien hoe ze er van geniet dat ze weer wat mag doen,ja ze heeft 3 maanden boxrust gehad en dus niks gedaan.

maar ik moet zeggen dat we veel betere band hebben gekregen,en ze nu echt mijn maatje is Lovers

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:19

Ik had ook een hele goede band met een manegepony, die schopte zelf andere pony's als ik bij een andere pony stond en hij ook in de buurt was..Nou hij pikte me soms helemaal in..Ik moest ook niej proberen om de pony's naast hem te gaan knuffelen want dan stond ie ook de boel in elkaar te trappen... Maar vond het altijd wel grappig dat ie zo reageerde op mij.. En tegen andere zei ik altijd dat ze mij moesten delen met een pony... Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:07

Ik heb zeker wel een band met Hof! Lachen Hij is echt mn liefste vriendje... Maar er is nog iemand in het spel (Ayco, pony die ik straks (ook) ga rijden) en daar is meneer nogal jaloers op... Bloos

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:15

Ik heb ook echt een band met Wally. Ze is gewoon mijn maatje. Zeg ook altijd gelijk tegen vriendjes dat t eerst paard is en dan hun pas. Vinden ze niet leuk maar accepteren ze maar Knipoog

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 20:26

Volgens mij kun je wel degelijk een band met een paard opbouwen!
Net als met alle gezelschapsdieren eigenlijk Knipoog

blazelover

Berichten: 953
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 00:26

zekers heb ik een band met blaze en een hele goede zelfs vooral de laatste tijd is ie beter geworden OK dan!

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:10

Ja, ik vertrouw dr helemaal Lachen

Duie
Berichten: 105
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 10:24

Ik had 'vroeger' echt een hele goede band met een veulen van mijn lievelingspaard. Hij heet Maroc, en ik kon er alles mee. We speelden samen in de wei, tikkertje bijv. Dan rende ik achter hem aan en stopte, hij ook, dan hij achter mij aan, ik stopte weer, en hij ook. Altijd op zo,n afstand dat ie me nooit raakte, hoe ik ook stopte. (hij kwam dan steigerend tot stilstand, super gezicht!) tot hij wat ouder werd, en de eigenaar het ook eens probeerde... Vond ik al stom, want ik wist gewoon dat zij niet 'op 1 lijn' zat, of hoe je dat ook noemt, met hem. Heb het zelf niet gezien hoor, maar daarna mocht ik dit dus niet meer doen...

Ik ben later ziek geworden (hersenbloeding) en kon daar een tijd niet heen. Toen ik weer bij hem was, was hij enorm gegroeid natuurlijk. Ik was weer in de wei, en begon weer te spelen met hem. Weer hetzelfde, hij achter mij aan, ik stoppen, en hij steigeren. Maar wat was ie nu groot ineens! echt prachtig vond ik het, het was gewoon alsof hij kon lezen wat ik dacht en andersom! Tot hij werd geruind, en ingereden. Ik reed er ook op, maar de band werd een stuk minder! Het liefste reed ik er dan niet op (naja, het liefste dat ie gewoon niet bereden werd...)

Klinkt wel erg penny achtig misschien, maar ik heb daarna nooit meer zo'n band gehad met een paard...

Nu rijd ik op een pony, en ik kan niet spreken van een band als ik ooit met Maroc heb gehad, maar toch voelen ook wij elkaar al goed aan. Maar de band die ik met Maroc had, zal ik nooit meer krijgen met een ander paard, die was imo gewoon speciaal....

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 11:13

Ow Duie wat een verhaal! Ben je goed genezen van je hersenbloeding? Bedankt allemaal voor de reacties Lachen!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:16

Ik vertrouw sunny voor 99 procent, maar ze is heel erg onberekenbaar ( laatst ook een trap gekregen ) terwij lwe toch wel echt emaatjes zijn. Ik snap niet hoe je géén band kunt krijgen met je huisdier. Zie eht als een hond, die word ook aanhankelijk.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:16

Ja hoor, ik denk dat het niet meer dan normaal is dat je een band met je paard opbouwt, net zoals met andere dieren trouwens. Je verbrengt tenslotte heel wat tijd met elkaar. Je leert elkaar door en door kennen en vertrouwen. Dat is zeker iets bijzonders.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:34

ja ik heb ook een aardige band met het paard dat ik verzorg maar dat is ook omdat ik inprecipe de enige ben die wat met haar doet. haar eigenaar heeft nl nog 2 paarden en die rijd ze wel maar haar niet eigenlijk omdat het niet zo super klikt. maar tussen mij en dat paard klikt het juist perfect zelfs als ik de stal kom binnen gelopen is zij de enige die naar me hinnikt terwijl ze dat nog nooit naar iemand doet.
Ik rijd haar freestyle dus gebruik geen zadel,, hoofdstel en hulpmiddelen etc. met haar gaat het gewoon perfect omdat ik haar vertrouw en zij mij ook blijkbaar. echt een fijn gevoel is dat Haha!

Duie
Berichten: 105
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:59

Loekepetoeke schreef:
Ow Duie wat een verhaal! Ben je goed genezen van je hersenbloeding? Bedankt allemaal voor de reacties Lachen!


Ja, ik kan zeggen dat ik er heel goed vanaf ben gekomen! Zal het even in het kort vertellen, maar is misschien ook niet op zijn plaats hier?

Ik was net 17 toen het gebeurde, was vrij snel in coma en ging naar het ziekenhuis. na twee weken nog een hersenbloeding, en ben met spoed geopereerd (na hartstilstand en gestopt met ademen-->gereanimeerd) Dit is goed gegaan, en na totaal 9 weken ziekenhuis en een half jaar revalidatie, kon ik naar huis.

Heb nu nog steeds last van mijn geheugen (kort termijn) en evenwicht. Dit is bijna niet noemenswaardig, want ik kan gewoon fietsen en paardrijden, maar dus niet meer zonder zadel (uhh, paard dan), wat ik vroeger wel goed kon (springen over een meter enzo, dat durf ik niet meer zonder zadel...)

Maarja, ik ben er dus zo goed uitgekomen, dat had niemand verwacht! Misschien heeft iemand mijn verhaal wel in de yes gelezen? Ik heb daar 4 keer ingestaan (4 opvolgende delen dus)...

Loekepetoeke

Berichten: 822
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 14:59

Wow Duie! Je verhaal was hier zeker welkom hoor! Gelukkig ben je er zo goed vanaf gekomen...

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:32

Ik heb wel een band met Odin. Ik vertrouw hem ook wel behalve als ik hoofdpijn heb. Het is altijd erg toevallig dat als ik hoofdpijn heb meneer even nog een kopstoot wil geven Tong uitsteken

Maar verder is hij wel erg lief hoor! Tong uitsteken Ik kreeg zelfs vandaag nog een paar likken over mijn hoofd van hem Knipoog

Odin is de eerste pony met wie ik echt een band heb gekregen. Ik merk ook dat ik met de andere pony's ook totaal geen band heb, het klikt gewoon niet tussen mij en de rest.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:43

Ik heb wel een band met Soraya. Ze is een beetje eenkennig en houdt niet zo van aandacht van mensen die ze niet kent. Op dit moment wordt die band ook sterker omdat ze net twee maanden boxrust heeft gehad en nu weer twee keer per dag vijf minuten mag stappen. Ze wordt heel erg aanhankelijk en hinnikt iedere keer als ze je ziet.

Met Bolivia had ik dat ook. Nu veel minder omdat ik haar niet vaak meer zie. Als het aan mij lag had ik nog steeds een hele goede band met haar maar Bolivia die is mij allang vergeten Knipoog
Zij is ook ziek geweest en ik heb haar een tijd 6x per week verzorgd, dus dan groeit zo'n band vanzelf wel.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 08:16

ik denk wel dat ik een band heb met mn pony...ik ben bij dr geboorte geweest...en ze is verder altijd bij mij gebleven..ze is nu 4 jaartjes en heb haar alles zelf geleerd...en ga dr ook nooit meer weg doen Haha!
dus heb er wel een band mee merk ik ook wel dat ze me herkent als ik aan kom lopen