Niet kunnen poetsen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Niet kunnen poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 17:49

Hoi hoi, ik heb een verzorg pony en die kan ik niet poetsen, dit zijn de redenen:

*Hij blijft echt niet stilstaan tijdens het poetsen, het is zelfs uiterst gevaarlijk naast hem te staan omdat hij je namelijk anders onderloopt.
*Als hij het na 10 minuten zat is rukt hij zichzelf los en galopeert hij ervan door.
*Als hij het zat word en je laat hem niet los begint hij te trappen naar je.

Wat moet ik hierbij doen? Corrigeren gaat gewoon bijna niet Ach gut

Help!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:53

opvoeden
als hij begint te klieren een goede schop onder zijn kont geven!!!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:54

Tja, misschien moet je hem toch maar een keer flink op de donder geven.
Ik houd niet van die manier, maar soms hebben ze het nodig...

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:54

kan je hem niet in een box zetten, vast? Scheve mond

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 17:56

Nee jammer genoeg niet want hij staat in een weiland, ik zal het gaan proberen om hem eens nog strenger te corrigeren Haha!

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:58

is dit dezefde als waar je niet op kan blijven zitten????

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:58

dat had ik ook met mijn verzorgshet van 3, ik kon gewoon geen hoeven uit krabben, en als k niet uit keek had ie z'n kont al naar mij toe gedraaid, toen ik weer een hoef wou uit krabben, begon ie te trappen, toen werd ik t zo zat, dat ik m een mep op z'n kont heb gegeven met de hoevenkrabber, daarna deed ie t weer, en heb ik m een rot trap gegeven. Volgende dag weer z'n hoeven uit gekrabt, en ze probeerde t weer, maar aan een 'uhh' had ze genoeg, en bleef ze staan, nu is ze al zover dat ze gewoon blijft staan als ik bezig ben.
gewoon wat vaker iets mee doen, dan lukt t vanzelf OK dan!

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 17:59

trisca schreef:
is dit dezefde als waar je niet op kan blijven zitten????


Idd, het is echt een beetje een probleem paard omdat hij slecht naar andere luistert en meestal helemaal niet. Ik ben de enigste die zo lang met hem volhoud en ik ga ook niet opgeven ^^. Haha! Wow vet dat het is gelukt!

JoeyBabe

Berichten: 2211
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:10

hehe.. precies echt wel een beestje met een eigenwijs karakter ! Ik zet mijn verzorgpaard vast aan een balk aan de manege (die is speciaal voorzien voor de paarden te poetsen daar) en m'n verzorgpaardje heeft ook een heel handig touw dat je zo kan vastmaken dat ze het zelf nooit los krijgt. Ze wandelt er af en toe ook heel de balk mee rond maar gaan lopen kan ze niet doen Lachen Als ze dan een keer niet blijft staan tijdens het poetsen zet ik haar gewoon weer op haar plek en als ze echt met m'n voeten speelt dan verhef ik m'n stem. Maar eigenlijk heb ik niet veel last met haar... Ze plaagt me gewoon graag :p

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 18:14

JoeyBabe schreef:
hehe.. precies echt wel een beestje met een eigenwijs karakter ! Ik zet mijn verzorgpaard vast aan een balk aan de manege (die is speciaal voorzien voor de paarden te poetsen daar) en m'n verzorgpaardje heeft ook een heel handig touw dat je zo kan vastmaken dat ze het zelf nooit los krijgt. Ze wandelt er af en toe ook heel de balk mee rond maar gaan lopen kan ze niet doen Lachen Als ze dan een keer niet blijft staan tijdens het poetsen zet ik haar gewoon weer op haar plek en als ze echt met m'n voeten speelt dan verhef ik m'n stem. Maar eigenlijk heb ik niet veel last met haar... Ze plaagt me gewoon graag :p


Haha! Dat is juist lollig, met Georgy word het gewoon gevaarlijk, lieve verzorg pony !! Clown

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 20:41

mm zorg ervoor dat je vader (of een andere potige kerel bij gebrek aan potige vaders Haha! ) de pony vasthoud tijdens het poetsen. van zo'n kerel wint hij het niet om zich los te rukken.

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 20:53

Tong uitsteken whaha mijn vader staat al 20 meter verder op als Georgy met zijn staart zwaait XD

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 21:40

je mag hem is een flinke tik geven hij speelt gewoon me uw voeten!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 22:35

Klinkt alsof hij je de baas is?

Misschien kan je eens proberen of je hem met freestyle grondoefeningen duidelijk kan maken dat jij hoger in rang staat.
Hoe vaker je dat bevestigt, des te rustiger zal hij worden en hoef je hem ook niet te slaan of schoppen. Je houdt daar altijd zo'n rotgevoel aan over.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:05

Ik denk dat je beter zelf nog iets groeit dat dit paard nog een maatje te sterk voor je is.
Trouwens die shet in je profiel die is 2,5 en rij je daar op?Of lees ik dat verkeert.

Rayorgy
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Santpoort-noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 06:57

silvana schreef:
Ik denk dat je beter zelf nog iets groeit dat dit paard nog een maatje te sterk voor je is.
Trouwens die shet in je profiel die is 2,5 en rij je daar op?Of lees ik dat verkeert.


Bloos Misschien wel.... Nee ik rijd nog niet op die shetlander XD Die is nog een beetje te jong don't ya think?

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 09:29

heb je al eens geprobeerd om hem gewoon los te laten staan in de stal???
tip als je een paard straf geeft op boos op m wordt kijk m in de ogen aan!!!
ik had een paardje dat niemand durfde te poetsen want hij beet en sloeg er waren twee mensen die erbij in de stal durfde en die zette m voor de zekerheid ook maar vast maar hij wist zich iedere keer los te rukken en beet of sloeg dan (meestal ook raak) Verdrietig
ik liet m aaltijd los staan in de stal zelfs als ie aan het eten was en tijdens het poetsen en opzadelen gewwon constand naar zijn ogen kijken, iedere keer als hij iets uit wilde vreten keek ie eerst of ik niet oplette, en zag ie dus dat ik m aankeek endeed niks.
een paard weet dat als jij ff niet oplet dat hij/zij sneller is en zal hier ook gebruik van maken.
blijf alert!!
suc6

groetjes develsgirl Schijnheilig

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:49

zoals iedereen al zegt, een flinke tik geven.
en dan niet heel zielig "foei" zeggen, maar echt duidelijk "uuh"
Ik had dit probleem ook met de mijne, meteen afleren dat aanstellerige gedoe. jij bent de baas Knipoog

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 14:55

Als hij in een weiland staat 24/7 moet je hem ook niet poetsen. Zijn vacht is vettig en dat moet je laten zitten anders heeft hij geen bescherming meer tegen de regen. 2 vliegen in 1 klap dus
Maar ik zou hem wel leren stilstaan....

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:01

Arabesk schreef:
Als hij in een weiland staat 24/7 moet je hem ook niet poetsen.


sorry hoor, maar mijn vzpony staat ook 24/7 op t land, en die wordt ook 4/5 keer in de week gepoetst+bereden, en zij heeft er ook geen last van Verward

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:26

Als je maar niet te fanatiek borstelt en zeker niet met de roskam.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:42

Arabesk schreef:
Als je maar niet te fanatiek borstelt en zeker niet met de roskam.

doe ik wel Verward
ze houd er echt niks aan over Verward

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:53

paar dwordt niet ziek van borstrelen hoor!!!
te veel wassen kan wel schadelijk zijn voor je paard en glansspray ook maar poetsen is juist goed voor de vacht, hiermee maseer je de opperhuid los en bevorderd de bloedsomloop waardoor de vacht van het paard gezonder blijft

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:10

ja shampoo is absoluut funest, ál het vet gaat dan uit de vacht.

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:24

ik zewg ook niet dat het funest is maar dat het slechter is dan gewoon bortelen toch ff beter lezen