Voorbereiden op een wedstrijd?(leuke tips gevr. )

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Voorbereiden op een wedstrijd?(leuke tips gevr. )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 18:53

Binnen 2 weken heb ik mijn eerste wedstrijd met mijn paardje.
(heb al eerder wedstrijden gedaan met verzorgpony's) maar mijn beesie is toch wel nóg iets meer verzorging waard *LOL*

Heeft iemand leuke (grappige) tips voor de voorbereiding?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:31

met de zoekmachine zul je wel wat tips vinden hoor Lachen

ga niet elke dag van deze laatse twee weken de proef rijden.
maar sommige dagen zelfs helemaal de proef niet rijden,maar wel de oefeningen die je in de proef moet rijden.
en de proef zelf natuurlijk niet helemaal niet meer rijden,maar toch nog paar keer oefenen.

ga in deze laatse twee weken niet opeens nog snel snel even dingen bijleren ofzo.

zorg dat je de dag van te voren je spullen al allemaal bij elkaar heb,zodat je de dag van te voren niet als een gek moet zoeken.
zorg ook dat je ruim optijd (beter zelfs wat te vroeg) bij je pony bent om hem klaar te maken op de dag van de wedstrijd.

zorg dat je zelf ook rustig blijft! Haha!

bokkers zullen nog wel meer tips hebben,maar dit is wat even bij mij op komt.

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:32

ik denk dat een belangrijke tip is

niet gaan stressen en gewoon optijd beginnen komt het allemaal wel op zijn pootjes (hoevjes)terecht. Schijnheilig (vind dit een penny uitspraak Verward , jak, ma ja het is waar)

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:38

Plan ook ontspanning in (buitenrit of iets dergelijks). En wissel vooral af met wat je oefent...

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:41

zorg dat je paardje in ieder geval zonder problemen de trailer op loopt en al het een en ander van de wereld heeft gezien.
Succes OK dan!

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:20

plukje wol mee, dan kun je hem laten glanzen Haha!
of bedoelde je andere tips haha
en inderdaad liever wat vroeger klaar dan gestress daar heb je niks aan!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:06

verzin je voor jezelf alvast een tijdschema zodat je weet hoelang van tevoren je echt weg moet.
bv. reis erheen is 25 minuten, 10 minuten voor het betalen, uitladen en opzadelen 10 minuten, losrijden 30 minuten, zorg dat je genoeg tijd voor alles hebt, zadel niet te vroeg op en GENIET

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:36

Ga je vooral nú al zenuwachtig maken Haha!
Het enige waar ik me over druk maak is of ik alles bij me heb. Als het je eerste wedstrijd is, ga dan in de komende weken eens kijken hoelang je paard nodig heeft om lekker los te komen.
Ik rij max. 20 minuten los, liever zelfs nog 10 minuten. Als ik langer ga losrijden word met pony het zat tijdens me proef. Gaat klooiten met zijn kop, gaat achter het bit lopen of is niet meer voorruit te branden. Maar ik weet dan ook van mezelf dat ik na 5 minuutjes draven over de weg al met me pony een proefje zou kunnen rijden.

SaraJoyce

Berichten: 863
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:10

Ga niet stressen en vlecht niet te vroeg in... (Sommige paarden vinden het nogal leuk om het eruit te schuren Haha! )

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:21

Stel je vooral niet te veel voor van je eerste wedstrijd met dit paardje. Zie het als een nieuwe ervaring en geniet! Gaandeweg zul je wel merken wat het beste is voor jullie met betrekking tot vlechten, in/uitladen, losrijden e.d. en dan zullen jullie over beter en beter gaan presteren.

Maak voor jezelf iig wel een lijstje van wat je allemaal mee wilt nemen zodat je niet onnodig in de stress raakt als je iets vergeten blijkt te zijn....

Leuk detail: doe witte (of gekleurde) tape om de manen van je paardje. Is net ff wat meer dan een simpel elastiekje. Zul je zien!

Verder denk aan poetsspul (onderschijten in de trailer). Je kunt bv ook een normale bandage om de staart wikkelen (staart keer dubbelvouwen) om dit te voorkomen. beschermt ook gelijk tijdens vervoer (niet alleen de evt. vlecht maar ook de staartwortel) Bezem mee om schoon te maken (uitglijden over mest) etc.

Succes en laat ons even weten hoe het is gegaan!

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:22

Ik maakte er altijd een hele wedstrijd dag van eerst alles schoon maken zadel enzo zeker je laarzen doen en dan je poy doen zie je gelijk wat voor een humeur hij heeft.

elianebrink
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:45

hey,
als je zenuwachtig bent om te gaan rijden...ik was eerder ook altijd zenuwachtig(nergens voor nodig maarjah?!) krijg ik druppeltjes die resqeu heten (ofzoiets) helpt echt SUPERGOED en heel veel succes hea!!!!

Marsieparsie
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Voorbereiden op een wedstrijd?(leuke tips gevr. )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:01

Wat ik altijd doe, als ik een dressuurwedstrijd heb, is bij mijn pony de avond van te voren de manen nat maken en de vlechtjes er alvast in doen. De dag erna zit het natuurlijk niet meer zo mooi als eerst, maar om één of twee vlechtjes te veranderen is niet zo erg! Een tijdschema is inderdaad erg handig en vergeet niet voor alle dingen wat langer te rekenen, omdat je gestresst enzo bent... Als je punten tegenvallen, wees dan niet getreurd, want het is een jurysport en het gaat toch uiteindelijk omde lol?
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Voorbereiden op een wedstrijd?(leuke tips gevr. )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 00:48

gewoon lekker ontspannen zijn, en je niet te druk maken..

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Re: Voorbereiden op een wedstrijd?(leuke tips gevr. )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 01:11

Lekker optutten, zadel en dingetjes poetsen. Zorgen dat alles compleet is en er niet teveel bij nadenken dat je wedstrijd hebt